Günlük: EU4 - Estate Değişiklikleri, Hint Kastları ve Kazak Yönetimi
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta estate mekaniğinde yapılan değişikliklerden, Hintlilere has yeni estatelerden ve Cossacks eklentisine yapılan eklemelerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1099841/ :Herkese merhabalar, yorucu ve bir o kadar da eğlenceli bir PDXCON sonrası ekibimiz işinin başına geri döndü. PDXCON'a katılarak bu etkinliğe değer katmış herkese teşekkürler. Önümüzdeki eklenti olan Dharma'nın duyurulmasıyla birlikte bu eklentiyle birlikte yapılacak değişikliklerden bahsetmeye hazırız.

Bugünkü konumuz geçtiğimiz günlerde de sık sık çeşitli bilgiler paylaştığımız estate mekaniğinde yapılan değişiklikler üzerine olacak. Bu değişikliklerden bahsetmeden evvel sizlere bu değişiklikleri neden yaptığımızı anlatmak isterim. Estate mekaniği oyuna The Cossacks eklentisiyle eklenmişti, her ne kadar ülkenizin iç mihraklarını, güç odaklarını yansıtmaya yönelik düşünülse de birçok yönden eksik kalan, bekleneni veremeyen bir mekanikti. Oyunda yeteri kadar estate yoktu, bu estatelerle Fransa ile de oynasanız Bengal ile de oynasanız aynı şekilde etkileşim kuruyor, aynı şeyleri ediniyordunuz. Bu estateler sizden toprak talep ediyordu ve bu talep genelde can sıkıcı bir boyuta ulaşabiliyordu. Aynı zamanda estatelerle ilgili disasterların %80'de başlamasını doğru bulmuyorduk, yani %79'dayken hiç sorun yok da, o değer %81 olunca mı bir anda tehlike çanları çalmaya başlıyor? Tüm bunlara ek olarak estate mekaniği Cossacks eklentisinin bir parçası olduğu için rahatlıkla bu mekaniği değiştiremiyor, üstüne eklemeler yapamıyorduk.

1.26 yamasıyla birlikte Estate mekaniği ana oyunun bir parçası haline gelecek, yani bedava olacak. Bu durum hiçbir eklentiye sahip olmasanız bile estateleri kullanabileceğiniz anlamına geliyor. Bunun yanı sıra estateler artık minimum toprak ihtiyacına sahip değil, oyunda tamamen bu estatelerden bonus kazanmak istemeniz durumunda onlara yaranmak için toprak verebilirsiniz. Buna ek olarak disasterlar için etki şartı artık %80 yerine %100.

Oyunda Hint devletleri kendilerine has kastları temsil eden özel estatelere sahip olacak. Dharma eklentisine sahip olmanız durumunda Hint devletleriyle oynarken oyundaki jenerik estatelerin yerini bazı özel estatelerin aldığını farkedeceksiniz.

eu4_461-png.371528

Marathalar
Maratha ifadesi Maratha dili konuşan kişiler için kullanılan genel bir ifade olsa da, Marathalar zaman içerisinde savaşçı kastına dönüşmüştür. Marathalar ana bölgeleri olan Maharashtra'nın yanı sıra Hindistan genelinde sahip oldukları askeri özelliklerden kazanç sağlamak üzere bulunabilir.

Dravidian ve Western Aryan kültüründe olup Hint teknoloji grubunda olan tüm ülkelerde bulunuyor, Rajput ve Malvi kültürlerinde bulunmuyor.
Sahip oldukları influence veya loyalty değerlerine göre Marathalar bölgesel olarak dini dönüştürme gücü sağlarken, ülkenizin süvari savaş becerisi ve savaş geleneğini güçlendiriyor.

Maratha Etkileşimleri:
  • Danışman edin:
    • Hindu dininde, Marathi kültüründe ve yarı fiyatta Commandant elde edersiniz.
    • Kullanılabilmesi için 40 influence gerekir.
  • Asker edin:
    • Influence oranına göre değişkenlik gösteren miktarda manpower sağlar, 15 loyalty'e malolur.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty ve 40 influence gerekir.
  • Benign Neglect:
    • Loyalty ve influence sağlar, Marathalara verilmiş topraklarda otonomi arttırır.
    • Marathalara verilmiş topraklarda %25 manpower artışı sağlar.
    • Kullanılabilmesi için 40 influence gerekir.
  • MIL desteği talep et:
    • Influence oranına göre değişiklik gösteren miktarda MIL puanı sağlar, 20 loyalty'e malolur.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty ve 25 influence gerekir.
  • Maratha asillerini güçlendir:
    • 10 Influence ve 15 loyalty sağlar.
Brahminler
Brahminler Hinduizmin din sınıfı, dini seremonilerin düzenlenmesi ve yazıtların korunmasından sorumlulardı. Brahmin sınıfından olmayanlar genellikle Sanskrit dilinde eğitim görmüyordu. Brahminler hem Hindu halklardan hem de diğer halklardan büyük saygı görüyor, kimi zaman ülke yönetimlerinde rol alıyorlardı.

Brahminler Hint teknoloji grubundaki tüm Hindu ve Müslüman ülkelerde bulunuyor.
Sahip oldukları influence ve loyalty değerine göre Brahminler bölgesel olarak huzursuzluk bonusu verip enstitü yayılmasını hızlandırıyorlar, ülke genelinde ise istikrar maliyeti, devotion ve vergi bonusları sağlıyorlar.

Brahmin Etkileşimleri:
  • ADM desteği talep et:
    • Influence oranına göre değişiklik gösteren miktarda ADM puanı sağlar, 20 loyalty'e malolur.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty ve 25 influence gerekir.
  • Brahminlerden destek talep et:
    • 5 prestige ve 5 legitimacy karşılığında 15 loyalty ve 10 influence verir.
  • Hindu deity değiştirme (sadece Hindularda)
    • Hükümdarın ölmeden deity değiştirebilmeni sağlar.
    • Kullanılabilmesi için 40 loyalty ve 40 influence gerekir.
  • Meşruluk kazan (sadece Müslümanlarda)
    • Kafirlere toleransı arttırır, influence'e bağlı olarak religious unity kazandırır.
    • Kullanılabilmesi için 40 loyalty ve 20 influence gerekir.
  • Din adamı edin:
    • Hindu dininde yarı fiyatta Theologian Advisor elde edersiniz.
    • Kullanılabilmesi için 40 influence gerekir.
  • Bağışta bulun:
    • Para karşılığı 15 loyalty kazanırsınız.
Vaishyalar
Vaishyalar Hindistan'ın işçi ve çiftçi sınıfı, nispeten daha düşük bir tabaka olan bu kastta tüccarlar ve zanaatkarlar gibi ekonomi için çok mühim sınıflar yer alıyor.

Vaishyalar Hint teknoloji grubuna sahip tüm Hindu devletlerce kullanılabilir. 
Sahip oldukları influence ve loyalty değerine göre Vaishyalar bölgesel olarak development cost ve ticaret değeri bonusları sağlar, tüm ülkeniz için geçerli olmak üzere üretim bonusu ve danışman maliyet bonusu kazandırır.

Vaishya Etkileşimleri:
  • DIP desteği talep et:
    • Influence oranına göre değişiklik gösteren miktarda DIP puanı sağlar, 20 loyalty'e malolur.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty ve 25 influence gereklidir.
  • Darphaneci edin:
    • Hindu dininde yarı fiyatta Master of Mint edinirsiniz.
    • Kullanılabilmesi için 40 influence gerekir.
  • Savaş için gemi topla:
    • 15 loyalty karşılığında heavy ship verir.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty ve 40 influence gerekir.
  • Savaş desteği al:
    • 15 influence karşılığında savaş vergisi almanızı sağlar.
    • 20 yıl boyunca tekrar kullanılamaz, kullanılabilmesi için 30 loyalty gerekir.
  • Destek iste:
    • 10 loyalty karşılığında para kazanırsınız.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty gerekir.
Rajputlar
Rajputlar asillerden ve savaşçılardan oluşan antik bir tabaka, her ne kadar ana toprakları olan Rajasthan bölgesinde yer alsalar da Rajput soyluları Kuzey Hindistan genelinde görülebilir, birçok Raja Rajput soyundan geldiğini iddia eder.

Rajputlar Hint teknoloji grubuna sahip Hindustani, Eastern Aryan, Central Indian, Rajasthani ve Malvi kültüründeki devletlerce kullanılabilir.
Sahip oldukları influence ve loyalty değerine göre Rajputlar sahip oldukları topraklarda insangücü ve savunulabilirlik bonusu verirken ülke genelinde insangücü ve kale bakım maliyeti gibi bonuslar sağlar.

Rajput Etkileşimleri:
  • Rajput askerler çıkart:
    • Sayıları Rajputlara verilmiş toprak sayısına göre değişir.
    • -%25 drill decay ve +%5 disiplin bonusuna sahiptirler.
    • Oyun içerisinde Rajputlara verdiğiniz toprak sayısından fazla Rajput birime sahip olamazsınız.
    • 15 loyalty ve 5 influence'e malolur.
    • Kullanılabilmesi için 50 loyalty ve 40 influence gerekir.
  • Rajput general çıkart:
    • 20 influence karşılığında taban değeri olarak +1 fire'a sahip generale sahip olursunuz.
    • Bu general Rajasthani kültüründen bir isme sahip olur.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty ve 40 influence gerekir.
  • Purbias arttır:
    • Rajput birlikleriniz için ekstradan +%10 fire hasarı ve +%5 disiplin.
    • Paraya malolur ve Rajputların elinde tuttuğu bölgelere otonomi verir.
  • Subaylıktan muaf tutmak: (sadece Müslümanlar)
    • Para karşılığında 15 loyalty verir.
    • Kullanılabilmesi için 20 influence gerekir.
  • Rajput asilleri güçlendir:
    • 5 prestij karşılığında 15 loyalty ve 10 influence verir.
  • MIL desteği talep et:
    • Influence değerine göre MIL puanı verir, 20 loyalty'e malolur.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty ve 25 influence gerekir.
Jainler
Jainizm Hindistan'da artık üstün bir inanç değil, ancak Jainler hala bürokraside etkin bir yol oynuyor.

Hint teknoloji grubunda olan tüm ülkelerde mevcut, Müslüman ülkelerde Burgher estate'inin yerini alıyorlar.
Sahip oldukları influence ve loyalty değerine göre Jainler sahip oldukları topraklarda eyalet bakım maliyetini azaltıp insangücü ve vergi bonusu sağlarlar, ülke genelinde ise faiz oranını düşürür, inşaat maliyetlerini azaltır ve daha hızlı bina yapılmasını sağlarlar.

Jain Etkileşimleri:
  • Borç al:
    • Influence seviyenize göre düşük faizli borç alırsınız.
    • Kullanıldığında 10 influence verir.
  • Jain aşiretlerini koru:
    • 5 prestij karşılığında 15 loyalty ve 10 influence arttırır.
  • Jain yazıtları oluştur:
    • Para karşılığında 15 loyalty verir.
    • Kullanılabilmesi için 30 influence gerekir.
  • Jain tapınağı inşa et:
    • 20 yılda 1 kere kullanılabilir.
    • Jainlere verilmiş rastgele bir toprakta %10 development geliştirme bonusu ve extra basetax verir.
    • Kullanıldığında 15 influence verir.
    • Kullanılabilmesi için 40 influence gerekir.
  • Yozlaşmayı soruştur:
    • 2 corruption azaltır, 10 influence vreir.
    • Kullanılabilmesi için 60 influence ve 40 loyalty gerekir.
  • DIP desteği talep et (sadece Müslümanlarda)
    • Sahip olunan influence değerine göre DIP puanı verir, 20 loyalty azaltır.
    • Kullanılabilmesi için 30 loyalty ve 25 influence gerekir.
Peki estate mekaniğinin Cossacks'tan çıkarılması ne anlama geliyor? İlk olarak Cossacks sahipleri özel Cossacks estate türüne, Dhimmi ve Tribe estatelerine erişebilecek. Aynı zamanda Cossacks sahipleri 1.26 yamasıyla birlikte özel bir mekanikle ayrılan Cossack devletiyle oynayabilecek.

eu4_459-png.371529

Cossack disasterı başladıktan sonra dilemeniz durumunda bu yeni kurulacak Kazak devletine geçebileceksiniz. Bunu yaptığınızda süvarilere çok ciddi bonuslar sağlayan Sich Rada reformunun yanı sıra, kendinize has bazı hükümet etkileşimlerine sahip olacaksınız:

ADM: Köle mültecilere kucak aç:
  • Bir başka ülkede azınlık olan kültürde veya dindeki rastgele bir toptakta development edinirsiniz.
  • Buradaki azınlık tabiri öncelikli olmayan ve kabul edilmemiş kültür/din'i ifade eder.
DIP: Yağmalama seferi düzenle:
  • +1 düşman attrition değeri.
  • +%10 hız.
MIL: Kazakları çıkart.
  • Kazak estate'i gibi Kazak birimleri edinmenizi sağlar.
eu4_460-png.371530

İşi özetlemek gerekirse:
  • Estate sistemi 1.26 yamasıyla birlikte tamamen bedava olacak.
  • Dharma sahipleri Hindistan'da Hint kastlarına yönelik bazı özel estateler edinecek.
  • Cossacks sahipleri tribe, dhimmi ve cossack estatelerine erişebilirken, artık kendine has özellikleri bulunan Kazak ülkesiyle oynayabilecek.
Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta sizlere Rule Britannia'da tanıttığımız görev ağaçları mekaniğiniyle ilgili yeni içeriklerden bahsedeceğiz, o zamana dek takipte kalın.
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
kazaktan mughal formlarsak atlarımız ilahmı olacak yani
Ara
Cevapla
#3
Yani kendimize yeni ekmek kapısı arıyorduk. Estateyi seçtik ve bedava yamaya ekledikki bundan sonraki dlclerde sürekli yeni estateler ekleyip satalım. Şimdi her dlcde bir iki estate gelir.
[+] 3 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
(22-05-2018, 19:12)Semavi7 : Yani kendimize yeni ekmek kapısı arıyorduk. Estateyi seçtik ve bedava yamaya ekledikki bundan sonraki dlclerde sürekli yeni estateler ekleyip satalım. Şimdi her dlcde bir iki estate gelir.

şimdi para olayı konusunda haklısında reis ama zaten her yerdede farklı farklı estate olması gerekmezmi zaten
A man's greatest joy is crushing his enemies
Ara
Cevapla
#5
O halde olayın şöyle bir yönü de olmalı estateler madem bölgesel Hindistan'ı kim ele geçirirse geçirsin bu estateler varlığını sürdürmeli. Estateleri güçlendirmek ya da gücünü kırmak ele geçiren devletin tercihine kalmalı, yani İngilizler Hindistan'ı ele geçirdiği için oradaki Jain'ler yok olacak değiller. Keza bana kalırsa Mısır'da da Memlükler kalıcı estate olarak bulunmalılar zira piramitler savaşında dahi hala memlükler vardı. İngiltere veya Osmanlı gibi büyük imparatorluklarda onlarca estate olmalı.
[+] 2 üye Manwell nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Çok ciddi potansiyel aslında. Manwell'in dediği gibi ülkesine göre belki de onlarca farklı estate olmalı. Bana sanki Crusader Kings serisini bitirip Europayı CK ile birleştirecekler gibi geliyor.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
#7
(24-05-2018, 22:25)Raider41 :
(22-05-2018, 19:12)Semavi7 : Yani kendimize yeni ekmek kapısı arıyorduk. Estateyi seçtik ve bedava yamaya ekledikki bundan sonraki dlclerde sürekli yeni estateler ekleyip satalım. Şimdi her dlcde bir iki estate gelir.

şimdi para olayı konusunda haklısında reis ama zaten her yerdede farklı farklı estate olması gerekmezmi zaten

Gerekir ona lafım yok. Benim lafım dlcye çakıp sonrada bize çakmaları.

(24-05-2018, 22:58)Manwell : O halde olayın şöyle bir yönü de olmalı estateler madem bölgesel Hindistan'ı kim ele geçirirse geçirsin bu estateler varlığını sürdürmeli. Estateleri güçlendirmek ya da gücünü kırmak ele geçiren devletin tercihine kalmalı, yani İngilizler Hindistan'ı ele geçirdiği için oradaki Jain'ler yok olacak değiller. Keza bana kalırsa Mısır'da da Memlükler kalıcı estate olarak bulunmalılar zira piramitler savaşında dahi hala memlükler vardı. İngiltere veya Osmanlı gibi büyük imparatorluklarda onlarca estate olmalı.

Aynen katılıyorum bence bunu paradoxsa yazın.
Ara
Cevapla
#8
' 1.26 yamasıyla birlikte Estate mekaniği ana oyunun bir parçası haline gelecek, yani bedava olacak. Bu durum hiçbir eklentiye sahip olmasanız bile estateleri kullanabileceğiniz anlamına geliyor. Bunun yanı sıra estateler artık minimum toprak ihtiyacına sahip değil, oyunda tamamen bu estatelerden bonus kazanmak istemeniz durumunda onlara yaranmak için toprak verebilirsiniz. Buna ek olarak disasterlar için etki şartı artık %80 yerine %100.'

Oyununuzun içine etmek için para vermenize gerek yok biz sizin için zorla içine edeceğiz.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#9
(25-05-2018, 02:29)Finrod Felagund : ' 1.26 yamasıyla birlikte Estate mekaniği ana oyunun bir parçası haline gelecek, yani bedava olacak. Bu durum hiçbir eklentiye sahip olmasanız bile estateleri kullanabileceğiniz anlamına geliyor. Bunun yanı sıra estateler artık minimum toprak ihtiyacına sahip değil, oyunda tamamen bu estatelerden bonus kazanmak istemeniz durumunda onlara yaranmak için toprak verebilirsiniz. Buna ek olarak disasterlar için etki şartı artık %80 yerine %100.'

Oyununuzun içine etmek için para vermenize gerek yok biz sizin için zorla içine edeceğiz.

Neden yeni estate sisteminin eskisinden daha kötü olduğunu düşünüyorsun?
Ara
Cevapla
#10
%80 limitini yazının başında çok güzel eleştirdiler %79 olunca problem yok da %81 olunca mı sıkıntı başlıyor diye, sonra %100 yaptık dediler ne farkı var? %99'da problem yok %100'da geri sayım başlıyor.

Estatelerin toprak istememesi değişikliğiyle sanki bir "yükmüş" havası alınmaya çalışılmış daha çok "bak bonus kazanırsın bunlarla" denmiş, ancak dediğim gibi yaptıkları değişiklikler kendilerini eleştirdikleri konularda bile herhangi bir fark yaratan cinsten değil.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#11
Ben estate sistemini seviyorum. Gerçekçilik kattığını düşünüyorum. CK2'de ülke içinde hoşnut tutmamız gereken insanlar varken EU4 iç siyaset açısından hiç bir şey vermiyordu bize. Stability butonuna bas bitsin, ohh mis gibi. Nihayetinde her devletin kendi içinde güç kazanmaya çalışan mihrakları vardır. EU4'te bunun yansıtılmaması eksiklik olurdu bence ve estate sistemi bir nebze bunu karşılıyor.
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Limit %100 olduğuna göre artık 150 puan yerine 200 puan alacağız galiba.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.