Bu hafta, gelecek yama & eklentinin bölgeler üzerindeki radikal değişikliklerinden bahsediliyor.
Johan, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...16.986850/ :Merhabalar efendim, başka bir geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bir süredir 1.20 ve ona eşlik edecek olan henüz "gizli" tuttuğumuz eklentimiz üzerinde çalışmalarımızı sürdürüyorduk.
Bir kaç oyun mekaniğini revize ettik; çapul ve 'scorched earth' taktiği. Kendileri artık ikili-hâlden ziyade yeniden oluşturduğumuz bir değer olan 'devastation'ı etkileyecekler.
Bir ilin devastation değeri %0 ile %100 arası değerlerde seyredebilecek. Kendisi lokal otonomi, erzak limiti, üretim, enstitü ilerleyişi ve 'development' maliyetini etkileyecek.
Bir il, her çapul edildiğinde, devastation değerine %5 eklenecek. Scorched earth kullanıldığında ise %25.
Her yıl devastation değeri %1'lik azalma yaşayacak. Kale kontrol bölgesi içerisinde ise, kale seviyesine bağlı olarak %2'lik bir düşüş yaşayacak.
'Unrest' de her yıl kendi değeri kadar devastation yükselimine neden olacak.
Peki bunun olayı nedir, size dokunan ucu? Çapul artık bir bölgeyi kısa süreler boyunca rahatsız etmeyecek, sürekli savaş halinde bulunan bölgeler çok daha kahrolacak.
Eklentinin güzel bir olayı da 'prosperity', bölgesel-seviye bonusu. Pozitif 'stability'e sahip ülkelerin bölgelerinden her ili %0 devastation değerine sahip olanlarının yönetime bağlı olarak her ay artış gösterecek bir sayaç değeri bulunacak. Rastgele bir şans, sayaçın %100'e ulaşması halinde bölge de prosperity'e erişmiş olacak.
Prosperity elde eden bölgeler bonus olarak -%10 development maliyeti ve +%25 'production' elde edecek.
Beklemede kalın, EU4'e şu ana kadar eklemesini yapacağımız en büyük içerikten bahsedeceğiz gelecek hafta.