Günlük: GalCiv4 - Yeni Oyuncular
#1
qn6ep8.jpg
Galactic Civilizations IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda yeni oyuncular için oluşturulan özelliklerden bahsediliyor.

https://forums.galciv4.com/507233/galciv...onboarding :Bir oyunun başarılı veya başarısız olma arasındaki fark, oyununa yeni oyuncular geliyor mu ve oyundan keyif alıyorlar mı sorularıyla iki kıstas belirtebiliriz. Oyun yayımcıları için, oyuna gelen yeni oyuncular bir mil taşı olarak görülebilir. Şimdi GalCiv IV'ün bunu nasıl yaptığına ve GalCiv III'ten neleri farklı yaptığına bir göz atalım.

Başlangıç Ekranı

image_thumb.png

Başlangıç Ekranı için bir çok yeni çalışma yaptık. Örneğin bu alanda kaç buton olmalı? Hangi butonlar nerede olmalı? Renk tonlamaları nasıl olmalı?

Örneğin yukardaki gördüğünüz alandan Exit butonunu kaldırıp sade bir şekilde sağ üst köşeye bir X işareti koymayı düşünüyoruz. Böylelikle alandan tasarruf edip yeni bir Tutotial butonu sığdırabiliriz.

Yeni Oyun

image_thumb_3.png

Bu sürüme gelene kadar (benim tarafımdan) bu ara yüz için sürekli bir şikayet vardı. Hala ideal değil (sağda bulunan küçük küçük kaydırma çubuğu hala problem). Eskiye nazaran büyük bir ilerleme. Burada ne istediğimiz çok açık ve bunu görmek keyifli bir deneyim.

Özelleştirme

image_thumb_4.png

GalCiv III geniş özelleştirme seçeneklerine sahipti ancak her nasıl olduysa bunlar arka planda kalmıştı. Bu sefer bu gibi özelliklerin daha göz önünde olmasını sağladık. Ancak daha tam olarak hazır değil.

image_thumb_5.png

Ancak yine de, oyuncu uygarlığını oluştururken nasıl bir şey olacağı konusunda manipüle edebiliyor.

Galaksi

Bu ekran 'Galaksi' olarak adlandırılmalıdır. Bu kısımda galaksi boyutunu, başlangıç sektörünüzün boyutunu vb. ayarlamaları görsel ve eğlenceli bir şekilde yapmak isteriz. Yani tüm bu seçenekler için açılır menülerin yerini bir tür görsel ipuçları içeren yapılar alacaktır.

image_thumb_6.png

Kısacası bu ekran henüz hazır değil ve bittiğinde tüm oyun haritası bu ekrandan oluşturulacak.

Rakipler

Şimdi rakiplerimizi seçiyoruz. Bu ara yüzün amacı, oyuncunun galakside bulunmasını istediği çeşitli türleri seçebilmesini sağlamaktır. Bu ekranda kendi türünüzü görmenize gerek yok, o yüzden büyük ihtimalle kaldırılacaktır.

image_thumb_7.png

GalCiv IV'deki temel fark diğer oyunlardan daha fazla sayıda ara yüz tasarlamamızdır. Bunun sebebi, yeni oyunculara ulaşmak istememiz. Yaptığımız birçok araştırmada gördüğümüz üzere, çoğu oyuncunun kendi başlangıç tasarımlarını yapmaktan keyif aldığını ve bunun eğlenceli bir deneyim sunduğunun farkındayız.

Oyuna Giriş

Haydi oyuna girelim. Bu kısımda bir metin duvarı yerine, sesli bir şekilde okunacak paragraflara ihtiyacımız var. Temel amaç oyuncunun uygarlığına çaba sarfetmesini sağlamak.

image_thumb_8.png

Bir kaç yıl içinde, düz metinlerden uygarlıkların özel ve otomatik oluşturulan seslere sahip olmasını umuyoruz.

Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.