Günlük: EU4 - Leviathan Öncesi
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Johan geride bıraktığımız 1 yıllık dönemi değerlendiriyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1468539/ :Herkese merhabalar, bugün itibariyle Leviathan'ın çıkmasına 1 hafta kaldı. Bizim için oldukça ilginç bir yıl olduğunu söyleyebilirim.

Yaklaşık bir yıl evvel ben, Groogy, Starnan ve Neondt Emperor'u bitirmekle uğraşıyorduk. Emperor birçok yönden başarılı bir çıkış yaptı, oldukça iyi incelemeler aldı, EU4 tarihinin en yüksek oyuncu sayısına ulaştı. Öte yandan yapay zekayı baştan kodlama girişimlerimiz ve tamamen yeni mekanikler ortaya çıkartmak istememiz ciddi bir teknik borca girmemize sebep oldu. Teknik borçtan kastettiğim şey raporlanan hatalar, bu hatalar oyuncuların oyun tecrübesini ciddi bir şekilde zedeleyebiliyor. Buna karşı bir şey yapmamız gerekiyordu, öte yandan EU4'ün yılda 2 eklenti çıkartma geleneğine de geri dönmek istiyorduk.

2020 yılının başlarında Barcelona'da yeni bir stüdyo açmaya karar verdik. Sıfırdan bir şey inşa etmek çok güzel ve eğlenceli olacaktı.

Derken pandemi başladı. Hepimiz evden çalışmaya başladık. Eylül ayında Tinto için ilk çalışanlarımızı aldık, her geçen ayla birlikte stüdyomuz daha da kalabalıklaştı. Şu anda toplamda 14 çalışanımız var, önümüzdeki 2 ay içerisinde 4 kişinin daha aramıza katılmasını bekliyoruz. Aramızda ben, SaintDaveUK, Alexivan ve Arhadel gibi eski PDS çalışanları da var, ilk defa Paradox'ta çalışan arkadaşlar da var. Bu arkadaşlar arasında topluluktan tanıdığınız bazı modcular da var. Herkesin ortak noktası EU4'e tutkuyla bağlı olmamız ve bunu ortaya çıkarttığımız işe yansıtmaya çalışıyoruz.

Yeni bir ekip ve devasa bir teknik borçla Tinto olarak EU4 için hazırladığımız eklentilere dair yeni bir felsefe oluşturdum.
  • Ücretli İçerikler tek başına olmalı ve kolaylıkla idame ettirilebilmeli.
  • Hata sayısı azalmadan büyük mekanikler üzerinde kapsamlı değişikliğe gidilmemeli.
  • Hata sayısını olabildiğince azaltmalıyız.
  • Görevler, grafik ve müzikler gibi daha fazla içerik üretmeliyiz.
  • Haritanın geçtiğimiz yıllarda ilgi gösteremediğimiz alanlarına odaklanmalıyız.
Tüm bunlar kağıt üzerinde güzel dursa da, işin realitesine bakmamız gerekiyor. JIRA'ya baktığım vakit ekibin güzel bir iş ortaya çıkardığını görüyorum. 1 Eylül'den bu yana toplam 1100 hata gidermişiz, toplam sayı 657'ye düşmüş (evet forumda raporladıklarınız da QA tarafından buraya ekleniyor.)

Bu yılın geri kalanında bir yandan güzel içerikler üretirken, bir yandan da hata sayısını olabildiğince azaltmaya gayret edeceğiz.

Son olarak, karşınızda 1.31 yama notları:
EU4 - 1.31 Yama Notları
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1468539/ :Emperor birçok yönden başarılı bir çıkış yaptı, oldukça iyi incelemeler aldı.

Adsz.png
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 4 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
(20-04-2021, 21:58)Defterdar :
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1468539/ :Emperor birçok yönden başarılı bir çıkış yaptı, oldukça iyi incelemeler aldı.

Adsz.png

aslında emperor gerçekten oyundaki en iyi dlclerden biri. Olumsuz incelemelerin çoğu içeriklerin dlc ile satılmasından dolayı olumsuz. Dlc de problem yok, bir ton yenilikler ve içerikler eklenilmiş. Ben hiç emperor dlc sinde şikayet edeni görmedim hatta daha çok bu leviathan dlc i çıkmadan tepki verenleri gördüm. Yerlilere ve allahın unuttuğu yerlere görev ağaçları ekliyorlar diye
76561198131039284_v1.png
[+] 1 üye SirVandi nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Adam emperor kötü bir dlc diye atmadı o resmi, pekte iyi inceleme alan bir dlc olmadı emperor, sonuçta dlc politikasından mı dlc nin kendinden mi kaynaklıdır zerre kadar önemi yok emperor iyi bir dlc değildi ve söylediği gibi de yüksek ekseriyetli bir olumlu inceleme almadı.
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Emperor genişleme paketindeki sevilmeyen esas konular şunlardı bana göre

1 ) Yönetim kapasitesi ile gelen genişlemeyi sınırlandırıcı etken. Etkiden state limiti olmasına rağmen hindistan ve çini ticaret şirketine ekleyerek bu sorundan kurtuluyorduk. Şimdi herşey yönetim kapasitesine ekleniyor. Bu durum oyuncuyu sınırlandırıcı can sıkıcı bir etken oldu.

2) Optimizasyon, Scale ve grafik problemleri hatta performans sorunları. 1.30 ve emperor ile başlayan yeni sistem donma kasma oyunda ilerlememe düşük çözünürlükteki pcler oyun oynayamama gibi bir çok sorunuda beraberinde getirdi. Bunlarda olumsuzluk yarattı.

3) 2 sene içinde verilipte tutulamayan sözler ve bir çok konu. 2 sene sonunda çıkan içeriğin beklentilerin altında kalması.

4) Paradoxun diğer oyunlarındaki güncellemelere göre eu4 un beklenti altında kalması.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
#6
(21-04-2021, 22:44)Türk Şad : 3) 2 sene içinde verilipte tutulamayan sözler ve bir çok konu. 2 sene sonunda çıkan içeriğin beklentilerin altında kalması.

Restoranda garson  siparişinizi alır ve bir süre sonra size yemek veremiyoruz derse tepkiniz ne olur ? Sorun da tam olarak bu @Türk Şad ın bahsettiği konu, üzerinde belkide dakikalarca konuşabiliriz, biz müşteriyiz arkadaşlar, paradox müşteri eksenli br politika izlemediği sürece alışveriş yok, tabi genel kitlenin tepkisi mühim.
[+] 1 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.