Bu geliştirici günlüğünde Paradox'un 3 boyutlu grafik sanatçısı Carlos Lundhall, oyundaki birim modellemelerinde yapılan değişikliklerden bahsediyor.
Carlos Lundhall :Merhabalar, benim adım Carlos Lundhall.
Paradox Geliştirici Stüdyolarında 3 boyutlu grafik sanatçısı olarak çalışıyorum ve bugün sizlere 1.19 yamasıyla birlikte yaptığımız görsel geliştirmelerden bahsedeceğiz : Yeni vanilla birim modellemeleri.
Europa Universalis IV ile Mare Nostrum DLC'sinin yapımında çalışırken tanıştım, ilk olarak oyunun atmosferini sindirme amaçlı oyunu açmış olsam da oyuna tutuldum diyebilirim. Şimdi 300 saati aşkın bir oynama sürem var (biliyorum çok fazla değil) ve Töton Tarikatı, Bizans gibi güçlü ülkelerin yanında kalan zayıf ülkelerle oynamayı seviyorum.
Oyunda geçirdiğim bu zaman esnasında dikkatimi çeken ana unsur oyundaki ana birim modellemelerinin oyuna yeni eklediğimiz birim modellemeleriyle arasındaki farktı. Dolayısıyla bu ana, vanilla birim modellemeleri üzerinde çalıştım.
Aşağıda yeni halleriyle eski hallerini karşılaştırabilirsiniz.
İlk başta kişisel olarak bu işe girişmiştim, 1. basamak batılı ülkelerin modellemelerini bitirdikten sonra burada Kişisel Gelişim Zamanı adını verdiğimiz, ayda 1 gün oyunla bir şekilde alakalı olmak koşuluyla istediğimiz husus üzerinde çalıştığımız gün sonrası bu çalışmamı Catalak'a sundum ve asıl mesai vaktimde de bu husus üzerinde uğraşmak için izni kaptım.
Ondan sonrasında bir hayli araştırma yapmam gerekti. 1200'ü aşkın resim inceledim ve kaydettim, bunların yanı sıra günlük tekrar referans resim arayışlarım oldu onları da kaydettim, sanırım resimleri kaydetmeyi seviyorum.
İş konsept yaratmaya gelince oldschool-vari bir yaklaşımla kağıt ve kalem kullandım.
Görebildiğiniz gibi tier 1 için süvariler de yapmak istiyordum ancak zaman yetmedi.
Ardından modellemeye geçtik, bu kısımda size teknik 3D terimleri kullanarak bunaltmayacağım, özet geçmek gerekirse:Aşağıdaki resimde bu 4 aşamayı KABACA görebilirsiniz.
- Konsept
- Poligonal Modelleme
- Desenler
- Oyuna yükleyiş
Aynı zamanda Carlberg başta olmak üzere iş arkadaşlarımdan bol miktarda geridönüş ve yardım aldım. Kendisi hem tarih hem de modelleme konusunda engin bir bilgiye sahip.
Çalışmam esnasında bazı sıkıntılarla karşılaşmadım değil, oyundaki bazı taglar her ne kadar kendilerine has kodlara sahip olsalar da vanilla modellemeleri kullanıyorlardı.
Bu durumda yapabileceğim 2 seçenek vardı.
1. Yeni birim modellemelerini kullanıp bu ülkeler için özel renkler kullanmak.
2. Bu ülkeler için baştan birim modellemeleri yapmak.
İkinci seçeneği tercih ettim, aşağıda bazı örnekler görebilirsiniz.
Aynı zamanda oyundaki silahları da baştan yaptık.
Ve karşınızda final birim modellemeleri
Bugünlük benden bu kadar,
Okuduğunuz için teşekkürler, umarım yeni birimleri beğenirsiniz.