Günlük: EU4 - Gotland Görev Ağacı ve Korsan Cumhuriyeti Hükûmet Reformları
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Gotland Görev Ağacından ve Korsan Cumhuriyeti Hükûmet Reformlarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...2.1534530/ :Yeni Europa Universalis IV Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Önümüzdeki DLC ile birlikte gelecek içeriklerin çoğunu çoktan tanıttık ve geriye sadece iki ülke kaldı, bunlardan biri asla gün ışığını göremeyen bir ada ülkesi.

gotland.png

1.34'den önce Gotland, eski Danimarka Kralı Pomeranyalı Eric tarafından işgal edilen bir isyancı toprağıydı. Artık bu değişti ve Gotland oyun başı hükümdarı Eric ile birlikte seçilebiliyor.

Aslında Rus ve Alman tüccarlar arasındaki bir ticari bağlantı noktası olan Visby, oyunun başlangıcından önceki yüzyılda oldukça ilginç bir tarihe sahip. Victual Brothers'a ve eski Danimarka Kralına ev sahipliği yapan Gotland, Töton Şövalyeleri ve Danimarka hükümdarları arasındaki barışın garantisi olarak görülüyordu. Yeni görev ağacı, kendi anıtı ve yeni özel oynanış stili ile Gotland oldukça ilgi çekici bir oynanış sunacak.

Gotland eskiden bir Hansa üyesi, eski kral Eric'in saklanma yeri ve korsanlığının merkezi olduğu için Gotland'ın kaderi oldukça açık uçlu (tabii, oyunların %99'unda Gotland, Danimarka ya da İsveç'in toprağı olacak çünkü iki ülke hâlâ Gotland üzerinde core sahibi).

Gotland'ın içeriği Gotland tarihinin şekillenebileceği ihtimallere göre size seçimler sunuyor ve oyuna başladığınızda direkt bu olay ile karşılaşıyorsunuz:

erics_claim_event.png
erics_claim_event_second_choice.png

İkinci seçeneği seçerseniz bir olayla daha karşılaşacaksınız:

fate_of_republic_of_gotland_event.png
fate_of_republic_of_gotland_event_second_option.png

Tabii Eric'in hak iddiaları onları uygulamadan hayatını kaybederse pek anlama sahip olmaz. Bu yüzden monarşi yolunu seçerseniz ve Eric bir anda ölüverirse yolunuzdan vazgeçebilmenizi sağlayan bir olay ile karşılaşacaksınız (bu sadece monarşi görevlerini seçerseniz geliyor):

lost_claims_of_eric.png
lost_claims_of_eric_second_option.png

Peki görevler ne alemde? Hadi onlara bakalım, ilk önce monarşi görevleri:

gotland_monarchy_missions.png

Hedefiniz Danimarka olmak olduğu için Gotland'ın monarşi görevleri biraz daha kısa fakat yine de hedefinizde yardımcı oluyor.

"Dynastic Relations" görevi sizinle aynı hanedanı paylaşıp en az 100 görüşe sahip ülke başına 10k insan gücü elde etmenizi sağlıyor. Gryf hanedanı ile başladığınızdan ötürü Stettin ve Wolgast'tan oldukça basit bir şekilde 20k insan gücü elde edebilirsiniz, tabii görevi onlar birbirini ilhak etmeden tamamlayabilirseniz. Bu sırada "The Enemy of My Enemy" görevi ise Danimarka'nın rakipleri ya da düşmanları ile müttefik olmayı kolaylaştırıyor. Ama en büyük destekçiniz HRE olabilir. "The Emperor's Treasury" 100 görüşe ulaştığınızda İmparator ile bir anlaşma yapabilmenizi sağlıyor:

a_deal_with_the_emperor.png

Doğal olarak bu olay İmparator ile bir etkileşime sebep oluyor:

a_deal_with_the_emperor_2.png

Tabii ki bu şartları kabul edebilir ya da reddedebilirsiniz:

a_deal_with_the_emperor_3.png

İmparatordan yardım istemenin bazı sonuçları olacak. Holstein ya da Slesvig'i ele geçirmeyi başarırsanız anlaşmanın sizin tarafınıza düşen kısmını tamamlamanız istenecek:

return_of_holstein.png
return_of_holstein_2.png

Tabii sözünüzü görmezden gelebilirsiniz fakat bu meselenin biraz çetrefilli hâle gelmesine sebep olabilir:

holstein_or_war.png

Tabii ki ültimatom olayının başlığı tarihteki bir başka Alman toprağının talep edilmesine gönderme:

holstein_or_war_got.png
holstein_or_war_got_2.png

Eric, Norveç ve İsveç soylularının oyuyla seçilmediğinden ötürü Norveç ve İsveç'in gözüne girmeniz gerekiyor. Bunu ya diplomasi yoluyla (100 görüşe sahip olarak) ya da ajanlık yoluyla (süzerenlerinde 50 ajan ağına sahip olarak) yapmalısınız.

loyalty_events.png

Monarşinin ana odağı Danimarka ile olan savaşınız. "War for the Crown" görevi Danimarka'ya karşı herhangi bir savaş sebebi elde ettikten sonra tamamlanabiliyor ve size Danimarka'ya karşı Birlik savaş sebebi ile birlikte 25 yıllığına %10 Ordu ve Donanma morali veriyor. "Take over Sjaelland" görevi ise Danimarka'nın başkentini işgal ederek (bu durumda Sjaelland) tamamlanabiliyor ve aşağıdaki olaya sebep oluyor:

sjaelland_occupation.png

Danimarka'ya karşı 50 savaş skoruna ulaşabilir, Danimarka başkentini kontrol altına alabilir ve Danimarka ile 3 yıldır savaşta olabilirseniz "Execute the Wrong King" görevini tamamlayabilir ve savaşı kendi lehinize bitirebilirsiniz:

execution_event.png

Tabii ki tüm bu görevler Danimarka'ya karşı olan savaşınızı kendi kendinize kazanıp birlik altına alırsanız da tamamlanabiliyor. Bu durumda mevzubahis olaylar ile karşılaşmayacaksınız fakat ödülleri doğrudan görevler ile alınabilecek. Ayrıca Norveç veya İsveç bağımsızsa bu olay ile ikisine karşı da birlik savaş sebebi elde edebileceksiniz.

Kalmar Birliği'ni tekrardan kendi kontrolünüze aldıktan sonra "Back in Control" görevini tamamlayabileceksiniz, bu da aşağıdaki olaya sebep olacak:

reformation_of_denmark.png

Bu andan itibaren Danimarka olarak oynayacaksınız fakat bu sefer İsveç ile işler biraz daha kolay olacak.

Fakat herkes "Uzun yoldan Danimarka" oynamak istemeyebilir ve böylelikle cumhuriyet olmayı tercih edebilirsiniz.

gotland_trade_republican_missions.png

Görev ağacınız Baltık Denizi'ndeki egemen ticari güç olup Lübeck ve Riga'ya kafa tutmak üzerine kurulu. Bu DLC'nin gayri resmi geleneğini devam ettirebilir ve Gotland ile HRE'ye "Imperial Protection" görevi aracılığıyla katılabilirsiniz. Görev ağacının sağladığı hak iddiaları oldukça az ve genel olarak Almanya'nın Baltık kıyısına ve Danimarka ile Novgorod topraklarına odaklanıyor.

Görev ağacının asıl öne çıkan noktaları ise "Compete with the Hansa" görevinin sağladığı kalıcı %25 Gemi Ticaret Gücü etkisi ve "Channel's Trade" görevinin sağladığı İngiliz Kanalındaki kalıcı +25 Ticaret gücü. Ayrıca "Gutnish Trade Fleet", "Strong Mercantilism" ve "Gotland's Trade Empire" görevleri mevcut olarak hangi sınıf güce sahipse ona göre değişen ödüller veriyor:

dynamic_mission_rewards.png

Tabii ki "Gotland's Trade Empire" bu üçlü arasındaki en etkili ödüle sahip:

flexible_reward.png

flexible_reward_decisions.png

Peki paranızı ticaret ve takas gibi doğru yollardan kazanmak istemiyorsanız ne olacak? Eric'in tarihsel yolunun rolünü yapmak ve korsana dönen kralı oynamak isterseniz neler gerekecek? Bunun için Gotland'ın son ve en büyük görev ağacına bakalım.

gotland_pirate_missions.png

Gotland YZ'si her zaman Korsan görevlerini tercih edecek çünkü tarihsel olarak Pomeranyalı Eric, Gotland'da ölene kadar korsan hayatını sürdürdü.

Korsan görevleri üç büyük kısma ve birkaç ilginç göreve ayrılıyor, bunların çoğunluğu normal korsan görevlerinden alınıp Kuzey Denizi için uyarlandı. Soldan sağa başlarsak, "Gotlander Pirate Fleet" ile başlayan görevler fetih ve keşif, Danimarka ile ilgilenme ve tabii ki Karayipler görevleriniz. "Pirates of the Caribbean" görevini tamamladıktan sonra bir olay ile başkentinizi yeni dünyaya taşıyabileceksiniz:

place_in_the_sun.png

Bu sırada "The Worst Pirate" görevi Tortuga'ya doğrudan ya da vasal aracılığıyla sahipseniz aşağıdaki ödülleri verecek:

art_of_insults.png

"Reach the Mediterranean"dan ayrılan görevler ise Roma, Venedik gibi önemli yerleri yağmalama üzerine. "Pirate versus Berber" görevi ise Akdeniz'de oynamış ve Berberlerin gazabına uğramışlar için. Bu üç görevin hepsi size bir hikaye anlatan olaya sebep olacak. Ayrıca uzun metinlerine uygun ödüller de barındıracaklar. Karşınızda "Raid the Arsenal" görevinin ödülü olan "The Raid of the Venetian Arsenal" olayı:

raid_of_venice.png
"Legendary Pirate" kişiliğine daha sonra tekrar değineceğim.

"Terror of the Baltics" ve devamındaki görevler tahmin edilebileceği üzere Baltık Denizi'ni yağmalamak ve Lübeck, Danzig ve Riga'yı sahiplerinden "özgürleştirmek" ile alakalı. Her görev mevzubahis şehre aşağıdaki etkiyi sağlıyor:

free_pirate_port.png

"The Pirate Haven" bu görevlerin bitirici görevi ve en az 10 ticaret merkezine veya nehir ağzına sahipseniz tamamlanabiliyor. Görevi tamamlamak Tüccar Cumhuriyeti değişken ödülünün aynısını veriyor:

dynamic_pirate_rewards.png

Son olarak geriye kalan görevler hakkında birkaç kelime:

"A Pirate Federation" aynı normal korsan görevlerindeki gibi çalışıyor. "Global Piracy" 10 farklı ticaret bölgesinde korsanlık yapmanızı istiyor ve oyunun sonuna kadar %33 Korsanlık Verimliliği etkisi veriyor. "Scourge of the North Sea" Kuzey Denizi'nde ve İngiliz Kanalı'nda korsanlık yapmanızı istiyor "Loot London" ve "Loot the Low Countries" ise oldukça açık. Tüm bu görevler size güzel miktarda para sağlıyor. "Renowned Pirate King" görevi, normal korsan görevlerindeki "Renowned Buccaneer" görevinin özel bir versiyonu. Fakat iki görevin de ödüllerine bir bonus eklendiğini belirtmekte fayda var:

renowned_buccaneer.png

"Legendary Pirate" ya görevlerle, Gotland'ın görev ağacında olduğu gibi, ya da sizden güçlü bir rakibe karşı galibiyet alarak elde edilebilen bir hükümdar kişiliği. Ayrıca tüm tarihsel korsanlar "Legendary Pirate" kişiliğine sahip.

legendary_pirate.png

Legendary Pirate'ın ücretsiz yamanın parçası olduğundan ve DLC ile gelmediğinden bahsetmekte fayda var. Ücretsiz yama demişken: monarşiler ve cumhuriyetler yeni hükûmet reformları elde ettiler, aynısı Korsan Cumhuriyetleri için de geçerli! Yeni bir reformun eklendiği ya da eski bir reformun değiştirildiği aşamaları gösterip belirteceğim.

2. Aşama:

pirate_republics_tier_2.png

4. Aşama (hepsi yeni):

pirate_republics_tier_4.png

7. Aşama (hepsi yeni):

pirate_republics_tier_7.png

8. Aşama:

pirate_republics_tier_8.png

10. Aşama (ilk üçü normal Cumhuriyet reformları, bu yüzden isimleri Korsanlar için pek uygun değil):

pirate_republics_tier_10.png

11. Aşama (ilk üçü normal Cumhuriyet reformları, bu yüzden isimleri Korsanlar için pek uygun değil):

pirate_republics_tier_11.png

12. Aşama:

pirate_republics_tier_12.png

Korsan hükûmet reformlarının yanı sıra yeni donanma doktrinleri de ekledik. Danimarka geliştirici günlüğünde size bazı yeni Donanma doktrinlerini göstermiştik ve siz de bize bazı tavsiyelerde bulundunuz. Hepsi 1.34'e eklenememiş olsa da bazı tavsiyeleriniz oyuna eklendi!

Venedikli ülkeler için:

venetian_naval_doctrine.png

Koreli (ya da Çinli-Koreli) ülkeler için:

korean_naval_doctrine.png

Japon ülkeler için:

japanese_naval_doctrine.png

Aşağı Sakson ülkeler için (bu durumda büyük oranda Lübeck):

lower_saxon_naval_doctrine.png
Belirtmeden olmaz, Donanma Doktrinleri'nin ikonları geçici

Son olarak ise donanmaların oyunda daha etkili olması için donanmalar (ve fikirleri) için bazı dengeleme değişiklikleri yaptık. Denizden bloke edilmiş topraklar artık aylık 0.25 Tahribe uğrayacak ve %20 Yerel Gemi ve Birlik Üretim süresi artışına ek olarak %50 Yerel Ticaret Gücü azalışına uğrayacak. Ek olarak bir ülkenin limanlarını bloke etmek sadece Aylık Savaş Yorgunluğunu 0.10 arttırmayacak ama aynı zamanda %75 Küresel Ticaret Gücü ve %75 Ticaret Akıtma Gücü düşüşü sağlayacak. Bu bloke edilen gelişmişlik ile oranlı olarak artacak.

1.33 yaması Maritime ve Naval fikirlerini güçlendirdi ve Maritime fikirleri ile şimdilik memnun olsak da Naval fikirleri hâlâ kullanım açısından oldukça düşük bir orana sahip. Donanmayı güçlendirme görevlerini yerine getiriyorlar fakat EU4'ün çalışma mantığından ötürü donanma savaşları pek önemsenmiyor ve Naval fikirleri bu yüzden çok durumsal kalıyor.

Böylelikle Naval fikirlerine ikinci bir rol ekleyip deniz üstünlüğü sağlarsanız kara mücadelenize destek sağlamasını ekledik. Dördüncü fikir olan "Naval Glory" artık Yıllık Donanma Geleneğine ek olarak Kuşatmalara +1 Bloke Etkisi sağlayacak. %10 Gemi Dayanıklılığı bonus fikirlerden altıncı fikire, "Oak Forests for Ships"e taşındı (%20 Ağır Gemi Muharebe Gücü etkisi duruyor). Bonus fikir ise artık %100 Donanma Topu maliyeti düşüşüne ve %15 Gemi Geri Çekilme Şansı artışına sahip. Naval/Maritime politikası "The Naval Supremacy Act" artık %50 Korsanlık Verimliliği artışı yerine +1 Bloke Etkisi sağlıyor. Buradaki %50 Blokaj Verimliliği değişikliğe uğramadı.

Son olarak ufak bir Hayat Kalitesi değişikliği:

detach_special_units.png

Bugünlük bu kadar! Haftaya PDX Big Boss bu DLC ile içerik alan son ülkeyi tanıtacak. Ufak ipucu: Oyunun başlangıcında seçemediğiniz bir ülke.

Bunu da söylediğime göre hepinize güzel bir hafta diliyorum!
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
güzel ben bu değişiklikleri sevdim
Ara
Cevapla
#3
Daha fazla buton...
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
@Defterdar görseldeki işlemi yapmak için birkaç tıklama yapmaya erinmiyorsun da birkaç tıklama tasarruf ettirecek buton mu canını sıkıyor, çok kötü çook.
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Ben ne diyorum sen ne diyorsun @Legnica hiç anlamamışsın kastetmek istediğim şeyi.
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#6
Bu geliştirici günlüğünü sevdim. Şu oyuna adam akıllı başlatabilir beni.
[+] 1 üye Takeda Akane nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Kuzey dlc sinin tüm geliştirme günlükleri dolu dolu, hiç boş günlük görmedim, hani eskiden 2 satır yazı yazıp bu günlük bukadar dedikleri günlükler gibi değil, ayrıca görev ağaçlarının işleyişi ve ödüller son derece yenilikçi

Venedik deniz doktrini gereksiz ve işlevsiz, oyun başında galley combat doktirini almak şarttı o varken buna tenezzül bile etmem
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
haklısın daha havalı bişeyler bekliyodum venedik denizn doktrini için
Ara
Cevapla
#9
Osmanlı gibi görev ağacı claime dayalı ülkeler bu yenilikçi fikirlerle güncellenirse muzzam olur
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Hepsi bomboş günlükler. 1 adet adam akıllı mekanik yok. Tebrikler Paradox
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Buton geliyor diye şikayet eden birinin yeni mekanik yok diye yakınması samimiyetsiz bir söylem neticede yeni mekanik arayüzde eklemelerle beraber gelecektir
Ara
Cevapla
#12
Multilere özel dengeli oynanış ayrıntısı lazım
[+] 1 üye alemdarpasa nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Hala anlamıyorsun hiç bir şey @Legnica

Butondan kastım hiç bir derinliği olmayan basit mekanikler. Mesela Hussilik dini ve reformlar.
(Bu arada reformlar aslında çok iyi bir fikir,bu reformlar kendi içinde mekanik getirselerdi ve oynanışa bir değişiklik hissettirselerdi o zaman severdim. Şuan %99'u sadece bonus.)

Ama ben daha derin şeyler istiyorum. Mesela KRİ mekanikleri ve Estate mekanikleri(Estate de tam istediğim tatta değil ama olsun)
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.