Günlük: EU4 - Tarikat Kurma ve Amerika'daki Toprak Değişiklileri
#1
diaryeu4.png
EU4 günlüklerinde bu hafta yeni Immersion Pack'teki özelliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1125007/ :Merhaba! Bugün 1.28 yamasıyla birlikte gelecek Immersion Pack’ten bazı bilgiler vereceğiz. Günlüğe tam olarak başlamadan önce uyarmam gerek, ekran görüntüleri oldukça fazla sayıda daha bitmemiş arayüz ögeleri içeriyor.

Sadece Katolik İberyalıların kullanabildiği “Tarikat Kurma” özelliği ile başlayalım. Göreceğiniz değerlerin daha tamamlanmadığını unutmayın.

upload_2018-10-23_9-16-19.jpg

Bunlarda yeni dünyadaki Cizvit yerleşkelerinden esinlendik ama tamamı corelaştırılmış bir eyalete sahip olan her İberyalı ülke bu tarikatlardan birini eyalete yerleştirebilir. Seçilebilen tarikatlar ise Cizvitler (İsa’nın Askerleri – Jesuits/Society of Jesus), Dominikanlar (Vaizler Tarikatı – Order of Preachers) ve Fransiskenlerdir (Aziz Francis Tarikatı).

Eyalet için bir tarikat seçildiğinde o eyaletteki tüm şehirler bu bonusları alır:
  • Cizvit Tarikatı
    • +1 Vergi geliştirmesi (tax dev)
    • +%1.5 yerel misyoner gücü
    • -%10 yerel inşaat maliyeti
  • Dominikan Tarikatı
    • +1 Üretim geliştirmesi (production dev)
    • Ticaret malı köle ise başka bir şey ile değiştirir.
    • -%30 kültür değiştirme maliyeti
  • Fransisken Tarikatı
    • +1 İnsan gücü geliştirmesi (manpower dev)
    • -3 yerel huzursuzluk
    • Ayda -0.05 yerel tahribat (devastation)

Bunları seçmek için temsil ettikleri puan türünden 50 harcamanız gerekir. Cizvitler için idari (adm), Dominikanlar için diplomatik ve Fransiskenler için askeri. Vassalınız olan koloni ülkelerinde de tarikat seçebilirsiniz. Yapay zeka, oyuncunun bu konuda ilgili olup olmadığını anlayıp oyuncunun tarikatların kullanımını daha iyi optimize edebilmesi için kendi kendine seçmekten kaçınacak.

Endülüs kurmayı başaran sayılı kişiler için de ne yapabileceğimize bakacağız.

Sıradaki özelliğimiz tüm koloniciler için. Kolonilerdeki çeşitliliği arttırmak ve koloni yapay zekasının kültür değiştirmeye çok fazla dip puanı harcamasını engellemek için Amerika kıtasının tarihte de olduğu gibi farklı kültürlerin kaynaşma noktası olmasına izin vermeye karar verdik.

upload_2018-10-23_9-16-44.jpg

“Azınlıkların Kovulması” özelliği ile Doğu Anglia’daki Püritenlere Plymouth limanına gidip Mayflower gemisine binmelerini söyleyebilirsiniz.

Bu seçeneğin dip maliyeti kültür değiştirmeyle aynıdır ama koloni tamamlandığında koloninin kültürünü ve dinini geldikleri yerle aynı yaparlar. Ayrıca koloni tamamlandıktan sonra geldikleri şehrin ne kadar büyük olduğuna göre kolonide fazladan dev kazanabilirsiniz.

Kültür değiştirme masrafını azaltan etkilerin bu maliyeti de azaltmasının yanında Immersion Pack’i satın alanlar için de Exploration idealarında bu özelliğin maliyetini düşüren bir idea olacak.

Şimdi ise harita değişiklikleri hakkında konuşmaya başlayacağız. İspanya’ya şehirler ekledik ama Europa Universalis’in zaman diliminde İspanyol tarihinin çoğu İspanya’nın dışında, yeni dünyanın “Spanish Main” olarak adlandırılan bölgesinde gerçekleşti.

Teksas kıyılarından Orinoco nehrinin döküldüğü Venezuela kıyılarına kadar giden, Karayipler üzerinden geçip tekrar Florida’ya gelen bölgeye Spanish Main deniyordu. Burası İspanyol koloni imparatorluğunun kalbiydi. Yeni dünyadaki zenginlikleri toplamak için gelen hazine gemileri buradan yelken açıyordu. Sonuç olarak “Spain” yaması ile bu bölgede de bazı değişikliklere gidiliyor.

upload_2018-10-23_9-27-8.jpg

Haritada birçok değişiklik var; Mezoamerika, Orta Amerika, Güneybatı ABD, Karayipler, Florida, Kolombiya ve Venezuela’ya 80 kadar yeni şehir ve 20 tane yeni tag (ülke/kurulabilir ülke) eklendi. Küba ve Hispanyola adalarının her biri 9 şehre sahip. Kolombiya ve Venezuela’da kıyılara eklenen yeni şehirler bu bölgeleri Orta Amerika’daki şehir sayısına yaklaştırıyor. Ancak tabii ki yeni eklenen şehirlerin çoğu Mezoamerika’nın kalbi Meksika’da.

upload_2018-10-23_9-27-37.jpg

Yeni eklenen şehirlerin en önemlileri Mexico şehrinden ayırdığımız, Tenochtitlan şehri (eskiden Mexico şehri olan) ile Aztek üçlü müttefikliğini oluşturan Texcoco ve Tlacopan’ı temsil eden şehirlerdir. Meksika Vadisi’ni ve Aztek’in gücünü tek bir şehre indirmekten hiç hoşlanmıyorduk ve bu bölgeyi güncelleştirme fırsatı geldiğinde bu iki şehri eklemek yapılacaklar listesinin ilk sıralarında yer alıyordu.

Yeni şehirlerin yanında yeni ülkeler de var. Mezoamerika’da 9, Maya bölgelerinde 6, Amerika/Meksika sınırındaki çöllerde 6, Orta Amerika’da ve Kolombiya’da ise 1 ülke.

upload_2018-10-23_9-27-56.jpg

Mezoamerika
Çoğu zaman Kuzeybatı Mezoamerika’nın boş olduğu düşünülür ama Yunan şehir devletleri gibi birçok farklı ülkeye ev sahipliği yapıyordu. Bunların hepsini eklemiyoruz ama eklediğimiz iki önemli yerel güç, Tonala ve Xalisco, bölge için şimdilik yeterli.

Mezoamerika’nın kuzey uçlarında Azteklerin Chichimeca (barbar) dediği insanlar yaşıyordu. Mezoamerika’nın büyük şehirlerine sahip olmasalar da bu insanlar bölgenin tarihinde önemli rol oynadı ve yarım yüzyıl boyunca İspanyollara karşı direndi. Buraya eklediğimiz Otomi ve Guarames iki önemli halkı temsil ederken Chichimeca ise daha küçük ve farklı grupları temsil ediyor.

Chichimecanların yanında Yucatan ve Orta Amerika’dan geçip Mezoamerika’nın diğer ucuna yerleşen Mayalı Huastec halkı var.

Azteklerin yakınında bazı yerel güçleri temsil eden ülkeler bulunuyor. Güneydeki bir mixtec krallığı olan Coixtlahuaca Azteklere karşı yenilmişti. Güneydoğudaki Teotitlan ise Azteklerin sadık bir müttefiğiydi. Batıdaki Matlatzinca ise Aztekler ve Tarascanlar arasında kalkan görevi gördü ancak Aztekler daha sonra burayı işgal edip güçlü rakipleri olan Tarascanlar ile savaşmaya başladı.


Güney: Mayalar, Orta Amerika ve Kolombiya
Daha da güneyde, Yucatan yarım adasında 16 Maya ülkesi vardı. Bunların hepsini eklemek imkansız olurdu ama sadece rakip iki hanedanlığın bulunması yerine (Cocomes ve Xiu), şehir devletlerin en çok bilinenlerinden Can Pech’i ve Chactemal’i de ekledik.

Güneydoğu Meksika’daki birkaç Maya ülkesi Tabasco ve Chiapas bölgelerine derinlik katıyor. Yokotan (veya Chontales) antik Olmec uygarlığının varisi olduğunu iddia ediyorken Tzotzil önemli yerel gruplardan biri.

Honduras ve Guatemala bölgesinde, Kiche krallığı eskisi kadar rahat olmayacak. Rakipleri Kaqchikel artık oyunda yer alıyor ve daha doğudaki Chorti halkı da bir tehdit oluşturabilir.

Kolombiya’da oyunda bulunan Muisca’ların kardeş halkı Tairona, ülkenin kuzeyinde yer alıyor. Atlantikte ayakta kalmayı başaran son And halkıydı.

Son olarak da Nicaragua’nın kıyısındaki yağmur ormanlarında yer alan ilk Maya olmayan Orta Amerika ülkesi var, Miskito halkı. İspanyollardan o kadar uzun süre bağımsız olmayı başardılar ki onun yerine İngiliz protectorate’i (sömürge/hami) oldular.


Kuzey: Pueblolar ve Yerliler

california.jpg

Kuzeyde Rio Grande vadisinin yukarılarına geliyoruz. Buradaki eski Pueblo ülkesi, Pueblo halkını oluşturan farklı grupları temsil etmesi için üçe ayrıldı. Pueblo’nun yanında Keres ve Zuni ülkeleri eklendi.

Rio Grande vadisinin ötesinde Amerikan yerlileriyle karşılaşıyoruz. Burada Lipan ve Mescalero gibi İspanya’ya iyi bir şekilde direnmiş Apaçi ülkeleri var. Daha da batıda, Sierra Nevada’nın eteklerinde, Yokutlar bulunuyor. Son olarak da Kuzeybatı Meksika’nın çöllerinde önce İspanya’ya sonra 20. yüzyıla kadar Meksika’ya direnmiş olan Yaqui halkı yaşıyor.

Bunların hepsi İspanya tarafından işgal edilmiş topraklara daha da fazla derinlik katıyor.

Not: Amerika'nın batı kıyısındaki koloni bölgerine bazı değişiklikler de yaptık:
colonial_regions.jpg

Gelecek hafta yeni özelliklerden konuşmaya devam edeceğiz, bu özelliklerden biri İsveçliler tarafından oldukça ustaca inşa ediliyordu…
[+] 7 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yerlilerle oynamak viable olacak mı merak ediyorum.
Ara
Cevapla
#3
Alıntı:Bunları seçmek için temsil ettikleri puan türünden 50 harcamanız gerekir. Cizvitler için idari (adm), Dominikanlar için diplomatik ve Fransiskenler için askeri.


Yeni butonlar geliyor. Hem sovuyoruz hemde dlc yi satin alip oynuyoruz maalesef.


Alıntı:Güneydoğu Meksika’daki birkaç Maya ülkesi Tabasco ve Chiapas bölgelerine derinlik katıyor.


Siz derinligi cok yanlis olmassiniz, toprak eklemekle derinlik mi katilmis oluyor oyuna.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Kıskananlar çatlasın fıstık gibi bir yama geliyor.
[+] 4 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Alıntı:Immersion Pack’i satın alanlar için de Exploration idealarında bu özelliğin maliyetini düşüren bir idea olacak.

@Sezar asıl noktayı kaçırmışsın. Adamlar dlc alanlara fazladan idea veriyor.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#6
Ee altn ne var bunda?Dlc alanın elbet bir artısı bulunacak ki bu büyük bir artı bile değil.Önceki gibi dlc si olmayanlar dev basamayacak demiyor, exploration idea da kültür dönüşüm maliyeti olmayacak deniyor.Bu kadarı da normal karşılanabilir diye düşünüyorum.
Ara
Cevapla
#7
Endülüs kurarsak hangi tarikatlar gelecek acaba?
Je freier Maerkte sind, desto freier sind die Menschen
[+] 1 üye Defterdar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
7DlW5N.jpg

Rejoice! 
[+] 8 üye SoberII nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#9
Eğer yama İspanya yamadı olacaksa İspanya'nın Hollandadaki topraklarınada bir ayar çekmeleri gerek. O toprakların İspanyaya kalmadını kolaylaştırmalılar bence.
Ara
Cevapla
#10
Emin oldugum bir sey varsa o da paradox'un bu gelistirici gunlugunu yazarken bile aslinda bir sonraki dlcnin icerigini belirledigidir. Sonu yok bu isin daha cikacak onlarca immersion-dlc var.
[+] 1 üye Carpathia nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#11
Tarikatlar ve farklı dini/etnik grupların iskan edilebilmesi çok hoşuma gitti. ABD gibi bir ülkenin geçmişine ve bugününe silinmesi zor izler bırakmış Quaker ve Püritenlik gibi mezheplerin sergilenebilmesi gibi gerçekliği bir nebze olsun arttıracak bir mekanizma eklenmiş.
kalemler kaldırılmış ve sayfalar kurumuştur.
Ara
Cevapla
#12
Eu4 ün yönetiminden hiç memnun değilim adamlar utanmasa her hafta güncelleme çıkaracak ve işin kötüsü çıkardığı güncellemeler de boş gereksiz ve ekranın her yerini butonlarla işgal ediyor her güncellemede oyun daha da kötüleşiyor ve gereksizlesiyor sürekli saçma sapan yeni topraklar ekliyorlar ve bu hem tarihsel ligi hem gerçekçiliği hem de oynanışı iyi etkilemiyor umarım eu4 yonetimi en yakın zamanda kovulur keşke biraz hoi 4 e bakıp ders alsalar adamlar 3-4 aydır gayet dolu bir güncelleme üzerinde çalışıyorlar habire gereksiz güncelleme bombardımanı yapmıyorlar

En yakın zamanda ddrjake in bu oyundan ayrılması umuduyla...
.
[+] 2 üye aegon nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#13
Game Dev. 101 asla hayranlarını işe alma.
[+] 1 üye fff7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.