Günlük: EU4 - Deniz Görevleri
#1
Merhabalar, Europa Universalis için yazılmış bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bugün Mare Nostrum ile birlikte gelecek ana özelliklerden bazılarına değinilecek.

İlk olarak, deniz görevleri tamamen sıfırdan oluşturulmuş, artık tek bir yerden gemilerinizin bu görevi ne zaman bırakmasını istediğinizi ve gemilerinizin görevlerini gerçekleştirirken ne kadar saldırgan olmalarını istediğinizi de ayarlayabiliyorsunuz.

Deniz görevleri yeni arayüze sahip, buradaki her görev deniz bölgelerini, kıyıları ya da ticaret bölgelerini hedef alıyor. Ticareti koru, korsanlık faaliyeti yürüt, korsanları avla, keşifler yap gibi eski görevler hala oyunda mevcut, Mare Nostrum ise bunların yanı sıra oyuna 3 yeni deniz görevi ekliyor.
  • Düşman Donanmasını Avla - Gemilerinize bu görev verildiğinde donanmanız belli bir bölgedeki derece olarak zayıf donanmaları yakalayıp batırmaya çalışacak.
  • Düşman Limanlarını Kuşat - Gemilerinize bu görev verildiğinde donanmanız ayrı parçalara ayrılıp belli bir bölgedeki tüm limanları ablukaya almaya çalışacaklar.
  • Taşıma Gemilerinin Önünü Kes - Gemilerinize bu görevi verdiğinizde donanmanız belli bir kıyı bölgesine çıkartma yapıldığında harekete geçip o çıkartmayı durdurmaya çalışacak.
Görsel


Hasar görmüş gemileri donanmadan ayırma butonunda geliştirmelerde bulunulmuş, artık bu işlemi yaptığınızda gemiler otomatik olarak en yakın limana gidecek ve onarıldığında ayırdığınız donanmayı bulup o donanmaya geri bağlanacaklar.

1.16 ile birlikte amiraller ve kaşifler de kuşatma pip'ine sahip olabilecek. Bir amiralin sahip olduğu her kuşatma pip'i ablukanın etkisini %10 yükseltecek. Eğer Mare Nostrum'a sahipseniz erzak alanlarının içerisinde olmaları takdirde gemilere denizde amiral ataması yapabileceksiniz. 

Bazı oyunculardan ablukaların haritada görünümünün kötü yansıtıldığına dair şikayetler almışlar ve buna istinaden artık haritada bir kıyı bölgeniz ablukaya alındığında o kıyıyı kırmızı olarak görünüyor. Eğer siz bir kıyı bölgesini ablukaya alıyorsanız o bölge mor ile görünüyor.

Görsel


Deniz savaşları da tamamen yenilendi. Artık konumlanma adı verilen etken ortadan kaldırılmış, çünkü bu etken üzerinde oyuncunun kontrolü bir hayli zayıftı. 

Artık deniz savaşlarında tek seferde kaç geminin ateş açabildiğinin bir sınırı var. 20 gemi sınır iken, kıyılarda %10 daha fazla olabiliyor bu sayı. Bunların yanı sıra amirallerin manevra kabiliyeti ile bu oran %10 değişikliğe uğrayabiliyor.

Bir gemi battığında tüm donanma moral hasarı alıyor, bu hasar %2'ye kadar çıkabiliyor. Batmakta olan bir gemi batmaktansa düşman tarafından ele geçirilebiliyor ve bu oran da düşmanın amiralinin manevra kabiliyeti ile belirleniyor. Eğer bir donanma savaştan çekiliyorsa o donanmanın ele geçirdiği düşman gemileri yokoluyor. 

Takipte kalın, haftaya Condottieri özelliğinden bahsedeceğiz.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Duman günlük altlarına yazar notu diye günlüğü değerlendirmeyi düşünsene.
Ara
Cevapla
#3
Üyeler aralarında tartışırsa genelde ben de fikrimi belirtiyorum, ancak üyeler bile fikir belirtmiyorsa benim değerlendirmemin çok da bir anlamı yok gibi görünüyor.

Bunu da belirteyim çoğu kişi 2 paragraf kelimeyi Türkçeye çevirmeye üşeniyor, Strategyturk Forumları kurulduğundan beridir Paradox oyunlarından 1 geliştirici günlüğü atlamadık hepsini üyelere sunduk, orada da durmadık farklı oyunların geliştirici günlükleri olduğunda onlara da yer verdik. Hala da yapmaya devam ediyoruz, ancak şuan örneğin son HOI4 günlüğünde yorum yok. Biz çevirmeye üşenmedik ama okuyan yorum yapmaya üşeniyor. Bizim yaptığımız işin çeyreğini yapmayanlar yere göğe reklam koyuyor sitelerinde, çeyreğini yapanlar beğendiyseniz devamının gelmesini istiyorsanız beğenin paylaşın yorumlayın yazıyor. Biz bu vakte kadar öyle bir şekilde de yaklaşmadık. Yaklaşmayı da düşünmüyoruz ama hoş olmuyor.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#4
Yeni gelen görevler hoşuma gitmedi. Donanma açısından oyunu çok dikkatli oynamak gerekliydi ancak öyle devam etmeyecek gibi. Mesala çıkartmaları durdurma görevi özellikle Multiplayer'da çok sıkıntı çıkaracaktır. Örnek olarak Fransanın Ingiliz donanmalarından fark edilmeden sıyrılıp süpriz bir çıkarma yapmasını engelleyecek. Oyuncu kontrolünün azalması oyunun bazı şeyleri otomatik yapması hoş değil.

Amirallerin kuşatma yeteneğine sahip olmaları ise çok güzel bir yenilik. Amirallerin önemi artacak , umarım lider sınırına da bir şey getirirler yoksa Amiral basmak için yine sıkıntı çekeceğiz.
Ara
Cevapla
#5
donanma görevleri güzel bence.. ayrıca sürpriz çıkarma yapma olayına da katılmıyorum zira multiplayerde bu tip görev verilmiş bir donanma tuzağa da düşürülüp yokedilebilir. bu yüzden bu görevi verirken oyuncu 2 kez düşünecektir kanımca. daha önce multilerde çok sağlam donanmaların tuzağa düşürülerek yokedildiğine şahit olmuştuk bir çok kez.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 1 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Çıkarmaları önleme görevinde donanmaların tek tek tüm kıyıları dolaşacağını sanmıyorum. Bekleyip bir düşman donanmasının çıkarma yapması durumunda saldırıya geçecektir. Ayrıca sürpriz çıkarmalar donanma olarak düşmandan güçsüz durumdayken yapılır , yani çıkarmayı önleyecek donanmanın tuzağa düşürülüp yok edilmesi gayet zor olur. (Fransa vs İngiltere örneğindeki gibi)
[+] 1 üye Redtay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Çok teşekkürler. Benim gibi yeni başlayanlar için açıklayıcı ve geliştirici bir rehber olmuş.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.