İleti Sayısı: 12,337
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
100
Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Arms Against Tyranny Değişiklik Listesi ve Performans Yeniliklerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...g.1600827/ :Herkese selamlar!
Arms Against Tyranny ve Stella Polaris güncellemesinin mühürlenip gönderilmeye hazır hale getirileceği gün yaklaşıyor. AAT'nin geliştirme sürecinin bir parçası olmak büyük bir zevkti ve ekip bu süreçte takdire şayan bir performans sergiledi - hepimiz çabalarımız hakkında ne düşündüğünüzü görmek için sabırsızlanıyoruz ve umarız sunduklarımızdan keyif alırsınız.
Önümüzdeki haftalar aynı zamanda bizim için yayın sonrası destek dönemine işaret ediyor. Burada topluluğun ihtiyaçlarına karşı tepkisel kalmayı tercih ediyoruz: hemen bir yayın sonrası 'yol haritası' oluşturmak aslında bunu yapmamızı zorlaştırıyor. Bunun yerine, burada aktif bir varlık göstermeye devam edeceğimizi ve gerektiğinde, zaman ve kaynaklar elverdiğince hızlı bir şekilde tepki vereceğimizi açıklamak için buradayım.
Her zamanki gibi, yama notlarını size erkenden yayınlıyoruz, böylece en sevdiğiniz açıkların düzeltilmesini bir veya iki gün önceden teorik olarak düşünebilir, hevesle bekleyebilir veya üzülebilirsiniz. Her zaman olduğu gibi, eksik notlar olabilir ve bunları bulursak, zaman geçtikçe bu yazının sonundaki bir spoiler'a eklenecektir.
1.13.0 Güncellemesi ve 1.13.1 aynı anda yayınlanacaktır.
Arms Against Tyranny- Tarihsel olmayan Fin odak ağacı yolları eklendi
- Tam Norveç odak ağacı eklendi
- Tam İsveç odak ağacı eklendi
- Tam Danimarka odak ağacı eklendi
- Tam bir ... diğer odak ağacı eklendi
- Ekipman tasarım şirketi fikirleri Askeri Sanayi Kuruluşları (MIO'lar) ile değiştirildi. MIO'lar araştırma ve üretime eklenebilir, fon kazanabilir ve üretiminiz ve ekipmanınız üzerinde artan faydaların kilidini açabilir.
- Diplomasi sekmesinin yerini Uluslararası Pazar aldı. Ekipman sivil fabrika çıktısı karşılığında alınıp satılabilir, bu da ülkelere kendilerini gelişmiş ekipmanlarla silahlandırma veya kendi kazançları için savaşta kâr elde etme yolu sunar. Diplomasi menüsüne uluslararası pazarın altındaki bir düğme aracılığıyla erişilebilir
- Dağcılar, Denizciler ve Paraşütçüler için benzersiz oyun yardımcıları ve 3 yeni destek taburu içeren branşlarla birlikte Özel Kuvvetler doktrin sayfası eklendi
- Kar motosikletleri, soğuk hava piyadeleri ve nedense bir ren geyiği de dahil olmak üzere çok sayıda yeni 3D model eklendi
- İskandinav ülkeleri için birçok yeni müzik parçasının yanı sıra birkaç ana oyun teması eklendi
Özellik- Kara ticaret rotaları artık haritada gösteriliyor. Ticaret Ambargosu eylemi artık nihai alıcıya ambargo uygulayan bir ülkenin kara tabanlı ticaretinin geçmesini engelliyor.
- Kara Doktrinleri artık belirli destek taburları için tümenlerindeki diğer tabur kategorilerinin yeteneklerini geliştiren çeşitli bonuslar içeriyor
- Tank tasarımcısında, tank şasi planlarından erişilen tarihi tank şablonları için destek eklendi
- Almanya'ya Västerbotten ve İsveç'e Sanayi için kaynak hakları veren yeni bir odak eklendi
- Birkaç ülkenin aynı ortak odak dalında ilerlemesine olanak tanıyan 'ortak' ulusal odaklar için modlama ve senaryo desteği eklendi
- Finlandiya tarihi odak ağacı yolları eklendi
Denge- Alman çeliği azaltıldı
- İsveç çelik ve tungstenini 220 çelik, 67 tungsten, 42 kromdan 260 çelik, 123 tungsten ve 63 kroma yükseltti (sırasıyla kapalı ticaret)
- Muharebe destek taburları için ayrı tümen tasarım grupları eklendi
- İklimlendirme toleransları genel olarak ayarlandığından, artık daha gerçekçi bir sıcaklık aralığında kazanılmalıdır
- otomomi̇ ve ekonomi̇ sevi̇yeleri̇ne ödünç ki̇ralama eşi̇k deği̇şti̇ri̇ci̇leri̇ eklendi̇
- ideolojilere ödünç verme eşiği değiştiricileri eklendi
- Süper Ağır tanklar artık destek bölükleridir. Süper Ağır tanklar artık hat taburları değil
- Destek şirketi araştırma süreleri artık daha kısa bir başlangıç süresine sahip bir eğriye sahiptir (200 günden yaklaşık 120 güne). Sonraki destek teknolojilerinin araştırma süreleri kademeli olarak artıyor.
- Süvari ikmal kullanımı piyade ile aynı seviyeye geri döndü
- Mühendis desteği yükseltme teknolojileri artık seviye başına %33 hendek kazandırıyor
- Yeni bir ayarlayıcı türü eklendi: Kar. Bu, bir eyaletin kar zemin koşuluna sahip olduğu düşünüldüğünde devreye girer.
- Bazı uluslar artık odak ağaçlarında ikinci bir özel kuvvetler uzmanlık dalının kilidini açma yeteneğine sahip. Binbaşı statüsüne ulaşan uluslar, 1940'tan sonra ikinci bir branş uzmanlığının kilidini de açabilir.
- Çoğu tank şasisi artık %10-20 daha fazla zırh sağlıyor
- Süper ağır tanklar artık toplamda daha pahalı, ancak destek şirketi başına 20 tane gerektiriyor
- Kış savaşı artık tarihi takvime göre başlamalıdır
- Mızrağın Ucu askeri ruhu artık deniz istilası kapasitesi yerine düz özel kuvvetler sınırı veriyor. Komando özelliği artık SF savunması yerine düz özel kuvvetler sınırı ekliyor. Bu, ordunuzun büyüklüğünden bağımsız olarak mütevazı bir elit kuvveti yönetmeyi mümkün kılmalıdır.
- uyumluluk kazancından yerel kaynaklar için %5 eklendi (0.6'dan 0.65'e)
- Halk Ordusu odağı artık askeri polisten atlı süvari bastırma değerine kadar bir tabur değiştiricisi veriyor
- hava kazası oranlarında hafif azalma
- hava egzersizi için kaza olasılığı faktörünü azalttı
- Yeni hava aracı konuşlandırması artık 30 gün sürüyor, hem de sıfırdan
- istihbaratın düşman mayınları üzerindeki maksimum etkisi artırıldı
- Saha Hastaneleri artık %10'dan %15 deneyim kaybı önleme sağlıyor
- Bakım Şirketi Araştırması 3 artık bir tümendeki zırhlı taburu başına %5'ten %1 Ekipman Yakalama sağlıyor
- Fransız Char B1 varyantından başlayarak artık temel bir ağır şasi
- İngiltere ve ABD 200 konvoyla daha başlıyor
- hem güç hem de org için mayınların temel hasarı azaltıldı
- mayın kazası olasılığı azaltıldı´, hız üzerindeki mayın etkisi azaltıldı
- mayınlar artık derin okyanus ve sığ denizlerde çok daha az etkilidir, bu alanlarda mayın için isabet şansı azalmıştır
- deniz devriye bombardıman uçaklarının kanat boyutu artık 10
- AA tank hava savunma modülleri %10-20 arasında daha fazla hava saldırısına sahiptir
- Süper Ağır AA, TD ve SPART artık hat taburları değil, destek taburlarıdır
- Bir kukla bir boğazın parçası olan bir eyaleti kontrol ettiğinde, derebeyi politikası artık dikkate alınır ve kuklanın derebeyi düşmanlarının veya kuklalarının geçmesine izin vermesini engeller.
- tank tasarımcısı için tekerlekli ve yarım paletli süspansiyon için sertlik cezası artırıldı
- ABD şimdi tank motoru 1 teknolojisi ile başlıyor
- gerçeğe daha iyi uyması için kaynaklı ve döküm zırhlarda küçük denge değişiklikleri
- tank hızı ve zırh yükseltmeleri artık çarpımsal değil eklenmiş istatistikler
- tank temel hızı, zırhı ve güvenilirliği yukarıdaki yükseltmelerdeki değişiklikler için yeniden dengelendi
- Fazla itiş gücü artık azami hız yerine çevikliği artıracak
- uçak gövdeleri̇ artik temel maksi̇mum hizlarin uçak gövdesi̇ boyutu hiz etki̇leri̇ni̇ nasil daha i̇yi̇ temsi̇l etti̇ği̇ni̇ gösteri̇yor
- deniz savaşı için ekleme eşiklerine hasar azaltma eklendi
- konvoy vuruş profili 120'den 85'e düşürülerek yeni vuruş profili hesaplamalarıyla uyumlu hale getirildi
- torpidoların isabet oranı yeni isabet profili hesaplamalarına uygun hale getirmek için artırıldı 145 > 100
- Gemi AA'sından kaynaklanan AA kesintisi biraz azaldı
- arazi savaş genişliklerini biraz azalttı, destek genişliklerini de değiştirdi
- uçak gövdeleri̇ ve modüller i̇çi̇n büyük hava dengeleme geçi̇şi̇
- hayatta kalma çalışmaları için teknoloji tarihini 1939'a yükseltti
- Geliştirilmiş uçak taretleri, büyük bomba bölmeleri için çeviklik isabetinde hafif azalma
- yeniden dengelendi, gemi motorları, orta topların görünürlük etkileri kaldırıldı, motor değişikliklerini yansıtmak için IC maliyetleri yeniden dengelendi
- süper ağır zırh artık normal ağır zırhların bir parçası, zırhlar yeniden dengelendi, taşıyıcılara kruvazör zırhı eklendi
- Zırh etekleri 1 zırh daha sağlar
- çevi̇kli̇li̇ği̇n donanmanin anti̇-hava ateşi̇ üzeri̇ndeki̇ etki̇si̇ni̇ i̇ki̇ katina çikardi
- suepr ağır bb zırhının görünürlük etkileri kaldırıldı
- küçük uçak gövdesi yalnızca tek taret modülü alabilir, taret istatistikleri avcı uçakları için daha az güçlü ancak bombardıman uçakları için daha iyi olacak şekilde ayarlandı
- modüllerin ve uçak gövdelerinin itiş gücü ve ağırlıkları yeniden dengelendi, yeni modüller eklendi
- Uçak tasarımcısı için yeni teknolojiler eklendi
- Hava muharebesinde çeviklik ve hız artışı etkisi
- güncellenmiş savaş genişliği tanımları
- uygulanan tip 2 savaş genişlikleri
- BB eninges için yeniden dengelenmiş sökme ve dönüştürme maliyetleri
- gemiler için ayarlanmış hasar azaltma eşikleri
Oynanış- İsviçre odakları, koşullar karşılanmadığında iptal etmek yerine duraklatacak şekilde ayarlandı
Kararlılık ve Performans- Denizde durdurulan orduları gözlemleyen oyuncu tarafından tetiklenen nadir senkronizasyon bozukluğu düzeltildi
- Donanıma bağlı olarak oyun performansı %30'a kadar artırıldı. Daha yüksek özelliklere sahip makineler daha büyük bir fark görecektir.
- Yüksek işlemci yükü sırasında algılanan performans ve yanıt verme hızı iyileştirildi
Arayüz- Tümen tasarımcısında artık bir taburu şablondan kaldırmak için üzerine shift tuşuna basarak tıklayabilirsiniz
- Standart olmayan çözünürlüklerde teknoloji ağacındaki bazı teknoloji klasörleriyle ilgili çeşitli sorunlar düzeltildi
- Bazı bildirimlerin pencerelerin ve yükleme ekranının önünde görünmesine neden olan sorun düzeltildi.
- Artık demiryolu silahı onarım hattına sağ tıklandığında kamera birime kaydırılacak ve onarım hattına sol tıklandığında birim seçilecek.
- Tüm üretim hattı türleri için öncelik düğmeleri düzeltildi
- Artık fareyi bir istila okunun üzerine getirdiğinizde, başka bir yolla üst üste binmiş olsa bile tüm yol görünür olacaktır.
- Ordu lideri özelliklerinin tercih edilen taktikler simgesiyle çakışmasına neden olan hata düzeltildi.
- 5 ve 10 ile artan/azalan ekipman yükseltmeleri eklendi
- Zafer noktası harita simgeleri artık kendi VP değerlerine bağlı olarak bağımsız görünürlük eşiklerine sahip. Bu davranışı kontrol etmek için birkaç yeni tanım eklendi
- Doldurulmamış izin koşullarına sahip doktrinler artık doğru bir şekilde seçilemez olarak görüntüleniyor ve koşulları listeliyor.
- Generaller alt penceresindeki Etkin Göster ayarı artık ilk açışınızda dikkate alınıyor
Yapay Zeka- YZ artık motorizasyonu tedarik düğümü başına değerlendirerek kamyon kullanımını azaltıyor ve genel öncelikleri daha mantıklı hale getiriyor.
- Afrika ve intihar-istilalar konusunda Almanya için daha da geliştirilmiş YZ davranışı
- Almanya Avrupa'da savaş çığırtkanlığı yapmadığı sürece İngiliz yapay zekasının Baltık'a erişimi artık engellenmeyecek (yani İngiltere ile Kuzey ülkeleri arasında ticaret bir kez daha akabilecek)
- Yapay zeka artık kendilerine ödünçlease veya gönüllülerle yardım eden ülkelere ambargo uygulamamalıdır (size bakıyorum, İspanya)
- YZ'nin ekipman eksiklikleri olsa bile sahadaki birimleri yükseltme olasılığı daha yüksek
- geç oyun piyadeleri için genel yapay zeka yükseltilmiş piyade şablonu eklendi
- Yapay zeka için ENG ve USA yükseltilmiş piyade şablonları eklendi ve genel olarak piyade şablonları iyileştirildi
- Yapay zeka için vurucu güç filosu başına hedeflenen maksimum deniz bölgelerini azalttı
- gelişmiş hava teknolojisi öncelikleri
- ENG daha fazla Mil fabrikası inşa edecek ve yeterli sayıda avcı uçağına sahip olduktan sonra avcı uçaklarını azaltacak ve genel olarak birkaç bombardıman uçağı daha inşa edecektir
- ABD daha fazla deniz devriye bombardıman uçağı inşa edecek
- ABD ve İngiltere savaş öncesi daha fazla tersane inşa etmeye çalışacak
- ABD şimdi 41'de özgürlük gemilerini ulusal odak noktası yapacak
- arnavutluk ve sardunya ai alanlari eklendi̇
- eng, i̇şe yaramaz i̇talyan topraklarini i̇şgal etme i̇steği̇ne erkenden karşi koyacak
- İtalya bir kez daha anti-komintern paktına katılacak
- ai biraz daha fazla cas ve bombardıman uçağı inşa eder
- Yapay zeka artık doğru çekirdeklere sahipse karar vererek Avusturya-Macaristan'ı yeniden yaratacak
- uçaklar için geliştirilmiş yapay zeka şablonları
- SOV artık Kış savaşı sırasında Leningrad'ı savunmaya daha meyilli olmalıdır
- ai demiryolu silahı araştırmalarıyla daha az ilgileniyor
- eng avcı şablonları artık daha yüksek bir prio ile yükseltildi
- Birleşik Krallık'ın işgal ve savunma stratejilerini tarihsel doğruluk için geliştirdi
- Almanya artık Norveçli, Danimarkalı veya Hollandalı bir kontrolörün oyuncu olması durumunda SSCB ile savaşa girecektir, Hollandalılar için hem Belçika hem de Fransa düşmüş olmalıdır
- Geliştirilmiş faşist YZ barış konferansı mantığı daha az bordergore, ancak daha az kukla ile sonuçlanır
- Varsayılan Barış Puanı seçenekleri kuklaları fraksiyon liderlerine çevirecek şekilde değiştirildi
- Standart olmayan ekipman türlerini ve şablonlarını kullanmak için yapay zeka yeteneği kısmen geliştirildi. Bu konu üzerinde daha fazla çalışılacaktır.
- Bazı binbaşılar için YZ artık yeni SF doktrinlerinin kilidini açmanın yanı sıra ek Denizci şablonlarının kilidini açacak ve inşa edecek
- Bazı binbaşılar için yapay zeka artık hat kuvvetlerinin bir parçası olarak paraşütçülerin kilidini açacak ve konuşlandıracak. Tasarım gereği, paradrop yapmayacaklar.
Modding- Artık kaynak değerleri yerelleştirilecektir.
- Olayları ve komut dosyası konumunu yeniden yüklerken tetikleyicilerin yeniden değerlendirildiğinden emin olun
- effect give_resource_rights artık alıcı parametresi için bir değişken veya anahtar sözcük kabul ediyor
- Şu andan itibaren, add_dynamic_modifier efektinin araç ipucu dinamik değiştiricilerdeki değişken değerleri gösterecektir
- add_resource düzeltildi, böylece give_resource_rights bir saatin geçmesini beklemek zorunda kalmadan hemen sonra çalıştırılabilir
- Bir % değiştirici olarak işlev gören ai_wanted_divisions_factor ai stratejisi eklendi
- Dinamik değiştiricilerin adında ve açıklamasında komut dosyası konumunun kullanılması düzeltildi
- Avcı silahlarına sahip orta boy uçaklar için heavy_fighter kategorisini ekleyin
- any_country gibi çoklu hedef tetikleyicileri içinde kullanıldığında is_subject araç ipucunu düzeltin
- Varsayılan deniz bölgesi arazi türü olan Okyanus artık diğer deniz arazi türleri gibi ele alınıyor; araç ipuçları değiştiricileri beklendiği gibi gösterecek ve harita renkleri ve değiştiriciler düzgün bir şekilde uygulanacak.
- Teknoloji klasörleri artık devre dışı bırakıldıklarında ad alanlarını doğru şekilde gizleyecektir. Bu sonucu elde etmek için countrydoctrinetreeview.gui'deki adlandırma modelini izleyin.
- has_resources_rights için, giriş durumunun kaynağı yoksa tetikleyici çökmek yerine false dönecektir
Grafikler- DX11 çevirme modunu kullanın ve sürücü tarafından desteklendiğinde yırtılmaya izin verin. FSAA geçişinin kullanıcı arayüzünde yapılmadığından emin olun.
Hata Düzeltme- İptal eden YZ stratejileri artık etkiledikleri strateji türüyle ilgili tüm değerleri temizlemeyecek
- İstihbarat penceresinden çıkıldığında harita modunun bir öncekine geri dönmemesine neden olan sorun düzeltildi.
- Artık sömürge tümeninin askere alınması diğer tümenlerin askere alınmasıyla aynı şekilde sınırlandırılıyor.
- Lobi mesaj giriş alanındaki uzun mesajların bazen iki satır halinde görünmesine neden olan hata düzeltildi.
- Süper Ağır Savaş Gemisi zırhı artık Torpido kritik şansını artırmak yerine azaltıyor
- NATO sembolleri kullanıldığında bölüm tasarımcısındaki simgelerin kaybolması düzeltildi
- Eski Dalları Gizle özel kuralı "Göster" olarak ayarlandığında Birleşik Krallık ve ABD odak ağaçlarında yanlış yerleştirilmiş odak dallarıyla ilgili sorunlar düzeltildi.
- Artık %0,1'in altındaki reçete faktörü değiştiricilerine saygı gösteriliyor [hassasiyet hatası]
- Artık dağıtım hedef durumu araç ipucu uygun durum adını içerecektir.
- Şasi/gövde/hava gövdesi ekipmanının ihracatına (ödünç verme-kiralama vb.) izin verme
- 64 bit tamsayıların serileştirilmesini düzeltme
- Çeşitli Askeri odaklar artık Gece Cezası veya kara doktrinleri ve araştırma bonusları gibi doğru tamamlama etkilerini veriyor
- Barış konferansı sırasında bazı simgelerin ekranda kalmasına neden olan sorun giderildi.
- Çok oyunculu kayıt dosyası yüklenmiş bir çok oyunculu lobiden ayrıldıktan sonra tek oyunculu oynamayı imkansız hale getiren hata düzeltildi.
- Belirli bölgelerin 3D haritada hava durumunu göstermesine neden olan hata düzeltildi.
- Eski bir kayıt yüklenirken oluşan CTD düzeltildi.
- Birimler artık sınır savaşlarından düzgün bir şekilde çıkarılıyor
- Yapay zeka artık uçamayacak kadar ağır stratejik bombardıman uçakları tasarlamaya çalışmamalı
- ordu ruhlarında tercih edilen taktikler modifeirleri için konum düzeltildi
- önbelleğe alınmış ticari etkiyi yeniden hesaplayın
- Demokratik olmaları halinde Macaristan'ın İsveç'e destek için spam göndermesi düzeltildi
- Artık barış zamanında kendi bölgenizde paradrop yapabilirsiniz ve paradrop yapmak artık hava kanatlarının sıkışmasına neden olmamalıdır
- Komut dosyası bir savaş ilişkisini hala eklenirken geçersiz kıldıysa CTD ve günlük hatasını önleyin
- Alman Ai'si artık mümkün olan yerlerde doğru Tank simgelerini ve modellerini kullanmalıdır
- Yapay zeka tank şablonları (ve yeni tarihi şablonlar) artık sıra dışı modül gereksinimleri olan şablonlar için düzgün çalışıyor (büyük top+sabit üstyapı yani)
- Heavy TD II için Japon yapay zeka şablonu artık hareket etmek için çok yavaş değil
- Eksen Yapay Zekası ve Tarihi tank şablonları artık (muhtemelen) doğru sprite ve modelleri kullanıyor
- diğer ülkelere verilen askeri fabrikaların yanlış sayımı
- oyuncu mevcut fabrikalardan daha fazla lisans talep edebilir
- Ticarette ReleaseFactories'deki hatalar düzeltildi
- Sürgün şablonları, ev sahibi ülke kaybedenler arasında olmasa bile barış konferansından sonra kaldırılmalıdır
- hafif tank süper yapısı için sabit yanlış kutu dönüşümü
- Paradrop görevleri artık kapsama alanı olmayan bir bölgeyi hedef almaya çalışırken takılıp kalmayacak. Kapsama alanı olmayan bölgeler artık paradrop görev seçimi ile hedeflenemiyor.
- Yapay zeka, tüm ekipman ihtiyaçları karşılansa bile fabrikalarını kullanmaya devam etmeli
- Türk yapay zekası artık Atatürk'ün yerine geçecek askeri cuntayı rastgele seçmeyecek
- SOV şimdi Karjala'da daha agresif olmaya çalışmalı
- Sunucudan atıldıktan sonra sabit kilitlenme düzeltildi
- Yakıt Kullanımı değiştiricisi artık doğru renkte görünecek: pozitif olduğunda kırmızı, negatif olduğunda yeşil
- gemi zırh delme hesaplaması düzeltildi, orantılı sistem artık kademeli sisteme paralel olarak çalışabilir
- gemiler için eski zırh delme değeri 0 olarak ayarlandı
- bomba bölmeleri için eksik çeviklik değerleri düzeltildi
- stat başlatılmadan önce gerçekleşen hasar azaltma düzeltildi, üç tutma değerlerine +1 düzeltildi
- Askeri doktrinler için bir teknoloji paylaşım grubu oluşturan Romanya ve Macaristan, şimdi bunun yerine doktrin maliyetinde indirim sağlıyor
- Endüstriyel Yıkım değiştiricisi araç ipucu artık mevcut
- Industry Liasons artık hava araçlarına çifte bonus sağlamıyor
- Özgür Fransa'nın 'müdahale' odakları artık Özgür Fransa ile aynı grupta yer alan ülkeleri hedef alamaz
- Polonya monarşizminin hedefleri için 'Monarşist Militanları Silahsızlandır' karşı kararı artık monarşi desteğini doğru bir şekilde kaldırıyor
- Etiyopya'nın Direniş Gücü Oluştur kararlarına eksik bayrak yerelleştirmesi eklendi.
- Demokratik Macaristan artık İsveç'e savaşlarına katılması için durmadan spam gönderemeyecek
- Etiyopya eksik yerelleştirmesi "GetName", görüş dinamik isimlere izin vermediği için "Etiyopya" olarak değiştirildi.
- POL : Gdańsk Gemi İnşasını Geliştir ve Gdańsk Endüstrilerini Entegre Et gerçekten Gdańsk'ı gerektiriyor.
- POL : Ulusal Milletler Topluluğu artık Litvanya bir özne ise tamamlanabilir.
- POL : Litvanya bir özne ise Ulusal Milletler Topluluğu artık tamamlanabilir
- ETH : Hindenburg Duvarı artık Etiyopya tarafından işgal edilmeyen illerde inşa edilmiyor
- POL : Gdansk Sanayilerini Entegre Et, Gdansk eyaleti yerine Kıyı gerektirecek şekilde değiştirildi, aksi takdirde Donanma ağacı engellenir.
- Sovyet ulusal ruhu Doğanın Dönüşümü artık düz +1 Bina yuvası veriyor.
- TUR : Eksene Katıl odağı artık Almanya'nın hala var olup olmadığını ve fraksiyon lideri olup olmadığını kontrol edecek. Türk Eksenine Katıl olay tetikleyicisi de CD yönergeleriyle daha tutarlı olması için bir zamanlayıcı verecek şekilde değiştirildi.
- İngiliz Yapay Zekası artık her uçak türü için sadece çift kanatlı görüntüler kullanmayacak
- Sabit Ceza Taburları Sovyetler Birliği için kilitli şablonun dışında kullanılabilir.
- Almanlar artık kendileri ideolojiyi kabul etmedikleri halde Nazizmi yasakladığı için Litvanya'ya kızmıyor
- Sovyetler artık Japonya ile olan sınır sorunlarını, eğer kendileri Kuzey Sahalin'i kontrol etmezlerse ya da Japonya Güney Sahalin'i kontrol etmezse, onlara Kuzey Sahalin'i vererek çözemezler.
- İkinci Rus iç savaşında beyazların kazandığı zaferin ardından isimleri değiştirilmesi gereken bazı şehirler bu listeye dahil edilmemiştir. Artık Stalin'e karşı güvendeler.
- Sovyet odağı "Besarabya üzerindeki hak iddiaları" artık Romanya dışındaki ülkeler tarafından reddedilirse doğru savaş hedeflerine yol açabilir ve artık Sovyetler zaten sahibi ile savaş halindeyse atlayacaktır.
- Bir varyantı değiştirmek ancak aynı sayıda modülü korumak artık kaydedilen varyantta herhangi bir değişikliği kaydetmiyor (nadir durumlarda)
- Savaş yeterince kanlı geçerse, Japonya bir kez daha bağımsızlık savaşında Mançuko'ya teslim olacak
- Yapay zekanın üretecek uçak tasarımı yoksa hiç uçak tasarlamaması sorunu düzeltildi.
- GER odağındaki eksik gereksinimi giderir Tersane Tesislerini Genişletin
- Genel hava durumu uzmanlarına sahip Afrika ülkeleri tanımlanmış bir portreyi doğru şekilde kullanacaktır
- Ereğli çelik fabrikasının geliştirilmesi kararı artık Türk olmayan uluslar tarafından görülemiyor
- Çekoslovakya anbd hizip üyelerine verilen planlama ruhu artık kaybolmuyor
- Çek Cumhuriyeti Almanya ile savaş halindeyken artık Sudetenland'ı veremeyecek
- İsviçre araç ipucu düzeltmesi
- Eğer Mihver yoksa Türkiye artık Mihver'e katılamayacaktır.
- Balear adaları transfer edilirse Opinon değiştiricisi İspanya'dan doğru şekilde kaldırılır
- Fransızca danışmanı için araç ipucu artık daha spesifik
- Macaristan Yeniden Silahlanma etkinlikleri, Macaristan kozmetik etiketini değiştirdiyse doğru adı kullanın
- Macar Dövüşçü Yarışması artık doğru sayıda dövüşçü sağlıyor (0'dan)
- OTO Deniz Silahları artık MtG'ye sahip olunmadığı takdirde kullanılamayan bir araştırma bonusunun aksine donanma deneyimi kazandırıyor
- Novus Ordo İtalyan devlet değiştiricisi artık doğru şekilde bir simgeye sahip
- BBA devre dışı bırakıldığında Mohammad Yayyo artık boş bir portreye sahip değil
- Demiryolu Silahlarının yerinde kalma olasılığı daha düşüktür
- BBA etkinleştirildiğinde El Salvador'un artık eski Kayıp Teknolojiye erişimi yok
- El Salvador eski kayıp teknolojisini temel piyade silahları üretme kabiliyetiyle değiştirdi
- İtalyan odağı Flotta d'evasione'nin MTG ile her zaman kullanılamaz olması düzeltildi
Denge- Hava saldırısı ve hava savunması için geliştirilmiş hafif uçak gövdesi MIO bonusları
- Çeviklik savaşçısı ilk özelliğinden hız güçlendirmesi kaldırıldı
- Çeviklik MIO'su için azaltılmış hava saldırısı bonusları
- Västerbotten'de SWE için başlangıç civarı 1 azaltıldı
- national_socialist_veterinarian ve Ardent Conservative artık zorunlu askerlik_faktörü ve zorunlu askerlik hızı inşaat faktörü yerine düz zorunlu askerlik veriyor
Oynanış- Almanya, Fransa, İngiltere ve Sovyetler Birliği için önceden tasarlanmış bazı ekipmanlara tasarım şirketleri eklendi
- Faşistlere veya monarşistlere giderken artık folkhemmet kaldırılmıyor
Arayüz- Nordic Joint odak ağacındaki dinamik değiştiricilerin kullanıcı arayüzünün diğer bölümlerinde yanlış metin göstermesine neden olan hata düzeltildi.
- Uçak tasarımcısının otomatik tasarımda sprite'ları güncellememesine neden olan hata düzeltildi.
- Artık diplomasi ekranındaki ülke lideri özellikleri komut dosyası yerelleştirmesini destekliyor.
- Ekipman tasarımcısındaki sertlik değişimi artık yüzde olarak gösteriliyor
- Araştırma penceresinde doğru savaşlar arası şasiyi görüntüleyin
- İngilizce olmayan yerelleştirme için çok küçük olan birkaç metin kutusu düzeltildi
Modlama- Konsol komutu research_on_icon_click için "roic" kısaltması eklendi
- Harita elden geçirme modlarının belirli bir eyalet/sınır miktarını aştıklarında Mac'te çökmesi düzeltildi. Bu, çoğu büyük toplam dönüşüm modunun Mac'te başlatılamaması sorununu ele almalıdır.
Performans ve Kararlılık- Bir birim sınır savaşına dahil olan bir eyalette katılımcı olmadan durduğunda tetiklenen nadir bir çökme düzeltildi
Yapay Zeka- Sovyet Yapay Zekası daha az tüfek satıyor ve zırh üretimini biraz artırıyor
- Saldırmazlık anlaşması, yalnızca pazara erişimi değil, ekipman satın alırken kabul puanını da olumlu yönde etkiler
- Yapay zeka, ekipmanı satıp satmayacağına karar verirken her bir ekipman çeşidi yerine arketipe göre gruplandırır
- Yapay zeka artık gerekirse konvoy da satın alacak
- Yapay zeka artık bastırma için eski olarak işaretlenmiş tümen şablonlarını kullanmamalı, ayrıca genel bastırma hedefi şablonuna fazladan bir süvari taburu eklendi
Hata Düzeltme- Özellik puanı harcayabilen MIO'lar için filtreleme yaparken aktif olmayan MIO'ları gösterme
- NOR: Birkaç kapitülasyon sonrası odağı etkinleştirdi.
- Bir MIO mevcut değilse ekli politikanın değiştirilmesine izin verme
- İsviçreli MIO Hispano-Suiza artık diğer tüm yabancı MIO'lar gibi İsviçre'nin İspanya ile barış içinde olmasını gerektirecek.
- Ulusal ruh Fin Ordusu, 1939 yer imi penceresinde Yeniden Kullanılmış Küçük Sanayiler ile değiştirildi.
- Finlandiya için 1939 yer imindeki yanlış BoP değeri düzeltildi.
- MIO Geçmişi sekmesi açılırken nadir görülen CTD düzeltildi
- Mevcut olmaması gerekirken mevcut olan sabit insan gücü yasaları
- NSB devre dışı bırakıldığında kullanılmak üzere Danimarka tankı simgeleri eklendi
- İç savaştan sonra Hava Tiyatroları açılırken oluşan çökme düzeltildi
- Rikstanken teknoloji simgesi için yanlış simge adı düzeltildi
- Sovyetler Birliği artık barışa zorlandıktan sonra Finlandiya'daki hak iddialarını kaybedecek ve Sovyet Yapay Zekası artık hemen ardından Finlandiya üzerinde hak iddia etmek istemeyecek.
- Sınır savaşlarının neden olduğu nadir çökme düzeltildi.
- Olay ipucunda Petsamo'nun transfer edileceği belirtilmesine rağmen, Finlandiya'yı barışa zorladıktan sonra Petsamo'nun Sovyetler Birliği'ne transfer edilmemesi düzeltildi.
- Yoldaşlarımızın Yanında Savaşma Kararları artık onları etkinleştirdikten ve ülkenin iç savaşa müdahale etmesini sağladıktan hemen sonra kullanılabilir hale gelmemelidir.
- Finlandiya'nın aynı anda hem "Moskova ile Ateşkes Talep Etme" hem de "Barış Karşılığında Taraf Değiştirmeyi Teklif Etme" kararlarını alması engellendi. Artık kararlardan biri devam ederken diğeri gizlenecek ve barış sağlanamazsa gizlenen karar geri gelecek.
- Uçak ve gemi ön ayarları için rol simgeleri düzeltildi
- Danimarka için hava uçağı tasarımcısına Danimarka hava uçağı simgeleri eklendi ve üretim hattına Danimarka motorlu piyade simgesi eklendi
- Joint Alliance National Spirits için eksik simgeler eklendi
- Norveçli Odak Lynrytter'ın Sübvansiyonu ile ilgili sorun düzeltildi
- Eksik Odak Filtrelerini Ortak Odak Ağacına Ekleme
- Joint Amphibious Effort National Spirit için eksik simge düzeltiliyor
- Ebeveynleri ve önkoşulları olmayan birkaç MIO özelliği MIO ağacının en üst sırasına taşındı.
- Yer İmlerine sırasıyla 1936 ve 1939 başlangıçları için doğru başlangıç Ulusal Ruhları eklendi
- "Sağı Birleştir" Odağının bir Güç Dengesi Kararının kilidini açtığını belirten eksik bir araç ipucu eklendi
- Ortak Odak ağaçlarında, bir ülke halihazırda başlatılmış olan başka bir odakla karşılıklı olarak münhasır olan bir odağı artık başlatamaz
- "Arms Against Tyranny" olmadan Danimarka Güç Dengesi mekaniği kaldırıldı
- Daha fazla Fin odağı artık Finlandiya'nın bağımsız olmasını gerektirecektir.
- Ağaçlarında Ortak Odak bulunan ancak Ortak Odak İttifakı'nın bir parçası olmayan ülkeler İttifak'ın ilerlemesini görmemelidir
- Çeşitli ülkeler için uluslararası pazara ilave sübvansiyonlar
- Norveç Toprak Talepleri odaklarının yanlış ülkeye ültimatom göndermesiyle ilgili sorunlar düzeltildi.
- Oyuncu Stalinist olacaksa Troçki'yi zincirinin ilk olayından itibaren kullanılabilir hale getirme seçeneği kaldırıldı
- NOR: Norveç için kapitülasyon sonrası odak noktaları düzenlendi. Sürgünde konvoy üretimine izin vermek için ağaca birkaç harita dışı tersane eklendi.
- Quisling'i Tutuklama'nın atlamak için yanlış odak gerektirmesi sorunu düzeltildi.
- Odak ağacındaki İzlanda teknoloji ve doktrin bonuslarındaki eksik isimler düzeltildi.
- Danimarka Yapay Zekası, İşgal altındayken Güç Dengesi ile çatışmaya daha yatkın olacak şekilde ayarlandı
- Norveç'in 'Faşist Mühendisleri Davet Et' odağı için Almanya'nın var olması ve faşist olması şartı eklendi
- Norveç Odağı 'Proaktif Savunma'nın mevcut olmayan MIO'lara fon eklemesine neden olan sorun düzeltildi
- Ulusal odak ekipmanı değiştiricisi için eksik kod değişkeni eklendi
- bir grup konu baypası eklendi
- Birger Furugård artık lider ve danışman olamaz
- Finlandiya'nın 1939 yer iminden başlarken Yalnız Kurt'u tamamlayamaması ve Devam Savaşı için zamanında bir anlaşma yapamaması düzeltildi.
- Sovyet üretim hatlarının oyun başlangıcındaki MIO'ları düzeltildi.
- İlk üretim hatlarına Portekiz MIO'ları eklendi
- Bulgar MIO'larının kilidi, daha sonra açılmalarını telafi etmek için artık ekstra boyutla açılıyor.
- Nordic Alliance'ın bonusları artık fraksiyon dağılırsa düzgün bir şekilde kaldırılacak
Şimdi Performans değişikliklerini gözden geçirecek olan Teknik Liderimize iletiyorum.
Bonjour à nouveau, arkadaşlar! Üçüncü sefer bir gelenek haline gelir mi bilmiyorum ama HoI'nin teknoloji ekibinden bazı güncellemeler vermek için sürümden önce bir kez daha ortaya çıkıyorum.
Geçen yıldan bu yana beni pek göremediyseniz, bunun nedeni kısmen **REDACTED**, **REDACTED** ve ayrıca **REDACTED** ile meşgul olmamdır, ancak son birkaç aydır dikkatim tamamen HoI'ye döndü.
Peki, 1.13 "Stella Polaris" ile HoI'nin teknolojisinde ne gibi yenilikler var?
Mayınlar ya da en büyük şehir efsanesi
Öncelikle, harika bir haber, deniz mayınları artık oyunu yavaşlatmayacak! Yaşasın!
Ama bu bir yalan. Bazı topluluk ev kurallarında okumaya devam ettiğim "benim gecikmem" diye bir şey yok. İki yıldır yok. Biliyorum çünkü 1.11'de (Barbarossa) düzelttim. Ancak bildirimi kaçırdığınız için kendinizi kötü hissetmeyin, çünkü Aralık 2020'de yapılan bu değişiklik (2021'de Geri Adım Yok ile gönderildi) değişiklik günlüğüne hiç girmedi.
Kod: commit da0ce4ac94ba1938459ffb6abe3bf2b0cd4bab1e
Author: Mathieu Ropert
Date: Mon Dec 14 17:38:59 2020 +0100
[X] Fixed performance issue when mines are used
Oops.
Ama daha da iyi haberlerim var. Mayınların kullanımı oyunu yavaşlatmasa da, bir kavram olarak mayınların varlığı, onları kullansanız da kullanmasanız da bir performans maliyetine neden oluyordu. Bu da 1.13 için büyük ölçüde iyileştirildi.
Yani devam edin. Çıldırın. Tüm okyanusu mayınlayın. Neler olacağını görün.
V-Sync, G-Sync, Free-Sync, NSync...
Bu sefer büyük bir platform güncellemesi olmasa da (desteklenen işletim sistemleri aynı kalıyor), HoI'de render teknolojisine bazı küçük iyileştirmeler getirdik.
Bunlardan en önemlisi değişken yenileme hızına sahip monitörler ve GPU'lar için destek. DX11 (1.12'den beri varsayılan) kullanıyorsanız ve donanımınız bunu destekliyorsa (ve Windows 10 veya üstünü kullanıyorsanız), vsync kapalıyken daha fazla FPS almanız gerekir. İş yerindeki NVIDIA RTX 3060'ımda, oyun duraklatıldığında 1.12'de 140-150 FPS'den 1.13'te yaklaşık 190 FPS'ye çıkıyor.
Farkı görsel olarak anlayabileceğinizi söylemiyorum, ancak rakamların yükselmesinden hoşlanmasaydınız bizim hayranımız olmazdınız, bu yüzden bu size ücretsiz olarak biraz taş verecektir.
Ayrıca, özellikle saatlik/günlük tik işaretiniz 16/33/50 ms'den (oyun hızına bağlı olarak) daha yavaş olmaya başladığında, oyunun durdurulmadığında nasıl işlendiğini de biraz değiştirdik. Uzun lafın kısası, simülasyon CPU açısından daha ağır hale geldiğinde FPS'yi sabit tutmanın "maliyeti" iyileştirildi, bu da özellikle 4. ve 5. hızlarda daha iyi FPS ve daha az algılanan "gecikme" anlamına geliyor.
Genel performans iyileştirmeleri
Daha önce bir teaser olarak mayın örneğini kullandım, ancak genel olarak bu güncelleme iyi miktarda performans iyileştirmesi ile birlikte geliyor. Bunlar kısmen diğer oyunlarımıza ve ne yazık ki açıklayamadığım bir dizi gizli şeye bakarak zaman geçirmekten ve kısmen de eski sorunlara yeni bir göz atmaktan kaynaklanıyor.
İşte 1.12 (Avalanche) ve 1.13 (Stella Polaris) arasındaki bazı yan yana karşılaştırmalar.
İlk olarak, işimdeki i7-12700k ve 20 çekirdekli yeni bir 1936 oyunu:
HOI4 1.12 "Avalanche" - 1936 - Intel i7-12700k
HOI4 1.13 "Stella Polaris" - 1936 - Intel i7-12700k
Ve işte 1943'ten benzer 2 kayıt, aynı makine:
HOI4 1.12 "Avalanche" - 1943 - Intel i7-12700k
HOI4 1.13 "Stella Polaris" - 1943 - Intel i7-12700k
Önceki geliştirici günlüklerinden oyun içi profilleyiciyi hiç görmediyseniz bu biraz bunaltıcı görünebilir (oyunda görünmesi için konsol komutu imgui show profiler). Dikkatinizi çekmek istediğim kısımlar, oyunun ne kadar hızlı gittiğine dair kabaca bir fikir veren "Saniye başına tik sayısı" ve "Son 24 tik ortalaması".
Uzun lafın kısası, 1936 senaryosu saatlik tik için (oyun içi bir saati simüle etmek için gereken süre) 15ms ortalamadan 10ms ortalamaya düşüyor. Ya da isterseniz, saniye başına simüle edilen saat sayısı 42'den 64'e çıkıyor.
Çok daha fazla savaşın, tümenin, filonun ve uçağın söz konusu olduğu 1943 senaryosunda, saatlik tik ortalaması 43 ms'den 29 ms'ye çıkıyor. Ya da yine, her gerçek dünya saniyesinde simüle edilen oyun içi saat 17'den 27'ye çıkıyor.
Her iki durumda da bu, simülasyonu yaklaşık 1,5 kat daha hızlı hale getiriyor. Pratikte, algılanan hız biraz daha az olacaktır çünkü GPU zamanını ve benzerlerini hesaba katmamız gerekmektedir, ancak yine de oldukça fark edilebilir olmalıdır.
Elbette, hepinizin 10+ nesil i7 CPU'lar kullanmadığınızı biliyoruz, bu nedenle daha düşük uçlu makinelerde ne anlama geldiğine de bakmak adil olacaktır. Neyse ki benim de mütevazı bir AMD Ryzen 3 1200'e erişimim var, internetin bana kabaca Intel i5-7400'e eşdeğer olduğunu söylediği dört çekirdekli bir CPU. Daha fazla grafik için kendinizi hazırlayın.
İlk olarak, 1936:
HOI4 1.12 "Avalanche" - 1936 - AMD Ryzen 3 1200
HOI4 1.13 "Stella Polaris" - 1936 - AMD Ryzen 3 1200
Ve sonra aynı 1943 kaydeder:
HOI4 1.12 "Avalanche" - 1943 - AMD Ryzen 3 1200
HOI4 1.13 "Stella Polaris" - 1943 - AMD Ryzen 3 1200
Öncelikle, eğer aklınızda hala bir şüphe varsa, evet, daha güçlü bir makineye geçmek HoI'nin kesinlikle daha hızlı çalışmasını sağlayacaktır. Buradaki sayılarda da görebileceğiniz gibi, bu makine daha önceki 20 çekirdekli makineden yaklaşık 3 kat daha yavaş çalıştı.
İkinci olarak, 1.13'ün hala 1.12'den daha iyi performans gösterdiğini (yaklaşık %25-30 daha hızlı), ancak üst düzey bir makinede olduğu kadar olmadığını da görebilirsiniz. "Neden?" diye sorabilirsiniz. Çünkü iş parçacıkları!
HOI4: Çoklu Çekirdek Kullan(a)mazsınız
Paradox oyunlarında birden fazla iş parçacığı kullanılmadığı sürekli tekrarlanan bir yanlış anlamadır. Açıkçası durum böyle değil. Stellaris'teki günlerimden beri bundan bahsediyorum.
Ancak oyun simülasyonunun bazı bölümlerinin birçok çekirdeği kullanma konusunda diğerlerinden daha iyi olduğu doğrudur. Ve bir kez sadece bir çekirdeği kullanacak hale getirildiklerinde, oyun simülasyonu ona güvenmeye başladığında bunu değiştirmek genellikle oldukça zordur.
Tüm bunlar Europa Universalis'in PC'ye taşınan bir masa oyunu olduğu eski günlere geri dönüyor. Sonuçta, bu tür oyunların her oyuncunun bir sıra aldığı şekilde tasarlanması oldukça yaygındır. Alman oyuncu tüm birliklerini tahta üzerinde hareket ettirir. Sonra İngilizler. Sonra Sovyetler. Vb... Bu çok seri bir süreçtir. Anlaşılması ve tasarlanması kolay, ancak her oyuncunun aynı anda hareket etmesinden daha yavaş. Ve tabii ki bunu sonradan değiştirmek çok zor, çünkü herkes birdenbire aynı anda hareket etmeye başlarsa çatışmalar çıkar ve bunları tanımlamak ve çözmek için kurallara ihtiyaç duyarsınız.
Crusader Kings 3, teknik tasarımına kökten farklı bir yaklaşım getirerek bu sorunların çoğunu çözdü, ancak bizim böyle bir lüksümüz olmadığı açık. Ve hayır, daha önce duyduklarımın aksine, bunun motorla pek ilgisi yok. Eski Clausewitz'in (ve arkadaşı Jomini'nin) çoğunlukla grafikler, ağ oluşturma, dosya yükleme ve kaydetme gibi şeylerle ilgilendiğini anlayın. Performans darboğazının büyük kısmı orada değil, oyun simülasyonunda ve buna nasıl yaklaşmak istediklerine karar vermek neredeyse tamamen her oyuna bağlı ve bu karar genellikle oyunun geliştirilmesinin ilk yıllarında, daha piyasaya çıkmadan önce verilir (ve değiştirilmesi zordur).
Yine de, bu yamada "sıra tabanlı" tasarımı bozabileceğimiz ve eş zamanlı bir süreçle değiştirebileceğimiz yerleri belirleyebildik ve kimse bundan haberdar olmayacaktı. Bu da tek bir çekirdeğe güvenmek yerine tüm çekirdekleri soruna yöneltmemizi sağladı.
Daha fazla çekirdeğe sahip olduğunuzda daha fazla iyileşme fark etmenizin ana nedeninin bu olduğuna inanıyorum. Örneğin, bir işlem daha önce 2 ms sürüyorsa. Şimdi 4 çekirdekle (2/4) 0,5 ms ve 20 çekirdekle (2/20) 0,1 ms sürecektir, kabaca konuşursak. İşte örneğin 20 çekirdekli bir 1942 sonu kaydında HoI4 CPU kullanımının kaba bir taslağı:
Belirli bir zamanda kaç çekirdeğin kullanıldığını gösteren üstteki CPU grafiğine dikkat edin. İdeal olarak her zaman tamamen yeşil olmasını istersiniz, ancak HoI4'ün yaklaşan sürümüyle elde ettiğimiz şey bu.
Teknik açıdan daha yatkın olanlarınız için ACCU 2023'te PDS Oyunlarındaki çoklu iş parçacığı zorlukları hakkında yaptığım bu (güncellenmiş) konuşmayı tavsiye edebilirim.
Ve bununla birlikte, bu geliştirici günlüğü için ekran görüntülerini hazırlarken bir şeylerin yanlış olduğunu fark ettim, bu yüzden araştırmak için geri döneceğim ve yayın sonrası yamalarda daha da iyileştirmek için yapabileceğimiz daha fazla şey olup olmadığına bakacağım
Sizi oyunun 1.12 ve 1.13'te 30 saniye boyunca çalışmasına izin vermenin bu yan yana karşılaştırmasıyla baş başa bırakacağım. Üstteki tarih/saate dikkat edin.
•
|