Günlük: Grey Eminence - Nüfus
#1
farmers.jpg

https://www.nestinars.com/news/dev-diary-2/ :Herkese merhaba, Grey Eminence'ın ikinci geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.

Bugün, Grey Eminence'ın en önemli özelliklerinden birine, nüfus sistemine, nasıl çalıştığına, neyin yönlendirdiğine, nasıl etkileşime girebileceğinize ve nasıl mod'layabileceğinize detaylı bir bakış atacağız.

Nüfus

Grey Eminence, özünde, insanı konu alan bir oyun hem kitlesel hem - belirli önemli karakterler için - bireysel. Bu insanların hayatını biçimlendirmek daha karmaşık olaylara giden yolda ilk adımdır, bu yüzden biz de mümkün olduğu kadar çok demografik özellikleri gözlemledik.

Daha önce her altıgenin kendi nüfusuna sahip olabileceğinden bahsetmiştik. Bu nüfus yaş, sosyal sınıf, din, ve cinsiyete (bu sırada) dayalı segmentlere ayrılır. Bu sıra önemli çünkü bu parametreleri içeren kombinasyonların belli bir limiti var. Esasında, her altıgen, nüfusuyla ilgili tüm bilgiyi içeren bir veri tabanıdır.

shangdu.jpg
Shangdu bir zamanlar, 1356 yılında Çin'de hüküm süren Yuan hanedanının yaz başkentiydi. Kubilay Han'ın emriyle inşa edilen şehir, Bozkır ve Orta Krallık'ın buluşma noktasıydı. Bir süre için, Moğollar'ın en büyük şehriydi - ancak sadece on yıllar sonra, yükselişe geçen Ming hanedanı tarafından yakıldı. Yine de kaderi böyle olmayabilir.

Her nüfus segmentini eksiksiz bir biçimde izleyerek, belli bir nüfusta gerçekleşen çeşitli süreçleri kesin olarak simüle edebilen demografik bir model yaratabiliyoruz.

Demografik Model

Bütün nüfusların temelinde çocuklar vardır ve bu yüzden çocukların kendine ayrı segmenti var. Diğer segmentlerin aksine, çocuklar kültür, din veya sosyal sınıf olarak ayrılmazlar. Bunun yerine, büyüdüklerinde, altıgende mevcut bulunan yetişkin segmentlerine oranlı bir şekilde dağılırlar. Bu oranlar sapabilir: kültürel ayrım veya dini hoşgörüsüzlük ebeveynlerin çocuklarını farklı bir şekilde yetiştirmelerine sebep olan faktörlerden bazılarıdır. Siz, oyuncu olarak, tepeden inme bu sürece müdahale ederek baskı uygulayabilirsiniz, ancak ne kadar etkili olacağı ülkenizin bürokratik kapasitesine bağlıdır.

Her ay, çocukların bir kesimi yetişkin olur. Bu çalışma yaşına ulaşan halk Grey Eminence dünyasını yürüten makinedir ve sosyal sınıf, kültür, din, ve cinsiyet olarak alt bölümlere ayrılır.

Çoğu yetişkin için, 1356 yılında dünya yaşanacak bir yer değildi. Kölelik ve serflik hayatın sıradan bir parçasıydı, göçebelik ise dünya çapında çoğu yerde tek yaşam tarzıydı. Bırakın siyasi özerkliği, ekonomik özerklik nüfusun çok ince bir diliminin sahip olduğu bir şeydi.  Lakin, yüzyıllar geçip giderken, bazı toplumlar özgürlüğe doğru yönelecek, en sonunda, sosyal sınıfların tarihe karıştığı, vatandaşlık'ın modern kavramına ulaşacaklar.

Yetişkinler her zaman bir kültüre ait olacak ve (neredeyse) her zaman belli bir dine mensup olacaklar. Çocukların aksine, yetişkinlerin çoğunlukla düzeni kuruludur. İnançlarından - devlet himayesinde ya da değil - çok uç durumlarda vazgeçebilirler ama yeni bir dil öğrenmek ve yabancı geleneklere ayak uydurmak az bir kesimin başarabileceği bir şeydir. Son olarak, yetişkinleri bir de erkekler ve kadınlar olarak ayırıyoruz, sebebi çok basit, çünkü sadece kadınlar çocuk doğurabilir.

Emeklilik, Grey Eminence'ın zaman akışının sonlarına doğru ortaya çıkan bir kavram olmasına rağmen, biz yine de yaşlılar için bir segment ayırdık. 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılda refah devletler için önemli bir sorundu, ve yaşlılar segmenti, emekli maaşı gibi politikaları benimsemenin(ya da ihmal etmenin) sonuçlarını modellememizde yardımcı olmakta.


pop-model.png
Grey Eminence'ın demografik modelinde gerçekleşen çeşitli süreçleri gösteren bir akış şeması.


Grey Eminence'ın nüfusunu çok tanecikli yaparak, simülasyonun diğer çeşitli noktalarına bağlayabiliyoruz. Örneğin, her kadın başına doğan çocuk sayısını yerel gıda bulunurluğuna bağlayabiliyoruz. Bazı hastalıkların çocukları orantısız şekilde etkilemesini sağlarken, bazılarının sadece yaşlıları etkilemesini sağlayabiliyoruz. Doğumu ölümden ayırarak, yeni teknolojilerin yayılmasıyla gerçekleşen nüfus patlamalarını - ya da salgınlardan dolayı gerçekleşen nüfus kırılmalarını tam olarak modelleyebiliyoruz.

Siz, bir oyuncu olarak, nüfusla nasıl etkileşime girebilirsiniz? Daha önce de bahsi geçtiği gibi, tasarım felsefemiz mikro idareden ziyade tepeden inme stratejik kararları yeğler. Çeşitli politikaları yürürlüğe sokabilirsiniz: serflerin özgürlüğüşehirlerin kümeleştirilmesi, zorla yerleştirme ve toplu ihraç gibi. Tabii bu çabaların ne kadar etkili olacağı ülkenizin bürokratik (ya da askeri) kapasitesine bağlıdır, ancak biz genel anlamda oyuncu faaliyetlerini gelişigüzel kısıtlamaya karşıyız. Asıl kısıtlamalar ülkenizin seçkinlerinin ve genel nüfusun verdiği tepkiler olacaktır: eğer yaptıklarınıza katılmazlarsa, size zor zamanlar yaşatacaklardır.

Nüfus Modlama

Her geliştirici günlüğünde bulunan özelliklerin ne kadar mod'lanabilir olduğuna dair bir kısım ekleyeceğimize söz vermiştik. Nüfus'ta, çeşitli içerik değişiklikleri yapabilirsiniz, sosyal sınıf, din, kültür, yaş ve cinsiyet ekleme, düzenleme, veya kaldırma gibi, aynı zamanda sistemin nasıl işleyeceğini de değiştirebilirsiniz. Örneğin, çocuk doğuran segmenti erkekler yapabilir ya da üreme sürecini tamamen değiştirerek insanlığı mitoz bölünmenin şanlı günlerine geri döndürebilirsiniz. Benjamin Button'lar ile dolu bir dünyanın nasıl olacağını merak ediyorsanız süreçlerin akışını tersine bile çevirebilirsiniz (spoiler uyarısı: sonu kötü bitiyor).

Özel dünyaların nüfuslarını inşa etme konusunda, nüfusa adanmış bir world editor(dünya editörü) kısmımız var. Bunun içinde dünya çapında altıgenleri boyayarak belli segmentleri sabit miktarlarda eklemenizi sağlayan nüfus fırçaları ve nüfus sayılarını daha sistematik bir şekilde düzenlemenizi sağlayan altıgen/vilayet/bölge editörü bulunmakta. Size ikinci bahsettiğim özelliğin nasıl göründüğüne dair bir örnek bırakacağım; bence Grey Eminence'ın ne kadar veri işleyebildiğini çok iyi bir şekilde gösteriyor.

altıgen/vilayet/bölge editörü

421 altıgenden oluşan bu vilayette, 2951 farklı segmente(bazıları burada yığılmakta çünkü bir altıgenden fazlasında mevcutlar) ayrılmış 1,436 milyon insan yaşamakta. Unutmayın ki bu sadece örnek veri: dünyanın çoğu bölgesi için tarihsel veriler derlemeye devam ediyoruz, yani burada gördüğünüz hiçbir şey son hali değildir.

Bu geliştirici günlüğünden bu kadar! Yenisinin ne zaman yayınlanacağını söyleyemiyoruz ancak buna yakın seviyede detaylı olmasını bekleyebilirsiniz. Gördüğünüz grafiklerin, UI* ve tarihsel verilerin devam eden işler olduğunu ve son hali olmadıklarını yineliyorum. Discord ve Subreddit'imize katılarak güncellemeleri takip edebilir, bizi Youtube, Facebook, ve Twitter üzerinden de takip edebilirsiniz. Ve Grey Eminence ile yaptıklarımızı beğeniyorsanız, bizi Patreon'dan destekleyebilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler!

*UI: User Interface, kullanıcı arayüzü.
[+] 2 üye KvotheTheArcane nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Guzel oyuna benziyor
Ara
Cevapla
#3
Günlüğü çevirirken ben de aynı şeyi düşündüm, bakalım nasıl bir şey çıkacak karşımıza.
Ara
Cevapla
#4
Pek umudum yok.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 5 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.