Günlük: EU4 - Egemenlik
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni eklentiyle gelecek olan Egemenlik mekaniğinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...0.1320993/ :Merhaba, bir başka Europa Universalis IV günlüğüne daha hoş geldiniz. Bugün yakında duyuracağımız eklentiyle gelecek yeni bir özellikten bahsedeceğim. Yeni mekaniğimize Egemenlik adını verdik.

Bu özelliğin amacı oyunun son kısmı için daha büyük bir anlatı oluşturmak. İki nedenden ötürü bu mekanik en çok kullanılan mekanik olacak.

Öncelikle, niyetimiz dünyayı fethetmek isteyen oyunculara yönelik bir şey oluşturmak ve bunu hem ilginç hem de sıkıcı olmayacak şekilde yapmaktı.

İkinci olaraksa büyük çoklu oyuncu oyunlarında daha ilgi çekici ve dinamik bir son yüzyıl yaşanmasını sağlamak istedik.

Peki nedir bu Egemenlik?

Egemenlik, büyük güçlerin belirli koşulları yerine getirdikleri takdirde ilan edebilecekleri bir şey. Her biri kendi alanında büyük güçlerin kullanımına sunulan 3 Egemenlik tipi var. Hepsinin kendi koşulları var ve de kendi alanlarında üstün olmanızı gerektiriyorlar. Yapay zekâ mümkün olduğunda Egemenlik ilan edebilecek.

İşleri biraz daha ilginçleştirdik. Her alanda tek bir Egemen devlet olabilir. Egemenlik ise nasıl kaybettiğinizin önemi olmaksızın savaş kaybettiğiniz anda kaybedilir.

Egemenlik ilan etmek, ilan ettiğiniz Egemenliğin türüne göre değişiklik gösteren bir bonus elde etmenizi sağlar. Egemenliği ne kadar uzun süre elinizde tutarsanız, kazandığınız bonus skalası da bir o kadar artar. Maksimum seviyeye eriştiğinizde ise bitiş bonusu kazanırsınız. Şu anda maksimum Egemenlik Gücüne ulaşmak yaklaşık 20 yıl sürüyor ama bu konuda bir değişiklik yapacağız.

Egemen devlet diğer iki Egemen devletle müttefik olamaz ve diğer uluslar Egemen devlete karşı ilişki cezası alır. Egemen devlet iyi bir güç projeksiyonu kazanıp daha yüksek oranda skor elde ederken bu devletin müttefikleri daha az güç projeksiyonu kazanıp daha düşük oranda skor elde edecek.

Tüm Egemen devletler -0.1 aylık savaş yorgunluğu ve +%25 casusluk savunması kazanacak. Egemenlik puanları maksimum düzeye ulaştığında ise güç maliyetleri %10 ucuzlayacak.

Şimdi de farklı Egemenliklere bakalım.

Ekonomik Egemenlik
Aylık 1000£ geliri olan büyük güçler bu Egemenliği ilan edebilir.

Egemenliğin temel bonusu kiralanan tüm paralı askerler için +%100 insangücü. Maksimum puana ulaşıldığında ise +%50 küresel ticaret gücü elde ediliyor.

Skala şu şekilde artıyor:
  • +%33 Paralı Asker Disiplini
  • +%25 Ticari Mal Üretimi
  • +%25 Vergi Geliri
Denizsel Egemenlik
1000 ağır gemiye sahip olan büyük güçler bu Egemenliği ilan edebilir.

Egemenliğin temel bonusu +%20 donanma morali. %100 puana ulaşıldığında ise +%50 donanma savaş genişliği elde ediliyor.

Skala şu şekilde artıyor:
  • +%100 Donanma Üstlimiti
  • +%200 Denizci
  • +%200 Abluka Verimliliği
Askeri Egemenlik
500 piyade birimine sahip olan büyük güçler bu Egemenliği ilan edebilir.

Egemenliğin temel bonusu kiralanan paralı askerler için +%20 ordu morali. %100 puana ulaşıldığında ne elde edileceğine ise daha sonra karar vereceğiz.

Skala şu şekilde artıyor:
  • +%10 Disiplin
  • +%30 İnsangücü
  • -%10 Ordu Bakım Masrafı
eu4_79.png

Bu sayıların nihai olmadığını unutmayın. Bu arada, bu eklentiye sahip olan oyuncular büyük güç mekaniklerine de erişebilecek...
Ara
Cevapla
#2
Şu an için plaza da 114 dislike yemiş durumda günlük. Gereksiz eklenti bence.
Ara
Cevapla
#3
bencede gereksiz daha önemli sorunlar var
Ara
Cevapla
#4
Rakamlar çok sıkıntılı.Single için oyuncuyu aşırı bufflamaktır bu.
Multiler için bir şey diyemiyorum.Daha deneyimli oyuncuların yorumlarını okumak gerek.
300_b69ab634-c366-4d3d-9536-1dc2a8fdbfaa.png
Ara
Cevapla
#5
Bu özellik gelirse mp oynanmaz.
Ara
Cevapla
#6
Ekonomik ve askeriyi yapmak çok basit .ozellikle askeri olan MP ler için suistimale çok açık.ekonomik olan yine bir nebze daha zor askeriyeye göre .deniz egemenliği imkansız..kimse 1000 ağır gemi basmaz. O kadar gemiye sailor yetmez yetişmez ..imkansız yani..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 2 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
(04-02-2020, 17:42)jax61 : Ekonomik ve askeriyi yapmak çok basit .ozellikle askeri olan MP ler için suistimale çok açık.ekonomik olan yine bir nebze daha zor askeriyeye göre .deniz egemenliği imkansız..kimse 1000 ağır gemi basmaz. O kadar gemiye sailor yetmez yetişmez ..imkansız yani..

Rodos basar bence .d
Ara
Cevapla
#8
Plaza'daki günlük konusu kilitlendi, değişiklikler yapıp yeni halini daha sonra tanıtacağız demiş Johan.

137 Disagree var ilk mesajda.

Ben bu tepkiye Johan'ın samimi bir şekilde şaşırdığını düşünüyorum, çünkü bu gibi mekanikler EU4'ün her yerinde var. Johan'ın EU4'e geri dönüşündeki yaklaşımı tamamen "oyunu daha eğlenceli hale getiren, oyuncunun canını sıkan zorlukları kaldıran" biçimdeydi. Bu mekanik de singleplayerda oyuncu dışında bir ülkenin almasının pek mümkün olmadığı, dünya fethetmeye kalkışmış oyuncuya arkadan rüzgar olma niteliğinden ibaret bir mekanik gibi görünüyor.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#9
geçen günlüklerde bir arkadaşın bana hatırlatmasıyla düşünmeye başladım ve yeni eklentilere neden isyan ediyorlar anladım. Oyunun ciddi sıkıntıları varken boş beleş şeyler ile uğraşıyorlar. total war öğrenmeye başladım oraya kayacam.
[+] 1 üye mcbabayaro_57 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Güçlü olanı daha da güçlendiren saçma bir mekanik. Bunla uğraşacaklarına ikmal sistemini düzeltsinler.
Ara
Cevapla
#11
Alınan onca tepkiden sonra aceleyle mekaniğin sağladığı bonusların bazılarını değiştirip ayrı bir günlük olarak paylaşmışlar. Plaza'daki asıl konu da kilitlenmiş.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.