Günlük: HoI4 - Donanma Değişiklikleri #1
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta donanma mekaniklerinde yapılan değişiklikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...1.1130312/ :Herkese merhabalar, bu geliştirici günlüğü serisinde oyundaki donanma mekaniklerinde yaptığımız değişikliklerden bahsedeceğiz. 

Bugünkü günlükte üzerine eğileceğimiz konualr yeni görev tipleri ve donanma arayüzünde yapılan değişiklikler. Halen geliştirme aşamasında olduğumuz için bu günlükteki ekran görüntülerinde henüz tamamlanmamış bazı kısımlarla karşılaşabilirsiniz.

Bu değişikliklerle birlikte Devriye ve Ara & Yoket görevlerinin de işleyişinde bazı değişiklikler söz konusu, devriye görevi büyük oranda aynı işlese de, Ara & Yoket görevi yerini Saldırı Gücü görevine bıraktı. Eski sistemle arasındaki en büyük fark olarak muharebenin başında sahip olunan gemi sayısı gösterilebilir.


Screenshot_from_2018-11-21_14-58-58.png

Bu kısımdaki ana fark Devriye görevinde gemiler "devriyeye" çıkarken, Saldırı Gücü görevinde gemiler devriye gemileri bir düşman bulana kadar limandan ayrılmıyorlar. Bu özellikle çok fazla yakıta sahip olmadığınız zaman gemilerinizin bir düşmanın varlığından emin olmadan limanı terkedip yakıt israf etmemelerini sağlamak için birebir.

Devriye görevinin ana amacı düşmanı tespit etmek, dolayısıyla bu görevde özellikle destroyerlar ve kruvazörler gibi mümkünse Radar veya floatplane mühimmatlarıyla donatılmış tespit gücü yüksek gemiler kullanmak lehinize olabilir. Eğer devriye gezdiğiniz bölgede bir düşman gücü varsa bunun bilgisini alıyorsunuz, "oralarda bir şey var" bilgisi yerini "Bismarck ve Prinz Eugen tespit edildi!"ye bırakıyor (tabi bu esnada HMS Hood limanı terkedip bu gemileri ortadan kaldırmış ve Kraliyet Donanmasına sıkıntısız bir zafer kazandırmış oluyor). Hava, arazi koşulları ve gemilerin sayısı gibi unsurların gemi tespit ediş hızınıza etkisi var. Eğer doğru zamanda hareket ederseniz büyük gemileriniz düşman tarafından farkedilmeden Atlantiğe ulaşmış olabilir, angajman seviyenize ve düşman gücüne göre devriye kuvvetinizle de düşmanın çaresine bakmak isteyebilirsiniz.


image_4.png

Daha önce de bahsettiğimiz gibi, artık donanmanızda birden fazla görev kuvveti bulunuyor, bu kuvvetlerin her birinin kendilerine has amaçları var. Bu filolar donanma cepheleri içerisinde organize oluyorlar, bir filoya istediğiniz sayıda deniz bölgesi atayabilseniz de, birkaç istisnai durum hariç görev kuvveti sadece tek bir yerde görev alabiliyor. Dolayısıyla tüm bölgelerde etkin olmak istiyorsanız her bölgeye ufak da olsa bir görev kuvveti yerleştirmiş olmanız gerek. Tek bir Saldırı Gücünde birden fazla devriye görev kuvveti yer alabiliyor, ancak bunlardan eş zamanlı olarak sadece 1 tanesine muharebede destek olunabiliyor, dolayısıyla devriye güçleriniz ana kuvvetiniz başka bir muharebedeyken kendisini kötü bir durumda bulabilir.

germany_icons.jpg

Her filonun başına bir Amiral atanabilir. Aynı zamanda kontrol edebileceğiniz görev kuvvetlerinin de bir limiti var. Her görev kuvveti tek bir bölgede aktif olabildiği için, dünyanın farklı kısımlarında faaliyet gösteren farklı filolar kurmanız daha ideal. Özellikle yağmacı kuvvetlerle daha filolarınızı daha geniş alana yayarak düşmanı da yayılmaya zorlayabilirsiniz.

bottom_admirals.jpg

Filolarınızı ve görev kuvvetlerinizi tıpkı ordularınız gibi farklı sembol ve renklerle birbirlerinden daha kolay bir şekilde ayırt edilebilir hale getirebilirsiniz.

customize.jpg

Konvoy yağmalama hala büyük oranda eskisi gibi çalışıyor, en büyük fark artık konvoy yağmalamada taban etkisi yerine haftalık bir ilerlemenin olması, bu da konvoy batırmanın düşman ülkeye savaş desteği kaybı olarak etkilemesini sağlıyor. Bu mekanikten gelecekteki bir günlükte daha ayrıntılı olarak sözedeceğiz.

Konvoy koruma görev kuvvetleri birden fazla bölgede görevlendirilebiliyorlar ve bu bölgelerdeki konvoyları korumaya çalışıyorlar. Eğer az sayıda kuvveti çok sayıda bölgeye yerleştirirseniz ve denizaltıları konvoyları yakalarsa bu konvoyları savunan gemi sayısı da az oluyor.


escort.jpg

Bunların yanı sıra Çıkartma Desteği özelliği ekledik, bu görev kuvveti çıkartma yaparken taşıdığınız askerlerin çıkartma yapılacak noktaya sağ salim bir şekilde ulaşması için destek sağlıyor, askerleriniz çıkartma yaptıktan sonra da kıyıda bekleyip deniz bombardıman desteği sağlıyor. Modern gemilerle karşılaştığında sıkıntı yaşayabilen gemileriniz için ideal bir görev.

invasion_support.jpg

Tüm bunlara ek olarak mayın döşeme ve mayın temizleme görevleri verebiliyorsunuz (mayın temizleme görevine sahip gemiler mayınlı bölgelerden geçerken pasif bir bonus alınmasını sağlıyor dolayısıyla diğer görev kuvvetlerinize de bir kaç tane bu göreve sahip gemilerden sıkıştırabilirsiniz), donanma talimleri yakıt harcaması karşılığında gemilerinize tecrübe puanının yanı sıra yeni gemi tasarımları yaparken kullanacağınız tecrübe puanı edinmenizi sağlıyor.

Yeni üretilmiş gemileriniz otomatik olarak rezerv filosuna ekleniyor, bu rezerv filoları da theater bazında kategorilendiriliyorlar. Rezerv filolarında yer alan gemiler aynı theaterdaki diğer görev kuvvetlerine takviye kuvveti olarak gidiyor. Oyunda görev kuvvetleri için de bir şablon oluşturabiliyorsunuz ve rezerv filolarınızdaki gemiler filolarınızın bu şablonu korumasını sağlıyor. Eğer herhangi bir sebepten bu kuvvetlerinize takviye göndermek istemiyorsanız otomatik takviye gönderilmesini her kuvvet için ayrı ayrı olmak üzere kapatabiliyorsunuz.

Eğer görev kuvvetlerinizi teker teker yönetmek gibi bir derdiniz yoksa, yeni eklediğimiz otomatik-dengele fonksiyonuyla mevcut görev kuvvetlerinizi parçalara ayırabilirsiniz. 

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta donanma kısmında yaptığımız değişikliklerden bahsetmeye devam edeceğiz.
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Vay be çok iyi olmuş. Ama artık çıksın ya hala geliştirme aşaması diyorlar ya az çalışın paradox :D
Ara
Cevapla
#3
(22-11-2018, 10:02)Semavi7 : Vay be çok iyi olmuş. Ama artık çıksın ya hala geliştirme aşaması diyorlar ya az çalışın paradox :D

Waking the Tiger 25 günlüktü Man the Guns için ise duyurma günlüğü hariç 15 günlük oldu. Sabit 25 günlük olacağını sanmıyorum belki 27 günlük olabilir bu dlc.
Ara
Cevapla
#4
(22-11-2018, 13:39)zencefil :
(22-11-2018, 10:02)Semavi7 : Vay be çok iyi olmuş. Ama artık çıksın ya hala geliştirme aşaması diyorlar ya az çalışın paradox :D

Waking the Tiger 25 günlüktü Man the Guns için ise duyurma günlüğü hariç 15 günlük oldu. Sabit 25 günlük olacağını sanmıyorum belki 27 günlük olabilir bu dlc.

Hadi ya daha 15 mi oldu? Tatil girdi diye bu kadar uzadı galiba.
Ara
Cevapla
#5
Toplam 20 günlük oldu man the guns sadece ilk dd duyuru amaclıydı 19 günlük yani 15 degil
[+] 1 üye POWERFUL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
(22-11-2018, 17:45)POWERFUL : Toplam 20 günlük oldu man the guns sadece ilk dd duyuru amaclıydı 19 günlük yani 15 degil

Gerçi evet 15 değil forum arşivi güncellenmemiş, ben de tarihe dikkat etmemişim. En az bir buçuk ay var çıkmasına.
Ara
Cevapla
#7
Aralık ortasına kadar çıkış tarihi vermezlerse çok büyük ihtimalle şubatta görürüz man the gunsı
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.