Günlük: GalCiv4 - Komutanların Yükselişi
#1
qn6ep8.jpg

Galactic Civilizations IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda komutanlardan bahsediliyor.

https://www.galciv4.com/article/506674/ :"Bu, GalCivII'nin daha iyi grafiklisinden ibaret", GalCivIII çıktığında bazı GalCiv hayranlarının yaptığı bir yorumdu. Civilization VI'nın Civilization V'in daha iyi grafiklisi olduğunu söylemekten daha doğru değildi ama bunu neye dayanarak söylediklerini anlayabiliyorduk. Önceki versiyona göre fazla büyük bütçeli değişiklik yoktu. Çünkü zamanımızın ve bütçemizin çoğu yepyeni bir 4X oyun motoru inşa etmeye harcanıyordu.

GalCivII ne kadar iyi olsa da GalCivI ile aynı motorun üzerine inşa edilmişti, o da OS/2 için çıkan Etrepreneur'ün üzerine inşa edildiği motorla aynı motorun üzerine inşa edilen The Corporate Machine ile aynı motorun üzerine inşa edilmişti.

GalCivIV ondan önce gelenlere göre öyle epey çığır açıcı, çünkü bu defa son model bir motorla işe koyuluyoruz. Özelliklerden bazıları geriye dönüp baktığımızda gayet bariz... Komutanlar gibi.

Vatandaşlara Dair Kısa Bir Özet
Kolonilerdeki spesifik sayılı nüfuslar GalCivIV'te yok. OS/2 versiyonunda bile Dünya'nın -9 milyon insanla- 1 milyon insanlı kolonilerden bir şekilde çok daha iyi olmadığını açıklamakta zorlanıyorduk. Kolonilerin yalnız birkaç yılda eninde sonunda Dünya seviyesine eriştiğini açıklamak için uğraştık. Artık bunun yerine uygarlığınızın nüfusunu temsil eden Vatandaşlara odaklanıyoruz.

Görsel

Her vatandaşın 4 değeri vardır:
  • Zekâ
  • Sosyal Beceriler
  • Gayret
  • Azim
Farklı türlerin bu alanlarda farklı eğilimleri vardır. Örneğin Drengin'in sosyal becerileri berbat olmasına rağmen azimleri çok yüksektir.

Vatandaşların uygarlığınızda İşçi, Kolonist, Bilim İnsanı, Diplomat, İdareci, Mühendis, Lider vb. çeşitli meslekleri vardır.

Lider Vatandaşlar
Liderler, uygarlığınızı yönetirken size yardımcı olacak nadir vatandaşlardır. Bir lider işe alınarak (ya da daha sonraları alt tabakadan terfi edilerek) diplomat, vali, bakan ve artık komutan gibi mesleklere atanabilir. Değerler, zekâ, sosyal beceriler vb. bir liderin belirli bir işi ne kadar iyi yapacağını belirler.

Uygarlığınıza Özel Gemiler
Her uygarlığın kendine has birkaç gemisi vardır. Bu gemilerin kilidi araştırmayla veya yalnızca o uygarlığa özel çeşitli başarımlar tamamlanarak açılır. Bu gemilerden birine bir lider atanabilir ve işte, "bedava" bir geminiz oldu (lideri almanın maliyetini/gereken çabayı saymazsanız).

Görsel

Her uygarlığın sancak gemisi gerçekte ne tür bir uygarlık olduklarını yansıtır. Örneğin Drengin fethi, militarizmi ve zorla üretime odaklanan gemilere sahip olmaya eğilimlidir. Tam aksine insanların diplomasi, ticaret, kültüre odaklanmaya meyilli... ve oyunun sonralarında şaşırtıcı derecede ölümcül bir gemileri var... (Ne? İnsanlar savaşın gizli ustaları mı? Bu imkânsız!)

Geminin yetenekleri liderin becerilerinden fayda sağlar:
  • Azim = Daha iyi silahlar ve savunmalar.
  • Gayret = Bir gezegende görevlendirildiğinde daha iyi gezegen üretimi bonusları.
  • Zekâ = Daha hızlı hareket ve bir gezegende görevlendirildiğinde daha iyi gezegen araştırması.
  • Sosyal Beceriler = Görevlendirildiği gezegen için nüfuz bonusları ve ekonomik bonuslar, yakalama yeteneğine sahip gemiler için bonuslar.
Asimetri
Hayat adil değildir, Galactic Civilizations IV uygarlıkların asimetrik olmadığından emin olmak için elinden geleni yapıyor. Yalnızca farklı türler arasında farklı alanlarda büyük kabiliyet farkları var. Komutanlar bu konuda bizim için başka bir araç oluyor. Örneğin, yavaş çoğalan bir uygarlığa başka kimsenin kolonileştiremediği gezegenleri kolonileştirebilmeleri için özel gemiler verebiliriz. Her uygarlık için aynı miktarda özel gemi yok. Bu, her uygarlığa daha çok karakter ve stratejik derinlik vermek için kullanabildiğimiz bir oyun tasarım aracı niteliğinde.
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.