Günlük: HoI4 - Deniz Arazileri
#1
hoi4-banner-2018.png
HoI4 günlüklerinde bu hafta deniz arazilerinden ve denizlerdeki bazı değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1123303/ :Bugün deniz arazilerinden ve denizlerde yapılan bazı temel değişikliklere göz atacağız.

Nerede savaştığınızı daha önemli kılmak ve mümkünse kendi sularınızda savaşırken bir avantaj elde etmenizi istedik. HoI4’te denizler daha önceden ya “okyanustu” ya da “karadan kalkan düşman uçaklarının menzilindeki okyanustu” ve pek de bir önemi yoktu. Bunu değiştirmek istedik.

Denizlere farklı arazileri bu sebeple ekledik. Araziler hangi gemilerin daha iyi olduğunu, mayınların nasıl çalıştığını ve birkaç farklı şeyi etkiliyor. Şu anda denizler 4 farklı araziye ayrılmış durumda:

ocean.jpg
Normal okyanusun herhangi bir özel etkisi yok, karadaki ovalara benzetebilirsiniz.

Screenshot_4.jpg
Fiyortlar ve Takım Adalar büyük gemileri daha etkisiz hale getiriyor ve saklanmayı da kolaylaştırıyor (gördüğünüz sayıları üzerinde daha çalışıyoruz).

Screenshot_3.jpg
Derin okyanuslar ise hafif gemiler için iyi değil. Derinlikleri ve büyüklükleri nedeniyle mayınlar da pek etkili değil. Denizaltıların ise saklanmasını kolaylaştırıyor.

Screenshot_5.jpg
Sığ denizler manevra yapmayı kısıtlıyor ve denizaltılar için iyi yerler değil.

Denizlerde bazı özel etkiler de olabilir:

Screenshot_6.jpg
Arktik sular gemilerinizi yıpratır ve kazalara sebep olabilir. Geminiz herhangi bir sebeple battığında da kayıpları arttırır. Karadaki aşırı soğuklar gibi çalışıyor yani yılın zamanına ve sıcaklığa bağlı.

Screenshot_7.jpg
Bazı sularda oldukça fazla köpek balığı var ve köpekbalıkları nedeniyle de gemilerin battıktan sonra daha fazla kayıp verdikleri anlatılır. USS Indianapolis bunun en ünlü örneklerinden biri, köpekbalıkları da dahil olmak üzere birkaç sorun sebebiyle gemi battıktan sonra mürettebatın %75’i ölmüştü. Yine de köpekbalıklarını daha çok ilginç bir şey olması için ekledik.

Sulardaki performansınız Amiral özellikleri tarafından da etkilenir. Daha önce de gösterdiğimiz gibi amiraller farklı arazi türleri için özellikler kazanabilirler.

Screenshot_2.jpg
  • Cold Water Expert (Soğuk Sular Uzmanı) arktik suların etkilerini yumuşatır.
  • Inshore Fighter (Kıyı Savaşçısı) fiyortlarda ve takım adalarda savaşma ve hız bonusları verir.
  • Blue Water Expert (Mavi Sular Uzmanı) derin okyanuslarda savaşma ve hız bonusları verir.
  • Green Water Expert (Yeşil Sular Uzmanı) sığ sularda savaşma ve hız bonusları verir.

Yukarılardaki ekran görüntülerinde bazı garip renkler görmüş olabilirsiniz. Yeni harita modları ekliyoruz ama daha tam olarak bitmediği için pembe renkler görebilirsiniz. Bunlardan bahsediyorum çünkü deniz arazilerini daha iyi gösterebilmek için arazi harita modunu kullanmam gerekiyor.

Screenshot_8.jpg

Güneydoğu Asya’da bazı arazileri görebilirsiniz (karalardaki bazı renkler çalışma gerektiriyor). En açık renkli olanlar takımadalar, diğer maviler sığ sular ve en karanlık olanlar da derin okyanuslar.

Atlantik ve Avrupa:
Screenshot_9.jpg

Atlantik’teki derin okyanusları ve İskandinavya etrafındaki fiyortları görebilirsiniz.

Bugünlük bu kadar, gelecek hafta denizdeki temel değişikliklerden bahsetmeye devam edeceğiz.
[+] 8 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Hayalimde ki hoi4 resmen gerçek oluyor.:) Denizler bur cok yeni aksiyona gebe :)
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Mayın, amiral yetenekleri, deniz çeşitleri gibi güzel yan etkileri gördük iyi hoş umarım deniz savaşları da bunlar kadar güzel olur. Hatta ticaret için bir iki ufak şey eklerlerse tadından yenmez.
[+] 1 üye zencefil nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Bu dlc ve yama oyuna çağ atlatacak galiba. Sabırsızlıkla bekliyorum fakat herhalde sene sonu anca çıkar bu hızla. Birde işin kötüsü bu özellikleri okuduktan sonra oyunu oynayasım gelmiyor.
Ara
Cevapla
#5
(10-10-2018, 23:50)Semavi7 : Bu dlc ve yama oyuna çağ atlatacak galiba. Sabırsızlıkla bekliyorum fakat herhalde sene sonu anca çıkar bu hızla. Birde işin kötüsü bu özellikleri okuduktan sonra oyunu oynayasım gelmiyor.

Aslinda kara savasi iicin akaryakit haricinde pek bir yeni mekanik yok. Denizci degil karaci bir uokeyle oynamaya bence devam etmende bir heves kirici etken yok :)
Ara
Cevapla
#6
(11-10-2018, 05:19)napolyon94 :
(10-10-2018, 23:50)Semavi7 : Bu dlc ve yama oyuna çağ atlatacak galiba. Sabırsızlıkla bekliyorum fakat herhalde sene sonu anca çıkar bu hızla. Birde işin kötüsü bu özellikleri okuduktan sonra oyunu oynayasım gelmiyor.

Aslinda kara savasi iicin akaryakit haricinde pek bir yeni mekanik yok. Denizci degil karaci bir uokeyle oynamaya bence devam etmende bir heves kirici etken yok :)
Asıl olay o zaten. Hatta akaryaktı bir yama ile versinler sonra isterlerse bu dlc'yi seneye çıkarsınlar :joy:  Çünkü olaylar çok değişecek. Öyle bütün tankları cephede aynı anda yaldır yaldır süremiceksin.
Ara
Cevapla
#7
Semavi hoi3 gibi olmucak oyun yakıtıda kolay hale getiricekler bana kalsa zorlaşsın ama kolay yapıcaklar.
Ara
Cevapla
#8
(11-10-2018, 10:56)POWERFUL : Semavi hoi3 gibi olmucak oyun yakıtıda kolay hale getiricekler bana kalsa zorlaşsın ama kolay yapıcaklar.

Benim bu yakıt olayında en çok sevdiğim şey silo olayı. Düşmanın siloları vurur veya ele geçirseniz çok büyük darbe vurursunuz. Merakla bekliyorum bakalım nasıl olacak. Oyun çıkalı iki seneyi geçti daha yeni yeni adam oluyor. Bence paradoxun en rezil işi.
Ara
Cevapla
#9
alrıım bu dlcyi ben süper vallahi
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.