Merhabalar, Europa Universalis IV için bir başka geliştirici günlüğüne daha hoşgeldiniz. Bugün The Cossacks eklentisiyle birlikte oyuna eklenecek küçük özelliklerden sözedeceğiz. Aynı zamanda 1.14 yaması ile birlikte bedava gelecek olan birtakım arayüz geliştirmelerinden bahsedeceğiz.
Direkt Olarak Orduya/Donanmaya Ekleme Yapmak (DLC İçeriği)
İsminden de anlayabileceğiniz gibi, artık Europa Universalis IV 'de direkt olarak bir ordu için asker üretimi yapabiliyorsunuz. Örneğin 20 bin piyade, 10 bin topçudan oluşan bir ordunuz var ancak son muharebede bu ordu büyük hasar aldı ve siz de birimleri birleştirdiniz, sonucunda 12 bin piyade ve 8 bin topçuya düştünüz. Böyle bir durumda ordunuzu tekrardan eski haline basit bir şekilde dönüştürebileceksiniz. Artık bir orduya tıkladığınızda açılan pencereden özel olarak o ordu için asker üretimi yapılmasını ve otomatik olarak o orduyla birleşmesini sağlayabileceksiniz. Aynı uygulamayı ticaretinizi koruyan hafif gemiler için de uygulayabiliyorsunuz, belli bir bölgede bulunan donanmanızda bunu uyguladığınızda otomatik olarak hafif gemi üretilip bu donanmaya dahil oluyor.
Vassallarda Üretim Yapabilme (DLC İçeriği)
Vassallarda üretim yapabilme özelliği, yine isminden anlayabileceğiniz gibi vassallarınızın topraklarında asker ve gemi üretimi yapabilmenizi sağlıyor. Örneğin yeni dünyada bir ordu oluşturmak istiyorsanız artık bunu anakaranızdan toprak taşımak yerine koloni devletlerinin topraklarını kullanarak yapabileceksiniz. Vassalınız bu orduyu iptal edemeyecek ve üretim tamamlandığında bu gemiler ve askerler size ait olacak. Özgürlük isteği %50'den fazla olan vassalların topraklarında herhangi bir üretim faaliyeti gerçekleştiremeyeceksiniz. Vassal topraklarında asker veya gemi üretmek kendi topraklarınızda üretmekten daha uzun zaman alacak.
Ülke Görünüm Geliştirmeleri (Bedava İçerik)
1.14 yamasıyla birlikte arayüzde geliştirmelerde bulunmaya karar verdik. Ülke görünümü (ülkenizin bayrağına tıkladığınızda açılan yerler) fazlasıyla geliştirildi. Dekorunu ve büyüklüğünü yeniden gözden geçirdik ve daha fazla bilgi için alan üretebildik. Aynı zamanda düşük çözünürlükte meydana gelen görsel sıkıntılarla ilgilendik, örneğin eskiden kaleleri bakımda tutmak veya kaleleri terketme butonları düşük çözünürlükte oyunu oynayan oyuncularda gözükmüyordu, bu tarz problemleri çözdük.
Bu değişikliğe bir ek olarak, askeriye sayfasında "savaşa girilmesi halinde bakımları en yüksek seviyeye çıkar" butonu ekledik. Eğer bu buton seçilirse yeni bir savaşa katıldığınızda veya savaş ilanı aldığınızda otomatik olarak ordularınızın ve gemilerinizin bakımı yükseltiliyor, bakım yapmadığınız kaleleri tekrardan aktif hale getiriyorsunuz. Bu buton bir savaşta ancak bir kere işe yarıyor, yani savaşa girdikten sonra bir kaleyi tekrardan bakımsız bırakırsanız o kale başka bir savaş ilanı daha almadıkça bakımsız kalmaya devam ediyor.
Makroinşaat Geliştirmeleri (Bedava İçerik)
Üzerinde geliştirmelerde bulunduğumuz bir diğer arayüz ise çoklu inşaat arayüzü. Daha genişlettik ve geliştirdik, size sunduğu bilgileri arttırdık. Development sayfasında artık farklı seviye developmentler farklı renklerde oluyor, bu renkleri belirlerken ülkenizdeki vergi, üretim ve insangücü etkinliği hesaba katılıyor, topraklarınızdaki ticaret hammaddeleri ve yerel otonomi seviyesi de değerlendiriliyor. Aynı zamanda her sütun artık listelenebilir halde.
Bugünlük bu kadar, haftaya casusluk faaliyetlerinde yapılan geliştirmelerden ve savaş ganimetlerinin nasıl paylaşılacağından sözedeceğiz.
Direkt Olarak Orduya/Donanmaya Ekleme Yapmak (DLC İçeriği)
İsminden de anlayabileceğiniz gibi, artık Europa Universalis IV 'de direkt olarak bir ordu için asker üretimi yapabiliyorsunuz. Örneğin 20 bin piyade, 10 bin topçudan oluşan bir ordunuz var ancak son muharebede bu ordu büyük hasar aldı ve siz de birimleri birleştirdiniz, sonucunda 12 bin piyade ve 8 bin topçuya düştünüz. Böyle bir durumda ordunuzu tekrardan eski haline basit bir şekilde dönüştürebileceksiniz. Artık bir orduya tıkladığınızda açılan pencereden özel olarak o ordu için asker üretimi yapılmasını ve otomatik olarak o orduyla birleşmesini sağlayabileceksiniz. Aynı uygulamayı ticaretinizi koruyan hafif gemiler için de uygulayabiliyorsunuz, belli bir bölgede bulunan donanmanızda bunu uyguladığınızda otomatik olarak hafif gemi üretilip bu donanmaya dahil oluyor.
Vassallarda Üretim Yapabilme (DLC İçeriği)
Vassallarda üretim yapabilme özelliği, yine isminden anlayabileceğiniz gibi vassallarınızın topraklarında asker ve gemi üretimi yapabilmenizi sağlıyor. Örneğin yeni dünyada bir ordu oluşturmak istiyorsanız artık bunu anakaranızdan toprak taşımak yerine koloni devletlerinin topraklarını kullanarak yapabileceksiniz. Vassalınız bu orduyu iptal edemeyecek ve üretim tamamlandığında bu gemiler ve askerler size ait olacak. Özgürlük isteği %50'den fazla olan vassalların topraklarında herhangi bir üretim faaliyeti gerçekleştiremeyeceksiniz. Vassal topraklarında asker veya gemi üretmek kendi topraklarınızda üretmekten daha uzun zaman alacak.
Ülke Görünüm Geliştirmeleri (Bedava İçerik)
1.14 yamasıyla birlikte arayüzde geliştirmelerde bulunmaya karar verdik. Ülke görünümü (ülkenizin bayrağına tıkladığınızda açılan yerler) fazlasıyla geliştirildi. Dekorunu ve büyüklüğünü yeniden gözden geçirdik ve daha fazla bilgi için alan üretebildik. Aynı zamanda düşük çözünürlükte meydana gelen görsel sıkıntılarla ilgilendik, örneğin eskiden kaleleri bakımda tutmak veya kaleleri terketme butonları düşük çözünürlükte oyunu oynayan oyuncularda gözükmüyordu, bu tarz problemleri çözdük.
Bu değişikliğe bir ek olarak, askeriye sayfasında "savaşa girilmesi halinde bakımları en yüksek seviyeye çıkar" butonu ekledik. Eğer bu buton seçilirse yeni bir savaşa katıldığınızda veya savaş ilanı aldığınızda otomatik olarak ordularınızın ve gemilerinizin bakımı yükseltiliyor, bakım yapmadığınız kaleleri tekrardan aktif hale getiriyorsunuz. Bu buton bir savaşta ancak bir kere işe yarıyor, yani savaşa girdikten sonra bir kaleyi tekrardan bakımsız bırakırsanız o kale başka bir savaş ilanı daha almadıkça bakımsız kalmaya devam ediyor.
Makroinşaat Geliştirmeleri (Bedava İçerik)
Üzerinde geliştirmelerde bulunduğumuz bir diğer arayüz ise çoklu inşaat arayüzü. Daha genişlettik ve geliştirdik, size sunduğu bilgileri arttırdık. Development sayfasında artık farklı seviye developmentler farklı renklerde oluyor, bu renkleri belirlerken ülkenizdeki vergi, üretim ve insangücü etkinliği hesaba katılıyor, topraklarınızdaki ticaret hammaddeleri ve yerel otonomi seviyesi de değerlendiriliyor. Aynı zamanda her sütun artık listelenebilir halde.
Bugünlük bu kadar, haftaya casusluk faaliyetlerinde yapılan geliştirmelerden ve savaş ganimetlerinin nasıl paylaşılacağından sözedeceğiz.