Günlük: EU4 - Hasankeyf, Hürmüz, Umman, Trabzon ve Theodoro Görev Ağaçları
#1
J9OKFl1.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Hasankeyf, Hürmüz, Umman, Trabzon ve Theodoro içerikleri paylaşılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...d.1644582/ :Herkese merhaba, bir başka geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! içeriğe geçmeden önce, geçtiğimiz haftanın günlüğü hakkında pek çok kaynaktan dönütlerinizi topladık ve yeni Orta Avrupa içeriğinin bolca dönüt alması ve sizi memnun etmesinden hoşnuduz! Buna rağmen, bazı endişeler ve istekler oldu o yüzden dönütleriniz doğrultusunda değişen şeylere bir göz atalım:
  • Macar ve Transilvanya kültüründeki ülkeler artık Macaristan'ı "tekrar" kurabilecek.
  • Macaristan'ın fetih görevleri artık Macaristan'ın bağımsız olmasını gerektirmiyor, böylelikle daha ilgi çekici bir vasal olacaklar.
  • "Sırp Despotluğu" 1. Seviye hükûmet reformu artık Ejderha Tarikatı'na erişim veriyor.
  • "Bohemya Birliği" opsiyonel isimlendirmesini aynı isimdeki görevin ödülü olarak ekledik.
  • Romanya kurmanın gereksinimleri Emperor'daki yapılan değişikliklere uygun olacak şekilde güncellendi. Artık Tolcu yerine Silistre toprağını istiyor.
  • Azteklerin "Kan" mekaniği artık "Tonalli" olarak geçiyor.
  • "Telpochcalli" Akademisi Yerel Organizasyonu artık -1 Bina Limiti yerine tüm bölgeye +5 Yönetim Maliyeti veriyor.
  • Avusturya'nın, Polonya üzerindeki Birlik kurma savaş sebebi artık 300 yerine 400 gelişmişlik altında olmalarını istiyor, böylelikle oyuncuyu daha az sıkıştırıyor.
  • "Evrensel İmparatorluk" meselesi artık İspanyol İmparator için de yaşanabiliyor ve daha ağır sonuçları oluyor.
  • Hussitlerin HRE rotasının zayıflığı ve prenslerin Protestan olması ile alakalı endişelerden ötürü mevzubahis olayı oyuncu KRI'nin büyük bir kısmını Hussit yapabilirse, Protestan olmayı tercih etmelerini daha az olası yapacak şekilde değiştirdik.

Bunlara da değindiğimize göre bugünün yeni içeriklerine geçebiliriz, bunlar oldukça farklı Orta Doğu ülkelerine odaklanıyor.



Hasankeyf

En çok istenilen ülkelerden biri olan, Eyyubilerin son kalesi Hasankeyf pek çok yeni içerik alacak. Görevlerden, olaylara, hükûmet reformlarına ve dahası. Hadi gelin neler geleceğine bir göz atalım!

Eyyubiler, Kürt kökenli olsalar da çok büyük bir Arap etkisi altındaydılar ve ülkelerinin büyük bir kısmı Arap'tı. Bunu yansıtmak için onlara yeni "Eyyubi Hanedanı" adında 1. seviye hükûmet reformu verdik, bu Levant kültür grubundaki tüm topraklarda, kabul edilmeyen kültür etkisini kaldıracak. Yani kabul edilmeyen tüm Levant kültürleri sanki kabul ediliyormuş gibi olacak.

HSN%201%20-%20T1%20Reform.png

HSN%202%20-%20Lore%20Startup%20Screen.png
Not: Her zamanki gibi, günlükteki tüm görseller geçici.

Başlangıç değişikliklerimiz sonu ise yeni tarihi anlatan başlangıç ekranı. Burada hanedanın Selahaddin'in yükselişinden 1444'e olan tarihi okuyabileceksiniz, aynı zamanda eski bayrak Selahaddin'in sancağı ile değiştirildi. Son olarak, Hasankeyf için pek çok kişi "Eyyubi" ismini istiyordu, onu da kozmetik bir değişiklik olarak ekledik. Yeni görev ağacından erişebileceksiniz ve King of Kings'teki Büyük Ermenistan gibi fikirlerinizi güçlendirecek.

HSN%203%20-%20Mission%20Tree.png

Görev ağacı, esneklik göz önünde bulundurarak tasarlandı. Bu yüzden oyuncular belli bir ülke kurmak gibi herhangi bir sonuca kısıtlanmıyor. Eyyubiler olarak kalmak isteyenler için bolca içerik olsa da, Mısır, Arabistan, Timur, Pers, Babür gibi ülkeleri kurmanız önünde de bir engel bulunmuyor. Görev ağacının ana odağı, Eyyubi Sultanlığını tekrar kurmak ve Halifeliğin kontrolünü ele geçirmek, bunun için de size Horasan'dan Endülüs'e kadar hak iddiaları sağlıyor.

Tarihsel olarak Eyyubi kontrolü altında olmayan bölgeler için görev ağacının değişken dalları bulunuyor. Oyuncular Pers ya da Anadolu topraklarını fethetmeye karar verip daha fazla hak iddiası ve geçici ödüller elde edebilir ya da bu bölgelerle ittifaklar kurup görevleri onlar aracılığıyla tamamlayarak daha uzun süreli faydalar sağlayabilirler. Görevlerin yaklaşık yarısı stratejik gelişim odaklı, buna ittifaklar, askeri gücü yükseltme, Bağdat'ı yeniden canlandırma, Pers Körfezini ve Kızıldeniz'i kontrol altında tutma ve hatta Süveyş Kanalı'nı inşa etmek bile var.

HSN%208%20-%20Rest%20of%20the%20MT.png

HSN%209%20-%20Flavor%20Events.png

image.png
Orta Doğu üzerindeki egemenliklerini tekrar elde ettikten sonra Eyyubiler!



Hürmüz & Umman

Hürmüz ve Umman, Arap Yarımadasındaki coğrafi yakınlıklarına rağmen, dini inançları ve kültürel gelenekleri açısından oldukça farklı oynanışlara sahipler. Hürmüz tüccarları, Hindistan, İran ve Arabistan üzerinde nüfuza sahip olup ticari güçlerini kullanırken, Umman gemi inşası üzerindeki ustalıkları ve oyunun başlangıcındaki iki İbadi ülkeden biri olmasıyla öne çıkıyor. King of Kings'teki Karakoyunlu ve Akkoyunlu arasındaki dinamiği andıracak şekilde, iki ülke de görev ağaçlarının sonunda ortak bir amaca doğru hareket ediyor lakin yaklaşımları öne çıktıları yanları ve güçleri bakımından bazı farklılıklar içeriyor. Hadi bir göz atalım!

MissionTreeORMOMA.png

Önceden bahsettiğimiz coğrafi yakınlıklarından ötürü Hürmüz ve Umman kendilerini Arabistan'a genişlemek ve bölgeyi birleştirme emellerinde birbirleriyle karşı karşıya buluyorlar. Hindistan ve Güneydoğu Asya'da ticari emellerle genişlemek isteseler de iki ülke de hemen yanlarındaki toprakların kontrolünün öneminin farkında. Bu yüzden, Arabistan'ı birleştirmenin ödülleri önemli olsalar da ticari amaçları olan ülkelerin hedeflerini önemseyecek şekilde genelleştirilmiş durumda.

arabia.png

Görev ağaçlarının ticari odağı, "Arap Merkantilizmi" adında yeni bir mekanik ile yansıtılıyor ve bu iki ülke tarafından da erişilebiliyor. Bu mekanik, tüccarlarını ve denizaşırı üslerini güçlendiriyor, böylelikle Asya'nın zenginliklerini büyük fetihler gerçekleştirmeden Arabistan'a taşıyabiliyorlar:

ArabianMercantilism.png

Ağacın alt kısmı bu özel mekaniğe daha derinlemesine giriyor, Hindistan dışında çok fazla toprak fethetmeden tamamlanabilen görevler sunuyor. Bunun yerine, oyuncular belli ticaret bölgelerinde ticaret gücü toplamaya odaklamaya teşvik ediliyor. Ödüller oldukça ilgi çekici, oyuncular Avrupalıların uğraşlarını umursamadan kendi kendilerine Baharat Ticareti olayını tetikleyebiliyor ve hatta Denizler İmparatorluğu etkisine fikir gruplarına ihtiyaç duymadan çok daha erken erişebiliyorlar.

Trade1.png

Bu kısmın başında da gösterdiğimiz üzere, Umman ve Hürmüz içerikleri görev ağaçları açısından bazı kilit noktalarda değişiklik gösteriyor. Bu yüzden kendi problemlerini atlatmak için farklı yolları takip ediyorlar. Örneğin, Hürmüz korunaklı topraklarındaki ticaret gücünü yükseltirken, Umman belli görevlere çok daha yoğun bir dini emel dahil edecek. Lakin iki ülke de diğer ülkelerden onları ayıran ortak bir ödüle sahip olacak: "Arap Tüccarlar" ayrıcalığı, bu da oyunculara stratejik tercihlerine göre istedikleri güçlendirmeleri seçebilecekleri bir özgürlük tanıyacak:

Trade2.png

Ağacın sağ tarafında, iki ülke için de farklı bir dal bulunuyor. Hürmüz, Timur İmparatorluğu içerisindeki bağlantılarını kullanarak İran'a odaklanan bir rota izleyecek, bu da ticaret bölgesinin önemini öne çıkaracak:

Persia.png

Umman ise bu dal Umman-Zanzibar Sultanlığı'nı kurmalarına odaklanacak. Oyuncular bu bölgedeki ticari üstünlüğü elde etmek için görevleri takip edecek ve aynı zamanda dikkate değer deniz piyadelerinin temellerini atacaklar:

zanzibar2.png

zanzibar1.png



Trabzon

Tarihsel olarak, Trabzon hükümdarları Akkoyunlu ve Karakoyunlu gibi Müslüman Türkmen ailelerle evlenme geleneğini kurmuşlardı. Bu gerilemekte olan Komnenid ülkesini korumak için ittifaklar elde etmenin pragmatik bir çözümüydü. Trabzon ücretsiz güncelleme ile birlikte yeni "Trabzon İmparatorluğu" 1. seviye reformuna sahip olacak, bu reform kâfir ülkelerin Trabzon'a olan görüşünü yükselten yeni bir etkiye sahip olacak ve aynı zamanda eklentinin sahipleri "Kâfir Kraliyet Evliliği" diplomatik etkileşimine erişebilecek, bu etkileşim Trabzon'un Hristiyan olmasına rağmen kâfirlerle evlenebilmesini sağlayacak.

TRE%201%20-%20T1%20Reform.png

TRE%202%20-%20Heathen%20Royal%20Marriage.png

Büyük miktarda kültürel ya da coğrafi değişiklikler mümkün olmasa da Kapadokyalı kültürünü getirdik. Bu kültür, Trabzon'un yeni görev ağacı ile birlikte Anadolu'da kurulabiliyor ya da isterseniz Bizans'ın King of Kings görev ağacı ile de kurabiliyorsunuz. Dahası, Anadolu'daki Yunan nüfusunun yansıtılmasını arttırmak için, Samsun toprağını Yunan Ortodoks yapıp Trabzon Core'u haline getirdik, çünkü toprak Osmanlılar tarafından oyun başlamadan aşağı yukarı 20 yıl önce fethedilmişti. Son olarak, Yunan değişken toprak isimleri artık Pontus ve Kapadokyalı kültürlerine de uygulanıyor.

TRE%204%20-%20Cappadocian%20Culture.png

TRE%203%20-%20Canik%20Pontic%20&%20Core.png

Görev ağacının ana amacı, Bizans'ın tekrar kurulması. Bu yolu izlemek "Komneni Yeniden Doğuşu" etkisini sağlıyor ve tamamlanan her görev ile güçleniyor. Bu uğurdaki uğraşlarınız sonucunda Konstantinapol'ü fethederseniz etkiyi kalıcı olarak güçlendirebiliyor, core yaratma maliyetinde düşüş, ordu geleneği ve prestij azalma oranında düşüş elde edebiliyorsunuz. Ek olarak, yeni Trabzon görev ağacı ile Bizans'ı kurmak bol miktarda hükümdar puanı sağlıyor.

TRE%205%20-%20Mission%20Tree.png

TRE%206%20-%20Evolving%20Modifier.png

Görev ağacının Kafkas dalı, Kafkas bölgesinde kontrol kurmaya odaklanıyor, bunu oyuncuya hem askeri fetihler hem de diplomatik yollarla yapma fırsatı sunuyor, bu durumda müttefikleriniz de toprakları kontrol edebiliyor. Ödüller, nasıl tamamladığınıza göre farklılık gösteriyor. Ek olarak, oyuncular Kafkas sınırlarını güvence altına almak için kuzeydeki hordaları da etkisiz hâle getirmekle görevlendiriliyor. Bu dal aynı zamanda Gürcü kültürünü Bizans grubuna dahil edebilmenizi sağlıyor:

TRE%207%20-%20Caucasian%20Branch.png

Görev ağacının öne çıkan başka kısımları ise:
  • Anadolu'nun Helenleştirilmesi. Trabzon, olaylar aracılığıyla Anadolu bölgesini Helen kültürleri olan, Yunan, Pontik ve Kapadokyalı'ya çevirebilecek.
  • Komnenid hanedanı ve Levant'taki Haçlı devletleri arasındaki yakın ilişkilere referans yapan ufak bir dal eklendi. Bu dal Kilikya'yı özgürleştirmenizi ve böylelikle toprağın kültürünün Ermeni olarak değişmesini ve aynı şekilde Ermeni toprakların Helenleştirme olaylarından ayrı tutulmasını sağlıyorsunuz. Bu dalın sonunda ise Kutsal Toprakları özgürleştirebiliyor ve 2. seviye "Haçlı Soyluları" reformunu açarak yararlı etkiler kazanabiliyorsunuz aynı zamanda Kudüs'ü çağ ve dininiz fark etmeksizin vasal olarak serbest bırakabilmenizi sağlıyor.
  • Görev ağacının bir başka dalı ise Ceneviz'e ve Perateia'nın yani Trabzon'un Karadeniz'deki kolonilerinin geri alınmasına odaklanıyor. Oyun başında Karadeniz ticaret rotalarındaki Latin egemenliğini temsil eden bir zümre ayrıcalığı ile başlayan Trabzon, bu kısıtlamadan kurtulmak için ya Ceneviz ile müttefik olmalı ya da onları bu bölgeden atmalı. Benzer şekilde, görev ağacı Theodoro ile alakalı benzer seçenekler sunuyor, onları bir olay aracılığıyla vasallaştırabiliyor ya da topraklarını zorla alıp kalıcı bir yerel etki elde edebiliyorsunuz.

TRE%208%20-%20Crusader%20Branch.png

TRE%2010%20-%20Starting%20Privilege.png

TRE%2011%20-%20Black%20Sea%20Branch.png

TRE%2012%20-%20Tall%20Missions.png



Theodoro

Theodoro Prensliği, bu DLC'deki en zor başlangıçlardan birine sahip, Hordalar, Osmanlılar ve İtalyanlar ile savaşmaları gerektiğinden hayatta kalmak için akıllı bir diplomasi izlemeleri ve bazı yeni oyuncaklarını kullanmalarını gerekecek.

tree.png

Görev ağacı, komşu bölgelere genişlemeye odaklanıyor. Oyuncular Kuzeydeki Tatarları kontrol altına almak için ve Güneydeki Bizans ve Osmanlıyla mücadeleye girmek için bolca fırsat bulacaklar, aynı zamanda kendilerini Doğu'nun gerçek imparatorları da ilan edebilecekler. Ek olarak, Rusya'daki bağlantılarını kullanarak Moskovalılar ile diplomatik ilişkiler kovalayabilecek ve "Got İstilası"nı gerçekleştirebilecekler.

Başlangıç görevleri büyük oranda Ceneviz ile olan mücadeleden oluşacak. Tarihsel olarak, Theodoro'nun Gavras hanedanı nüfuz açısından büyük bir gerileme yaşamıştı ve sonunda Osmanlılar tarafından ilhak edilmişlerdi. Bu İtalyan Kıyı Nüfuzu adında yeni bir ayrıcalık ile yansıtılacak ve kaldırılana kadar denizci ve ticaret gücü açısından ülkeye zarar verecek. Dahası, bu ayrıcalık aktif kaldığı sürece Ceneviz Karadeniz'de 20 ticaret gücü elde edecek. Bu ilk görevler tamamlamak için iki yol sunacak: ya fetih yoluyla İtalyanları Kırım'dan atmanız gerekecek, ya da diplomasi yoluyla onları dost edinmeniz.

image1.png

Hordalarla olan ilişkilerine gelecek olursak, Theodoro oldukça özel bir yaklaşım sergiliyor. Tek bir toprakta bulunan Got kültürüne odaklanmak yerine, Tatarlarla birleşmeyi tercih edebiliyorlar. Bu strateji Cossackları için bonus elde edebilmelerini ve Step topraklarını ekonomik açıdan güçlendirebilmelerini sağlıyor.

image2.png

Dahası, Komnenos altında hizmet eden Bizans ailelerinden biri oldukları için oyuncular güneye yelken açıp Konstantinapol üzerindeki hak iddialarını bastırma fırsatı elde edecekler. Bunu yaptıklarında, Balkan ve Ege halklarına Got yolunun üstünlüğünü gösteren çeşitli ödüller elde edecekler.

image3.png

Yukarıdaki görsel farklı bir 1. seviye reform ve yanında gelen özel bir diplomatik etkileşim gösteriyor. Ama aslında Theodoro'nun iki tane 1. seviye reforma erişimi bulunuyor, diğeri ise "Tüccar Aristokrasisi". Bu tüccar devletin yarı-cumhuriyetçi doğasını yansıtmak için mevzubahis reformu getirdik, böylelikle Theodoro ticaret üsleri kurabilecek ve ekonomik temellerini başlangıçtan itibaren kurabilecekler.

image4.png

"Yabancı General Getir" diplomatik etkileşimi, Theodoro'nun tarihsel olarak çok düşük nüfusa sahip olduklarından ordularını yönetmek için yabancıları getirmesini yansıtıyor. Paralı askerlerin kullanımı fikirlerince yansıtılmasına rağmen bu diplomatik etkileşim, yabancı subayları getirtmedeki açığı kapatıyor. Bu etkileşim ile oyuncular bir müttefiklerine bir yıllık gelirlerini ödeyebiliyor ve karşılığında müttefiklerinden orduları için bir general getirtebiliyorlar. Generalin özellikleri müttefiklerinin ordu geleneğine ve Theodoro'ya olan görüşlerine göre etkileniyor.

image5.png

Gavras ailesinin Rusya ile olan bağlantılarını göz önünde bulundurursak buna özel bir dal yapmasak olmazdı, bu oyunculara Rus diplomasisi için seçenekler sunuyor. Barışçıl bir yaklaşımı tercih edip ittifaklar kurabilir ve sonunda Streltsy yetiştirebilirler. Alternatif olarak daha agresif bir strateji izleyip Rus tahtında hak iddia edebilir ve ülkelerini büyük oranda genişletebilirler.

image6.png

Son olarak tüm bunları tamamladığınızda oyuncular olarak "Got İstilası" görevine erişebileceksiniz. Kutsal Roma İmparatoru'nu aşağıladıktan ve bir imparatorluk olarak konumlarını sağlama aldıktan sonra yeni bir savaş sebebi açabiliyorlar. "Got İstilası" savaş sebebi, Emperyalizm savaş sebebine benzer çalışıyor fakat farkı sadece Avrupa toprakları ile kısıtlanması.

GothicInvasion.png

Bir başka geliştirici günlüğünü okuduğunuz için teşekkürler, her zamanki gibi dönütleriniz ve yorumlarınız son derece önemli ve içerik için son değişiklikleri yaparken oldukça ihtiyaç duyuyoruz! Haftaya Pintu, Asya Hordaları ile alakalı içerikleri paylaşacak!

Ve tabii ki bugünün günlüğü Father Lorris çizgi romanı olmadan tamamlanmış sayılmazdı:

image%20(18).png
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yazı daha çok yazı
şu görev ağaçları nedense beni zerre heyecandırmıyor. Onun yerine oyun çıktığından beri değişmeyen ticaret ve rezil supply mekaniklerine el atsalar.
İstanbuldan Çin'e kadar 100 bin asker yollayabiliyorum ve bu hiç sıkıntı oluşturmuyor. Imperator Rome'daki supply mekaniği bile çok daha iyiydi.
[+] 2 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Bu görev ağaçlarının King of Kings'te olmayıp bir sonraki çıkan ayrı bir DLC ile satılması aslında baya ciddi bir skandal. En azından KoK alanlara da ücretsiz olarak açılabilirdi. Fakat artık toplulukta da EU4 umursanmadığı için pek konuşulmuyor.
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.