Günlük: EU4 - Katoliklik ve Kutsal Roma İmparatorluğu'nda Amaçlanan Değişiklikler
#1
diaryeu4.png

EU4 günlüklerinde bu hafta Kutsal Roma İmparaorluğu ve Katoliklerde amaçlanan değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1172576/ :İyi günler, bu haftanın EU4 geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Geçen hafta özel ülkeler hakkında konuşmuştuk. Önce aldığımız bazı yorumları cevaplayıp değerlendireceğim.

S: Bazı ülkeler iki bonus veren idealara sahip. Bunu ülke tasarlama ekranına eklemeyi düşünüyor musunuz?
C: O tür idealar daha çok eski idealarda yer alıyor ve sevdiğim bir şey değil. Bu nedenle şu an için eklemeyi düşünmüyoruz.

S: Bayraklar ve ülkeler için daha fazla renk seçeneği. Ayrıca özel ülkeler ile belli bir maliyet karşılığı ülkelerin görev ağaçlarını alabilelim.
S: Özel ülkelerde özel görev ağaçları olabilsin. Kendimiz bir görev ağacı tasarlayabilelim.
C: Özel görevler oldukça uğraş gerektiren bir iş olur, o yüzden pek sıcak bakmıyorum. Renk sorununda ise haklı olduğunuzu düşünüyorum.

S: Oyun içi ayarlar gelecek mi? Oyunlarımızı özelleştirebilmek için çok yararlı olur.
C: CK2’deki gibi ayarlardan mı bahsediyorsun? Böyle bir şey planlarımızda yok.

S: Fransa’nın o kadar fazla oynanması şaşırtıcı. Güçlü başlamak sıkıcı olmuyor mu? Aynısı Ming için de geçerli.
C: Anlıyorum.

S: Ülke tasarlayıcısına Lollard gibi diğer dinleri de ekleyin.
C: Buna göz atacağız, güzel olur gibi duruyor.

S: Özel hükümdar portreleri süper olur.
S: Generaller/amiraller/kaşifler/conquistadorlar için portreler ve daha fazla kişilik istiyorum. Lütfen.
C: EU4 ülke odaklı bir oyun. O yüzden böyle şeylere pek öncelik vermiyoruz. Danışmanlar (advisors) portreye sahip tek karakterler. Hükümdar ve diğer karakterlerin portreleri CK2, Imperator gibi oyunlarda olsa da EU4’te olmayacaklar.

S: Özel ülkeleri yaparken yardım etmesi için kültür harita modu istiyorum.
C: Katılıyorum.

S: Daha fazla özel ülke başarımı güzel olur. Rastgele dünya başarımları da olur. “Ideas Guy” başarımı çok zevkli çünkü başarımı almak için gidebileceğimiz birçok farklı yol var.
C: Haklısın. Ideas Guy en iyi başarımlardan biri ve daha fazlasına ihtiyacımız var.

S: Sırbistan için bir “flavour” paketi gelecek mi? Çar Stefan Dusan tarafından kontrol edilen toprakların tekrar alınması, Balkanlarda genişleme gibi şeylerle Sırbistan önemli bir bölgesel güçtü. Üzerinde çok fazla şey de yapılmadı.
C: Eklentinin odağı Brest’ten Bizans’a kadar. Sırbistan da buna dahil.

S: Gelecek Avrupa eklentisinde hükümdarlar/kraliyet aileleri/kişisel birlik (personal union) sistemlerinde bir değişiklik yapacak mısınız?
C: Gelecek eklenti için böyle bir şey planlamıyoruz.

Peki bugün başka ne yapacağız? Birkaç farklı şeyden bahsetmek istiyorum. Öncelikle Ocak ayında 4K desteği ve ölçeklenebilir arayüzden bahsetmiştim. Oyun 4K ekranda oynandığında pek güzel gözükmüyor ve bunun hakkında çalışıyorduk.

Aşağıdaki örnekte oyunun 4K monitörde %100 arayüz ölçeğiyle nasıl durduğunu görebilirsiniz:
100.jpg

Bu %150 arayüz ölçeği:
150.jpg

Bu da %175
175.jpg

Hala düzeltilecek bazı noktalar var ama oyunu gelecekte de oynanabilir şekilde düzenlemeye devam ediyoruz.

Gelecek Avrupa eklentisindeki diğer arzularımızdan da bahsetmek istiyorum. Devasa yıl sonu günlüğünde hakkında konuşmak istediğimiz bazı şeyler var demiştik, bunlar:
  • EU3’ten beri pek değişmeyen Kutsal Roma İmparatorluğu (HRE) sisteminin gelişmesi gerekiyor.
  • Katolikleri ve Papayı korkulacak bir güç yapmak.

İlk önce HRE’den bahsedelim. Kutsal Roma İmparatorluğu’nun pek de değişime ihtiyacı yoktu ve bu nedenle aynı kalmaya devam etti. Tarihsel olarak bölünmüş bir bölgeyi toplu halde tutuyor ve bu bölgeyi fethetmek isteyenlere nasıl fethedecekleri konusunda farklı yollar sunuyor. Sonuç olarak işini çok fazla bir sorun olmadan yapıyor.

Ancak HRE’nin etrafındaki dünyayı daha ilginç hale getirdikçe HRE’nin kendisi biraz sönük kaldı. Gelecek eklentide ve yamada ne yapmak istediğimize karar verirken aşağıdakini yazdık:

HRE’de uzun süredir değişmeyen oynanışı canlandır. İmparatorluğu kavga eden prenslerle canlı hissettir.

Şu an HRE istediğimiz kadar canlı değil. Üye ülke olarak İmparator olma hedefi güzel ama İmparator olduğunuz zaman yapacağınız ilginç seçimler, ilginç kararlar bulunmuyor. Merkeziyetçilikten olabildiğince uzak olan böyle bir yerde tabii ki herkes sizin dediğinizi takip etmek istemeyecek ama HRE’de daha anlamlı ve dinamik durumlar olmasını istiyoruz. İmparator Burgonya’daki veraset durumunu etkileyebilmeli. Güçlü bir papa, “Shadow Kingdom” eventi dışında İmparatorluk ve İtalya arasında daha anlamlı çatışmalara yol açmalı. Güçlü Prusya devletinin kurulması ve güçlenmesi, imparator ve prensler için önemli olmalı. İsviçre’nin HRE’den ayrılmak istemesi gibi olaylar olmalı.

HRE’de böyle dinamik şeyler olmasını istiyoruz ve bunları simüle edebilecek güzel şeyler bulmaya çalışıyoruz.

HRE’nin başka bir sorunu ise son reformun tuzak gibi hissedilmesi. HRE vasalları ile düşmanlarınızı yenip haritayı istediğiniz gibi şekillendirebiliyorsunuz. Bu yetenek imparator olmanın güzel bir yanı ama son reformu geçirip tüm İmparatorluğu birleştirdiğinizde vasalların etkisini kaybediyorsunuz. Tam nasıl yapacağımıza karar vermesek de bunu ayırmayı düşünüyoruz. Bir yol HRE’yi merkezi olmayan bir imparatorluk olarak tutacak, diğeri ise tüm toprakları bir hükümdar altında toplayacak. Böylece oyuncular son reformu geçirmekten kaçınmayacaklar.

Katolikliğe gelirsek, hem din hem de papa ile ilgilenmemiz gerekiyor. Yenilikler oynanış bakımından olacak ve ayrıca derinlik, tat katan şeyler de olacak.

Oynanış olarak Katolikliğe pek sıcak bakılmıyor. Curia’yı kontrol etmiyorsanız oldukça zayıf bir din oluyor. Curia’yı kontrol ettiğiniz zaman ise Katolik ülkelerin azalması daha çok güç toplayabildiğiniz için sizin yararınıza oluyor. Papa büyük oranda ayrı bir ülke olarak yer aldığı için kendisi gerçekten de bir dinin başı olmuyor.

Derinliğe gelirsek, diğer tüm Hristiyanlara ilginç şeyler ekledik ve Katoliklik cidden zayıf kaldı.

Avrupa eklentimizin ve yamamızın ana odaklarından biri de bu nedenler dolayısıyla Katolikler. Kısaca konuşmak gerekirse, Katolikleri Protestanlara karşı güçlendirmek istiyoruz. Katoliklerin bir birlik olmaya ihtiyacı var. Papa ve/veya Curia’yı kontrol eden devlet, Katolikler hakkında kararlar verebilmeli ve reformasyon tehlikesine karşı bir şeyler yapabilmeli. Şu anda Reform İsteği reformasyonu başlatmak dışında pek bir şey yapmıyor. Bu mekaniği Papa ve Katolikler için daha iyi yapmak istiyoruz. Ülkeler Reform İsteği ile mücade edebilmeli ve gerekirse imtiyazlar verebilmeli.

Bunlar HRE ve Katolikler hakkında arzularımızdı. Şu anda bu mekanikler hakkında neler hissettiğinizi ve neler görmek istediğinizi aşağıda yorumlarda belirtebilirsiniz.

Birkaç aydır tasarım, yaşam kalitesi ve olası içerikler hakkında konuşuyoruz. Hedefimiz zaten buydu ve bizim için eğlenceli oldu ama sanırım herkes gerçekten değişiklikler ve yenilikler görmek istiyor. Bu günlük yapmak istediklerimizden bahsettiğimiz son günlük olacak. Gelecek haftadan itibaren normal günlüklere geçeceğiz. Haritadaki değişiklikler, içerikler, yaptığımız yenilikler, giderdiğimiz sorunlar ve yaşam kalitesi geliştirmelerinden bahsedeceğiz.

Son olarak gelecek haftaki günlükten bir ekran görüntüsü paylaşmak istedim:
teaser.jpg
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Soru cevap kısmı biraz dalga geçer gibi olmuş.

Sonunda olasılık günlüklerinden kurtulacak olmamız güzel.
[+] 2 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
her günlük farklı bir bölümü oyunda boostlayıp diğer günlükte farklı bir yeri boostlamak arasında gelip gidiyor. protestanı boostladık azıcık da katoliğe boost verelim. şurayla da biraz oynayalım. yani ne bileyim.
Irkçılık ideolojik bir düşünce değil,  psikolojik bir hastalıktır...
Ara
Cevapla
#4
Eu4 sıvazlamaya devam ediyor
Ara
Cevapla
#5
Alıntı:Birkaç aydır tasarım, yaşam kalitesi ve olası içerikler hakkında konuşuyoruz. Hedefimiz zaten buydu ve bizim için eğlenceli oldu ama sanırım herkes gerçekten değişiklikler ve yenilikler görmek istiyor. Bu günlük yapmak istediklerimizden bahsettiğimiz son günlük olacak. Gelecek haftadan itibaren normal günlüklere geçeceğiz. Haritadaki değişiklikler, içerikler, yaptığımız yenilikler, giderdiğimiz sorunlar ve yaşam kalitesi geliştirmelerinden bahsedeceğiz.

28329238.jpg
n3.png
Ara
Cevapla
#6
Curia kontrolunu sağlamadığın sürece Katoliklik zayıf kalıyormuş. Buna ben tam bir komedi diyorum. Koloni atarken bölgesel avantaj sağlıyorsun. Değiştirdiğin her dini bölge başına papallık nüfusu kazanıyorsun. Bu nüfusla stabilityden tut, meşruluğa ve enflasyona hatta adam yenileme bonusna kadar çoğu şeye çözüm bulabiliyorsun. Papalığı kontrol etmeden bile bu kadar bonusu hangi din veriyor. Millet Man Pow hızlı yenilensin, enflasyonla mücadele etmek için idea gurubu açarken sen bunu dinden kazanıyorsun. Üstüne birde zayıf kalıyormuş diyorlar. En zayıf din Müslümanlık bence. Süvari update getirmemek için diretmelerinide anlamış değilim. Tanklar gelene kadar süvari birliklerinin savaşlarda ne kadar etkin olduğu ortada tarihte. Ama bunu oyunda göremiyoruz. Piyade bakım maliyetinin 3-4 katını veripte çöpten bir ordu kuruyoruz. Bu oyunu bırakma zamanım galiba geldi yavaştan. Eu4 geliştirme takımı bu işin üstesinden gelemeyecek anlaşıldı. Çünkü içerik üretme konusunda baya sıkıntı yaşıyorlar. Din değiştirme işine güya bir ayar çektiler din değiştirmek için ülkeyi satacaz nerdeyse maliyetler yüzünden. Estateler çoğaltılmalı ve ülkelere özel estateler gelmeli.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
#7
(30-04-2019, 23:32)Böri Şad : Curia kontrolunu sağlamadığın sürece Katoliklik zayıf kalıyormuş. Buna ben tam bir komedi diyorum. Koloni atarken bölgesel avantaj sağlıyorsun. Değiştirdiğin her dini bölge başına papallık nüfusu kazanıyorsun. Bu nüfusla stabilityden tut, meşruluğa ve enflasyona hatta adam yenileme bonusna kadar çoğu şeye çözüm bulabiliyorsun. Papalığı kontrol etmeden bile bu kadar bonusu hangi din veriyor. Millet Man Pow hızlı yenilensin, enflasyonla mücadele etmek için idea gurubu açarken sen bunu dinden kazanıyorsun. Üstüne birde zayıf kalıyormuş diyorlar.  En zayıf din Müslümanlık bence. Süvari update getirmemek için diretmelerinide anlamış değilim. Tanklar gelene kadar süvari birliklerinin savaşlarda ne kadar etkin olduğu ortada tarihte. Ama bunu oyunda göremiyoruz. Piyade bakım maliyetinin 3-4 katını veripte çöpten bir ordu kuruyoruz. Bu oyunu bırakma zamanım galiba geldi yavaştan. Eu4 geliştirme takımı bu işin üstesinden gelemeyecek anlaşıldı. Çünkü içerik üretme konusunda baya sıkıntı yaşıyorlar. Din değiştirme işine güya bir ayar çektiler din değiştirmek için ülkeyi satacaz nerdeyse maliyetler yüzünden. Estateler çoğaltılmalı ve ülkelere özel estateler gelmeli.

Katoliklik Protestanlığa, Ortodoksluğua göre daha zayıf kalıyor. Bu yüzden multilerde de çok az oyuncu katolik kalıyor. Curia kontrol edip afaroz atarsan vs. fayda sağlıyorsun fakat papal influence ile alınanlar çok da büyük çaplı bonuslar değil ve özellikle küçük ülkelerde bu bonusları almak zor. Müslümanlık da bu arada legalism-mysticism mekaniği ve kısmen mezhepler sebebiyle gayet iyi bonusları olan bir din durumunda.

Ama yanlış anlaşılmasın, tabiki de her yama ile şu dini güçlendirelim, bu ülkeyi güçlendirelim politikasını desteklemiyorum.
Ara
Cevapla
#8
Alıntı:S: Fransa’nın o kadar fazla oynanması şaşırtıcı. Güçlü başlamak sıkıcı olmuyor mu? Aynısı Ming için de geçerli.
C: Anlıyorum.

Ben de anlıyorum. Neyse en azından artık elle tutulur bi günlük gelmeye başlıcak.
Shams Jorjani'nin de dediği gibi "fikirler ucuzdur", %100 haklı, iyi fikirler her zaman işin en kolay kısmı. Herkeste var.
Ara
Cevapla
#9
Katoliklik multiplayer için zayıf kalsada bonusları cidden küçümsenebilecek seviyede değil. Hatta multiplayer için bile baya iyi denilebilir. Bunu bizzat minor multiplayer içerisinde Navarra oyunumda deneyimledim. %5 moral %2.5 disiplin +10 global settler direkt olarak cazip gelsede eğer ordu kaliteniz kötü değilse sürekli alınabilen katolik bonusları oyun içerisinde çok daha stabil ve yararlı oluyor. Ben kesinlikle katolikliğin zayıf olduğunu düşünmüyorum. Şuan zayıf kalan tek din müslüman sünnilik. Alınabilen bonuslar için kırk takla atman gerekiyor.
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Katolikliginn zayıf olarak nitelendirilmesinin tek sebebi %5 disiplin içermemesi . Koy katoliklige %5 de disiplin.bak başka din seciyorlar mi. Ortada çalışmayan bir İslam piety mekaniği var.oyun her türlü realisme zorluyor.hukumdar iyi değilse İslam dini hep zayıf kalıyor.adamlar Protestan vs Katoliklik yapmış.neyse.bir ara İslam'la da ilgilenirler herhalde.
Irkçılık ideolojik bir düşünce değil,  psikolojik bir hastalıktır...
Ara
Cevapla
#11
Oyunda ciddi manada Müslüman cumhuriyet sorunu var Müslüman ülke ile Cumhuriyet olunca ne kadar sık seçimli Cumhuriyetseniz din bonuslarından o kadar az faydalanıyorsunuz çünkü hükümdar değişimi onu sıfırlıyor.(Antep Cumhuriyeti :/) Birde 2 kutuplu yapısı olan bir mekaniğe etkiyi açılan savaşların true faith olup olmaması ve eventlere bağlı kalması oldukça olduça kötü bir tasarım anlayışı. küçük küçük devletler bırakıp sürekli onlara saldırıp saldırıp Mistitizm ya da Legalizm kazanmayı manipüle ederek Manpower almak ya da Corruption azalmasını alarak ya da en azından uçlarda tutarak. Mekaniği manipüle etmek mümkün fakat bunu exploit olarak bile nitelendirebiliriz.
Ara
Cevapla
#12
Yorumlar genel olarak katolikliğe verilen bonuslarla ilgili yapılmış.
HRE için yapılacaklar hakkında ne düşünüyorsunuz?
n3.png
Ara
Cevapla
#13
HRE çok sıradan bir senaryo ile ilerliyordu hep benim oyunlarımda. Avusturya ve bir devlet bütün HRE'yi yiyip bitiriyordu. O devletler de Brandenburg-Pomerania-Bohemya üçlüsünden hangisi diğer ikisini yerse o oluyordu. İnsan artık farklı alternatifler görmek istiyor.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.