Oyunda "tarihsellik" vurgusu yapılıyor ama tam anlamıyla uygulanmıyor. Tamam uygulanmayabilir fakat o dönemlere göre gücünün zirvesinde olan ülkeleri neden güçsüzleştiresin ki? Haa yeni mekanikler eklersin, geliştirisin, oyun belki daha da oynanılabilir hale gelir, fakat "birisine bir verirken diğerinden bin alamazsın." Çünkü bu dengesizliktir. Bu tarz absürtlükler tam anlamıyla oyunun statüsünü düşürür. Statüsü düşen bir oyunun da tartışması yapılmaz, zaman kaybıdır.
Core hakları alınmış bir Osmanlı'nın güçsüz gözükmesine rağmen yine ve yine de
durdurulamayacağını düşünüyorum. Ama kim bilir belki de Osmanlı'nın ciddi manada güçsüzleştirilmiş hali yeni gelecek yama ve ek paket ile sağlanmıştır...
Yapay zekanın bir oyuncu gibi hareket etmesi bence olasılık dışı. Neden mi? Adı üstünde "yapay zeka"
Yazılı olan algoritmalar dışında hareket etmesi ancak oyun üzerinde oluşan kısmi döngüler ile değişebilir. Her ülkenin kendine has algoritmaları olduğu için bir hedefleri vardır ve o hedeflere göre ilerleme katederler. Bunlar nedir diye merak edenler şuraları inceleyebilirler;
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\events
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\decisions
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\missions
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\history\countries
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\history\diplomacy
- E:\Steam\steamapps\common\Europa Universalis IV\history\wars
* Son sürümlerde (1.20 ve üstü) yapay zekanın, nefret ettiğim tek yanı; savaş sırasında, bir toprağı kuşatırken bana karşı saldırıya geçmesi ve bütün ordularımı oraya doğru yönlendirdikten sonra savaşmaktan vazgeçmesi. Böyle "fake" atmalardan nefret ediyorum. Çıldırıyorum. Tam anlamıyla aptallık olarak nitelendiriyorum.