Günlük: EU4 - İngiltere ve Büyük Britanya Değişiklikleri
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta İngiltere ve Büyük Britanya üzerinde yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...n.1571232/ :Merhabalar! Yeni bir hafta, yeni bir Geliştirici Günlüğü ve bu sefer konumuz DLC'nin son büyük ülkesi olan İngiltere ve devam ülkesi olan Büyük Britanya. Rusya gibi, İngiltere ve Büyük Britanya içerik güncellemesini 1.25 yaması ile aldı ve bunun üzerinden neredeyse 5 yıl geçti. Britanya görev ağacı zamanının en geniş ağaçlarından biri olsa da günümüzde oldukça eskidi ve 1.35 ile güncellenen diğer büyük güçlerle aynı seviyede olması için güncellemeye ihtiyacı vardı.

O zaman başlayalım!
british_missions.png
Bunlar İngiltere ve Büyük Britanya olarak erişebildiğiniz tüm görevler. Bu görevler Büyük Britanya kuran herkes tarafından erişilebilecek.

Görev ağacı birkaç farklı kısma ayrılmış durumda:
  • İngiltere'nin iç işleri ve meseleleri. Örneğin: Güllerin Savaşı, İngiliz Reformasyonu ve tabii ki İngiliz İç Savaşı.
  • Britanya Adalarının Fethi.
  • Avrupa'da Ticari Üstünlük.
  • Yeni Dünya'nın Kolonizasyonu.
  • Hindistan'ın Fethi.
  • İç Gelişmeler.

Klasik görevlerle başlayalım, Britanya Adalarının fethi görevleri adından da anlayabileceğiniz üzere Britanya Adalarını kendi sancağınız altında birleştirme üzerine. Bu görevlerin öne çıkan kısmı "Act of Union" özelliğinin açılması, bu Büyük Britanya için özel bir parlamento meselesi, daha sonra değineceğiz. Ayrıca bu fetih görevlerine bir hayat kalitesi değişikliği eklendi, İskoçya'yı fethederseniz Norveç, Orkney toprağını daha İskoçya'ya satmadıysa aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız.

flavor_gbr.2.png
YZ sizinle negatif görüşe sahip değilse kabul etmeye meyilli olacak.

Yeni Dünya'yı kolonileştirme ile alakalı görevlerin de amacını adından anlayabilirsiniz. Fakat bu görevlerin koloniciliği daha ilginç hâle getiren bazı özel ödülleri bulunuyor. "Found the Royal Navy" görevi size %33 Kolonicilik Menzili Artışı ve 25 yıl boyunca deniz ve kara kaşifleri yetiştirme şansı veriyor. Ayrıca görev ödülleri son bulduktan sonra aynı etkileri sağlayan bir parlamento meselesi sağlıyor.

"Discover the Americas" bir başka parlamento meselesi açıyor, bununla ise oldukça deneysel ve özel bir etki kazanıyorsunuz:

colonial_venture.png

Etki aktif olduğu sürece ve bir toprağı tamamen kolonileştirdikten sonra aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:

colonial_venture_event.png

Arasından seçmeniz için ticari mallar ile karşılaşacaksınız. Daha sonra bu toprak seçtiğiniz ticari malı üretecek. İlk seçenek değiştirmek istemiyorsanız mevcut malı koruyacak.

Aklınızda bulunsun seçebileceğiniz mallar o toprağın mevcut ihtimalleri ile aynı olacak. Yani Kuzey Amerika'daki tüm toprakları yoktan altın toprağı yapamıyorsunuz.

Altın demişken: belli bir ticari malı seçmenin maliyeti şu formül ile belirleniyor: (1 + <ticari malı seçme miktarınız>)*5*<olaylar ile değişmeden taban mal değeri>.

Mevcut örnekte kendi Balık & Patates Kızartması tekelimizi oluşturmak istiyoruz bu yüzden her toprakta balık seçiyoruz:

colonial_venture_event_2.png

Bazı ticari mallar haliyle diğerlerinden daha değerli. Bir ticari malın taban değeri 2.5 üzeriyse ayrıca bir İdari Puan maliyeti olacak:

colonial_venture_gems.png
Not: İdari puan maliyeti 7'ye yuvarlanacak.

Tekrardan, bunun formülü de oldukça basit: (<taban mal değeri> -2.5)*25*<ticari malı seçme miktarınız>.

Tabii şimdi asıl mesele olan Altın'a gelmem gerekiyor. Büyük Britanya oyuncusunun Yeni Dünya'daki koyabileceği tüm topraklara Altın koymasını engellemek için Altın'a "tahmini değer" olarak 10 Duka taban değer biçtim. Bu da Yeni Dünya'da Altın'ın maliyeti olarak karşınıza çıkıyor:

colonial_venture_event_gold.png

Ne kadar fazla altın toprağına sahip olabileceğiniz sert bir duvarla engellenmiyor fakat bir altın toprağı için ne kadar idari puan harcamaya dayanabileceğinize bağlı oluyor.

Tabii tüm koloni topraklarınızı tek tek ayarlamak istemiyorsanız bu seçimi kapatabileceğiniz bir karar da bulunuyor:

colonial_venture_toggle.png

"Settle in America" ve "Colonize Caribbean" görevleri kolonicilik faaliyetlerinizi daha fazla parlamento meselesi ile genişletiyor:

taxation_vs_representation.png
Not: Bu Parlamento Meselesinin şeker ve baharat versiyonuna görev ağacı ile erişebiliyorsunuz.

Son olarak, "Dominate the New World" görevi koloni devletlerinize de bonus sağlayan kalıcı bir etki sağlıyor.

new_world_domination.png
Not: Ticari Verimlilik biraz tuhaf gelebilir çünkü Yeni Dünya'dan ticareti zaten çalıyorsunuz fakat Gümrük mekaniğinin mevcut hali Üretim Geliri + Ticaret Geliri toplamına göre hesaplanıyor. Bu yüzden bu artış ne kadar gümrük geliri elde ettiğinize de artış olarak yansıyor.

Tabii ki bir Britanya Görev Ağacı, Hindistan'a seyahat düzenlemeden tamamlanamazdı. "East India Company" görevi Hindistan'daki topraklarınızı nasıl yönetmek istediğinize alakalı erken bir karar vermenizi sağlıyor.

east_india_company_event.png

İlk seçenek Doğu Hindistan Şirketi olarak özel bir vasala sahip olmanızı sağlayacak ve Hindistan'da elde ettiğiniz tüm Kalıcı Hak İddialarını vasalınıza aktaracak. İkinci seçenek hak iddialarınızı korumanızı fakat vasala sahip olmamanızı sağlayacak üçüncü seçenek ise tamamen rol yapmak isteyenler için, bizzat şirket ile oynamanızı sağlayacak. Bu bazıları için ilginç bir oyun olabilir.

Doğu Hindistan Şirketi, Tüccar Cumhuriyeti'nin özel bir versiyonu ile başlıyor:

trade_company_reform.png

Ve tabii ki kendi fikirleri var:
Bu ticaret şirketi vasalı mevcut ticaret şirketleri ile yarışabilsin diye bazı özelliklere sahip. Bir ticaret şirketi pek çok açıdan koloni gibi çalışıyor, bu da demek oluyor ki kendi savaşlarını açabilecek, süzerenine gümrük vergisi ödeyecek ve "Modify Subject Relationship" özelliğini kullanabileceksiniz (Self-Governing Colony özellikleri kullanılabilecek). Fakat dışarıdan bir ülke Ticaret Şirketinize savaş açtığında savaşa siz de çağrılacaksınız. Ayrıca normal kolonilerde kullanılamayan bazı etkileşimlere de erişebileceksiniz "Siphon Income" ve "Fortify Subject" gibi (eskiden adı Fortify March'tı fakat artık değişti).

"Masters of India" görevini tamamlamak için bizzat ya da vasalınız aracılığıyla Hindistan'da 200 toprak yönetmeniz gerekiyor ve ticaret şirketi vasalınıza bonus sağlıyor:

masters_of_india.png

Kolonizasyon görevlerinden bu kadar. Şimdi de iç meseleler görevlerine gelelim.

Güllerin Savaşı kısmında başlayan görevler tamamen dini iç meseleler ile alakalı. Ruhban sınıfına olan yaklaşımınıza göre 4. seviyedeki iki hükûmet reformundan birini açacaksınız:

religious_reforms.png

"Strengthen the Kingdom" ve "Acts of the Parliament" görevleri Mutlakıyet Çağı'ndaki hükümdar ve parlamento arasındaki İç Savaş ile sonuçlanan çatışmayı konu alıyor:

more_reforms.png

Hazır bahsetmişken, taç ve anayasa arasındaki çatışmayı düzgün bir şekilde yansıtmak için Mutlakıyet Çağı'na girdiğinizde elbet aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:

strife_king_and_parliament.png

absolute_power.png
Not: Arkaplan arayüzü hala geliştirme aşamasında. Monarşi destekçileri iç savaşı -100'e ulaşıldığında başlatacak, 100'e değil. Görselde görünmeyen bir şey: Değer 0'ın altına düştüğünde: +4 Genel Huzursuzluk, -10 Milliyetçilik Süresi, %10 Fikir Maliyeti Düşüşü ve -1 Yıllık Mutlakıyet.

Müzakereleri baştan başlatmak, müzakerelerin başarısız olmasına izin vermek ve parlamento koltuklarını geri almak Mutlak Gücünüzü yükseltirken, koltuk vermek ve müzakerelerin başarılı olmasına izin vermek Mutlak Gücünüzü azaltacak. Mekaniği iki şekilde yönetebilirsiniz: Devrimler Çağı başlayana kadar mekaniği bir sağa bir sola sürükleyebilir ya da aşağıdaki olaya sebep olmak için iki taraftan birine olabildiğince hızlı gitmeye çalışabilirsiniz:

escalation_event.png

Bu olay yaşanırsa İngiliz İç Savaşı'nın gereksinimleri aşağıdaki şekilde değişecek:

new_disaster_conditions.png

Felaketin kendisi pek değişmedi. Parlamento tarafındaki tahtı ele geçirmeye çalışan isyancılar yeni Parlamentocu isyancılar ile değiştirildi ki bunlar da yine tahtı ele geçirmeye çalışıyorlar fakat cumhuriyetçiler. Felaketteki büyük değişiklik ise geçirdikten sonra sonunda aldığınız ödül.

Kralcılar ile taraf olur ve isyancılara yenilmezseniz aşağıdaki reforma sahip olacaksınız:

absolute_britain.png

Parlamentoculara yenilir ve cumhuriyet olmayı seçerseniz aşağıdaki reforma sahip olacaksınız:

parliamentarian_republic.png

Ve son olarak Parlamentoculara yenilir fakat Cromwell'in ölümünden sonra monarşi olmaya karar verirseniz aşağıdaki reforma sahip olacaksınız:

british_monarchy.png

"The Three Kingdom Wars" görevini tamamlarsanız (ki aslında adının "Wars of the Three Kingdoms" olması gerekiyordu fakat yeterince yer yoktu) ve İngiliz İç Savaşı'nı atlatırsanız aşağıdaki ödülü elde edeceksiniz:

english_civil_war_mission_reward.png

Bu Parlamento meseleleri siz ulusal fikirlerinizi açtıkça açılıyor. Ulusal fikirlerinizden birini iptal edip yeni güçler elde etmenizi sağlayan üç farklı mesele bulunuyor.

ideas_altering_issues.png

Bu meseleler en fazla üç ulusal fikri etkileyebiliyor, İngiltere oyununuzda normalde kurmayacağınız bir ülke kurarsanız çalışmıyorlar, Fransa ya da İspanya gibi.

Tabii parlamento meselelerinizin yerini bunlar ile kaplamaktan vazgeçerseniz bir karar ile iptal edebileceksiniz, tabii maliyeti yüksek olacak:

toggle_off.png
Not: Farklı bir ülke kurarsanız bu etkiler otomatik olarak kalkacak. Aynı zamanda maliyetini daha çeşitlilik görülmesi için değiştirmeyi düşünüyorum. Belki de değiştirilen fikir başına 75 İdari Puan yeterli olacaktır.

Bunlar iç felaketler ve meseleler olsa da görev ağacı daha fazlasını sunuyor. "Issue the Royal Warrant" görevi ülkenizin ekonomik gidişatına yön vermenizi sağlıyor. Görevin kendisi erkenden tamamlanabiliyor olsa da asıl ödülü 8. seviyede açtığınız hükûmet reformunda yatıyor:

royal_charters.png

trade_protectorate.png
Not: Değeler son hâllerinde değil.

1.35'de sıkça karşılaştığımız bir şekilde, eski bir EU4 mekaniği tekrar geri dönüyor, tabii bu sefer biraz farklı bir şekilde. Ticari Manda siz ve hedef ülke arasındaki gönüllü bir vasallık ve bazı YZ devletler yabancılara karşı korunmak için bunu sizden talep edebilir. Ticari Mandalar ve süzerenleri istedikleri zaman bu anlaşmayı sona erdirebilir fakat bağımsızlık isteği 100 değilse 1 istikrar ödemeleri gerekir.

Sadece başkenti ticari menzilinizin içinde olan ülkeler mandanız altına girebilir.

Belirtmemde fayda var zira Mandalar sadece Büyük Britanya'ya özgü değil. "Confirms Thalassocracy" geçiren tüm ülkeler aşağıdaki hükûmet reformuna erişebilecek, bu da ücretsiz yamanın parçası:

thalassocracy.png

"A House Divided" sonrasındaki görevler (bu daha çok "House of the Parliament"a referans, House of Common ve House of Lords olarak ayrıldığı için) daha içsel meseleler ile alakal ıgörevler. Burada öne çıkanlar "Expand the Royal Navy" çünkü ülkeniz için özel bir gemi açıyor:

expand_royal_navy.png

man_of_war.png
Not: Renk aslında yeşil olmalı çünkü Çatışma Genişliğinin azalması aynı anda daha fazla geminin muharebeye dahil olması anlamına geliyor. Gemi limitinizin %20'si kadar Man of War üretebileceksiniz.

"The Royal Marines" görevi ile deniz piyadesi birlikleriniz "özel biriminiz" olacak ve %10 Alınan Şok Hasarı Düşüşü ile %5 Disiplin artışı sağlayacak, "The Redcoats" ise %10 Piyade Muharebe Gücü sağlayacak.

Büyük Britanya görev ağacından bu kadar. Görmüş olduğunuz üzere büyük oranda koloniciliğe ve denizaşırı hedeflere odaklanıyor. Fakat herkes bu tarz oynanıştan hoşlanmıyor olabilir. Bu yüzden görev ağacının ikinci bir kısmı bulunuyor ve Yüz Yıl Savaşları son aşamasına geçtiği anda açılabiliyor. "The Hundred Years' War" görevi İngiltere ile daha fazla kıtaya odaklanan bir şekilde oynayabilmenizi sağlıyor:

angevin_path.png

Tabii bu da görev ağacınızı uygun şekilde güncelleyecek:

angevin_missions.png

Tüm kolonicilik görevleri Avrupa'da büyük topraklar fethetmenizi isteyen görevler ile değişecek. Tabii ki ilk hedefiniz Fransa'yı birlik altına almak. "Shatter French Nobility" görevini tamamlamak için kısa süreliğine canınızı sıkabilecek fakat uzun vadede Fransa'nın İngiliz tahtına sadakatini sağlayacak özel bir Parlamento Meselesi geçirmeniz gerekiyor:

curtailed_nobles.png

Önceden Acts of Union'dan bahsetmiştim. Oyuncular için Acts of Union "Unify the Isles" görevini tamamladıktan ve 10. İdari teknolojiye ulaştıktan sonra erişebileceğiniz bir parlamento meselesi olacak.

acts_of_union_britain.png

gb.png
YZ, hâlâ karara sahip olacak.

Angevin ağacı için de benzer bir şeye sahibiz. "The Angevin Kingdom" görevi "English-French Acts of Union" parlamento meselesine erişim sağlayacak ve yeni bir ülke kurabileceksiniz:

acts_of_union_issue.png

angevin_kingdom.png
Not: Tarihsel konuşursak, bunun sadece bir isim değişikliği olması daha uygun olurdu zira "Angevin İmparatorluğu" daha çok Plantagenet hanedanının sahip olduğu topraklar için kullanılan genel bir tabirdi, politik bir birliktelik değildi. Fakat oynanış açısından kendi fikirlerine, rengine ve bayrağına sahip bir ülke yapmaya karar verdim.

angevin_flag.png

Fark etmiş olabileceğiniz üzere Angevin bayrağı halihazırda İngiltere bayrağına dahil durumda. Farkındayız ki Angevin Krallığını kurduktan sonra önceden Angevin ve Fransız bayraklarının birleşimi olan bayrağınız sadece Angevin bayrağı oluyor ve bu biraz tuhaf bir durum.

Bu yüzden bu konudaki fikirlerinizi merak ediyoruz ve neyi tercih ettiğinizi soruyoruz:
  1. Buradaki haliyle kalsın (İngiltere bayrağı aynı kalsın, Angevin Krallığı için üç aslan).
  2. Angevin Krallığına mevcut İngiltere bayrağını verin ve İngiltere'ye üç aslan bayrağını verin.
  3. Angevin Krallığına mevcut İngiltere bayrağını verin ve İngiltere'ye St. George Haçı bayrağını verin.
  4. Farklı fikirler / öneriler.

Şimdi de fikirlerine bakalım:
Not: İngiltere ve Büyük Britanya'da +1 Parlamento Meselesi fikrine sahip. Horda Birliği ve Meritokrasi (İnanç / Meşruiyet / Cumhuriyet Geleneği) tüm fikirlere eklendi, böylelikle farklı yönetim şekillerine geçseniz de dezavantajda olmayacaksınız.

Buradan sonra yapmanız gereken şey İberya'yı ve İtalya'yı fethetmek, aynı zamanda Hollanda bölgesine ve Kutsal Roma İmparatorluğuna girmek. Tüm bu bölgeler "Crown of <Bölge Adı>" Parlamento meselesi açıyor ve yeni fethettiğiniz bölge ile nasıl ilgileneceğinizi seçmenizi sağlıyor:

the_three_crowns.png

berian_crown.png

italian_crown.png

imperial_diet.png
Not: Burada KRİ ile alakalı parlamento meselelerini açtığınızı belirten bir yazı olacak.

Bu meseleler sadece ülkenizi değil tüm KRİ'yi etkileyecek.

Öne çıkan bir başka kısım ise Britanyalı kültürünü "The Angevin Culture" görevi ile Fransız kültür grubuna sokmanız:

anglois.png

Son öne çıkan kısım ise "Claim the Empire Title" bu da ülkenize mevcut durumuna göre isim değişikliği sağlıyor.

empire_name.png

republican_name.png

theocratic_name.png

Ve bir şekilde güçten düşmeyi başarırsanız...
sadge.png

Görev ağacı içeriğinden bu kadar. Fakat hâlâ konuşacak çok şey var. Fark etmiş olabileceğiniz üzere parlamento içeriğin büyük bir kısmında önemli bir yere sahip. Bu yüzden parlamento mekaniklerini genel olarak geliştirmek gerekiyordu ve İngiltere / Büyük Britanya / Angevin parlamentosuna diğer parlamentolardan farklı bir şey eklemek lazımdı.

Şimdi parlamentolar için yaptığımız genel değişikliklere bakalım. Her şeyden önce, artık parlamentolardaki müzakereleri baştan başlatabileceksiniz.

reset.png

Bir müzakereyi sadece 20 yılda bir baştan başlatabiliyorsunuz ve bazı sonuçları oluyor. Fakat yine de yanlış şeyi müzakereye sunduğunuzda geriye almak için iyi bir hayat kalitesi geliştirmesi.

İkinci olarak ise parlamento rüşvetleri artık aynı özelliği veren bir müzakerede bulunmuyor. Örneğin: "The Draft" parlamento meselesi insan gücü sağlıyor ve bu meselenin rüşvet isteyen koltuklarında insan gücü seçeneği olmayacak.

Üçüncü olarak, rüşvetlerin maliyetleri tekrar gözden geçirildi ve daha ödenebilecek bir seviyeye düşürüldü.

Dördüncü olarak, 40 koltuktan fazlasına sahip parlamentolar "Ulusal" adına sahip yeni rüşvetlere sahip olacak. Bu rüşvetler yerel versiyonlarından daha pahalılar fakat aynı rüşveti isteyen tüm koltukları çevirecek. Bu sayede büyük ülkelerin bolca koltuğa sahip parlamentoları eskiden olduğu kadar can sıkıcı olmayacak.

national_bribes.png

Son olarak ise kendi elinizle bir parlamento koltuğu vermek mutlakıyet düşürmeyecek. Koltukların otomatik verilmesi ise mutlakıyet düşürecek.

Tüm bu parlamento güncellemeleri Common Sense eklentisine (Parlamentoları açan asıl DLC olduğundan) ya da yeni eklentiye (Common Sense sahibi değilseniz Parlamentoları açacak) sahipseniz erişilebilecek.

Şimdi tekrar İngiltere / Büyük Britanya'ya dönelim, daha rafine bir parlamentoya sahipler. Erişebildikleri çoğu mesele artık estatelerinin nüfuzuna göre güç değişikliği gösterecek:

influence_scaling.png
Not: Bunların hepsini bir seviye yukarı taşımayı düşünüyorum, böylelikle normal etkinin %100'ü %20 ve %40 arasında elde edilebilecek.

Bunlar meselelerin kendi etkilerine dahil değil, sadece anlık kazanılan değerler konusunda etkili.

Rüşvetler ise estatelerin sadakatine göre değişecek:

loyalty_scaling.png

Bir estate sadakatsiz ise rüşvet maliyeti %100 artacak. Fakat estate sadık ise rüşvet maliyeti %50 düşecek. Bu parlamento rüşvetlerinin maliyeti yarı yarıya düşüren hükûmet reformu ile birleşebiliyor, yani 1 Puan karşılığı rüşvet verebilirsiniz.

Her şeyi söylediğimize göre geliştirici günlüğünü yeni İngiltere / Büyük Britanya / Angevin olayları ile bitirelim:

flavor_gbr.3.png

flavor_gbr.4.png

flavor_gbr.5.png

flavor_gbr.6.png

flavor_gbr.9.png

flavor_gbr.7.png
Not: Bu olay İngiltere hükümdarlarının reformasyon ile nasıl ilgilendiğini konu alan 8 olaylık bir zincirin başlangıcı. Her seçenek farklı olaylar ile sonuçlanıyor. YZ her zaman mevcut hükümdarının dinine göre seçim yapıyor, ülkenin dini farklı olsa bile.

flavor_gbr.8.png

flavor_gbr.10.png
Not: Bu olayın yaşanma şartları Reformist karşılığı ile aynı.

flavor_gbr.11.png

Bu haftalık bu kadar. Haftaya Pavia size daha ufak Büyük Güçler için olan içerikleri, hükûmet reformlarını ve yeni estate ayrıcalıklarını tanıtacak.

O zamana kadar hepinize güzel bir hafta diliyorum!

WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
güzel
Ara
Cevapla
#3
Fotoğraflar mı patlak sorun bende mi?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
Ara
Cevapla
#4
Sorun sizde.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#5
Yeni subject türleri güzel. Umarım Trade Company bölgelerinde diğer taglerle de bunlardan kurabiliyoruzdur.

Decision'ı toggle olarak kullanmayı modlarda görürdük ve hep çok eğreti bulurdum, ana oyunda garip olmuş. Herhalde geliştirici ekibe son dönemde aldıkları modderlarla alakalıdır.

Genel olarak yine oldukça beğendiğim günlüklerden oldu fakat artık sadece SP oynadığımdan hoşuma giden şeyler olsa da bu DLC ile birlikte çok devasa bir powercreep oluşacak. Bana artık MP'yi artık kafada bitirip rafa kaldırdılar gibi geliyor.
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
(28-02-2023, 19:04)PCOyun : man_of_war.png
Not: Renk aslında yeşil olmalı çünkü Çatışma Genişliğinin azalması aynı anda daha fazla geminin muharebeye dahil olması anlamına geliyor. Gemi limitinizin %20'si kadar Man of War üretebileceksiniz.

"Çatışma Genişliğinin azalması aynı anda daha fazla geminin muharebeye dahil olması anlamına geliyor."
Bu mekanik böyle mi çalışıyordu? Çatışma genişliği artınca daha çok geminin savaşa dahil olması gerekmez mi? Flagship yaparken bunu arttırma seçeneği var, madem olumsuz bir şey orada niye var? Bilgi sahibi olanlar aydınlatabilir mi?
Ara
Cevapla
#7
Hindistanda vassal kurmak güzel olmuş ama keşke afrikada da kurulsa ve diğer ülkelere de bu seçenek gelse. Sadece ingiltere ile sınırlı olması kötü.
giphy.gif
[+] 2 üye turkish lokum nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Eline Sağlık.
Ara
Cevapla
#9
(01-03-2023, 11:38)Salomon : "Çatışma Genişliğinin azalması aynı anda daha fazla geminin muharebeye dahil olması anlamına geliyor."
Bu mekanik böyle mi çalışıyordu? Çatışma genişliği artınca daha çok geminin savaşa dahil olması gerekmez mi? Flagship yaparken bunu arttırma seçeneği var, madem olumsuz bir şey orada niye var? Bilgi sahibi olanlar aydınlatabilir mi?

Buradaki kasıt bizzat geminin çatışma genişliği. Muharebenin değil. Yani geminin çatışma genişliği azaldığında muharebe alanına bu gemiden daha fazla girebiliyor, bu yüzden olumsuz değil olumlu bir etki fakat yanlışlıkla kırmızı renklendirilmiş, bunun hata olduğunu belirtmişler.
WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
(01-03-2023, 12:00)Cayenne : Eline Sağlık.

Son günlükler baya uzun, çeviren ciddi bir özveri gösteriyordur.
[+] 5 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
(01-03-2023, 15:50)Voidian :
(01-03-2023, 12:00)Cayenne : Eline Sağlık.

Son günlükler baya uzun, çeviren ciddi bir özveri gösteriyordur.

kesinlikle , normalde bu gelişmeler hakkında bu denli detaylı bilgi sahibi olmam mümkün değil, çeviren arkadaşın eline sağlık...
[+] 1 üye Cayenne nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
2e2pq89jpala1.png
https://www.reddit.com/r/eu4/comments/11...any_ideas/
Ara
Cevapla
#13
eski idealar daha iyiydi. ne gerek vardı böyle oynamaya
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#14
(02-03-2023, 17:32)jax61 : eski idealar daha iyiydi. ne gerek vardı böyle oynamaya

Yeni ideaları almak zorunda değilsin
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Zaten bunlar İngiltere ya da Büyük Britanya için değil. Biri Angevin Krallığı, diğeri ise Doğu Hindistan Şirketi için.
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
Rule Britannia çıkalı 5 yıl olmuş sahiden vay anasını avradını şaka gibi.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
[+] 2 üye Zebercet nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.