Tatillerin bitmesiyle birlikte geliştirici günlüklerine başlıyoruz, bugün sizlerle 1.15 sürümde yapılan birkaç değişiklikten sözedeceğiz, 1.15 genel olarak bugfix ve denge patchi olacak ve bu patchin Ocağın sonlarına doğru çıkmasını bekliyoruz.
Estate'lerdeki Değişiklikler
Estate mekaniği Europa Universalis IV'ün daha iç yönetim ile ilgili bir oyun olmasına yönelik bir yapı taşıydı. Bu tür büyük değişiklikler genelde ilk seferde beklendiği gibi sonuç vermezler, sonuç olarak bu da oyuncular arasında tartışmalar doğmasına sebep oldu. Kimi oyuncular estate mekaniğine bayılırken kimileri nefret etti. Bize göre estate mekaniği oyuna eklenmiş güzel mekaniklerden bir tanesi ve estatelerin yanı sıra ekleyeceğimiz farklı şeylerle EU4'te iç yönetim unsurlarını geliştirmeye devam edeceğiz. Ancak bu durum oyunun ana yapısı olan 'İmparatorluk kurma oyunu' kısmına etki edecek seviyeye ulaşmayacak, yani iç yönetimle ilgilenmekten dışarıyla ilgilenemez hale gelmeyeceksiniz. Tahmin de edebileceğiniz gibi estate mekaniklerinden bazıları oyun içerisinde istediğimiz sonuçları veremedi, bu sebeple 1.15 sürümüyle birlikte estate mekaniklerinde belli başlı değişiklikler yapacağız.
Öncelikle, artık bir toprak fethedildiğinde üstündeki estate siliniyor. Eski hali çok daha gerçekçiydi, sonuç olarak bir şehri ele geçirdiğinizde oradaki asilzadeler bir anda buharlaşmıyor ve neredeyse her hükümdar fethettiği şehirdeki soyluların onu kabullenmesini sağlamak zorunda. Ancak oynanış açısından bu sistem isteneni veremedi diyebiliriz, oyuncuların toprak fethi sonrası bir anda estatelerin etki güçlerinin limiti geçmesi, bu sebeple ülkenin bambaşka yerindeki bir şehirden estate'i kaldırmak zorunda olması vb. Estatelerin toprağın fethi sonrası bölgede yine de bulunma özelliği modlanabilir bir özellik olarak bulunacak.
İkinci değişikliğimiz, estatelerdeki sadakat unsuruyla ilgili. Normalinde sadakat kalıcı bir etki veriyordu ve bunun yanı sıra geçici modifierlar ekleniyordu, çünkü interactionlarla birlikte elde ettiğiniz şeyler hesaba katıldığında estateler çok güçlü bir mekanik haline geliyordu. Ancak bu durum komplike bir sistemle sonuçlandı, nihayetinde bir estate'in sadakat değerinin gelecekte ne olacağına dair oyuncunun hiçbir fikri olamayabiliyor ve düşük sadakatte oyun içerisinde özellikle o estate'e sadakat veren bir event gelmesi için beklemek zorunda kalabiliyorsunuz. Bu gibi sebeplerden ötürü artık loyalty prestij benzeri bir unsur olacak ve zaman içerisinde orta nokta olan 50'ye yönelir bir tavır sergileyecek. 50'den ne kadar yukarıdaysa 50'ye o kadar hızlı yaklaşacak, bunla birlikte artık bir estate'in sadakatsiz tavır sergileme sınırı 40'a çekildi. Sadakat ise 60'a. Sadakat değerinin yüksek olduğunda gelen kalıcı etkiler (örneğin Ulema sınıfı için piety bonusu) artık modifier olarak ülkeyi etkiliyor dolayısıyla sadakatsiz asilzadeler eğer hükümdarınız yüksek meşrutiyete sahipse daha çabuk size sadık bir tavır takınmaya başlıyorlar.
Son olarak estatelerin bölgeye verdiği otonomi değerinde değişiklikler yapıldı. Otonomi vermesini problem olarak görmedik ancak bölge otonomilerinin yüzdesel olarak bölgeden aldığınız gelire etki etmesi istemediğimiz sonuçlar doğurdu, örneğin quantity ideasına sahipseniz bir bölgeyi soylu sınıfına verdiğinizde aslında o bölgeden aldığınız manpower azalıyordu. Bu sebeple farklı estatelerin farklı kurallara sahip olmasına karar verdik.
Diplomasideki Değişiklikler
The Cossacks DLC'si ile birlikte gelen bir diğer büyük mekanik de 'diplomatik geridönüş' ismindeydi. Bu mekaniğin de kendi içerisinde beklemediğimiz yönleri açığa çıktı, estatelerden farklı olarak buradaki sorun dizaynda değil, bizim yapayzekayı kodlarken biraz fazla muhafazakar davranmamızdan kaynaklandı. Bu durum da tek topraklı hordaların Avrasyanın yarısına claim atması veya birbirine 100 trust'a sahip müttefiklerin seçilebilecek başka bir rival olmadığı için müttefiklik bozup birbirine rival atması gibi şeylerle sonuçlandı. Bu hususları çözmek için aşağıdaki değişiklikleri yaptık :
1.14 veya The Cossacks DLC'si ile alakalı olmasa da, Polonya'nın Elektif Monarşi sistemi uzunca bir süredir sorunluydu. Sorunun ana kaynağı Jagiellon hanesinin meşruluğunun oyun içerisinde yansıtılamamasıydı ve bu husus uzunca bir süredir bizim düzeltilecekler listemizdeydi, 1.15 ile birlikte bu konuda aşağıdaki değişiklikleri yaptık.
Estate'lerdeki Değişiklikler
Estate mekaniği Europa Universalis IV'ün daha iç yönetim ile ilgili bir oyun olmasına yönelik bir yapı taşıydı. Bu tür büyük değişiklikler genelde ilk seferde beklendiği gibi sonuç vermezler, sonuç olarak bu da oyuncular arasında tartışmalar doğmasına sebep oldu. Kimi oyuncular estate mekaniğine bayılırken kimileri nefret etti. Bize göre estate mekaniği oyuna eklenmiş güzel mekaniklerden bir tanesi ve estatelerin yanı sıra ekleyeceğimiz farklı şeylerle EU4'te iç yönetim unsurlarını geliştirmeye devam edeceğiz. Ancak bu durum oyunun ana yapısı olan 'İmparatorluk kurma oyunu' kısmına etki edecek seviyeye ulaşmayacak, yani iç yönetimle ilgilenmekten dışarıyla ilgilenemez hale gelmeyeceksiniz. Tahmin de edebileceğiniz gibi estate mekaniklerinden bazıları oyun içerisinde istediğimiz sonuçları veremedi, bu sebeple 1.15 sürümüyle birlikte estate mekaniklerinde belli başlı değişiklikler yapacağız.
Öncelikle, artık bir toprak fethedildiğinde üstündeki estate siliniyor. Eski hali çok daha gerçekçiydi, sonuç olarak bir şehri ele geçirdiğinizde oradaki asilzadeler bir anda buharlaşmıyor ve neredeyse her hükümdar fethettiği şehirdeki soyluların onu kabullenmesini sağlamak zorunda. Ancak oynanış açısından bu sistem isteneni veremedi diyebiliriz, oyuncuların toprak fethi sonrası bir anda estatelerin etki güçlerinin limiti geçmesi, bu sebeple ülkenin bambaşka yerindeki bir şehirden estate'i kaldırmak zorunda olması vb. Estatelerin toprağın fethi sonrası bölgede yine de bulunma özelliği modlanabilir bir özellik olarak bulunacak.
İkinci değişikliğimiz, estatelerdeki sadakat unsuruyla ilgili. Normalinde sadakat kalıcı bir etki veriyordu ve bunun yanı sıra geçici modifierlar ekleniyordu, çünkü interactionlarla birlikte elde ettiğiniz şeyler hesaba katıldığında estateler çok güçlü bir mekanik haline geliyordu. Ancak bu durum komplike bir sistemle sonuçlandı, nihayetinde bir estate'in sadakat değerinin gelecekte ne olacağına dair oyuncunun hiçbir fikri olamayabiliyor ve düşük sadakatte oyun içerisinde özellikle o estate'e sadakat veren bir event gelmesi için beklemek zorunda kalabiliyorsunuz. Bu gibi sebeplerden ötürü artık loyalty prestij benzeri bir unsur olacak ve zaman içerisinde orta nokta olan 50'ye yönelir bir tavır sergileyecek. 50'den ne kadar yukarıdaysa 50'ye o kadar hızlı yaklaşacak, bunla birlikte artık bir estate'in sadakatsiz tavır sergileme sınırı 40'a çekildi. Sadakat ise 60'a. Sadakat değerinin yüksek olduğunda gelen kalıcı etkiler (örneğin Ulema sınıfı için piety bonusu) artık modifier olarak ülkeyi etkiliyor dolayısıyla sadakatsiz asilzadeler eğer hükümdarınız yüksek meşrutiyete sahipse daha çabuk size sadık bir tavır takınmaya başlıyorlar.
Son olarak estatelerin bölgeye verdiği otonomi değerinde değişiklikler yapıldı. Otonomi vermesini problem olarak görmedik ancak bölge otonomilerinin yüzdesel olarak bölgeden aldığınız gelire etki etmesi istemediğimiz sonuçlar doğurdu, örneğin quantity ideasına sahipseniz bir bölgeyi soylu sınıfına verdiğinizde aslında o bölgeden aldığınız manpower azalıyordu. Bu sebeple farklı estatelerin farklı kurallara sahip olmasına karar verdik.
- Din sınıfı ve zımmiler tarafından kontrol edilen bölgelerdeki otonomi artık vergiye etki etmeyecek.
- Şehirli sınıfı tarafından kontrol edilen bölgelerdeki otonomi artık üretim gelirini ve ticaret gücünü etkilemeyecek.
- Soylular, kazaklar ve boylar tarafından kontrol edilen bölgelerdeki otonomi artık manpower ve forcelimit'i etkilemeyecek.
Diplomasideki Değişiklikler
The Cossacks DLC'si ile birlikte gelen bir diğer büyük mekanik de 'diplomatik geridönüş' ismindeydi. Bu mekaniğin de kendi içerisinde beklemediğimiz yönleri açığa çıktı, estatelerden farklı olarak buradaki sorun dizaynda değil, bizim yapayzekayı kodlarken biraz fazla muhafazakar davranmamızdan kaynaklandı. Bu durum da tek topraklı hordaların Avrasyanın yarısına claim atması veya birbirine 100 trust'a sahip müttefiklerin seçilebilecek başka bir rival olmadığı için müttefiklik bozup birbirine rival atması gibi şeylerle sonuçlandı. Bu hususları çözmek için aşağıdaki değişiklikleri yaptık :
- Hiçbir koşul altında yapayzeka eğer biriyle 80+ trust'a sahipse o kişiyi rival olarak seçmeyecek.
- Trust artık yapayzekanın sizin topraklarınızı isteyip istemediği hususunda çok daha etkili rol oynayacak.
- Yapayzekanın vital interest olarak gördüğü toprakları claimleyiş biçimi daha mantıklı olacak biçimde tekrardan tasarlandı.
- İki ülkenin de aynı toprağı önemli görmesinin müttefikliğin bitmesiyle sonuçlanacağı durumlarda oyun artık bu hususta bir uyarı veriyor ve size istemeniz halinden o toprağı listenizden çıkarma hakkı sunuyor.
1.14 veya The Cossacks DLC'si ile alakalı olmasa da, Polonya'nın Elektif Monarşi sistemi uzunca bir süredir sorunluydu. Sorunun ana kaynağı Jagiellon hanesinin meşruluğunun oyun içerisinde yansıtılamamasıydı ve bu husus uzunca bir süredir bizim düzeltilecekler listemizdeydi, 1.15 ile birlikte bu konuda aşağıdaki değişiklikleri yaptık.
- Yerel varisler artık yabancı varisler gibi 80 claime sahip olacak, dolayısıyla düşük meşrulukla tahta geçmeyecekler.
- Yerel varislerin statlarında azaltma yapıldı, ancak yine de yabancı varislerden biraz daha yüksek statlara sahip olacaklar.
- Yerel varisin tahta geçmesi için baskı yapmak artık meşruluk değil prestij harcayacak. (10 prestij 5 puan)
- Yabancı bir hanedan elektif monarşide başa geçerse küçük bir ihtimalle bu yabancı hanedanın ana ülkesi elektif monarşiyi personal union'a almaya yönelik savaş sebebi kazanabilecek, eğer başarılı olunursa elektif monarşi kaybolacak ve yeni krallarının yönetim biçimini kabul edecekler.