Günlük: EU4 - Polinezya Değişiklikleri
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Polinezya coğrafyasında yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...1.1452146/ :Geliştirici günlüğü olmadan geçen birkaç haftanın ardından yeni bir günlükle karşınızdayız. Umarım bu ara esnasında güzel vakit geçirmişsinizdir.

Ekim ayında Paradox'a katıldığımda Polinezya bu eklentinin bir parçası değildi. Dünya üzerinde bir şekilde yansıtmadığımız yegane coğrafya olması sebebiyle üzerinde çalışmalar yapmak istedim, bu çalışmaların bir kısmını bugün sizlerle paylaşacağım.

Başlamadan evvel yardımları sebebiyle @Mechaffinity'e teşekkür etmek isterim.

Harita
Haritada çok önemli değişikliklerde bulunmadık, bölgeler büyük oranda ihtiyacımız olan düzeydeydi. Elbette bazı yeni bölgeler ekledik. Aşağıda gördüğünüz ekran görüntülerinde bayrakların çalışma aşamasında olduğunu belirtmek isterim.

İlk olarak Fiji ile başlayalım, Fiji üç bölgeden oluşuyor, bunların ikisi büyük adalar için (Viti Levu ve Vanua Levu), üçüncü ise Tonga'nın nüfuzunu yansıtmak üzere Lau adalarını kapsıyor. Bu üç bölgenin üçünde de farklı bir ülkemiz var, bunlar adalarda yaşayan farklı klanları yansıtıyorlar. Bu üç adayı birleştirmeniz durumunda Viti'yi kurabiliyorsunuz.

Fiji_Archipelago.png

Yeni Zelanda'da kuzey adasına Maori halkının bulunduğu yeni bir bölge eklendi. Ülke sayısı 7'ye çıkarıldı. Bunların 6'sı (Mataatua, Tainui, Takitimu, Taranaki, Te Arawa ve Te Tai Tokerau) kuzey adasında yer alıyorlar, öte yandan Waitaha ülkesi güneyde yer alıyor. Fiji'de olduğu gibi bu coğrafyayı birleştirmeyi başaran Maori ülkesi Aotearoa'yı kurabiliyor.

New_Zealand_Archipelago.png

En kapsamlı değişiklikler Hawaii adalarında yaşandı, eskiden tek toprak olan bu bölge artık 4 topraktan oluşuyor ve her toprakta farklı bir ülke yer alıyor (Hawai'i, Kaua'i, Maui ve O'ahu) tıpkı diğer örnekler gibi bu adaları birleştirerek yeni bir ülke kurabiliyorsunuz.

Hawaii_Archipelago.png

Samoa ve Tonga ülkeleri olmadan Polinezya güncellemesi de olmazdı.

Samoa__Tonga_Archipelago.png

Görevler
Amerika görevlerinde olduğu gibi, Polinezya görev ağaçları da bazı ortak görevler, bazı kültürlere has görevler ve bazı ülkelere has görevler içeriyor.

Tongan_Mission_Tree.png
Tonga Görev Ağacı

Bu coğrafyanın en önemli ülkesi Tonga, her ne kadar Tonga İmparatorluğu yıkılmış olsa da yetenekli bir oyuncu bu imparatorluğu diriltebilir, komşu adaları Tongapatu hakimiyetine almakla yetinmeyip bunun ötesine de ulaşabilir.

Bu ağacın odak noktaları şu şekilde:
  • Fiji ve Samoa'yı kontrolünüz altına almak.
  • Tonga İmparatorluğunu canlandırmak.
  • Daha da ötesine ulaşmak.
Samoan_Mission_Tree.png
Samoa Görev Ağacı

Nasıl Tonga bir zamanlar bu coğrafyanın en baskın siyasi gücüyse, Samoa da bir zamanlar en baskın kültürel gücü konumundaydı. Pasifik Okyanusu'nun önemli bir kısmı buradan kolonileştirilmişti ve Polinezya geleneklerinin birçoğunun kökeni bu topraklara dayanıyor.

Bu ağacın odak noktaları şu şekilde:
  • Tekrardan kültürel merkez haline gel.
  • Tonga ile mücadele et.
  • Tonga'yı geçerek Pasifik'in baskın gücü haline gel.
Sürprizi bozmamak adına Maori, Fiji ve Hawaii görevlerini keşfetmeyi size bırakıyorum.

İdealar
Yeni ülkeler eklerken elbette bu ülkeler için idealar da oluşturduk.

İlk olarak Fiji ülkelerinden bahsedelim. Savaşçı tabiatları onların askeriye özelliklerini ön plana çıkarıyor. Fijililer aynı zamanda dine önem veren ve tersanecilik meziyetleriyle tanınan bir halktı. İdealarında bunlara çeşitli atıflar bulabilirsiniz.

Kod:
fijian_ideas = {
    start = {
        light_ship_power = 0.1
        naval_attrition = -0.1
    }
  
    bonus = {
        ae_impact = -0.2
    }
  
    trigger = {
        OR = {
            tag = LAI
            tag = VIL
            #TODO: tag = VIT
            tag = VNL
        }
    }
    free = yes
  
    fijian_crossroad = {
        num_accepted_cultures = 2
    }
    fijian_degel = {
        range = 0.1
        global_ship_trade_power = 0.1
    }
    fijian_conjoined = {
        global_missionary_strength = 0.02
    }
    fijian_waqa = {
        prestige_from_naval = 0.4
    }
    fijian_cannibal = {
        army_tradition_from_battle = 0.25
        prestige_from_land = 0.4
    }
    fijian_kai = {
        land_attrition = -0.25
    }
    fijian_confederacy = {
        global_tax_modifier = 0.05
        production_efficiency = 0.05
    }
}

Tıpkı Fijililer gibi Maori de sürekli savaş halinde yaşayan, cesur bir halktı. Bu sebeple ideaları kara muharebelerine ve güçlü liderlere sahip olmaya odaklanıyor.

Kod:
maori_ideas = {
    start = {
        global_regiment_recruit_speed = -0.10
        harsh_treatment_cost = -0.20
    }
  
    bonus = {
        prestige = 1
    }
  
    trigger = {
        primary_culture = maori
    }
    free = yes
  
    sons_of_kupe = {
        global_sailors_modifier = 0.10
        range = 0.10
    }
    kaikiakitanga = {
        tolerance_own = 1
    }
    kaumatua = {
        stability_cost_modifier = -0.20
    }
    kapa_haka = {
        land_morale = 0.10
    }
    pa_defence = {
        fort_maintenance_modifier = -0.10
    }
    te_moko = {
        leader_land_shock = 1
    }
    maori_king = {
        core_creation = -0.10
        legitimacy = 1
    }
}

İdealarda olduğu gibi her şeyi anlatarak sürprizi kaçırmak istemiyorum. Bu coğrafyaya ilgi duyuyorsanız sizin için bir meydan okumam var, bir Polinezya ülkesiyle dünya fethedin. Bölgede bunu yapmanızı kolaylaştırabilecek bazı şeylerle karşılaşabilirsiniz...

Olaylar
Olaylar en çok beğendiğim kısımlardan bir tanesi. Her ne kadar istediğim kadar zaman ayıramasam da, bu coğrafya için 40'tan fazla yeni olay eklemeyi başardım. Bunlar arasında genel olaylar, ülkelere has olaylar ve bazı sürpriz olaylar var.

Fiji_Event.png

Talim yapmadan iyi bir savaşçı olamazsınız.

Hawaii_Event.png

Kötü bir anda yakalanırsanız bu olay çok tehlikeli olabilir.

Samoan_Event.png

Samoa ile oynarken toplumda bazı reformlar yapabilir veya geleneklerinize bağlı kalabilirsiniz.

Olaylardaki görseller çalışma halinde.

Ve Diğerleri
Bölgedeki atmosferi güçlendirmek adına eklediğimiz başka şeyler de var. Oyunda artık Maori kültürü bulunuyor, oyunun başlangıç döneminde Maoriler Eski Maori Periyodundan çıkmış ve bir dönüşüm halindeydi. Iwi halkı yerleşik düzene geçti ve kaynaklara erişimin daha merkeziyetçi bir hal alması barışçıl tabiatlarını geride bırakarak daha savaşçıl bir tabiata bürünmelerine sebep oldu. Ortaya çıkan yeni gelenekler onları adadaki kuzenlerinden ayrı tutmak için yeterli bir sebep.

Bunun yanı sıra yeni Polinezya teknoloji grubu oluşturuldu. Bu teknoloji grubu Mezoamerikalılarla Kuzey Amerikalıların ortasında kalıyor ancak 2. teknolojide başlıyorlar.

Estatelerin büyük bir kısmı Polinezya coğrafyası için özel isimlere sahip. Bunların yanı sıra sizler için eklediğimiz çeşitli ekstra sürprizler mevcut.

Bugünlük bizden bu kadar, sizlerle paylaşacağımız daha çok şey var. Takipte kalın!
[+] 5 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Yine bir sürü görev ağacı ve bir sürü tag eklemişler. Kanser gibi isyan çıkar bunlardan. Oh mis.
Sic Parvis Magna
[+] 7 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
ağam eğleniy bizle
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 4 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Paradox´un öncelik sıralamasında bir sorun var. Herhalde en önemsizden önemliye doğru bir sıralamaları var ki önce Polinezya gibi bir yere odaklanıyor
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 3 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
ya sabır diyorum cidden bu bölgelerde çok oynayan varmı
Ara
Cevapla
#6
(13-01-2021, 03:57)baywatch06 : ya sabır diyorum cidden bu bölgelerde çok oynayan varmı

Ben şahsen oynamayı düşünüyorum :down_face:

Bu yapılanlar kötü değil lakin oyunun daha mühim problemleri var sanki...
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Eu4 ün mühim problemleri var en büyük örneği menüye çıkınca oynun yeniden başlaması aynı zamanda dünya tarihine daha çok etki eden ülkelere rework gelmeli örneğin Osmanlı Polonya Litvanya tetonlar sonra eu5 çıkmalı ck3 ile eu4 ü kıyaslayınca harita açısından yeni bir eu5 oyunu acil gelmeli. Şunu düşünüyorum ben bu oyunu nasıl 633 saat oynayabilmişim
Ara
Cevapla
#8
Onu denediler geçmişte, düzeltemediler.
Cevapla
#9
Menüye gidince oyunu yeniden başlatması yüzünden kaç kere GeForce ta sıra bekledim. Saç baş yolduruyor.
Ara
Cevapla
#10
Şu günlüğe bakıyorum da , yapılsa hoş olur mu? -olur, gerekli mi? Kesinlikle hayır
300_b69ab634-c366-4d3d-9536-1dc2a8fdbfaa.png
[+] 3 üye KARTAL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.