Günlük: HoI4 - By Blood Alone Sanat İçerikleri ve Başarımları
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun sanat içeriklerinden ve başarımlarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1543501/ :Bugünün geliştirici günlüğüne hepiniz hoş geldiniz!

Ben HOI'nin 2D sanatçısıyım. Oyunda gördüğünüz ufak butonları, ikonları ve sizin bakmanız ya da tıklamanız için tasarlanan ve çizimi bana düşen her şeyi ben yapıyorum ve bugün sizinle çalışmalarım hakkında konuşma fırsatım bulunuyor!

O zaman en baştan başlayalım, bir proje nasıl başlar ve sanatçılar neresiyle ilgilenir?

Hearts of Iron gibi bir projede sanatçı olmak her yiğidin harcı değil. Her zaman hazır olmalı ve meslektaşlarınızın sizden çözmenizi istediği her şeyle ilgilenmeye kalifiye olmalısınız. Genellikle bir miktar yazı ve tonlarca referans materyali içeriyor.

Tüm bunları toplamak içinse Miro adında bir araç kullanıyoruz.

image47.png

Miro, aşağı yukarı ekibinizin istediği gibi kullanabildiği bir beyaz tahta. Kendi Miro tahtamızda önümüzdeki yamaya kadar tamamlamamız gereken özellikleri kendi sütunlarına ayırıp kısa bir özet hazırlıyoruz. Sütunlar genel olarak çizimlere ihtiyacı olan odak ağaçlarına ve özelliklere bölünüyor. Projenin başında Miro'nun biraz boş olması beklendik bir durum. Neler kullanılabileceğine dair araştırmanın en zor kısmı internetteki sayısız telif hakkı olan görsel. İçerik tasarımcılarımız değerli araştırmalarına son derece önemli bir süre ayırıyorlar, oyun için gerekli şeyleri belirlerken aynı zamanda oynanışa da yeni bir tat katıyorlar. Ve evet, tüm bu bilgileri toplamak ve oynanışınıza katkı sağlayacak görselleri üretmek oldukça önemli bir vakit gerektiriyor.

Zaman ilerledikçe Miro tahtasında daha fazla çizim işi birikiyor. Yani bir projenin başlangıcında bir sanatçının yapacağı işler eski ikonları ya da portreleri düzenlemekten yükleme ekranları üzerinde çalışmaya ya da Miro tahtasındaki işleri DLC'ye göre düzenlemekten daha fazla kişiye ihtiyaç duyulan çalışmalarda yardım etmeye kadar değişebiliyor.

Ama şimdi BBA'ya ve onun üzerindeki çalışmalarımıza dönelim!

Zaten her odak ağacı için nasıl görseller istediğimizi biliyorduk, bulunduğumuz durumdaki şey ise gerekli görsel miktarının değişime açık olması ve ne kadarını kendimizin yapabileceğiydi. İçerik Geliştiricilerimizin her zaman bizden gönüllerince çizim istemesine ikna etmeye çalışırım çünkü öncelikli ihtiyacı olan şeylere hızlıca bir görsel üretmek isteriz.

Öncelikli çizimler bittikten sonra zaman yeterse daha az öncelikli görsellere geçiyoruz. Ayrıca her şeyi bitirdiğimizi ve hâlâ zamanımızın olduğunu varsayarsak bir "istek listesi" ya da bir başka deyişle Utanç Köşesi kısmımız bulunuyor. Bunlar genellikle düşük öncelikli fakat pek de öne çıkmayan şeyler.

Çok fazla şeyi göstermeden benim gibi bir sanatçının kullandığı Miro tahtasının oldukça uzaktan bir götüntüsü. Ve evet, bu eklentideki tüm Odak Ağaçlarından ve Uçak Tasarlayıcısından ben sorumluydum (Tabii tüm görselleri ben yapmadım, aynı zamanda dışarıdan destek de alıyoruz).

image48.png

Aynı zamanda tahtada neler döndüğünü anlamak için bir renklendirme sistemi kullanıyoruz! Hepsinin nasıl bir önceliğe sahip olduğunu belirtmek için özel bir not kısmı ve İçerik Geliştiricilerinin isteklerini belirtmesi için yazı kısmı bulunuyor. Görebileceğiniz üzere bir görsel üzerinde çalışma başlamadan önce departmanlar arasında paylaşılması gereken pek çok bilgi var.

Bu birbirimizle iletişim kurmanın açık bir yolu, İçerik Geliştiricileri benim ne kadarı üzerinde çalıştığımı ve ne kadarının kaldığını anlayabilmesini sağlıyor. Ayrıca benim çalışma planımı ve her gün neler üzerinde çalışacağımı da görebiliyorlar. Bu da İçerik Geliştiricilerinin birbirleriyle konuşup Odak Ağaçlarının ya da Özelliklerinin daha da önceliklendirilmesini isteyebilmesini sağlıyor.

İletişim önemlidir!

Aşağıda bir isteğin nasıl bir ikona dönüştüğünü görebilirsiniz (bu ikonu daha önce görmüş ya da görmemiş olabilirsiniz):

image67.png

Bu tipik bir istek. Oyun içerisinde bir ismi var, referans görselleri ve İçerik Geliştiricisinin istediği şeyin açıklaması da bulunuyor. Ayrıca öncelikli!

image53.png

Bu da son görüntüsü!

Şu an oldukça geniş bir görsel kütüphanemiz bulunduğundan nasıl bir arkaplanın en iyi şekilde çalışacağına karar verebiliyor ve ikonun diğeriyle uyumlu ve aynı stilde durması için mevcut katmanları kullanabiliyorum. Ayrıca tüm istekleri de yerine getirdiğimden emin oldum:
  • En az bir eşek.
  • Eşek (en azından) bir şeyler taşımalı.
  • İkonu çok doldurmadan buğday ekle.
İkon daha konsept aşamasındayken (istenen şeyleri detaylandırmadan ekleme aşaması) ya da mevcut görsel kütüphanemizden birleştirilmişse, İçerik Geliştiricilerimiz ile elimdekini paylaşıp bir onay bekliyorum. İstekleri karşılamışsam ya da karşılayamamışsam ona göre ikonu baştan tasarlamam gerekebiliyor ya da 10/10 muhteşem bir ikon ortaya çıkardıysam direkt çıkarabiliyoruz!

Ayrıca bu tarz ikonlar yaparken akılda bulundurulması gereken şeylerden birisi boyutları. İçerik Geliştiricisinin istediği her şey son ikona sığmayabilir ya da ikonu okunamaz kılabilir çünkü eklenen her şey bir kalabalık oluşturabilir. Bu durumda biz sanatçılar "ipleri elimize alıyoruz" ve ikonun anlatmak istediği şeyi kaybetmeden detaylarını azaltmak için bazı sorular soruyoruz.

Aşağıdaki ise yine tipik bir istek, İçerik Geliştiricisi tam olarak neyin en iyi şekilde gözükeceğinden %100 emin değil bu yüzden bunu anlamak bana düşüyor:

image51.png

İkonlar tüm çizim aşaması boyunca aynı şekilde talep ediliyor, yani isim, açıklama ve önceliğin hepsi aynı yerde. Sadece bu seferlik hiçbir referans materyali elde etmedim ve bu tamamen normal!

Sonuç ise aşağıdaki gibi!

image59.png
  • Afrika silueti bulunuyor.
  • Trenyolu.
  • Endüstri.
  • Ve hepsinin bulunduğu bir arkaplan.

Para ekleyip yatırımı belli etseydim ikon kalabalık bir hâle gelebilirdi. Genelde kural olarak tek bir ikona ne olduğunu anlatmak için en fazla üç unsur ekliyoruz. Üçten sonra işler karışabiliyor. Yatırımı öne çıkarmak için para eklemenin örneği:

image56.png
  • Anında kalabalık hâle geliyor.
  • Afrika silueti artık odak noktası değil ve gizli.
  • Para fazla öne çıkıyor.

Bu Kısmın Özeti:

İletişim için iyi araçlar kullanın, ekibiniz için ne gerekirse. Ne yapıldığına dair dürüst ve açık olun, işinizi yapabilmeniz için nelerin gerektiğini ve ne zaman ihtiyacınız olduğunu belirtin. İçerik geliştiriciler araştırma yapar, İçerik Geliştiriciler görsel ister, Sanatçı isteklere bakar, sorular sorar, Sanatçı görsel yapar, Sanatçı görseli İçerik Geliştiriciler ile paylaşır ve döngü tamamlanır.

Şimdi sanatçıların ya da en azından benim nasıl içerikle ve projeyle ilgilendiğimi bildiğinize göre BBA yükleme ekranları üzerindeki çalışmaların da nasıl olduğundan bahsetmek istiyorum!

Ahh shit, here we go again.

Evet, sadece ikon ve portre yapmanın nasıl olduğundan tekrar bahsetmek değil aynı zamanda yükleme ekranları yapmak için de nelerin gerektiğinden bahsetmek istiyordum. Biz sanatçıların pek çok şeyi yapabiliyor olması gerekiyor ve pek çok farklı görsel çalışmasına adapte olabilmemiz gerekiyor.

Peki, bir yükleme ekranı nasıl ortaya çıkıyor? Genellikle önümüzdeki eklenti ile oldukça iç içe olan bir tasarımcı ya da içerik tasarımcısından gelen bir önerge ile başlıyor.

Temel olarak yükleme ekranı görselinin DLC ile alakalı bir şeyi size sunmasını istiyoruz, bu sefer İtalya ve uçaklara odaklanmak istedik. Bunun en büyük sebebi İtalya Odak Ağacının oyuncular tarafından sıkça istenmesi ve bizim de Uçak Tasarlayıcısını ön plana çıkarmak istememiz!

Bu sefer aldığımız önerge "İtalyan ve Amerikan avcı uçakları İtalyan semalarında çatışmaya yaklaşıyor" idi.

Pekâlâ. Şimdi birkaç taslak görsel yapalım!

image58.png

Yine seçime sunulmak için birden fazla taslak görsel yapılıyor. Tipik hiyerarşi metotlarını burada da kullanıyoruz, siyah = görsel olarak öne çıkması gereken unsurlar, gri = biraz daha uzak unsurlar, beyaz/açık gri = az odak.

Sonuncusu, A3+5 seçildi ve klasik renk tonunun üzerine detaylar eklendi. Bu sefer renklendirmeye başladım ve ne tür bir zamanın uygun olacağına karar vermeye başladık.

image55.png

Günbatımı/Akşam havasının çok daha iyi gözükmesinden ötürü ona karar verdikten sonra renk tonları deneyerek onlar arasında karar vermeye başladım.

image64.png
Burada yanlış uçağı boyadığımın farkında olmadığımı fark edebilirsiniz fakat bunun önemi yok çünkü daha sürecin başlarındayız ve genel olarak bir hava yakalamaya çalışıyoruz.

Ayrıca görselin dengesinin kayık olduğunu fark ettim çünkü görselin farklı çözünürlüklerde de nasıl gözükeceğine önem vermeliydik. Bunu düzeltmek için görseli biraz daha aşağı çektim ve (iyi ki) yapmam gereken tek şey biraz daha gökyüzü çizmekti!

image60.png
(Hâlâ yanlış uçak fakat merak etmeyin)

Render kısmına geçmek üzereyiz ve yalan olmasın ama işin önemli kısmına geçmeye pek heyecanlı değilim. Fakat şansımıza ekipte muhteşem bir 3D sanatçımız bulunuyor ve zaten eklenti için birkaç uçak modeli yapması gerekiyor! Uçakları benim yerime yapacak kadar yardımseverdi, bana düşen tek şey ise onları biraz boyayıp görselle bütün hâle getirmek.

image62.png
(Uçakların 3D Renderı)

image65.png
(3D Renderın tamamlanmamış görselin üstündeki hâli)

Sıradaki adım için gereken ise uçakların arkaplan ile uyumlu olması ve bulutların daha detaylı olması. Ayrıca uçakların fiyuv diye uçması için hareket bulanıklığı eklemem gerekiyor, ki bu beni bir ikilemde bırakıyor. Eklediğiniz detayların mevzubahis bulanıklıkta kaybolmadığından emin olmak için ne kadar boyamanız gerekiyor? Hadi bulalım... zor yoldan.

Bu sırada aynı zamanda bir şeyin farkına vardım... uçağı biraz daha eğip bulutu daha iyi kesmesini sağlasak nasıl olurdu. Tabii ki hemen 3D sanatçımızdan modelini biraz daha eğmesini ve yenisini render etmesini söyledim ve kendisi de nazikçe bir şekilde yaptı.

image68.png
Güzel gözüküyor.

Şimdi arkaplana geri dönüyoruz. Bulutlar üzerinde biraz daha düşündükten ve zemini de biraz daha detaylandırdıktan sonra memnun olduğum bir şeye ulaştığımı düşünüyorum.

image70.png
Hareket bulanıklığı, hava çizgileri ve bir pervane ile birlikte uçağın pencerelerine de birazcık ışık yansıması ekledikten sonra her şey çok güzel oldu diye düşünüyorum. Ve böylelikle yükleme ekranı tamamlanmış oldu.

Şimdiyse tamamen farklı bir şeye bakalım! Artık çizim sürecini dinlemekten sıkılmışsınızdır diye düşündüm bu yüzden artık üstünüze bir sürü görsel fırlatacağım. Umarım BBA ile gelecek bu şeylerin sadece bir kısmından memnun kalırsınız!

Tatlı rastgele ikonlar:

BBA_misc_icons.png

Odak ikonları:

BBA_focus_icons.png

Portreler:

İtalya:

image77.pngimage31.pngimage33.pngimage37.pngimage35.pngimage39.png

image41.pngimage43.pngimage44.pngimage45.pngimage46.pngimage13.png

İsviçre:

image15.pngimage17.pngimage19.pngimage20.pngimage21.pngimage22.png

Etiyopya:

image23.pngimage24.pngimage25.pngimage1.pngimage2.pngimage3.png

BBA Başarımları:

Tabii ki BBA başarımlarını unutmamalıyız değil mi? Her zaman bir eklenti için nasıl başarımların yapılabileceğini düşünüyoruz. Bu sefer birazcık güleceğinizi umuyoruz ve belki de "bu kolaymış" ya da "olamaz... nasıl?" dersiniz.

…al sana bir kanton, herkese bir kanton!
İsviçre olarak 24 Eyalete sahip olun.
image4.png

Burada seninle kitli olan ben değilim…
İsviçre olarak Almanya'ya savaş açın ve kazanın.
image5.png

İsviçre Peyniri
İsviçre olarak birbirine ya da İsviçre'ye bitişik olmayan 5 eyalet ilhak edin.
image6.png

İsviçre Geçilmez
İsviçre olarak, Western Swiss Alps, Eastern Swiss Alps ya da Ticino bölgelerini hiç kaybetmeden defansif bir savaş kazanın.
image7.png

Kükreyen Aslan
Etiyopya olarak, hiçbir ittifaka katılmadan, İtalyanları barışa zorlayın. Tekrardan.
image8.png

Aslan Kral
Haile Selassie olarak kendinizi "Kralların Kralı" ilan edin ve Kenya ile Tanzania'yı kontrol edin.
image9.png

Bu sefer Afrika için
Etiyopya olarak, Afrika Birliği'ni kurun ve başkenti Afrika'da olan 13 üyesi olmasını sağlayın.
image10.png

Crusader Kings IV
Etiyopya olarak Kudüs'ü fethedin ve başkentinizi oraya taşıyın.
image50.png

Kızıldeniz
Etiyopya olarak Komünist olun ve Kızıldeniz kıyısındaki tüm eyaletleri alın.
image52.png

Kutsal, Romalı ve bir İmparatorluk
Papa olarak Roma'yı tekrar kurun.
image54.png

Pizza Zamanı!
İtalya olarak; New York, Chicago ve Hawaii'yi işgal edin.
image57.png

Tüm Romaları Topla
İtalya olarak, İlk Roma'yı elinizde tutarken İkinci ve Üçüncü Roma'yı ele geçirin.
image61.png

Kişisel Bir Şey Değil, Adolf
İtalya olarak, Anschluss'tan önce Avusturya'yı alın ve faşist bir Almanya ile bir ittifaka girmeyin. (1945'ten önce).
image63.png

Bugün Olmaz
Komünist İtalya olarak, Gramsci'yi ölümün eşiğinden kurtarın ve onu İtalya'nın lideri yapıp İtalya Milli Birliği'ni kurun.
image66.png

Bu sefer olacak
Herhangi bir Müttefikler devleti olarak (Demokratik Britanya ile aynı ittifak içerisinde), Almanya ile Rhineland'ı silahsızlaştıran ve askersiz bölge hâline getiren bir anlaşma yapın.
image69.png

Yalnız Bira İle
Almanya olarak; Budweis, Tsingtao ve Guinness'i doğrudan ya da bir ittifak ülke yoluyla kontrol edin.
image71.png

Yalnız Yetenek İle
Bir birlik kumandanını general yapın ve en yüksek seviye ulaştırın.
image73.png

Uçaktaki Yılanlar
Brezilya olarak, Roma'yı paraşütçü birlikler ile ele geçirin.
image49.png

BBA'nın 3D Çizimleri:

Tabii ki son olarak ise BBA için yapılan 3D çizimleri göstermeliyiz (Bazıları hâlâ geliştirme aşamasında).

image28.pngimage29.pngimage30.png

image32.png

image34.png

T-pose yapan askerler
image36.png

image38.png

image40.png

image42.png

image26.png

image27.png

Tatlı Tanklar
image11.png

image12.png

Şeker Uçaklar
image14.png

image16.png

image18.png

Bununla birlikte bu haftanın ve By Blood Alone'un son geliştirici günlüğünü bitirmiş oluyorum!

Buraya kadar bizimle kaldığınız için teşekkürler, umarım HOI4 geliştirme sürecinin perde arkasına bakmaktan zevk almışsınızdır!
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.