Günlük: HoI4 - Death or Dishonor İstatistikleri ve Yeni Yüzler
#1
diaryhoi4.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Dan Lind Death or Dishonor'a dair bazı istatistiklerden bahsediyor ve HoI4 ekibine yeni katılan kişileri tanıtıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1032774/ :Merhabalar, halen 1.4.1 yaması üzerinde çalışıyoruz. Esasen bu yamayı bugün çıkartmayı planlıyorduk ancak multiplayer ile alakalı bir bug keşfettik ve bunun çözümü malesef ki yetişmiş değil. Bu esnada beta versiyona ufak bir güncelleme yapıp, ana sürümü yarın çıkartmış olmayı umuyoruz.

Yama üzerinde çalışmaya odaklandığımız için bu günlük biraz özet gibi olacak. Eğer 1.4.1'e geçmek istiyorsanız bu konuyu inceleyin.

Hearts of Iron IV'de bazı veriler topluyoruz, bu günlükte bu verilerden bazılarını sizlerle paylaşmak istedim.
Aşağıda Death or Dishonor ülkelerinin geçtiğimiz hafta içerisinde popularitelerine göre sıralanışlarını inceleyebilirsiniz.
  1. Macaristan
  2. Romanya
  3. Yugoslavya
  4. Çekoslovakya
Az çok ben de bu şekilde olmasını bekliyordum, ancak beni şaşırtan şey 1. sıradaki Macaristan'ın 2. sıradaki Romanya'dan neredeyse 2 kat daha popüler olmasıydı. Öyle ki populerlikte Macaristan'ı geçmeyi başaran sadece 4 ülke var, bu ülkeler Almanya, Sovyetler, ABD ve İtalya. Macaristan'ın bu şekilde popülerleşmesinin sebepleri yüksek ihtimalle yeni eklediğimiz mekanikler ancak bunlardan özellikle kurulabilir Avusturya-Macaristan ülkesinin oyunculara bir hedef sunması açısından diğerlerinden ön planda olduğunu düşünüyorum. Bu sıralamanın ileride nasıl değiştiğini takip edeceğiz.

Bir diğer enteresan veri ise oyuncuların başlangıç tarihi tercihlerinde. Görünüşe göre oyuncularımızın sadece %4'ü 1939'da başlıyor. Bu durum şirket genelinde çıkarttığımız diğer oyunlarda da gözlemlediğimiz, genel bir durum. Oyuncular her zaman oynayabildikleri en erken başlangıç tarihini tercih ediyorlar, bu da oyunlarda ana başlangıç tarihinden daha sonra yer alan bir başlangıç tarihi oluşturmamızı anlamsız hale getirebiliyor, bunun yerine her zaman tercih edileceğini bildiğimiz tarih üzerinde geliştirmelerde bulunmayı yeğliyoruz, bu açıdan 1939 başlangıç tarihini HoI4'e hiç eklememiş olmak daha doğru bir karar olabilirdi, onun yerine 1941 başlangıç tarihi daha popüler olabilirdi.

Verilerden bahsetmişken Death or Dishonor çıkışıyla birlikte günlük aktif oyuncu sayımızı ve aylık oyuncu sayımızda yeni zirveler gördük, Hearts of Iron IV oyuncu kitlesi sağlam bir şekilde güçlenmeye devam ediyor ve biz de oyunumuzu oynayan herkese teşekkür ediyoruz. 

Bu günlükte ekstra olarak sizlere ekibimize yeni katılmış 3 kişiyi tanıştırmak isterim. Aşağıda ekibimizin bu 3 yeni yüzü kendilerini tanıtacak.

Merhabalar ben shultays, Hearts of Iron IV ekibinde programcı olarak yer alıyorum. Paradox'a birkaç hafta önce katıldım. Üniversitede bilgisayar bilimi okudum, birkaç yıl boyunca çeşitli oyun geliştirmelerinde yer aldım. Paradox'ta, hele ki bu kadar kompleks bir oyunun ekibinde çalışmaktan dolayı çok heyecanlı ve mutluyum. Genel olarak yapayzeka hususunda görev alacağım, oyunu sizler için hem daha rekabet dolu hem de daha eğlenceli hale getirmek benim görevim. Hazırlıklarınızı yapsanız iyi edersiniz çünkü yakında yapayzekaya karşı savaşırken bana da karşı savaşmış olacaksınız. 

Merhaba ben Johan Lerstorm, Paradox'ta uzun süredir çalışıyorum ve CK2'nin çıkışından beri birçok oyunun ekibinde görev aldım. Hatta beni kısa bir süreliğine CK2 ekibinin başı olarak da duymuş olabilirsiniz, ekip yönetiminden ziyade kodlama işiyle ilgilenmeyi sevdiğimden yöneticilik işini geride bırakıp Paradox'un çeşitli projelerinde ufak tefek yardımlarda bulunmayı tercih ettim. Paradox'la olan ilk tanışmam Hearts of Iron 1 oyunuyla oldu, arkadaşlarımızla LAN üzerinden multiplayer oynuyorduk. Şimdilerde HoI4 üzerinde çalışırken o zamanlar sanki 1 milyon yıl önceymiş gibi geliyor. Boş zamanlarımın tamamında Factorio oynuyorum, haftalık bir de Twin Peaks molam var. (Podcat'ın notu: bu tam olarak doğru değil, bazı yemek aralarında da Twin Peaks tartışıyoruz)

Herkese selam ben Bratyn, Paradox projelerinde genellikle joker tasarımcı olarak görev alıyorum, çok kısa bir zaman aralığında çok fazla projede görev aldım. HoI4 ekibine geri dönmüş olmaktan dolayı mutluyum, bu sefer burada daha kalıcı olmayı ve HoI4'e oyunu sizler için daha eğlenceli hale getirecek işler çıkartmayı umuyorum. Esasen Hollanda vatandaşıyım, Norveç'te İngilizce ve Tarih okudum (hiç sormayın), mezuniyet tezimi 2. Dünya Savaşları üzerine yazdığımda Paradox henüz HoI4'ü geliştiriyordu. Strateji oyunlarına bayılıyorum, dolayısıyla HoI4 çıktığındaki heyecanımı tahmin edebiliyorsunuzdur. İlgi alanlarım arasında tarih, bilim kurgu, astronomi (genel olarak bilim) mevcut, bunların yanı sıra 2. Dünya Savaşı dönemindeki savaş gemilerine karşı bir hayranlığım sözkonusu. 

Haftaya sizlere yaz tatilimiz öncesi son geliştirici günlüğünü yayınlayacağız.
Cevapla
#2
anlaşılan yapay zekayı geliştirmeye karar verdiler ve muhtemelen yeni eventler de gelecek ama kardeşim yaz tatiline 1 hafta kala işe adam mı alınır? koca bir sene boyunca ne b*k yediniz derler adama yani.
Ara
Cevapla
#3
Bende cok istiyorum 1941 senaryosu ile baslayabilelim.

Cunku hoi3 de 7 8 kadar tarihle baslayabiliyorduk.
1939 ise cok anlamsiz ve uzerinde pek calisilmamis bir senaryo. Once ozenerek bir 1939 hazirlasinlar elbet oyuncular tercih eder.
Isin mod kisminda da q941 senaryosu icin duzgun bir mod yok. Gonul isterdi barbarossayi yasayalim . 1936 yada 1939 dan baslayinca elbet 0aremetreler farkli oluyor oyunda.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.