Günlük: EU4 - Venedik, İtalya ve Hollanda Görev Ağaçları
#1
J9OKFl1.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Venedik, İtalya ve Hollanda içerikleri paylaşılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1629487/ :Merhaba ve iyi günler! Bugün Venedik, İtalya ve Hollanda için hazırladığımız içeriklere bir göz atacağız. Bu ülkelerin üçü de ticaret, denizcilik becerisi ve bir dereceye kadar kolonileşme gibi birçok ortak oynanış yönüne sahip. Hollanda ve Venedik'te olduğu gibi tarihin önemli unsurları olarak ya da İtalya'nın durumunda olduğu gibi değerli oyun eklentileri olarak, bu ülkeler yaklaşan DLC ile yeni içerik alacaklar.

Venedik

Gücünün doruğuna 15. yüzyılda ulaşan Yüce Venedik Cumhuriyeti, denizcilik faaliyetlerinin kalbinde yer almakta ve kendi ticaret bölgesini güçlü bir şekilde kontrol etmektedir. Şöhretli bir tarihe sahip olan La Serenìssima, İtalya'nın en nüfuzlu devletlerinden biridir. Rönesans'ın zirvesinde, sanat ve kültürün refahı, yeni sanatçıların, mimarinin ve geleneklerin çiçek açmasına ve yükselmesine yol açıyor. Güneyde, Roma'nın kalıntıları Cumhuriyet güçleri ve Osmanlı Türkleri arasında ele geçirilmek için bekliyor. Kuzeyde ise Kutsal Roma İmparatoru, İtalya'yı merkezi olmayan İmparatorluğu içinde tutma mücadelesi vermektedir. Yarımada yakında kanlı bir mücadeleye ev sahipliği yapacak, zira fatihler birbirlerinin topraklarına açgözlülükle göz dikecekler. Venedik'in içeriği detaylara, tarihselliğe ve oyunun geçtiği zaman diliminde İtalya'nın en ünlü cumhuriyeti etrafında büyük bir hikaye anlatmaya özen gösterilerek hazırlandı. Andiamo!

venice%20tree.png

Venedik için yeni içerik, çok sayıda yeni görevle donanmış bir ağaçla birlikte geliyor. Bunlar, İtalyan savaşları, yarımada ve ötesindeki fetihler, denizcilik yayılmacılığı, iç kalkınma, sanat ve kültürün geliştirilmesi ve hatta kolonileşme gibi Cumhuriyet tarihinin çeşitli yönlerini kapsayacak. Ama durun, dahası da var! Venedik artık yepyeni bir hükûmet mekaniği olan Onlar Konseyi'ne de erişebiliyor. Bunun yanı sıra, Venedik'in (ve halkının) tiyatrodan Titian'a ve Loredanian Akademisi'ne kadar en ünlü başarılarını konu alan yeni olaylarla oyununuzun zevki zenginleştirilecek.

Başlangıçta, ağacın üst üçte birlik kısmı iç meselelere odaklanacak ve iç işlerinde birincil düşmanınız olan Onlar Konseyi'nin tanıtılmasıyla başlayacak:

council%20of%20ten%20event.png
Not: Tarihi bilgiler, çeşitli siyasi, askeri ve kültürel olayların nedenlerini ve nasıllarını gösteren Venedik'in etrafındaki içeriğin ana temalarından biridir!

council%20of%20ten%20mechanic.png
Not: Bu Geliştirici Günlüğündeki tüm sanat unsurları geçici.

Doç'un nüfuzuna ve Venedik'i savaşlara ve hatta otokratik yönetime sürükleme girişimlerine karşı çıkan Konsey'in Venedik üzerindeki otoritesi %90 civarında başlayacak ve Doç'u zor bir duruma sokacak. Oyununuz boyunca bu mekanik, karar verme mekanizmanızda önemli bir yere sahip olacak ve meydana gelebilecek çeşitli genel ve özel olayların yanı sıra görev ödülleri ve etkileşimlerden de etkilenecek. Konseyin otoritesi %90 sınırını aşarsa, Doç'un herhangi bir savaş başlatmasını yasaklayacak ve yukarıda gösterildiği gibi daha ciddi yansımaları olacaktır.

Doç'un yeteneklerinin düşük olması durumunda konseyin daha uyumlu ve rahat olacağını, yetkin bir Doç'un ise konseyin tepki vermesine neden olarak otoritesini pasif bir şekilde artıracağını belirtmek gerekir.

Onlar Konseyi'ne bağlı üç etkileşim, yönetici tarafın ve yeteneklerinin bir temsilidir. Venedik'in Aristokratlara, Tüccarlara ve Loncalara erişimi bulunuyor. Her etkileşim Doç ile baştaki taraf arasında bir değiş tokuştur. Onlara kraliyet toprakları ve siyasi güç verirsiniz. Karşılığında ise kısa vadeli güçlü avantajlar elde edebilirsiniz:

Hem Aristokratlar hem de Tüccarlar hükümdar gücünün yanı sıra kendi zümreleri için kraliyet toprakları talep ederken, Loncalar hükümdar gücünün yanı sıra Cumhuriyet Geleneği talep edecektir. Karşılığında, başkent gelişmişliğinden hükûmet reformu ilerlemesine ve hatta Venedik'te deniz piyadelerine veya kadırgalara kadar çok yönlülüğe izin veren çok çeşitli bonuslar verecekler. Yukarıda bahsi geçen gemi, birlik ve kalkınma desteklerinin yanı sıra, etkileşimler de Konsey'in otoritesini azaltacak ve her tarafın kendine özgü etkileşimleri olacak.

Devam edecek olursak, bu dalın görevlerinin önemli bir kısmı, ödülleri aracılığıyla sergilenen tarihi olaylarla ilişkilidir:

titian%201.png
Not: İkinci seçenek de aynı ödülü veriyor. Daha fazla bilgi edinmek isteyenler için Venedik, mimari ve Rönesans hakkında ayrıntılara giriyor!

titian%202.png

İşte içeriğin ilk bölümündeki diğer birkaç görev ve ilgili ödülleri:

batch1.png

Bu dalın sonunda aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:

golden%20republic%20event.png

la%20serenissima%20color.png
Not: Olaydan sonra fikrinizi değiştirdiniz ve eski renginizi/adınızı geri mi istiyorsunuz? Bunu "Adımı Geri Getir" / "Rengimi Geri Getir" kararları ile yapabilirsiniz!

Ve işte Altın Cumhuriyet'in fikirleri:

Kod:
LNS_ideas = {
    start = {
        trade_steering = 0.33
        galley_power = 0.25
    }

    bonus = {
        discipline = 0.05
    }

    trigger = {
        tag = VEN
        NOT = { has_country_flag = ven_upgrade_state_inuisition_idea_flag }
    }
    free = yes        #will be added at load.

    lns_renaissance_art = {
        technology_cost = -0.1
    }
    stato_da_mar = {
        #Present in the previous VEN_ideas ideaset
    }
    lns_maritime_dominance = {
        global_trade_power = 0.2
    }
    lns_a_gunpowder_republic = {
        fire_damage = 0.15
        land_forcelimit_modifier = 0.2
    }
    backing_of_the_ducat = {
        naval_forcelimit_modifier = 0.5
    }
    reform_the_uscocchi = {
        global_ship_trade_power = 0.35
        global_trade_goods_size_modifier = 0.1
    }
    maggior_consiglio = {
        max_absolutism = 10
        max_revolutionary_zeal = 10
    }
}

İkinci dal ise Cumhuriyet'in dışa doğru genişlemesi ve İtalya, Akdeniz ve ötesindeki çeşitli cephelerle ilgilenecek. Başlangıçta, kara ordusunu tercih etmekten Donanmayı veya Paralı Asker gruplarını tercih etmeye kadar değişen seçeneklerle ordunuzun uzmanlığını seçmekle görevlendirileceksiniz.

Düzenli ordu dalı, mevcut Askeri danışman seçiminize aşağıda gösterildiği gibi güçlü bir kalıcı bonus katacak:

cernida%20system.png
Not: Hmm, belki de Kuşatma etkisinin biraz zayıflatılması gerekiyordur, %3? Siz ne düşünüyorsunuz?

İkinci görev Venedik için ilginç bir etki sağlayacak:

modern%20warfare%20tactics.png

Paralı Asker dalı, ilgili Militarizasyon mekaniğinin etkisini artıracak ve Venedik şehrini paralı asker ordunuzun idari merkezine dönüştürerek özel yeni bir karara erişim sağlayacak:

condottieri.png

men%20of%20war.png

Donanmaya odaklanan son dal:

masters%20of%20the%20sea.png

navy%20with%20a%20state.png

Fetih yolu, genişleme, etkinlikler ve ilginç değiştiriciler için birçok yol içerir:

means%20of%20transaction.png

unify%20italy.png

Son dal, Venedik'in ticaret ve denizcilik alanındaki hakimiyetini Aden, Hindistan, Çin ve hatta Amerika'ya uzanan rotalarla Akdeniz'in ötesine yaydığı alternatif bir tarih yolunu izliyor:

batch2.png

Son olarak Venedik, Kızıldeniz'de Süveyş Kanalı'nın inşasını kolaylaştırıp hızlandırarak keşif, fetih ve ticaret amaçlı filolarına erişim sağlayabilecek "Into the Red Sea" görevine sahip. Bu görev Memluklerle işbirliği ve ittifak gerektirecek ve iki ülke arasındaki diplomasinin bozulması, ilgili iki eyaletteki Memluk corelarını geri vererek savaşa yol açacak:

into%20the%20red%20sea.png

İtalya

Hazır İtalyan yarımadasındayken, İtalya'nın kendisine de bir göz atalım. Domination'da yer alan içeriğin kalibresine uygun olarak, İtalya yeni ve gözden geçirilmiş içeriğe sahip olacak. Görev ağacının temel ilkelerinin çoğu korunsa da bazı kısımları gözden geçirildi ve genişletildi, hadi bir göz atalım!

Italy_Main.png

Emperor versiyonunda olduğu gibi, görev ağacı Roma İmparatorluğu'nun tekrar kurulmasına, İtalya'nın hem siyasi hem de ekonomik olarak birleştirilmesine ve orduda reform yapılmasına odaklanıyor. Bunun yanı sıra, devam eden Rönesans ile ilgili bir alt ağaç ve iki ticaret bölgesinden hangisine odaklanacağınıza göre değişen farklı ağaçlar bulunuyor.

Yapı bakımından görev ağacı, sadece genel Roma Dirilişi teması bakımından değil, aynı zamanda tasarlanma şekli bakımından da Bizans'a oldukça benziyor. Görev ağacı, çabalarınızın ödülü olan "kalıcı etkiyi" aşamalı olarak geliştiren evrimleşen etkilerden yararlanıyor. Daha sonraki fetih görevleri, hızlı ve acımasız fetihleri teşvik eden çağa bağlı etkiler sunuyor. Hâlâ yapabiliyorken bu etkileri toplayın!

Risorgimento ile ilgili en soldaki dal, sizi İtalya Bölgesi'ndeki çekirdek bölgelerinizi geliştirmeye ve politik olarak birleştirmeye itiyor. Bu ağacın sonunda, Büyük Güçlerden biri olarak yerinizi alacaksınız:

eu4_725.png

eu4_727.png

eu4_728.png

Görev ağacında ayrıca ordunuzla ilgili 3 görev bulunmaktadır; Condottieri tabanlı bir orduya sahip olma fırsatı ile başlayıp kadırgaları modernize etme (mevcut miktarlarını, savaş güçlerini artırma veya birlikleri taşımalarına izin verme) ve Alp savunmanızı geliştirme görevleri. İşte "Adapting Our Military" görev ödülü:

eu4_727.png

Devam etmeden önce, ekonomik görevlerle aramızda kalan diğer mini dal Rönesans ile ilgili. İlk göreviniz Rönesans'ın Doğduğu Yeri (bu durumda Lucca) 10 kez geliştirmenizi ve tüm teknolojilerde zamanın ilerisinde olmanızı gerektiriyor:

eu4_725.png

eu4_726.png

Son olarak, Ekonomi ile başlayan Ekonomi ve Ticaret ile ilgili görevler. Görev ağacının bu kısmı kuzey ve güney ekonomileri arasında eşitlik sağlamak ve aynı zamanda İtalyan mallarını dünya pazarlarına sürmekle ilgili. Oyunun zaman çerçevesinin dışında olmasına rağmen Risorgimento ve İtalya'nın erken dönem siyasetindeki rolü nedeniyle dahil etmeyi uygun bulduğumuz Camillo Benso Cavour'un bir Devlet Adamı danışmanı olarak dahil edilmesi de dikkate değer bir unsur.

eu4_725.png

eu4_727.png

Son olarak, ticaretle ilgili dallanan görevler. Başlamak için 300 Dukalık büyük bir ticaret geliri, 30 Ticaret Merkezi ve en az %80 ticaret payına sahip olduğunuz 3 Ticaret bölgesine sahip olmanız gerekiyor, ödül olarak da yeni görev ağacınızı seçebiliyorsunuz:

eu4_725.png

Seçtiğiniz görev ağacının yanı sıra, seçiminizin yeni açtığınız ayrıcalık üzerinde de etkisi olacak! Yakın ve uzak doğudan gelen ticareti La Serenissima pazarlarına yönlendirmeye odaklanan Venedik dalıyla başlayarak iki dalı gözden geçirelim:

Venetian_Branch.png

"Venetian Supremacy", Venedik ticaret bölgesini Dünyanın en zengin bölgesi hâline getirmenizi ve bölgenin en az 150 Ticaret Değerine sahip olmasını istiyor, muhtemelen buna yakın olacaksınız. "Eastern Markets" sizi Doğu Akdeniz meselelerine burnunuzu sokmanızı sağlayarak Mısır, Halep ve Konstantinopolis'te %80 Ticaret Payı elde etmenizi isteyecek. Son olarak, "The Journey to the East" Süveyş Kanalı'nı inşa etmenizi ve Hindistan'ın Batı Kıyısı'ndan gelen ticareti Aden Körfezi'ne yönlendirmenizi gerektiriyor, işte bunun size getireceği ödüller:

eu4_728.png

eu4_727.png

Şimdi Ceneviz kolunu inceleyelim:

Genoese_Branch.png

Bu görev ağacı birçok yönden diğeriyle paralel. "Western Favoritism", "Venetian Supremacy" ile aynı ancak onun yerine Ceneviz'e odaklanıyor. "Plus Ultra" Tunus, Valensiya ve Sevilla'da %80 ticaret payı gerektiriyor. "İtalyan Keşfi" tamamen Yeni Dünya'da bir Koloni İmparatorluğu kurmakla alakalı. İşte bekleyebilecekleriniz:

eu4_731.png

eu4_727.png

Hollanda

EU4'ün başlangıç tarihinde, Hollanda Bölgesi çoğunlukla Burgonya Krallığı'na bağlıydı ve sadece birkaç ülke hâlâ bağımsızdı. Utrecht, Burgonyalı İyi Philip'in artan nüfuzuna karşı savaşırken, Frizya bir süredir soylu gücü azalan bir devlet olarak öne çıkıyordu. Bu nedenle, başlangıçtaki bazı küçük görevler, hangi ülke olarak başladığınıza bağlı olarak farklı bir ödüle sahip olacak:

MinorsTree.png

MinorsRewardsDifferences2.png

MinorsRewardsDifferences1.png

Hollanda Bölgesinin çoğunu birleştirdikten ve yukarıdaki görevleri tamamladıktan sonra, Hollanda'yı normalden daha erken kurabileceksiniz. Bu, oyuncunun içeriğin geri kalanına erişimini engellememek ve yapay engellerle kesintiye uğramayan bir oyun akışına devam etmek için yapıldı. "Je Maintinendrai" görevi, İdari Teknoloji 10 gereksinimini kaldıracak ve Hollanda bölgesindeki sınırlarınızı sağlamlaştırmak için gelişmişlik maliyetinize, disiplininize ve hak iddialarınıza bir bonus kazandıracak.

NetherlandsMainTree.png

Şanlı Devrim

Hollanda'yı kurduğunuz anda, İngiltere'ye karşı olan rekabetiniz etrafında şekillenen üç göreve erişim kazanacaksınız. "Supremacy in the Channel", "Relations in Britainr" ve "Glorious Revolution". Devlet olarak her alanda (gelişmişlik, Kanal'daki ticaret payı, vb.) İngiltere/Büyük Britanya'yı tamamen gölgede bıraktığınızda, Şanlı Devrim'i başlatabilecek ve tahtlarında hak iddia edebileceksiniz.

GloriousRevolution1.png

Oyununuzun ilerleyen aşamalarında, teknoloji 20'ye ulaştığınızda, İngiltere veya Büyük Britanya'nın hala Birlik altında olması durumunda, aşağıda gösterildiği gibi özel bir renk ve özel fikirlerle Birleşik Kraliyet devletini kurabileceksiniz.

GloriousRevolution3.png
Not: Bu aynı zamanda ana oyunda da bulunacak

Yukarıda gösterilen fikirler (gelenekler ve hırs dışında) iki ulusun tam bir karışımı ve Birleşik Kraliyetler olarak Büyük Britanya, İngiltere ve Hollanda'nın içeriklerine (olaylar gibi) erişebileceksiniz.

Hansa İlişkileri

1441 yılında Kopenhag Antlaşması sırasında Hollandalılar Baltık Denizi'ndeki tahıl ticaretini güvence altına almayı başardılar. Ancak, büyük miktarda tazminat ödemek zorunda kaldılar. Bu nedenle, Baltık'ta diplomatik yollarla veya kılıçla daha fazla erişim elde etme seçeneği ile Hansa rekabetine adanmış bir dal bulunuyor.

hansa1.png

Ordu ve Donanma

Hollandalıların ordularının organizasyonuna ilişkin benzersiz bir karakterleri vardı. Örneğin, 80 Yıl Savaşları sırasında kurdukları Staatse Leger adlı ordu, etkileyici yeteneklere sahip bir savunma gücüydü. Hollanda Bölgesinin büyüklüğü göz önüne alındığında, bu kuvvet istilacı bir güce karşı hızlı tepki verebiliyordu. Ayrıca Hollandalılar mühendislik sanatında da uzmandılar. Herhangi bir istilacı gücü geciktirecek Sabit Garnizonlar Sistemini getirmişlerdi ve Menno van Coehoorn gibi insanlar modern kuşatma savaşının öncüleri olarak anılacaklardı.

army.png

Ancak, yukarıda sayılanlar ne kadar etkileyici olursa olsun, Hollanda ordusunun asıl odak noktası donanmasıydı. Her birinin kendi çıkarları olan Beş Amirallikten, çok amaçlı Flyut Gemilerine ve büyük amiralleri Michiel de Ruyter'e kadar. Hollanda donanması ticarete hükmetmeye ve denizlerdeki rakiplerinizi ezmeye odaklanarak okyanuslar boyunca hüküm süren bir imparatorluk kurmayı hedefliyor.

nednavy.png

Gelişmişlik Odağı

Hollanda için 1.37 içeriği, oyuncunun Hollanda Bölgesindeki şehirlerin gelişimine katılması için yeni araçlar sunuyor. Hollandalı oyuncuların çoğu gelişmişlik ve kolonicilik odaklı bir oyun tarzına yönelen tarihi bir yolu tercih ettiğinden, oyun sırasında önemli bir derinlik ve içerik katmak için reformlar, görevler ve daha fazlası şeklinde yeni içerikler eklendi. Bunların çoğu Hollanda'nın toprak kazanmasının yanı sıra Cumhuriyet'in kendisini organize ettiği Yedi Eyalet etrafında dönmektedir.

tall.png

Kolonicilik

Hollanda'nın sunduğu kolonicilik içeriği oldukça kapsamlı. Görev dalı daha çok Hint Adaları'ndaki baharata ulaşmak için ileri merkezler elde etmeye odaklanıyor. Buna ek olarak, Hollanda artık en çok talep edilen şeylerden birine erişebiliyor: VoC. Artık VoC'u Doğu Hindistan Şirketi'ne benzer bir Ticari İşletme olarak kurabilirsiniz. Ayrıca yeni Vasal İlişkileri ile yeni Ticari İşletmenizin özelleştirilmesine olanak sağladık.

colonial.png
Not: Normal Hollanda renginin açık bir versiyonunu tercih ettik.

İç İçerik, Yeni Olaylar, Yeni Reformlar

Son olarak, Hollanda'nın iç yönetimine eklemeler yapıldı. Görev ağacının Dini ve kültürel dalı (Re-Organizing Clergy, Low Countries Universities vb.) artık sapkınlara karşı hoşgörünüzü artırmak ve Erasmus'un öğretileri gibi daha hümanist fikirleri teşvik etmek için size daha fazla araç sağlıyor. Barok Mimarisi veya Kuzey Rönesansı gibi sanatsal başarılardan da bahsediliyor.

internalflavor.png

Artık Hollanda tarafları ile oynamanın daha fazla yolu var. Oyuncunun Devletçilerin veya Orangistlerin tarafını tutması için yeni Hükûmet Reformları eklendi. Ayrıca bu iki grup arasındaki çatışmaya adanmış küçük bir dal da var ve buradaki ödüller hangisinin tarafında olmaya karar verdiğinize bağlı, belki de bu sırada rakip bir veya iki başbakanı ortadan kaldırabilirsiniz.

SvObatch.png

SvO5.png
Not: Bu olay ana oyunda da bulunacak.

Son olarak, Hollanda'da artık daha fazla olay bulunuyor, bunların çoğu Büyük İnsanlar etrafında dönüyor ve birkaçı da Hollanda'nın diğer bazı mimari başarıları hakkında. Bunlar da ana oyunda mevcut olacak ve Hollanda gibi zaten iyi işlenmiş bir ülkeyi tamamlamak için harika bir tercih olduğunu düşünüyorum.

Eventbatch.png
Not: Bu olaylar ana oyunda da bulunacak!

Bugünkü Geliştirici Günlüğünü okuduğunuz için teşekkür ederiz! Önümüzdeki hafta Avusturya, Almanya, Macaristan ve Bohemya hakkında konuşmak için Pintu eşliğinde geri döneceğiz!

Gitmeden önce, FatherLorris'ten bir başka harika çizgi romanımız daha var:

ComicLorrisNetherlands.png
WhaW8Am.gif
[+] 2 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.