Günlük: EU4 - Devrim Değişiklikleri ve Burgonya Veraseti
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu Devrim mekaniklerinde yapılan değişiklikler ve Burgonya Veraseti.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1292374/ :Merhaba. Nihayet bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızdayız. Bu günlükte geçtiğimiz haftalar içerisinde ipuçları paylaştığım çeşitli hususlardan bahsedeceğim.

Attığım tweetler neticesinde halihazırda tahmin etmediyseniz, ilgili ekran görüntüleri Devrim Merkezleri ve Devrim Coşkusu adını verdiğimiz mekaniklere yönelikti. Devrim mekaniği Din Savaşlarıyla birlikte oyundaki favori mekaniklerimden birisi, dolayısıyla ezelden beri oyunun bu alanını geliştirmek, ilk olarak ülkenizi mahvedip ardından buna bir ödül olarak özel bir yönetim biçimi elde etmekten daha fazlası haline getirmek istiyordum. Önümüzdeki eklentinin çalışmaları sürerken ekibimizle birlikte kolları sıvayıp işe koyulduk.

İlk olarak devrimin nasıl başladığını ele alalım. Bu noktada sahip olduğunuz borç sayısından ziyade, dünyanın genel durumuyla alakalı bir koşul oluşturmak istedik. Halkın karşılaştığı sıkıntıların zaman içerisinde birikmesi ve insanların bir yerden sonra patlama noktasına gelmesi gerekiyor. İlk olarak basit koşulları sıralayalım. Devrimin başlayabilmesi için hatırı sayılır bir nüfusa ihtiyacınız var, mutlak yönetime sahip olmalısınız. Bu ikisini sağlamanız durumunda 30 gelişmişliğin üstündeki bölgelerinizde yıl bazlı olarak devrimin başlama ihtimali var.

Tabii ki burada işin içerisinde bir oyuncu faktörü katmamız gerekiyor, oyuncu dilediği takdirde devrimin başlama ihtimalini arttırabilip, istemiyorsa engellemeye çalışabilmeli. Bir bölgenin devrim başlangıcı için seçilmesi aşağıdaki unsurları dikkate alıyor:
  • Mutlakiyetçilik, ne kadar yüksekse o kadar yüksek ihtimal.
  • Üretimlerinden gelen vergiye bağlı bir ekonomiye sahipken Üçüncü Mihrakın nüfuzuna gerekli ilgiyi göstermemek.
  • Bölgenin şehirleşme oranı, gelişmişlik ne kadar yüksekse o kadar yüksek ihtimal.
  • İntikamcılık kazanmanıza sebep olacak bir savaş kaybetmeniz.
  • Düşük prestije sahip olmanız.
  • Tahıl üretiminin kontrolünü tüccarlara emanet etmiş olmanız.
  • Başa çıkamadığınız bir borca sahip olmanız.
Bu mekanik üzerinde çalışmış İçerik Tasarımcımız Caligula Caesar'dan bu noktada tarihsel bilgiler eklemesini istedim.

Caligula Caesar :Tarihsel olarak Fransız Devrimi herkes için bir sürpriz olsa da, öncesinde bu devrime dair ipuçları veren birçok küçük olaydan söz etmek mümkün. Bu küçük olayları oyunda yansıtmak istedik, buralarda vereceğiniz kararlar topraklarınızda bir Devrim Merkezi ortaya çıkma ihtimalini yükseltebilecek. Aşağıda eklediğimiz olaylardan bazılarını sizler için listeledik:

Un Savaşları - Devlet tarafından ticaretleri üzerinde uygulanan çeşitli kısıtlamaların ardından (kıtlık varken fiyat yükseltmelerini ve una kemik tozu gibi maddelerin katılmasını engellemek gibi) tahıl tüccarları çaresiz bir biçimde ekonomide serbestlikçi adımlar atmanızı talep ediyor. Eğer tüccarların taleplerine boyun eğerseniz hele ki kıtlık zamanlarında halkın gözünde durumun birinci suçlusu haline geleceksiniz.

upload_2019-12-3_9-32-0.png

[3. Seviye Darphaneci] Reformları - Eğer yetenekli ve hırslı bir darphaneciye sahipseniz (öhöm, Neckar, öhöm) kendisinin size çeşitli reformlar önermesiyle karşılaşabileceksiniz. Bu reformların ülkeye faydası kadar kendilerine de çeşitli artıları olduğu ortada.

Ulusal Borç - Yüksek seviyede borca sahip olmak halkta endişe kaynağı olacak. Bu endişeleri ortadan kaldırmak için hoşunuza gitmeyebilecek bazı kemer sıkma politikaları uygulayabilir, ya da huzursuzluk yaratma pahasına vergileri yükseltebilirsiniz.

Üçüncü Mihrakın Talepleri - Eğer gelirinizin %75'inden fazlası ticaret ve üretimden geliyorsa ve bu esnada Burgher mihrakı mutsuz veya etkisiz bir haldeyse, doğal olarak burada bir sıkıntı görüp sizden bazı talepleri olacak.


upload_2019-12-3_9-32-37.png

Bir süre sonra tüm bu olaylar meseleye nerden baktığınıza göre memlekete kaos veya kurtuluş getirecek bir devrimin başlamasıyla sonuçlanacak.


upload_2019-12-3_9-32-59.png

Farkettiğiniz üzere oyundaki Mihrakların (Estate) buradaki rolü büyük. Mihrak mekaniklerindeki değişiklikler üzerinde yoğun bir biçimde çalışıyoruz ve bu mekaniğin uzun vadede imparatorluğunuz üzerinde etkili bir mekanik olmasını amaçlıyoruz. Örneğin mihrakların mutlakiyet ile olan etkileşimi buna bir örnek. Aynı şekilde devrim esnasında yine bu durum söz konusu.

Şimdi devrimin nasıl başlayacağı kısmını geride bıraktık, devrimin başlamasıyla birlikte bir bölgeniz Devrim Merkezi haline geliyor.

upload_2019-12-3_9-33-43.png

Bu günlüğü yazarken Devrim Merkezinde devrim olmaması gibi bir hata farketmiş oldum.

Devrim Merkezi kademeli olarak kıtanın her köşesine devrimin ideallerini yaymaya başlayacak. Tek seferde 3 bölgeye yayılabiliyor. İnsanlar yavaş yavaş tepedeki insanın onlardan tek farkının taktığı pahalı şapka olduğunu farketmeye başladığında bölgelerin yerel otonomileri ülkenin mutlakiyet değerinin yarısı kadar artış gösteriyor (yani 100 mutlakiyet varsa 50 otonomi.) Bu noktada bağlı devletler de %30 bağımsızlık isteği elde ediyorlar.

Tabii ki devrim başlasın diye böyle oturup beklemeyeceksiniz. Bu noktada köylülerin ülke yönetimine karışmasını engellemenin bazı yolları var. Kısa vadeli bir çözüm devrimci isyancılarla savaşmak olacaktır. Bu hamle bazı bölgelerde devrimi durdurabilir, ancak genel bir çözüm olduğu söylenemez. Dilerseniz hızlıca devrime teslim olmak da sizin elinizde, ancak bunu yaparsanız hatırı sayılır bir süre boyunca ülkenizi toparlamaya çalışmanız gerekecek.

upload_2019-12-3_9-34-4.png

Bu günlükte gördüğünüz tüm değerlerin çalışma halinde olduğunu belirtmek isterim. Ayrıca bu mekanikleri ekledikten sonra yapay zekanın mutlakiyeti makslama konusunda daha yetenekli olduğunu farkettim.

Hızlı ve daha eğlenceli yol ise devrim felaketi. Bu felaket yeni eklentiyle birlikte tamamen değişmiş durumda. Felaketin başlaması için gereken şartlar genel olarak sınırlarınızda devrimin ne kadar yayıldığıyla alakalı. Burada yaptığımız değişiklikler büyük oranda sistemle oynayıp, bonus elde etmek adına ülkenize zarar vermenizi engellemeye yönelik. Şimdi karşınızda 2 seçenek var, devrimci misiniz yoksa gerici mi?

upload_2019-12-3_9-34-30.png

Bu kısım önemli, eğer devrimci olmayı seçerseniz ülkenizdeki gericilerle savaşmanız gerekecek. Eğer gericileri seçerseniz ve kaybederseniz yine devrim cumhuriyetine geçeceksiniz ancak aldığınız büyük eksiler neticesinde devrim hedefi olma ihtimaliniz azalacak. Bundan biraz ileride daha ayrıntılı bir biçimde bahsedeceğiz.

Devrimci olduğunuz vakit halkınızın zincirlerini nasıl kırdığına dair özel bir olay metniyle karşılaşacaksınız. Caligula Caesar dünyanın her köşesinden farklı ülkeler için çeşitli farklı metinler oluşturdu. Devrim her ne kadar yüksek ihtimalle Avrupa'da çıkacak olsa da, mekanikleri artık tek bir kıtaya kilitlemiyoruz.

upload_2019-12-3_9-35-35.png
Osmanlı zaten yeterince korkutucu değilmiş gibi...

Devrimi başlattık, devrimci olduk. Burada devrim fraksiyonları ve devrim hedefi gibi eski mekaniklerin yanı sıra işleri ilginçleştirecek bazı yeni mekaniklerimiz var. Bunların ilki Devrim Coşkusu, bu mekanik mutlakiyetçiliğin yerini alıyor.

upload_2019-12-3_9-35-48.png

Elde edebileceğiniz maksimum coşku limiti yönetim biçiminiz, Great Power olup olmamanız, Altın Çağ ve topraklarınızda devrimin ne kadar yayıldığı gibi unsurlara bağlı olarak değişiyor. Hükümeti güçlendirme etkileşimi, gerici bir ülkede devrimci isyancıları desteklemek, barış antlaşmasında devrimi yaymak gibi unsurlarla coşku seviyesini yükseltebiliyorsunuz. Bunun dışında savaş kaybetmek veya gerici bir komşu ülkeyle barışta olmak bunu azaltabiliyor.

Şu anda Devrim Coşkusunun etkileri büyük oranda geçici etkiler diyebiliriz. İleride daha "cezbedici" bazı etkilerle değiştirmeyi planlıyoruz. Şu anda %100 coşkuya sahip olduğunuzda:
  • +%40 Administrative Efficiency
  • +%100 Government Reform Progress Gain
  • +%50 Reinforcement Rate
alıyorsunuz.

Devrim Coşkusunun işlevi burada bitmiyor, ne kadar iyi bir devrimci devlet olduğunuzun bir ölçütü olarak konuyu ikinci mekaniğimize getiriyor. Bir başka ülke sizin hain olduğunuzu ilan edip sizden Devrim Hedefini çalmaya çalışabilir. Bir başka ülkede de devrimin yaşanması, ancak ilk olmaması veya Devrim Hedefi elde edememesi durumunda eşitlikçilik ideallerini benimsemiş bir cumhuriyete dönüşüyor. Eğer bu cumhuriyetlerden birisi Devrim Hedefinden daha yüksek Devrim Coşkusuna sahipse devrimin meşalesini devralmak için harekete geçebiliyor.

Bu sebeple devrim felaketinde gericileri seçip kaybetmek yerine devrimcileri seçip kazanmaya çalışmanız gerekiyor. Eğer gericilerle kaybederseniz 0 Coşkuyla başlıyorsunuz, bu da Devrim Hedefi olarak kalmanızı imkansız hale getiriyor.

upload_2019-12-3_9-36-25.png

Eğer devrimci bir ülkeyseniz, ancak Devrim Hedefi değilseniz, ülkeniz imparatorluğa veya diktatörlüğe dönüşemiyor. Düşük cumhuriyetçiliğe sahip olmanız durumunda ülkeniz devrimci idealleri yeniden sağlama amacıyla bir komitenin kontrolüne giriyor.

Şimdi gelin tekrar gericilerden bahsedelim. Peki ya halka özgürlüktü eşitlikti bu gibi şeylerin gerekmediğini düşünüyorsanız ne olacak? İlk olarak izleyebileceğiniz bir yol devrim felaketinde gericilerin safında yer almak. Eğer başarılı olursanız topraklarınızı köylülerin bu fikirlerinden koruyabileceksiniz. Yapabileceğiniz bir diğer şey problemin kökenine inip Devrim Hedefine savaş ilan etmek. Savaşı kazanmanız durumunda Devrim Merkezi ortadan kaldırılacak ancak şartları sağlayan bir başka şehre yayılmış olmaları durumunda 2. bir şansa sahip olabilirler. Eğer 20 yıl boyunca Devrim Hedefi bir ülke yoksa bu devrimin başarısız olduğu anlamına gelecek.

Son olarak Devrimciler için eklediğimiz bazı yeni hükümet reformları var. Meka66'dan mutlakiyet ile bağlantılı reformların yerine daha ilginç seçenekler eklemesini istedim. Eğer yanlış saymıyorsam oyunda şu anda devrimci ülkeler için 20'yi aşkın özel reform var.

upload_2019-12-3_9-36-49.png

Yine belirtiyorum yukarıdaki sayılar kesinleşmiş değil.

Bu reformların büyük bir kısmı ülkenizin Devrim Coşkusunu etkilediği gibi, yerini aldıkları hükümet reformuyla uyumlu bazı seçenekler sunuyor, örneğin:
  • Military Electorate reformu generallerinizden hükümdar seçiyor, Army Tradition ve Land Leader Fire sağlıyor.
  • 4. kademede eski cumhuriyetçi seçeneklerin yanı sıra Devrimci, Eşitlikçi ve İmparatorlukçu tercihlere sahipsiniz, her biri ilgili fraksiyona odaklanıyor.
  • The Feuillant System reformu kendine has bonuslarıyla States General mekaniklerine erişebilmenizi sağlıyor.
Kod:
liberte_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        rr_girondists_influence = 0.1
        num_accepted_cultures = 2
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

egalite_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        rr_jacobins_influence = 0.1
        republican_tradition = 0.25
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

fraternite_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        rr_royalists_influence = 0.1
        culture_conversion_cost = -0.2
        harsh_treatment_cost = -0.25
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

legislative_assembly_reform = {
    icon = "parliament_hall"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        yearly_revolutionary_zeal = 1.5
    }
    ai = {
        factor = 10
    }
}

national_constituent_reform = {
    icon = "ballot_box"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        improve_relation_modifier = 0.15
        diplomatic_upkeep = 1
    }
    ai = {
        factor = 10
    }
}

feuillant_reform = {
    icon = "crown"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        stability_cost_modifier = -0.1
        republican_tradition = -0.1
    }

    ai = {
        factor = 0
    }

    conditional = {
        allow = { has_dlc = "Res Publica" }
        duration = 4
        has_term_election = yes
        states_general_mechanic = {
            revolutionaries = {
                land_morale = 0.1
                republican_tradition = 0.1
                yearly_revolutionary_zeal = 0.25
            }

            monarchists = {
                diplomatic_reputation = 1
                manpower_recovery_speed = 0.1
                global_unrest = -1
            }
        }
    }
}

two_chamber_reform = {
    icon = "parliament_hall"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        free_policy = 1
        republican_tradition = 0.15
    }
  
    ai = {
        factor = 1
    }
}

absolute_president_reform = {
    icon = "king"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        all_power_cost = -0.05
        election_cycle = 1
    }
    ai = {
        factor = 2
    }
}

revolutionary_council_reform = {
    icon = "politician"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        max_revolutionary_zeal = 10
        election_cycle = -1
    }
    ai = {
        factor = 2
    }
}

revolutionary_principle_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        rr_girondists_influence = 0.1
        land_morale = 0.1
        global_manpower_modifier = 0.15
    }
    ai = {
        factor = 2
    }
}

equality_principle_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        tolerance_heretic = 2
        tolerance_heathen = 2
        rr_jacobins_influence = 0.1
    }
    ai = {
        factor = 2
    }
}

imperial_principle_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        rr_royalists_influence = 0.1
        ae_impact = -0.1
        province_warscore_cost = -0.1
    }
    ai = {
        factor = 2
    }
}

equal_electorate_reform = {
    icon = "politician"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        global_unrest = -2
        global_tax_modifier = 0.1
        female_advisor_chance = 0.33
        rr_jacobins_influence = 0.1
    }
  
    ai = {
        factor = 1
    }
}

three_classes_reform = {
    icon = "black_market_consortium"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        administrative_efficiency = 0.1
        rr_girondists_influence = 0.1
    }
  
    ai = {
        factor = 1
    }
}

military_electorate_reform = {
    icon = "nobleman"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        leader_land_fire = 1
        army_tradition = 0.5
        rr_royalists_influence = 0.1
    }
    custom_attributes = {
        generals_become_rulers = yes
        has_term_election = no
    }
  
    ai = {
        factor = 1
    }
}

president_for_life_reform = {
    icon = "man_on_podium"
    allow_normal_conversion = yes
    has_term_election = no
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        republican_tradition = -0.5
        monarch_admin_power = 1
        monarch_military_power = 1
    }
    effect = {
        change_adm = 1
        change_mil = 1
    }
}

government_for_people_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        max_revolutionary_zeal = 20
    }
}

become_rev_empire_reform = {
    icon = "king_2_highlighted"
    allow_normal_conversion = yes

    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
  
    trigger = {
        has_reform = revolutionary_republic_reform
        faction_influence = {
            faction = rr_royalists
            influence = 75
        }
    }

    modifiers = {
    }
    effect = {
        if = {
            limit = { has_government_attribute = states_general_mechanic }
            set_country_flag = had_states_general_mechanic
        }
        set_country_flag = populists_in_government
        lose_reforms = 7
        change_government = monarchy
        add_government_reform = revolutionary_empire_reform
        if = {
            limit = { has_country_flag = had_states_general_mechanic }
            country_event = { id = dutch_republic.33 }
            clr_country_flag = had_states_general_mechanic
        }
    }
    ai = {
        factor = 0
    }
}

legion_of_honor_reform = {
    icon = "king_2"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        leader_cost = -0.1
        nobles_loyalty_modifier = 0.1
        maratha_exclusive_loyalty_modifier = 0.1
        rajput_exclusive_loyalty_modifier = 0.1
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

imperial_nobility_reform = {
    icon = "people_walking"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        advisor_cost = -0.1
        nobles_influence_modifier = -0.2
        maratha_exclusive_influence_modifier = -0.2
        rajput_exclusive_influence_modifier = -0.2
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

imperial_decree_reform = {
    icon = "king"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        max_revolutionary_zeal = 20
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

consulate_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        global_autonomy = -0.05
        max_states = 3
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

emperor_of_the_revolution_reform = {
    icon = "revolutionary_republic"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        yearly_revolutionary_zeal = 1.5
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

enlightened_monarchy_reform = {
    icon = "queen"
    allow_normal_conversion = yes
    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
    modifiers = {
        global_unrest = -2
        num_accepted_cultures = 2
    }
    ai = {
        factor = 2.5
    }
}

become_rev_republic_reform = {
    icon = "king_2_highlighted"
    allow_normal_conversion = yes

    potential = {
        is_revolutionary = yes
    }
  
    trigger = {
        has_reform = revolutionary_empire_reform
    }

    modifiers = {
    }
    effect = {
        if = {
            limit = { has_government_attribute = states_general_mechanic }
            set_country_flag = had_states_general_mechanic
        }
        set_country_flag = populists_in_government
        lose_reforms = 3
        change_government = republic
        add_government_reform = revolutionary_republic_reform
        if = {
            limit = { has_country_flag = had_states_general_mechanic }
            country_event = { id = dutch_republic.33 }
            clr_country_flag = had_states_general_mechanic
        }
    }
    ai = {
        factor = 0
    }
}

Devrimlere yönelik bahsedebileceğim çok daha fazla içerik var ancak bir yerde durmam gerekiyor. Aşağıda bu içeriklerden bazıları incelenebilir:

upload_2019-12-3_9-38-3.png

upload_2019-12-3_9-50-24.png

upload_2019-12-3_9-50-50.png

upload_2019-12-3_9-38-48.png

upload_2019-12-3_9-39-46.png

Nihayet devrimleri geride bıraktık, elbette atladığım kaçırdığım bazı yerler olmuştur ancak sorularınız varsa yanıtlamaya çalışacağım.

Şimdi gelelim Burgonya Verasetine. Bu kısım günlüğün geri kalanıyla oyundaki en iyi trikolor bayrağa sahip oldukları gerçeği dışında pek de alakalı değil. Burgonya Verasetindeki değişikliklerimizde ana amacımız verasetin oyuncu tarafından tecrübe edilebilir bir durum olmasını sağlamaktı. Bu değişiklikleri gerçekleştiren Meka66 sizlere bazı bilgiler verecek:

Meka66 :Burgonya Verasetinde yaptığımız değişiklikler neticesinde Burgonya'nın bu süreçte bazı alanlarda kontrol sahibi olmasını sağladık.

Eski Burgonya Veraset olayı yaşananları yansıtması açısından çok da isabetli değildi. Her ne kadar Charles de Bourgogne erkek varisi olmadan ölmüş olsa da, kadın bir varise sahipti; Marie.

Marie ile Burgonya'nın önünde vermesi gereken bir evlilik kararı var. Fransa mı? İmparator mu? Güçlü bir müttefik mi? Yoksa herkese karşı gelip Burgonya bağımsızlığı için savaşmak mı?

İmparatorun yanında olan Burgonya tamamen imparatorun iradesine bağlı olacak. Bu durum imparatorun elde ettiği bu yeni topraklarla ne yapacağına yönelik bir İmparatorluk Olayı tetikleyecek. Burada imparatorun elindeki seçeneklerden birisi Burgonya'yı daha tipik bir Kutsal Roma prensliğine dönüştürme amacıyla tüm topraklarını küçük küçük prensliklere bölmek.

Fransa'nın yanında olan Burgonya büyük oranda toprak kaybına uğramasa da, bir süre sonra imparator Felemenk topraklarını talep edebilecek.

Burgonya ile kraliyet evliliğine sahip herhangi bir Hristiyan ülke Burgonya tahtını ele geçirebilecek, bu da Burgonya'nın kimsenin tahmin edemeyeceği bir ülkeden destek görebileceği anlamına geliyor, örneğin İspanya.

Burgonya kimi seçerse seçsin bir süreliğine Personal Union altında olacak. Marie'nin ölümü sonrasında topraklar tamamen eşinin ülkesine katılacak.

Tabi ki Marie her şeye karşı ayakta durup Burgonya'nın bağımsızlığının peşinde koşabilir. Bunu yapması Burgonya'yı hem Fransa hem de İmparatorla karşı karşıya getirecek. Avrupa'nın en güçlü iki ülkesine karşı girişilecek bu savaş oldukça zor olsa da, başarması durumunda Burgonya oyuncusunu bekleyen bazı ödüller var.

Geliştirici günlüğüne son vermeden evvel topluluğun bazı mekaniklerde olan endişesine dair bir şeyler yazmak isterim. Territory'den elde edilen yozlaşma, ticaret şirketleri ve başkentler için olan kıta kısıtlamaları. Bu alanlarda geliştirmeler yapmak, gerekirse sistemi baştan ele almak istiyoruz ancak elimizde net bir iş olmadığı için sadece niyetimizden bahsedebiliyorum.

Ticaret Şirketleri eskide kalmış bir mekanik, otonomi gibi "yeni mekaniklerle" daha uyumlu çalışması için yeniden ele alınabilir. Eğer ortaya çıkan sonuçtan memnunsak başkent taşımadaki kısıtlamalarda hafiflemeye gidebiliriz. Territorylerden alınan yozlaşma hususunda ana amaç hızlıca toprak fethetmeyi, idare edemeyeceğiniz bölgelere yayılmayı cezalandırmaktı. Esasen oyunda core mekaniğinin görevi buydu. EU3'te bir bölgeyi corelamak 50 yıl sürüyordu. EU4'te oyun geliştikçe core süresi kısaldı. Territorylerden alınan yozlaşma da bu noktada istenen amacı yerine getiremiyor, dolayısıyla bu noktada da yapabileceğimiz bazı şeyler var.

Umuyorum bu geliştirici günlüğünden keyif almışsınızdır. Önümüzdeki geliştirici günlüğü 14 Ocak'ta çıkacak. O zamana dek bir sonraki günlüğe dair ipuçları paylaşmaya devam edeceğim. Takipte kalın.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Rev değişimleri iyi olmuş fakat oyunun çok geç bir dönemini etkiliyor. Çoğu oyun 1600ü göremiyorken bana boşa yatırım gibi geldi.
Ara
Cevapla
#3
Bence iyi olmuş ama şu bayrakları değiştirsinler çok kötü oluyor
Ara
Cevapla
#4
(03-12-2019, 18:09)Voidian : Rev değişimleri iyi olmuş fakat oyunun çok geç bir dönemini etkiliyor. Çoğu oyun 1600ü göremiyorken bana boşa yatırım gibi geldi.

Bence 1600ler yine iyi ama 1700 sonrasında bir olay olmuyor. Bu devrim mekaniğini süreçlere yayıp 1700ler'in başından itibaren yavaş yavaş vermek gerek. Evrim geçirme durumu gibi olabilir aslında. Bu şekilde oynama süresi artırılabilir. Yoksa oyunun sonuna yapılacak büyük bir yatırım ancak çok küçük bir kitlenin daha fazla oynamasını sağlar.
Ara
Cevapla
#5
Normale kıyasla iyi bir günlük olmuş, bir ay beklettiklerine değmiş gibi. Umarım sunacakları mekanikler eskilerinin boyanmış hali olmaz ve güncelleme tekrar ertelenmez.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Bence boş bir güncelleme olmuş. Oyuncuların %90 ı 1700 lere doğru alt f4 çekiyor bende dahil. Geç tarihlerin kasma, donma ve optimizasyonla alakalı sıkıntıları hala devam etmekte. Büyük bir iddia atıyorum ortaya. Oyunu oynayanların %80 i hatta %90 devrim yapmamıştır. Bu yüzden devrimle alakalı güncellemelerin oyuna bir renk katacağını düşünenlerden değilim. Teknoloji borcu, estate ve paralı asker sistemi dışında dlc iş yapar durumda değil. Kaldıki onlarla alakalıda bir kesinlik söz konusu değil. Doldur boşalt yapıyorlar ceza sahasına ya tutarsa ile bu işlerin yürümeyeceğini elbet görecekler. Kültür, misyonerlik ve casuslukla alakalı çok güzel şeyler çıkabilirdi. Fakat yine boş içerikler peşindeler.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
#7
Devrim değişiklikleri güzel olmuş. Her ülkeye ayrı devrimci eventler eklenmesi de ayrı hoş olmuş. Ama hala o "Revolutionary Ottomans" meselesini düzeltmeyi düşünmemişler. Memleket Cumhuriyet oluyor ama ülkenin adı hala Osmanlı. Ya ülkenin ismi Osmanlı yerine "Revolutionary Turkey" olsun, ya da Osmanlı Cumhuriyet yerine Meşruti Monarşiye geçsin. Bu ikisinden birisini yapmak 2 satır koda bile mal olmaz. Ki ikincisi hem tarihi olarak daha mümkün.
Ara
Cevapla
#8
Devrim mekanikleri yerine yapay zekayı iyileştirme, optimizasyon, casusluk faaliyetlerinde yeni şeyler ekleseler keşke... Burgonya verasetini umarım düzene sokarlar şu andaki sistem tamamen şansa bağlı ve patlamayacağı varsa savaş açıp %100 skor yapıp 20 savaş yorgunluğuna çıksan da patlamıyor!
[+] 1 üye Prussian Blue nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
(03-12-2019, 20:54)Prussian Blue : Devrim mekanikleri yerine yapay zekayı iyileştirme, optimizasyon, casusluk faaliyetlerinde yeni şeyler ekleseler keşke... Burgonya verasetini umarım düzene sokarlar şu andaki sistem tamamen şansa bağlı ve patlamayacağı varsa savaş açıp %100 skor yapıp 20 savaş yorgunluğuna çıksan da patlamıyor!

Malesef yapay zeka tamamen rezalet. Adamların bütün bölgelerini alıyorsun, adamlar hala dağa taşa ordu gönderiyor kendilerini savunacaklarına.
Ara
Cevapla
#10
Ülkelere özel devrim metinleri yazacak kadar bu mekaniğe önem veriyorlarsa, umarım devrim geçiren ülkelerin historical bayraklarını ve isimlerini de eklemeyi ihmal etmezler. İsimler kabul edilebilir belki ama bayraklar çok baştan savma.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.