Günlük: EU4 - Europa Universalis IV'ün Çağları
#1
diaryeu4.png

Bu haftaki geliştirici günlüğünde Johan Andersson "bu zamana kadar DLC ile eklenmiş en büyük mekanik" olan Çağ mekaniğine dair bilgi veriyor.

Johan Andersson, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...16.988299/ :Merhabalar, Europa Universalis IV için yazılmış bir diğer geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte henüz duyurmadığımız bir sonraki eklentinin en büyük mekaniğinden bahsedeceğiz. Bu mekaniğe "Europa Universalis'in Çağları" adını verdik.

Oyun artık 4 çağa bölünmüş durumda ve her bir çağın kendine has kuralları var. Her çağın kendine has tamamlayabileceğiniz görevleri ve kullanabileceğiniz özellikleri var.
  • Keşif Çağı : 1400 - 1530
  • Reform Çağı : 1530 - 1620
  • Mutlakiyet Çağı : 1620 - 1710
  • Devrimler Çağı : 1710 - 1821
Her çağın tamamlanabilir belli şartları var ve bu şartları yerine getirdiğiniz vakit aylık +3 power projection ve +3 splendor kazanacaksınız.

Şimdi splendor ne diye soracaksınız. Splendor çağlara has belli özellikler alabilmenizi sağlayan ayrı bir kur. Her çağ için 7 ayrı özellik mevcut ve 4 ayrı eşsiz özellik mevcut. Tarihsel olarak o çağda güçlü olan devletler kendilerine has özelliklere sahip olabiliyorlar. 

Bugün size Keşif Çağından bahsedeceğiz.

eu4_140-png.224032

Kurallar
Peasants War, Kastilya İç Savaşı, Güller Savaşı sadece bu çağ içerisinde meydana gelebilir.
Dini özellikler geçerlidir (eskiden 1650'le sınırlıydı)

Hedefler
  1. Eski dünyada başkente sahip bir biçimde Amerika kıtasını keşfet.
  2. İki kıtada birden toprağa sahip ol.
  3. Rönesansı benimse ve tüm State topraklarınızda yay.
  4. 30+ developmente sahip bir şehre sahip ol.
  5. 5 Ticaret merkezine sahip ol.
  6. En az 2 PU'ya sahip ol.
  7. Rakibini savaşta aşağıla.
Özellikler
  • "Feudal de Jure Law" yasasını geçirebilmek.
  • Vassal savaş sebebini kullanabilmek.
  • Claiminiz olan toprağın yanındaki topraklara claim atabilme özelliği.
  • %50 daha uzun süren claimler.
  • Kaşif ve Conquistadorlar görev başındayken bakım ücretine sahip olmaz.
  • Tamamlanmış koloniler rastgele bir alanda +1 development kazanır.
  • Başkentinin arazi türünde +1 saldırı bonusu.
  • Osmanlılara has : %33 Kuşatma becerisi
  • Portekizlilere has : %50 Koloni büyümesi
  • Danimarkalılara has : PU'lara -%30 daha düşük bağımsızlık isteği
  • Venediklilere has : Gemilerden %50 fazladan ticaret gücü.
Bu yeni çağ mekaniğine bağladığımız bir diğer özellik de "Altın Çağ" özelliği. Oyun içerisindeki ülkeler sadece 1 kere altın çağlarına girebilecekler, altın çağlarına girebilmeleri için bir çağın 3 hedefini tamamlamaları gerekecek ve 50 yıl boyunca altın çağlarında olacaklar.

Bir ülke altın çağındayken monark puan harcadığınız her şey %10 daha ucuz olacak, askeri ve donanma moraliniz %10 artacak ve %10 üretim bonusuna sahip olacaksınız.

Bir sonraki eklentiyle birlikte gelen eklenti oyunun hangi çağda olduğunu takip edecek ve çeşitli felaketler ve eventler için kullanacak.
[+] 7 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Oyuna tekrar anarşi getirecek bir eklenti :D Güzel şeyler bunlar ama daha çok günlük okumak gerekecek.
[+] 1 üye PashaZade nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
O kadar da radikal bir değişiklik değilmiş düşünüldüğünün aksine. 'Triggered Modifier' olayına da değişiklikler gelir herhalde bunla birlikte.
v5jjo8.gif
Ara
Cevapla
#4
Oyunun gittikçe yeni oyuncular için çok daha karmaşıklaştığını düşünüyorum. DLC'leri ilgi çekici kılmak için büyük küçük sürekli yeni şeyler ekliyorlar. State mekaniği ve estate mekaniği bunlara en iyi örnek. Bazı yeni gelen mekanikler -örneğin power projection- oyuncu ilgi göstermedikçe önemli olmasa da, bu günlükte de anlatılan çağ mekaniği gibi mekanikler aslen oyuncunun ilgi göstermesini zorluyor. Bu gidişatı olumlu bulmuyorum açıkçası. Evet bizim için güzel, oyuna girdiğimizde 1-2 yeni mekanik görüyoruz ve buna adapte oluyoruz. Ancak oyuna bir sonraki eklentiyle başlayacak birini düşünün demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#5
1400-1530 ??
Başlangıç tarihimi değişti. ?
Ara
Cevapla
#6
Öyle bir şey yapacaklarını sanmam aksi takdirde oyunda güçlü Osmanlı ve güçlü Rusya görmeyi unutun.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#7
Özellikler kısmında claimle ilgili üst üste 2 özellik varmış birini gözden kaçırmışım, ekledim.

Claiminiz olan bir toprağa sınır topraklara da claim atabiliyorsunuz.
Cevapla
#8
1400 yılında Feodalizm de başlamış sayıldığından 1400 yılının eklendiğini düşünüyorum @Aeschyli bence özel bir sebebi ya da ilk başlama tarihinin değişmesi gibi birşey yok.
Ara
Cevapla
#9
Osmanlı'ya %33 kuşatma yeteneği mi? İlla diyorlar ki WC rekorunu geliştir :D
[+] 2 üye Sahipkıran nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Beni pek açmadı açıkçası. En büyük mekanik diye tanıttıkları için başka beklentilerim vardı.

5L7loq.jpg
Ara
Cevapla
#11
portekizlere has % 50 koloni büyümesini es geçmeyin bence.. zaten başlıbaşına kolonide bonuslu br portekizi durduracak güç kalmıyor ve portekiz birçok avrupalı güçle kolonicilikte savaşın eşiğine gelebilecek..yalnız osmanlı bonusu da fenaymış..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#12
Yeni mekanik çok güzel duruyor ancak dengeler ile oynayacak gibi.
Ara
Cevapla
#13
Güzel duruyor, aynı zamanda power projection vermesi güzel bir şey.
Ara
Cevapla
#14
(13-12-2016, 20:24)jax61 : portekizlere has % 50 koloni büyümesini es geçmeyin bence.. zaten başlıbaşına kolonide bonuslu br portekizi durduracak güç kalmıyor ve portekiz birçok avrupalı güçle kolonicilikte savaşın eşiğine gelebilecek..yalnız osmanlı bonusu da fenaymış..

Portekiz'i umursayan bile yok plaza yıkılıyor şu an Osmanlı'yı bufflıyorlar diye
Ara
Cevapla
#15
Aslında Osmanlı'nın bir süre sonra düzenlediği seferlerde hiç ciddi bir kale direnişiyle karşılaşmadığı için kuşatma tekniklerinde geride kaldığı ve Viyana'nın alınamamasında bu geri kalmanın önemli bir yer taşıdığına dair yazı okumuştum. Aşırı güçlü ne kadar kılabilir bilemem ancak tarihsel olarak da pek doğru bir yaklaşım olmayabilir. Muhtemelen Osmanlı'nın İstanbul Surlarını aşmasıyla ilgili düşünülmüş.
Cevapla
#16
Acaba 1400-1530 yazılmak için mi yazılmış? Örnek olsun diye gibi.
Ara
Cevapla
#17
Epey karmaşık olmuş bu mekanik
p8RNv0.png
Cevapla
#18
(13-12-2016, 22:39)Duman : Aslında Osmanlı'nın bir süre sonra düzenlediği seferlerde hiç ciddi bir kale direnişiyle karşılaşmadığı için kuşatma tekniklerinde geride kaldığı ve Viyana'nın alınamamasında bu geri kalmanın önemli bir yer taşıdığına dair yazı okumuştum. Aşırı güçlü ne kadar kılabilir bilemem ancak tarihsel olarak da pek doğru bir yaklaşım olmayabilir. Muhtemelen Osmanlı'nın İstanbul Surlarını aşmasıyla ilgili düşünülmüş.

Avrupa kaleleri trace italianne denilen yeni teknikle yıldız kalelere dönünce osmanlı bu kaleleri almakta zorlandı zigetvar seferinden viyana seferine kadar 1 yüzyıl bu tip kalelerle uğraştık ve alması da zor :) .Kale kuşatmasına uyum sağladığımız için meydan muharebesi ehliyetimizi kaybettik(aslında avrupanın savaş taktiği değişti :) ).Ve viyanada kuşatmadan ötürü değil muharebeden dolayı yenildik.Polonyalılar gelmese viyana düştü düşecekti zaten :).

Yazdan belli eu4 ü pek oynamıyordum gerçekten çok şey değişmiş.Tech sistemine kısmen ayak uydurdum ama estate state mantığını öğrenmek için üzerine düşmek lazım.Bi de bu eklenti gelirse dumanın söylediği gibi yeni oyuncular bayağı bi zorlanacak.
俺たち 自由 に なれる の か ?
[+] 1 üye cemal nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
viyanayı polonyalıların saldırısı sonucu alamadık. meşhur jan sobieski vakası işte..garibim sobieski acaba sonradan ülkesinin paylaşılacağını öngörseydi viyana saldırısına yardım eder miydi:) kuşatma özelliğinin osmanlıya gelmesinin ne gibi bir avantajı olacaktır ? kaleleri daha kısa sürede düşüren osmanlı dışında acaba ne gibi farklılık yaratacak? benim görüşüm portekize verilen koloni bonusu çok daha etkili ve ingiltere , fransa gibi ülkeler koloni konusunda zaten geri kalıyorken daha da geriye düşecekler. bu kadar bonusla donatılmış bir portekizi observede izlesinler baksınlar nasıl koloni attığına..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#20
Aslında eğer diğer çağların özelliklerini güzel ve üzerinde bayağı uğraşarak yapmışlar ise 400 yıl içerisinde ki gelişmeleri yansıtabilecek şekilde yapmaları hem oynanış hemde tarihsellik bakımından oyunu güzelleştirebilir. Tabi elbette yeni oyuncular için oyunu öğrenmeyi oldukça güçleştirebilir gibi lakin hangi yeni oyuncu dlclerin hepsini alarak başlıyor ki
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.