Günlük: EU4 - Metropolitanlar ve İkonlar
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake oyunda Ortodoks inancının yeni mekanikleri metropolitanlar ve ikonları tanıtıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1025986/ :Merhabalar, bir salı günü daha EU4 günlüğü ile karşınızdayız. Salı günü bizim için oldukça heyecanlı bir gün çünkü geliştirici multiplayer etkinliğinde her hafta çeşitli çatışmalar ve entrikalar gün yüzüne çıkıyor, ayrıca bugüne has yayına 1 saat erken başlayıp 1 saatliğine Third Rome yayını yapacağız, kaçırmayın.

Bu günlükte sizlere sadece Ruslar için değil, aynı zamanda tüm Ortodoks ülkeler için geçerli bazı mekanikleri tanıtacağım. Third Rome ile birlikte Ortodoks ülkelere has 2 mekaniğimiz mevcut, bunlar Metropolitanlar ve İkonlar.

Oyunun çıkışından beri birçoğunuz Ortodoks ülkelerle oynadığında Patriklik Otoritesi adı altında bir mekaniğe denk gelmiştir. Bu mekanik zaman içerisinde farklı yamalarla ufak değişikliklere maruz kalsa da, bu otorite değerinde değişiklik olması için oyuncunun event beklemek zorunda kalması istediğimiz seviyede bir oynanışla sonuçlanmıyordu. Third Rome ile birlikte bu mekanik üzerinde bazı değişiklikler yapmak istedik.

Patriklik Otoritesi huzursuzlukla alakalı, misyoner gücüyle alakalı ve insangücüyle alakalı çeşitli avantajlar ve dezavantajlar vermeye devam edecek ancak bu otoriteyi ülkenize has bir İkon (dini resim, kutsal görülen kişilerin resmi) seçmek için kullanabileceksiniz. Yüksek Patriklik Otoritesine sahip olduğunuzda bu otoriteyi İkon elde etmek için kullanıp geçici ancak güçlü bir bonusa sahip olabileceksiniz.

icons-jpg.270634

Bir İkon seçtiğinizde Patriklik Otoritesi 10 azalacak, bu seçtiğiniz İkon'un bonusundan 20 sene boyunca faydalanabileceksiniz. Dilediğiniz vakit bir 10 otorite daha ödeyip farklı bir İkon'a geçebileceksiniz. Bu ikonların bonuslarını aşağıda görebilirsiniz:

Kod:
           icon_michael = {
               discipline = 0.05
               manpower_recovery_speed = 0.1

           icon_eleusa = {
               global_unrest = -3
               harsh_treatment_cost = -0.25


           icon_pancreator = {
               development_cost = -0.10
               build_cost = -0.1

           icon_nicholas = {
               improve_relation_modifier = 0.25
               ae_impact = -0.1


           icon_climacus = {
               global_institution_spread = 0.25
               embracement_cost = -0.2

Gördüğünüz üzere yüksekleri hedefleyen bir Ortodoks devlet için oldukça esnek yapıda farklı İkonlar mevcut. Daha önce de söylediğimiz üzere eskiden bu otorite değerini elde etmek veya kaybetmek tamamen rastgele gelen eventler sonucu meydana geliyordu, bunu değiştirmek adına Ortodoks ülkelere Metropolitan mekaniğini ekledik.

metropolitan-jpg.270635

30'dan yüksek gelişmişliğe (development) sahip bir eyalette, eğer bu eyaleti oluşturan tüm topraklar sizin dininizdense ve bu topraklardaki kültürlerin hepsi kabul edilmiş kültürse bu eyaleti bir Metropolitana bağlayabiliyorsunuz. Bunu yaptığınızda topraklardaki yıkım seviyesinin azalış hızı güçlenmekle birlikte, eyalet bakım maliyeti artacak. Ancak bunu yaptığınızda Patriklik Otoritesini de 5 arttırmış olacaksınız. Oyundaki sadece Rusya değil, tüm Ortodoks devletler bu mekaniği kullanabiliyor ancak fazladan eyalet limiti gibi şeyleri düşündüğünüzde bu mekaniğin Çarlık seviyesine erişmiş Rusya'ya biraz daha uyumlu olduğunu görebilirsiniz.

Hem Metropolitan hem de İkon mekaniği önümüzdeki Third Rome eklentisiyle oyuna ekleniyor. Haftaya sizlere 1.22'deki bazı değişikliklerden bahsedeceğim, o zamana dek görüşmek üzere.
Cevapla
#2
Alıntı:Bu otorite değerinde değişiklik olması için oyuncunun event beklemek zorunda kalması istediğimiz seviyede bir oynanışla sonuçlanmıyordu. 

Aynı şey müslümanlardaki piety için de geçerli. Umarım sonraki DLC'ye güzel bir dini mekanik de müslümanlara getirilir.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
(30-05-2017, 18:12)altnkurt :
Alıntı:Bu otorite değerinde değişiklik olması için oyuncunun event beklemek zorunda kalması istediğimiz seviyede bir oynanışla sonuçlanmıyordu. 

Aynı şey müslümanlardaki piety için de geçerli. Umarım sonraki DLC'ye güzel bir dini mekanik de müslümanlara getirilir.

Bence gelen olarak din dlcsi lazım katolikliğin de elden geçirilmeye ihtiyacı var.

edit:Papal statete'e de daha eğlenceli bişeyler yapılabilir.Third rome gibi papal state odaklı bi dlc gelse alırdım.
Ara
Cevapla
#4
Haçlı seferleri ve cihad gibi unsurlar çok etkili değil.
Haçlı ilan edildiğinde koalisyon tarzı bir mekanikle katoliklerin haçlı ilan edilen ülkeye saldırması daha güzel olurdu.Tabi saldırılacak ülke için ciddi sıkıntılar çıkaracağından dolayı haçlı ilan etmek öyle bir tuşa basarak olmamalı.Gerekli şartlar vs. yerine geldiğinde ilan edilebilmeli.

Mesela papalık için agresiflik artışı gibi bir mekanik getirirler ve Osmanlı ile yakın zaman aralığında 4-5 katolik ülkeyi yıktığımızda papalık AE si artar ve papa Osmanlıya karşı haçlı ilan eder.Papaya yakın olan (ilişkişi +100 üzerinde olan mesela) devletler papanın kuracağı koalisyon etrafında toplanır ve yeterince güce ulaşırlarsa Osmanlıya saldırırlar.

Tabi oyunun geçtiği dönemde haçlı seferleri bitmişti ama sonuncu haçlı seferi oyun başlangıcı ile nerdeyse aynı tarihlerdeydi.
Ara
Cevapla
#5
Oyun bittiğinde haçlı seferlerinin bitmesi alternatif tarihte böyle şeylerin yaşanmayacağınıda göstermez ama. Oyun sistemine göre ilerlersek Osmanlı sistematik olarak ilerleyerek Roma-Viyana vb şehirleri alsa bile neredeyse hiç dini tepki göremiyoruz. Bence olması gereken bu gibi durumlarda ilan edilen haçlı seferleri ile katolik ülkelerden event ile asker istenmeli ve toplanan askerler devletsiz ama haçlı ilan edilen ülkeye saldırmaya ayarlı olmalı. Bu askerler imha edildiğinde haçlı seferleri başarısız olur ama eğer başarılı olurlarsa belirledikleri amaçları gerçekleştirirler. Tabi sırf katolik diye saçma sapan devletlere event gitmesi hoş olmaz. Dengeli olması gerekiyor. Tabi aynı mekaniklerin benzerleride İslam alemi için olmalı. İslam mekaniklerinde ise direk doğrudan bir etki olarak değilde elde edilen başarılardan sonra gelen bonuslar olmalı Romayı talan etmek, Viyana'yı ele geçirmek, İspanya'nın tekrar sünni hakimiyetine girmesi vb ve ek olarak rastgele oyundan oyuna değişen müslüman ülkelerden gelen taleplerle bonuslar kazanması hoş olabilir. Mesela Kuzey Afrika'da Tunus'a kadar ilerlemiş bir İspanya'dan sonra Tunus devleti halifeden yardım isteyebilmeli. Bunun gibi Portekiz-Malaya, Rusya-Tatar vb çeşitli ezilen müslümanlar yardım istemeli ve eğer halife yardım edebilirse çeşitli bonuslar almalı.
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
@Aeschyli @Sübaşı
Oyunun başladığından sonra bildiğimiz anlamda bi haçlı seferi yok ama holy league vardı.
https://en.wikipedia.org/wiki/Holy_League
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.