Günlük: EU4 - Mekanik Değişiklikleri ve Yönetsel Reformlar
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta mevcut mekaniklerde yapılan değişikliklerden ve yönetsel reformlardan bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...0.1307998/ :Merhaba! Kış uykumuzdan uyandık. Hatta bazılarımız geçen hafta ofise dönüp diğerlerinin bir adım önüne geçti bile. Umarım hepiniz harika bir Noel geçirmiş ve yeni yıla güzel başlamışsınızdır.

Son günlüğün son kısımlarında gelecek yamada yapacağımız büyük denge değişikliklerinden bahsetmiş ve topluluğun karşılaştığı en önemli sorunları ele almıştık. Ben ve @Johan oyunu daha keyifli bir hale getirmeye çalışıyorduk ki bu sırada 2019'da ne kadar çok büyük denge değişikliği yaptığımızı fark ettim. Geçen hafta da bir sürü denge değişikliği yaptık. Şu anda ise bunları yazıyorum. Elbette bu değişikliklerin bazıları tartışılacak ve herkesler de burada bahsini geçirdiğimiz her bir düzenlemeyi onaylamayacak. Dolayısıyla, bu günlükte ekibin yaptığı çeşitli büyük değişikliklerin üzerinden geçecek ve bu değişiklikleri sadece mekanik olarak değil, neden yaptığımızı ve ne amaçladığımızı da açıklayacağız.

Umarım hazırsınızdır çünkü anlatacak çok şeyimiz var. Hatta öyle ki denge değişikliklerini Yönetim, Donanma ve Ordu olmak üzere üç kategoriye ayırabiliriz. Her zamanki gibi gördüğün tüm değerler hâlâ yapım aşamasında ve gelecekte değişikliğe uğrayabilir. Denge düzenlemelerinin ardından sizi heyecanlandıracak yeni bir şeyi, şu ana kadar eklediğimiz tüm yönetsel reformları göstereceğiz.

Yönetim

Öyleyse son günlükte bahsettiklerimizle başlayalım. Şu anda oyunda bulunan bazı temel sorunlardan, özellikle de Bölge Yolsuzluğundan ve Ticaret Şirketlerinden bahsetmiştik. Hem ben hem de Johan tatil boyunca tam bir ayı harcayıp da elimiz boş dönemeyeceğimizi düşündük.

Bozuk bir şeyi üzerine bant çekip onarmaya çalışmaktansa Maksimum Eyalet Limiti değişkenini komple kaldırmaya karar verdik. Kafamda oyuncuları yavaşlatacak ve belli kararlar vermeye zorlayacak ama eski sistem kadar da boğucu hissettirmeyecek bir düşünce vardı. Oyuncuların oyun ilerledikçe idari altyapılarını oluşturabilmelerini istiyorum.

eu4-mek-01.png

Maksimum Eyalet Limiti değeri yerine artık yönetimin verimliliğini ve kontrol altındaki bölgeleri nasıl iyi yönetebileceğini sergileyen bir şeyimiz var. Her bir vilayetin gelişmişlik değeri ülkenin yönetimini zorlaştırıyor. Askeri Birlik Üstlimiti gibi bir sınır koyuluyor ve ülkenizdeki tüm gelişmişlik değerleri sayılıyor. Ancak, vilayetin bir eyalete, bölgeye ya da ticaret şirketine ait olması üzerinize bindireceği ağırlığı farklılaştırıyor. Eyaletler %100, Ticaret Şirketleri %50, Bölgeler ise %25 etkiliyor. Vilayete Adliye ya da Belediye Binası inşa ederek ağırlık oranı önemli ölçüde azaltılabilir.

Sınır aşıldığı takdirde belli ölçüde ceza yiyorsunuz. %100 oranında aşıldığında:
  • +%100 İstikrar Maliyeti
  • +%50 Agresif Genişleme Etkisi
  • -%50 İlişki Gelişimi
  • -%5 Yönetim Verimliliği
Temel olarak her ülke Düklük, Krallık ya da İmparatorluk düzeyine göre 100, 300 ya da 500 yönetim kapasitesine sahip. Bu durum idari teknolojiler, hizipler veya yönetsel reformlar gibi kaynaklara göre artış gösteriyor. Örneğin Kutsal İmparatorluk reformu fazladan 500 kapasite sağlıyor. Sonra bir de yüzdesel değişkenlerimiz var, çünkü sonuçta bu EU4. Uluslara has ideaların yanı sıra Genişleme & İdari idealar da kapasiteyi sırasıyla %20 ve %25 değerinde artırıyor. Hızlıca hesaplarsak, oyunun sonuna ulaştığınızda, eğer Rus çağ bonusu ya da Adliye ve Belediye Binası bonuslarını dahil etmezsek, sorunsuz bir şekilde gelişirseniz 3500 civarında gelişmişliğe sahip olabilmelisiniz.

eu4-mek-02.png

Bu arada, Bölgelerin özerkliğini %90'a, Ticaret Şirketlerinin özerkliğini ise %80'e indirdik. Şu anda bölgelerdeki minimum otonomiyi daha belirgin ve ilginç bir özellik haline getirip getiremeyeceğime bakıyorum. İstediğimiz şey nereye genişleyeceğin ve nereyi fethedeceğinizin yanında ele geçirdiğiniz gelişmişliği nasıl organize edeceğiniz konusunda da sizi kararlar vermeye zorlamak. Mümkün olduğunca bölge etmeye mi çalışıyorsunuz? Bir dizi eyalete mi odaklanmak istiyorsunuz? Elinizdeki bölgelerden mümkün olduğunca gelir elde etmeyi mi deniyorsunuz? Hindistan'a açılan devasa bir Büyük Britanya'nın tam anlamıyla kâr etmesi için belli ilginç kararlar vermesi gerek.

Bu özellik daha geçen hafta eklendiğinden kullanıcı deneyiminden geçmedi. Dolayısıyla burada gördükleriniz daha yapım aşamasında ve tarafımdan gelişigüzel alındılar.

eu4-mek-03.png

Ticaret şirketine verilen vilayetlere sahip olmanın da bir maliyeti var artık. Biraz da bu vilayetlere değinmek istedik. Öncelikle eski bir özellik olduklarını ve Yerel Otonomi konsepti oyuna eklendiğinde buna ayak uydurmaları için güncellemediğimizi belirtmeliyim. Ticaret Şirketlerine sahip olma cezasının yerel otonomiye uyarlanması, artık eskiden bulunan Ticaret Şirketi cezasını temel yapıları inşa ederek "tersine çeviremeyeceğiniz" anlamına geliyor. Öyle ki yerel otonomi bir çarpan olarak uygulanıyor ki bu da ne olursa olsun gelirin %20'sini elde edeceksiniz demek oluyor. Her ne kadar Ticaret Şirketleri hâlâ daha Ticaret Gücü hususunda yerel otonomiyi görmezden geliyor olsa da, yerel otonomi kapasitesi, Bölgelerin sahip olduğu ve vilayetlerdeki kafir din meselelerinde size yardım eden aynı otonomi değişkeni tarafından manipüle edilebilir. Bunlar ve Golden Century'de mal üretimi konusunda yaptığımız değişikliklerden sonra Orta-Geç oyun dönemlerinde ciddi ekonomik faydalar elde etmeye başlamalısınız.

eu4-mek-04.png

Toprak olarak saf bir şekilde faydalı olmalarının yanı sıra, oyuncuların neden bunlara sahip olmak için balıklama atlayacakları açıklamak istedik. Hangi kıtada olursalar olsunlar, artık oyundaki herkes Ticaret Şirketi kurabilecek. Eski dünyadaki her ticaret bölgesi artık bir Ticaret Şirketine sahip. Ticaret sistemini başlı başına değiştirmesek de bu özünde, Çing'i sömürgeleştiren bir Büyük Britanya'nın ticari başkentini İngiliz Kanalı bölgesine taşıması, ticaret şirketleri kurması ve kârını maksimuma çıkarmak için ihtiyaç duymadığı ürünleri Avrupalılara zorla yedirmesi anlamına geliyor.

Yeni Ticaret Şirketi kurma kurallarımız şu şekilde:
  • Vilayetin dini vilayete sahip olan ulusunkinden farklı bir gruba mensup olmalı.
  • Vilayet hem ulus için hem de ulusa tabi devletler için (haraçgüzarlar hariç) denizaşırı olmalı.
  • Vilayet Kutsal Roma İmparatorluğu'nun bir parçası olmamalı.
Yani oyunun başında Portekiz Kuzey Afrika'da bir ticaret şirketi kurabilir ama Memlukler Arabistan'da ticaret şirketi kuramaz. Muhtemelen bunu kötüye kullanmak için bin bir yol bulacaksınız fakat özelliğin yeni dengesi ve ruhuna bakınca kuralları basit tutup çılgın şeylerin yaşanmasına izin vermek daha iyi gibi.

Ticaret Şirketleri artık özellikle de yerel otonomi yüzünden daha güçsüz olduğundan, Ticaret Şirketi Yatırımlarında da değişiklikler yaptık. Amacımız yatırım getirisinin acayip kötü olmamasını sağlamaktı ki bazı kısımlarını bir bütün olarak değiştirdik. Artık bir bölgeden birden fazla 3. seviye yatırım yapamazsınız. Bu yüzden akıllıca bir seçim yapmalısınız. 1. ve 2. seviye yatırımların maliyetleri ise sırayla 200 ve 400'e düştü. Denetim kategorisi +%50 yerine +%100 İnsangücü/Denizci verirken 3. seviyede ise -%2 Gemi Maliyetine ek olarak +%2 Deniz Piyadesi Üstlimiti kazanılıyor. Diğer yatırımlara ise maliyetleri haricinde dokunmadık, zira yerel otonominin onlara etkisi bulunmuyor.

eu4-mek-05.png

Elimizde isimlendirilmesi gereken bir sürü Ticaret Şirketi ve de oyuncularımızın deneyip başarabileceği bir sürü ilginç alternatif son var. Şu an genel düşüncemiz, örneğin Avrupalı Sömürge Uluslarının, Arapların bulundukları yerlerden çıkıp da aslında Afrikalılara, Hintlere ve Asya'nın diğer uluslarına ait olan topraklara genişlemeleri sonucunda bu bölgelere verecekleri isimlerden ilham alması gibi durumlara uygun bir isim tabanı oluşturmak. Eğer bu yeni ticaret şirketi bölgelerine uyacak güzellikte bir fikriniz varsa, ki bu bir ırk ya da ülkenin özel adını içerebilir, öneri forumunda belirtmekten çekinmeyin! Çin İmparatorluğu olduğunuz zaman İngiliz Kanalı'na Kutsal Kahramanlar Ticaret Şirketi adının verilmesi gibi.

Bir de Mutlakiyet Kolaylığı getirdik. Sıklıkla belirtildiği üzere, Monarşilerin Cumhuriyetlerden güçlü olmasından aslen Mutlakiyet sorumlu. Ne yazıktır ki bu sömürülebilir bir mekanik. Ne Mutlakiyet mekaniğini zayıflatmak istiyoruz ne de özelliği istediğimiz gibi olacak şekilde değiştirmek istiyoruz. Ayrıca, buradaki en büyük sorunlardan birinin isyancılarla ilgili çeşitli mekaniklerden faydalanılarak Mutlakiyetin artırılması olduğunun farkındayız.

Otonominin azaltılarak Mutlakiyet kazanılması düşüncesi, bir bölgede hükmünüzü zorla kabul ettirdiğiniz ve sonrasında insanların aydınlanmış hükmünüz altında hayal ettiğiniz kadar mutlu olmamasıyla uğraştığınız bir özellik olarak düşünülmüştü.

Bir sonraki kategoriye geçmeden önce bir şey daha var. Misyoner Bakımı artık çok daha ucuz ama benzer bir formüle göre değişkenlik gösteriyor. Şu anda formülümüz şu şekilde:

Kod:
0.5 * dev^( 1 + local autonomy * 0.75)

Deniz Mücadelesi

Denizcilik ile ilgili yeni şeyleri gösterdiğimiz ipuçlarımızı muhtemelen görmüşsünüzdür. Öncelikle denizcilikle ilgili düzeltilmesi gereken ve özünde bozuk olan temel bir kısımdan söz etmek istiyorum. Bahsettiğim şey Deniz Savaşları. Uzun zamandır oyuncular çoklu oyunlarda bir tarafın Denizcilik idealarını seçip de ötekinin seçmemesiyle savaşın kazananının önceden belirlendiğinden şikâyet ediyordu. Elbette daha iyi bir donanmanız varsa kazanan siz olmalısınız ama o savaşların sonuçları o kadar çarpıktı ki ters giden bir şeyler olmalıydı. Ben de ekip Golden Century üzerinde çalışırken neyin yanlış olduğunu bulmak ve donanmaları güçsüzleştirmek yerine hatayı gidermek için araştırma yapmaya başladım.

Bildiğiniz ya da henüz bilmediğiniz bu sorun, ki hakkında çok açık bir şekilde konuşmuştum, gemilerin moralinin 0'a düşmesi sonucunda ateş etmeyi kesmeleri ama muharebeden çekilmemeleriydi. Bu da hiçbir işe yaramayan ağır bir geminin üç tane yuva kaplayıp eninde sonunda batmak için ateş alması ve tüm donanmanın moraline zarar vermesi demek oluyor. Sonunda bir taraf moral hasarı bakımından diğer taraftan üstün geliyor ve kaybeden tarafın gemilerinin batmayı sürdürdüğü bir "denge" kuruluyor. Üstelik muharebe başladığında donanmanın morali düşük olduğundan hemencecik 0'a vuruyor ve gemiler hiçbir şey yapamıyor. İşte bu yüzden 50 Britanya ağır gemisinin binlerce olmasa da yüzlerce gemiyi mağlup ettiği savaşlar görüyordunuz.

eu4-mek-06.png

Deniz muharebelerine eklediğimiz Çekilme Şansı adlı mekanik adı üstünde çekilme şans faktörünü ekliyor. Topların ateşlendiği ve kayıpların hesaplandığı her andan sonra gemiler moralleri 0.5'in altına düşmüşse muharebeden çekilmeye çalışacak. Bu şans faktörünün temel değeri %3 olsa da Portekiz'in sahip olduğu "Gemici'nin Mirası" gibi ulusal idealarla değişebilecek.

eu4-mek-07.png

Savaş sırasında neler olduğunu açıklamak için ekibimiz savaş arayüzünde bazı küçük görsel değişikliklerine gitti. Artık her bir gemi tipi için üç sütun bulunuyor. Bunlar sırasıyla Savaşa Katılan Gemiler, Savaşmakta Olan Gemiler, Çekilen Gemiler.

Bu arada, toplulukla bu sorunu konuşmaya başladıktan sonra birkaç kişi muharebenin nasıl değerlendirildiğini anlatmamı istemişti. Bence bunu anlatmanın en iyi yolu insanların inceleyebileceği sahte bir özet kodu yazmak.

Kod:
Populate Engagement with Ships until Engagement Width in this order:
  Heavy, Galley, Light Transports
  Ignore Disengaged Ships.

For Each Ship in Engagement
  If previous target is about to die
    set previous target to null
  If has no previous target
    Pick a random target with best score from the enemies engaged ships
      Base chance to be picked of 10
      Add random integer of 0 to 5
      If of same ship type, increase chance to be picked +5
      If morale is zero or below, reduce chance to be picked /10
      If damage is less than 50%, increase chance to be picked *2
  BaseDamage = 0.025 + 0.025 * (2 + Dice + Combat Modifiers)
  Damage = BaseDamage * ShipCannons / TargetHull
  If Galley type multiply damage with 2
  WeaponEffect = 0.05 * ( ArtilleryFire - TargetArtilleryFire )
  Damage *= 1 + WeaponEffect
  Damage *= ShipCombatAbility + LeaderBonus

  MoraleDamage = Damage * CountryNavalMorale / 3 * ShipStrength * 0.25
  Apply Splash Morale Damage to 3 random targets, 10% of MoraleDamage
  If ship Morale is 0 or below, multiply Damage with 10
  Damage *= 0.03
  Damage /= DurabilityModifier
  Damage *= ShipStrength
[Snip]
For Each Ship in Engagement
  If Ship Morale is below 0.5
    Throw a 100 sided dice, if it is less than ship Disengagement Chance
       Disengage

Şimdi de Denizcilikle ilgili ikinci kısma geçelim ve durumu biraz daha belirginleştirelim: Ablukaları Seksileştirelim. Ablukaların etkileriyle başlamak üzere belli değişikliklerde bulunduk. Ablukalar zaten epey hasar veriyordu. Öyle ki, -%50 Üretilen Mal, -%75 Yerel Ticaret Gücü ve +0.1 Aylık Tahribat etkisiyle vilayetlerde uzun vadede çok daha kötü şeylere neden oluyordu. Biz de bu dezavantajları daha da kötüleştirmeyelim dedik. Asıl isteğimiz, denizler üzerinde üstünlük elde etmek için savaşan ulusların bu durumdan daha çok etkilenmesi.
  • Artık ablukalar özünde karşı ulusun gelirini hortumladığınız bir yağma hareketine benziyor.
  • Abluka ve Yağma, ablukaya alınan ya da yağmalanan ülkenin giderlerinde görünür hale geldi.
  • Savaş Arayüzünde artık abluka yüzdesi yerine ablukaya alma veya alınma durumunun ekonomik etkisi görünüyor.
  • Ablukalar artık Üretilen Mal ya da Ticaret Gücü tazminatına neden olmuyor.
eu4-mek-08.png

Bununla birlikte, artık aynı gelişmişlik seviyesindeki bir yeri kuşatmak için eskiden gereken gemi miktarının sadece %50'sine ihtiyacınız var.

eu4-mek-09.png

Bununla da kalmadık. Birliklerin Pasifik ve Atlantik üzerinde taşınmasını zorlaştırırken denizcilik yönü olan uluslara bu konuda ufak bir yardımda bulunduk. Açık denizlerde taşınan birliklerin yıpranma oranını %10 artırdık. Tabii kıyı şeridindeyseniz bu oran %1'e düşüyor. Paralı Askerlerde yapılan değişikliklerden sonra İnsangücü artık çok daha değerli bir kaynak halini aldı. Bir de Denizcilik idealarını seçtikleri taktirde ülkeler Deniz Piyadesi dediğimiz özel bir birimi üretebilecek. Bu birim suda yıpranmazken denizcileri kullanıyor, +%200 Karaya Çıkma Hızına sahip ve geçiş cezaları bu birime işlemiyor. Fakat bu birim +%25 şok hasarı alıyor.

Bu birimler büyük taarruzların bir parçası olarak ya da uzaktaki ada ve sahilleri fethetmede kullanılabilir. Ancak, amaçları nakliye gemilerinizde yaşamlarını sürdürmek ve geleneksel ordudan ziyade uygun oldukları yerlerde devreye girmek.

Portekiz, İngiltere ve Büyük Britanya'nın deniz piyadesi daha yüksek bir üstlimite sahip. Sizden gelen geribildirimleri de dinledik ve Hollanda, Venedik ve Kastilya'nın Deniz Piyadelerine kolayca erişmesini sağladık. Kalan uluslar ise ya Denizcilik idealarını ya da politika seçerek erişmek zorundalar. Eğer bir deniz gücü olmayı hedefliyorsanız seçeceksinizdir.

Deniz Piyadeleri ve Abluka değişikliklerinden sonra bir şekilde kendinizi koruyabilmeniz gerektiğini hissettik. Bu yüzdende Kıyı Savunma yapılarını ekledik.

5. Diplomatik teknolojide açılan Kıyı Koruma Yapısı
  • +%50 Gerekli Abluka Gücü
  • +%100 Düşman Karaya Çıkma Süresi
12. Diplomatik teknolojide açılan Deniz Tabyası
  • +%100 Gerekli Abluka Gücü
  • +%200 Düşman Karaya Çıkma Süresi
  • +5 Düşman Donanma Yıpranması
Kara Savaşı

Denizcilikle ilgili şeylere odaklanmış olsak da sınırsız insangücü havuzu olarak bildiğiniz Paralı Askerlere erişmenizi güçleştirmek için bazı ayarlamalar yaptık. Önce birazcık hayat kalitesi meselesinden bahsedelim.

Tüm özel birimler artık makroyönetim arayüzünden yetiştirilebilir. Bu maliyetli uygun "yapıları" yetiştirmesi zaman alıyor. Streltsıy ve Kozaklar hükumet etkileşimi ile ortaya çıkarken saniyesinde ücretsiz olarak yetiştiriliyorlar. Bu durum Mançu Sancaklarının sıradan birimler gibi hareket etmesini sağlıyor. Üstelik inşa edildiklerinde güçleri tam oluyor.

Sırada ise yeni İmalathaneler var. Bunlar önceki imalathanelerle aynı yuvayı kaplarken üretilen bonus ürünleri vermiyorlar. Bu yapılar hemen hemen her vilayette imalathanelerin haricinde size ilginç bir şeyler sunabilecek şekilde tasarlandı. Paranızı bu yapıların inşaatına gömmeniz karşılığında hemen geri alamıyorsunuz. Bu, oyunun sonunda aya çıkan oyun ekonomisinin de yatışabileceği anlamına geliyor. Yapılarımız:

6. İdari teknolojide açılan İstihkam Yapısı
  • +1 Kale Seviyesi
  • +%15 Yerel Savunuculuk
15. İdari teknolojide açılan Askeri Kompartıman
  • +750 Yerel İnsangücü
  • Bölgede Tahıl, Balık, Besi Hayvanı ya da Şarap üretiliyorsa iki katına çıkar.
7. Diplomatik teknolojide açılan Haciz Ofisi
  • +250 Denizci
  • Bölgede Tuz, Balık, Donanma Tedariki ya da Tropik Ahşap üretiliyorsa iki katına çıkar.
Uzun süren savaşlarda insangücünüzü korumanıza yardımcı olmak için Ordu Profesyonelliğinde ve Ordu Tatbikatında değişiklikler yaptık. Öncelikle, tam olarak ne yaptığını açıklayabilmek için Tatbikat Zayıflama değişkeninin adını Alay Tatbikat Kaybı olarak değiştirdik. Askeri kayıplardan aldıklarınız da dahil olmak üzere biriminizin tüm tatbikat kayıplarını engeller.

Ordu Profesyonelliği ise, tamamen dolu olduğu zaman -%50 Alay Tatbikat Kaybı ölçeğine sahip olacak şekilde düzenlendi. Bu, kaybettiğiniz her iki asker için bir askerlik tatbikat değerinizin eksileceği anlamına geliyor. Tatbikatın savunma bonusları da artırıldı. %100 Tatbikat durumunda -%25 Ateş/Şok Hasarı alıyorsunuz ki bu da ordunuzun profesyonelliğini koruyabilirseniz normale kıyasla %25 daha az asker kaybedeceksiniz demek oluyor.

Paralı Asker değişiklikleri de eklenince, ülkelerin insangücü kaynağının mümkün olduğunca dayanabilmesi için yüksek tatbikat düzeyine sahip olmaları önem kazandı.

Ekstra Şeyler

Yeni Portekiz ulusal idealarından bahsetmiştim. Meraklılar için bunları etiketlemem gerektiğini düşündüm.

Kod:
POR_ideas = {
    start = {
        range = 0.25
        trade_efficiency = 0.15
    }

    bonus = {
        global_tariffs = 0.20
    }

    trigger = {
        tag = POR
    }
    free = yes        #will be added at load.

    legacy_of_the_navigator = {
        sunk_ship_morale_hit_recieved = -0.33
        disengagement_chance = 0.05
    }
    afonsine_ordinances = {
        global_trade_goods_size_modifier = 0.1
    }
    case_de_india = {
        global_trade_power = 0.1
    }
    land_before_faith = {
        global_colonial_growth = 15
    }
    the_bandeirantes = {
        merchants = 1
    }
    royal_absolutism = {
        build_cost = -0.15
        yearly_absolutism = 0.5
    }
    por_royal_military_academy = {
        defensiveness = 0.1
        artillery_power = 0.1
    }
}

afonsine_ordinances:0 "Afonsine Ordinance"
afonsine_ordinances_desc:0 "The growth in aristocratic privilege is a threat to the authority of the crown. We are going to prevent that growth by making the administration of justice being done via crown appointees rather than the nobility. This will ensure that the crown's interests are put first."
legacy_of_the_navigator:0 "Legacy of the Navigator"
legacy_of_the_navigator_desc:1 "Henry the Navigator was the third son of John I of Portugal. Knowing he would never be King, he spent his life promoting exploration and sea craft, funding expeditions, gathering knowledge about naval matters, and encouraging advances in naval technology. This legacy is still with us today and continues to inspire our sailors and admirals to push themselves to greater deeds."
case_de_india:0 "Feitorias"
case_de_india_desc:0 "Let us send forth our feitors to all corners of the eastern continents and establish our country as the dominant trading force in the Indian Ocean. By creating a network of strong fortified trading posts along the coasts of Africa and India we can dominate the local trade without spending great resources."
the_bandeirantes:0 "Encourage the Bandeirantes"
the_bandeirantes_desc:0 "Some members of expeditions into the interior for slave raiding would stumble across finds of gold and other precious metals and stones. These rumors would encourage hardy souls to journey to our colonies."
royal_absolutism:0 "Royal Absolutism"
royal_absolutism_desc:0 "For too long Royal Power has been limited by the foolish interventions by the nobility, whose narrow local interests are threatening the greater good of the realm. We will dissolve the Cortes and rule without their interference."
por_royal_military_academy:0 "Royal Academy of Fortification, Artillery and Drawing"
por_royal_military_academy_desc:0 "Our artillery corps and fortifications have long been the key to defending our land, making our small country a tougher nut to crack for enemy armies. We shall establish a military academy - the Academia Real de Fortificação, Artilharia e Desenho - to train our officers in these fields, so that they in turn may fashion our forts and our artillery corps into the finest in the world!"

Noktayı koymak için eklediğimiz çok sayıda yeni yönetsel reforma bakacağız. Bunlardan kimilerinden günlüklerde bahsetmiş olabilirim. Burada şu ana kadar eklediğimiz her şeyi tam liste halinde göreceksiniz. Öncelikle @Meka66 ile Teokratik Reformların üzerinden geçeceğiz.

Dharma ile yönetsel reformları eklediğimizde üzülerek Teokrasileri ihmal etmiştik. Kabileler gibi sadece 5 seviyelik reformları vardı.

Ancak, Teokratik yönetsel reformları canlandırmak için epey zaman harcadım ve 3 seviye ekleme yaparak 27 yeni reformu oyuna dahil etmiş oldum! Bu reformlar 1.30 yamasıyla hem gelecek eklentinin bir parçası olacaklar hem de Dharma sahiplerinin Teokrasi oyunlarını esnekleştirecekler. Teokratik ulusların sahip olduğu bir takım yeni ve ilginç reform var. Reformların üzerinden geçecek ve en sevdiklerimden ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğim.

eu4-mek-10.png

2. seviyede, oyuncular uluslarının kutsal misyonunu gerçek dine vakıf olmayan ilkel varlıkları aydınlatmak olarak ayarlayıp Yerli Asimilasyonu bonusu elde edecek ve Yerli İsyan Olasılığını büyük oranda azaltacaklar. Bunları Yerlilerle Ticaret Politikası ile birleştirmek, yerel halkın içinde sürekli destekçiler olacağından istikrarlı ve güvenli kolonilere sahip olmayı sağlayabilir.

eu4-mek-11.png

Peki kutsal devletiniz denizler kafir korsanlarla doluyken neden sadece karada görevini yerine getirsin ki? Kıyısı bulunan Kutsal Tarikatlar, denizleri korumaya yönelik çabaları içerek birkaç reform seçebilecek.

eu4-mek-12.png

Monarşiler ve Cumhuriyetlerin uzun ve benzersiz yönetsel reform listeleri bulunuyor. Ben de belli din ve ırklara eşsiz reformlar eklemeye özen gösterdim. Belli Asya ulusları, ordularının kabiliyetini yüksek oranda artırmak için Sōhei Keşiş Askerlerini uluslarına katabilecek.

eu4-mek-13.png

Manastır Tarikatlarının, Ruhban yönetimine karşı en büyük zayıflıklarından biri, Kutsal Tarikatların birinci seviyede kilitlenmiş olmaları. Ancak, 6 seviyelik reform ağacında Manastır Tarikatları diğer uluslar gibi istedikleri yönetim seviyesine geçebilecekleri bir dizi reformu seçebilecek ve bundan önce Teokrasilerin kullanamadığı bir dizi özellik ve mekaniği açabilecek.

eu4-mek-14.png

eu4-mek-15.png

7. seviyede devlet ile dinin nasıl etkileşimde olacağına karar vereceksiniz. Dünyanın kalanı ikisini ayırmayı seçerken sizler tüm insanların ilahi bir varlığın kulu olduğunun farkındasınız. Bu seviye din değişikliği konusunda bonuslar sağlayabilir veya Hümanist Teokrasi ile tüm insanların Tanrı'nın boyunduruğu altında eşit olduğunu belirleyebilir.

eu4-mek-16.png

Son seviyede devlet dünya ile nasıl bir etkileşim kuracağına karar verecek. Dünyanın diğer uluslar tarafından yönlendirildiği sürece saf ve adil olmayacağına karar verebilirsiniz. Tanrı'nın Boyunduruğunda Tek Devlet'i yürürlüğe koyarak diğer dinleri takip eden uluslara karşı savaş skoru maliyetinde kalıcı bir azalma elde edebilirsiniz. Belki de insanları tek bir inançta birleştirmek yerine dininizi güç kullanarak yaymaya odaklanırsınız...

eu4-mek-17.png

Küresel Sefer'i yürürlüğe koyarak diğer dinlere karşı kalıcı bir savaş sebebi elde edebilir ve başka dini gruplara mensup olan ulusları bile savaş aracılığıyla din değişikliğine zorlayabilirsiniz.

eu4-mek-18.png

eu4-mek-19.png

Bu reformu, Reformasyon Çağı'nda gelen çağ bonusuyla birleştirerek oldukça büyük uluslarda bile dininizi yayabilirsiniz. Burada reform hareketini Osmanlı'ya yaydığımı görüyorsunuz.

Aşağıda bir de Beta kullanıcılarımızdan birinin Savaşçı Keşiş Papa yapmayı başardığı eğlenceli bir kare var. Bunu düzeltmek zorunda kaldığım için üzgünüm.

eu4-mek-20.png

Sırada eklediğimiz tüm yönetsel reformların tam listesi var. Toplamda 69 yeni reform eklemişiz.

Monarşiler

Avusturya Arşidüklüğü
  • -0.33 Bağlı Ulus Gelişmişliğinden Elde Edilen Özgürlük İsteği
  • +%5 Soylu Nüfuzu
Avusturya İkili Monarşisi
  • +2 Kabul Edilen Kültür
  • -2 Huzursuzluk
  • +2 Hükümdar Diplomasi Yeteneği
  • -%33 Kültür Terfi Maliyeti
Teşrii Sejm
  • Sadece seçimli Monarşiler tarafından alınabilir.
  • +1 Hükümdar İdare Yeteneği
Birleşik Sejmik
  • Sadece seçimli Monarşiler tarafından alınabilir.
  • -5 Milliyetçilik Yılı
Cumhuriyetler

Stratokrasi Yönetimi
  • Prusya Monarşisi'nin cumhuriyetlere yönelik halidir.
  • -0.02 Aylık Savaş Yorgunluğu
  • +0.05 Aylık Askerileşen Toplum
  • -0.075 Aylık Otonomi Değişikliği
  • -0.5 Cumhuriyet Geleneği
  • -10 Maksimum Mutlakiyet
  • Generaller hükümdar olur.
Signorya
  • Nepotizm'in İtalyan uluslarına ayrılmış daha iyi halidir.
  • +%5 Vergi Değişkeni
  • -30 Maksimum Mutlakiyet
Protektora Parlamentosu
  • Parlamento mekaniğini etkinleştirir.
  • -0.05 Aylık Otonomi Değişikliği
  • +%5 Kara Moral Düzeyi
  • -20 Maksimum Mutlakiyet
  • -0.5 Cumhuriyet Geleneği
Askeri Diktatörlük
  • -0.075 Aylık Otonomi Değişikliği
  • +%10 Kara Moral Düzeyi
  • -10 Maksimum Mutlakiyet
  • Generaller hükümdar olur.
Amiraller Kurulu
  • Tüm denizcilik idealarının alınması ve korsan olunmaması gerekir.
  • +1 Lider Deniz Ateş Gücü
  • -0.5 Cumhuriyet Geleneği
  • Generaller hükümdar olur.
İmparatorluk Diplomasisi
  • Özgür Şehirler tarafından alınabilir.
  • +2 Diplomatik İtibar
  • +1 Diplomatik Bakım Masrafı
  • İmparator tarafından daha fazla beğenilmeyi sağlar.
Kentsel Öz Savunma
  • Özgür Şehirler tarafından alınabilir.
  • +%25 Kara Üstlimiti
  • +5.000 İnsangücü
Özgürlük
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +0.1 Jironden Nüfuzu
  • +2 Kabul Edilen Kültür
Eşitlik
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +0.1 Jakoben Nüfuzu
  • +0.25 Cumhuriyet Geleneği
Kardeşlik
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +0.1 Emperyal Nüfuzu
  • -%20 Kültür Değişiklik Maliyeti
  • -%25 Sert Muamele Maliyeti
Yasama Meclisi
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +1.5 Yıllık Devrim Hevesi
Kurucu Meclis
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +%15 İlişki Gelişimi
  • +1 Diplomatik Bakım Masrafı
İkili Meclis Sistemi
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +1 Ücretsiz Poliçe
  • +0.15 Cumhuriyet Geleneği
Mutlak Başkanlık Gücü
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • -%5 Tüm Güç Maliyetleri
  • +1 Seçim Turu
Devrimci Konsey
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +10 Maksimum Devrim Hevesi
  • -1 Seçim Turu
Devrim İlkesi
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +0.1 Jironden Nüfuzu
  • +%10 Kara Moral Düzeyi
  • +%15 İnsangücü
Eşitlik İlkesi
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +0.1 Jakoben Nüfuzu
  • +2 Kafir Toleransı
  • +2 Putperest Toleransı
İmparatorluk İlkesi
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +0.1 Emperyal Nüfuzu
  • -%10 Agresif Genişleme Etkisi
  • -%10 Vilayet Savaş Skoru Maliyeti
Eşitlikçi Seçimler
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • -2 Huzursuzluk
  • +%10 Vergi Değişkeni
  • +%33 Kadın Danışman Olasılığı
  • +0.1 Jakoben Nüfuzu
Üç Sosyal Sınıf
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +%10 Yönetim Verimliliği
  • +0.1 Jironden Nüfuzu
Askeri Seçimler
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +0.5 Ordu Geleneği
  • +1 Kara Lider Ateş Gücü
  • +0.1 Emperyal Nüfuzu
Yaşam Boyu Başkanlık
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • -0.5 Cumhuriyet Geleneği
  • +1 Hükümdar İdari Yeteneği
  • +1 Hükümdar Askeri Yeteneği
Halk Hükumeti
  • Devrimci uluslar tarafından alınabilir.
  • +20 Maksimum Devrim Hevesi
Devrimsel İmparatorluğa Dönme
  • Adı üstünde. Emperyallerin yüksek nüfuza sahip olması gerekir.
Teokrasiler

Aydınlatma Misyonu
  • +%35 Yerli Asimilasyon Olasılığı
  • -%50 Yerli Ayaklanma Olasılığı
Açık Deniz Misyonu
  • +%20 Denizci Değişkeni
  • +%25 Donanma Üstlimiti
  • +%33 Gemi Ele Geçirme Olasılığı
Ticaret Vergisi
  • +%5 Küresel Ticaret Gücü
  • +%10 Şehirli Nüfuzu
  • +%5 Şehirli Sadakati
İlahi Asilzadelik
  • +1 Yıllık Ordu Geleneği
  • +%10 Asilzade Nüfuzu
  • +%5 Asilzade Sadakati
Manastır Birahaneleri
  • Katoliklere özeldir.
  • +%75 Tahıl Üretimi
  • +%50 Şarap Üretimi
Sōhei Katılımı
  • Japonlara ve Doğululara özeldir.
  • +%5 Disiplin
  • +%10 Piyade Savaş Yeteneği
  • +%10 Paralı Asker İnsangücü
Bilirkişiciliği Kucaklama
  • Sadece Papalık tarafından alınabilir.
  • -%50 Kardinal Atama Maliyeti
Kısmi Laikleşme
  • -%10 İdea Maliyeti
  • +%5 Enstütü Yayılımı
Ruhban Komisyonu
  • Sadece Teokrasiler tarafından alınabilir.
  • -1 Huzursuzluk
  • +1 Diplomatik İlişki
İlahi Rehberlik
  • Sadece Teokrasiler tarafından alınabilir.
  • +20 Maksimum Mutlakiyet
Teokratik Demokrasi
  • Sadece Teokrasiler tarafından alınabilir.
  • -1 Huzursuzluk
  • Parlamentoyu etkinleştirir (Common Sense gerektirir).
Bölgeden Seçilen Komutanlar
  • Sadece Manastır Tarikatları tarafından alınabilir.
  • -1 Huzursuzluk
  • Parlamentoyu etkinleştirir (Common Sense gerektirir).
  • 1. seviye kısıtlamasını kaldırır.
Açık Seçimler
  • Sadece Manastır Tarikatları tarafından alınabilir.
  • -%10 İstikrar Maliyeti
  • +20 Maksimum Mutlakiyet
  • Teokratların Militaristlere karşı olması mekaniğini etkinleştirir (Res Publica gerektirir).
  • 1. seviye kısıtlamasını kaldırır.
Hanedan Düzeni
  • Sadece Manastır Tarikatları tarafından alınabilir.
  • +0.1 Yıllık Bağlılık
  • +1 Kara Lider Ateş Gücü
  • -%20 Sert Muamele Maliyeti
  • Hükümdar öldüğünde Generaller başa geçer.
  • Kraliyet evliliğine izin verir.
  • 1. seviye kısıtlamasını kaldırır.
Denizin Efendileri
  • Sadece Manastır Tarikatları tarafından alınabilir.
  • +0.1 Yıllık Bağlılık
  • +%15 Deniz Moral Düzeyi
  • +1 Deniz Lider Ateş Gücü
  • Hükümdar öldüğünde Amiraller başa geçer.
  • 1. seviye kısıtlamasını kaldırır.
Kilise ve Devlet
  • +1 Ücretsiz Poliçe
Ruh ve Beden
  • +2 Kabul Edilen Kültür
Tanrı ve İnsan
  • +1 Misyoner
  • +%1 Misyoner Gücü
Dini Organizasyon
  • Sadece Putperestler tarafından alınabilir.
  • +1 Yıllık Mutlakiyet
  • +0.1 Yıllık Bağlılık
Tanrı'nın Boyunduruğunda Tek Devlet
  • Sadece Putperest olmayanlar tarafından alınabilir.
  • -%30 Diğer Dinlere Karşı Savaş Skoru Maliyeti
Küresel Sefer
  • -%40 Din Değiştirmeye Zorlama Maliyeti
  • Küresel Sefer savaş nedenini etkinleştirir. Kafir devletleri din değiştirmeye zorlamayı etkinleştirir.
  • Barış ekranındaki "Ulusu Serbest Bırak" seçeneği ulusu sizin dininizde serbest bırakır.
Tanrı'nın Pek Çok Parmağı
  • +2 Kafir Toleransı
  • +2 Putperest Toleransı
Rahip Özerkliği
  • Sadece Putperestler tarafından alınabilir.
  • +250 Yönetim Kapasitesi
Dini Liderlik İlanı
  • Sadece Putperestler tarafından alınabilir.
  • -%20 Diğer Dinlere Karşı Savaş Skoru Maliyeti
  • +1 Diplomatik İtibar
Göktanrı'nın Boyunduruğunda (Göktanrıcılığa Özgü)
  • +%15 Süvari Savaş Yeteneği
  • +25 Süvari-Piyade Orantısı
Kabileler

Yağmacı Barbarlar
  • Bozkır Ordaları veya Yüce Moğol Devleti Reformuna sahip uluslar tarafından alınabilir.
  • +%33 Yıkım Güç Kazanımı
Birleşik Orda Kimliği
  • Bozkır Ordaları veya Yüce Moğol Devleti Reformuna sahip uluslar tarafından alınabilir.
  • +2 Orda Birliği
Sıradan Olanlar

Kara Ordu Reformu
  • Macaristan tarafından alınabilir.
  • -%15 Paralı Asker Bakım Masrafı
  • +%2.5 Paralı Asker Disiplini
  • -%10 Asilzade Sadakati
Haçlı Devleti
  • Dini düşmanlara karşı savaş sebebi sağlar.
  • +%15 İnsangücü Kazanım Hızı
Birleşik Toplar
  • -150 Yönetim Kapasitesi
  • +1 Ücretsiz Poliçe
  • +%50 Paralı Asker İnsangücü
  • -30 Maksimum Mutlakiyet
Kaçırdığım reform olmamasını umuyorum. Umarım günlüğü beğenmişsinizdir. @Johan ve ben her zamanki gibi soruları yanıtlamak için buralarda olacağız. Bir sonraki günlük 4 Şubat'ta gelecek.
76561198086753278.png
[+] 11 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bu özellikler için yeni DLC gerekecek mi?
Ara
Cevapla
#3
(15-01-2020, 06:51)Filsuk : Bu özellikler için yeni DLC gerekecek mi?

Anladığım kadarıyla düzenlemeler için gerekmiyor fakat reformlar için ya yeni eklenti ya da Dharma sahibi olmanız lazım. Günlüğün bir yerinde şöyle deniyor: "Bu reformlar 1.30 yamasıyla hem gelecek eklentinin bir parçası olacaklar hem de Dharma sahiplerinin Teokrasi oyunlarını esnekleştirecekler." Bu cümleden anlaşılan durum bu.
76561198086753278.png
[+] 2 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#4
Ben bu geliştirici günlüğünü sevmedim bu harbiden boş geldi bana
Ara
Cevapla
#5
Bana state limitini aşmanın maksimum cezası pek ağır gelmedi. Sanki artık state limiti yokmuşçasına her yer core yapılarak oynanacak gibi.
Ara
Cevapla
#6
Şu imparatordaki erzak mekaniğini getirseler on numara olur.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
@Henri
Teşekkurler.
Ara
Cevapla
#8
Dün bu günlüğü paradoxta incelemiştim. Ticaret şirketi kurmanın hiçbir mantığı yok artık bana kalırsa. Sadece ticaret geliri ve tüccar için yapılabilir gibi dursada üretim ve stratejik ürünlerin verdiği bonusları elde etmek için state yapmak daha makul gibi duruyor. Bunun yanında yeni yamada core c cost düşüşüne sahip devletler baya fark yaratacak nede olsa state limiti kalktı gibi bir şey. Bunun yanında yeni yamada ticaret fikri ve politikalarını seçme düzeyinde büyük artık bekliyorum bu state limitinin kalkması sebebiyle. Yönetim reformlarında cumhuriyete aşırı yükleme yapmışlar. Hristiyanlar pu olayından dolayı tercih edeceğini düşünmüyorum. Onun dışında iyi duruyor. Teokrasilerin bu kadar abartılamasını doğru bulmuyorum. Bu kadar köklü değişiklere gidiyorsan bazı idea gruplarınıda güncellenemek gerekir. Örneğin admin fikri güncellenmeli. Paralı asker olayını komple bu gruptan kaldırmalılar. Denizlerle alakalı cumhuriyet tiplerini beğenmedim. Bir korsan cumhuriyeti kadar iyi değil. Benim yine favorim korsan cumhuriyeti olacaktır. Doldur boşalt günlüğü olmuş. Milletin esas beklentisi teknoloji borcu paralı asker sistemi ve estatelerdir. Onlarda hala kesinleşmiş bir durum yok. Bu dlc nin çıkışı ya dahada sarkacak yada bu söylenenler bir sonraki patche kayacak yada iptal olacak.
'' Bir Düşün Başların Üstünde Kağanlık Tuğunu,
   Ruh Duyar Orda Ölürken Bile Türk Olduğunu ''

                                                    Atsız...
[+] 1 üye Türk Şad nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Yine bos beles modifiere bogmuslar. Uzgunum ama DDRjake i kovmus olmalari pek birsey degistirmemis.
Ara
Cevapla
#10
koloni-denizaşırı bağlantısı hariç gayet güzel , hoşuma gitti
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.