Günlük: HoI4 - Geliştirici Ekibin Açıklamaları
#1
FIDIqzH.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda Arheo'nun yeni çıkan Graveyard of Empires eklentisine gelen olumsuz tepkilere cevabı ve gelecek yamalara dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1730987/ :Herkese selamlar,

Açık konuşmak gerekirse Graveyard of Empires’ın çıkışı istediğimiz gibi gitmedi. Bugün, içerik çıkmadan önce neler yaşandığını ve bunun sonuçları ile sonrasında aldığımız geri bildirimlere göre ileriye dönük olarak nasıl hareket etmeyi planladığımızı açıklayan ufak bir retrospektif paylaşmak istiyorum.

Studio Gold’daki çıkış öncesi durum sürecimizin en önemli parçalarından biri, Olur/Olmaz toplantısıdır. Bu toplantıda Kalite Kontrol, Teknik, Tasarım, Pazarlama, İşletme vb. tüm birimler, oyunun durumuna ilişkin kendi bakış açılarını ve olası tepkilere yönelik beklentilerini sunar. Bu toplantıyı, her birimin aynı fikirde olup olmadığından emin olmak ve ilgili içeriği çıkarıp çıkarmayacağımız konusunda fikir birliğine varmak üzere gerçekleştiririz. Graveyard of Empires özelinde, geneli geliştirici günlüklerine dair aldığım geri bildirimler kaynaklı olmak üzere birtakım belirsizlik içeren noktalar tespit etmiş olsak da sıra dışı bir şey olmadığını ve o an itibarıyla içeriğin çıkabileceği konusunda anlaşmıştık. Pozisyonumun sorumluluklarından kaçınmak veya kimseyi töhmet altında bırakmak istemiyorum. Oyun Direktörü olarak her iki yönde de nihai karar verme yetkisine sahibim ve bu yetkiyi kullanmadım. Görmem gereken şeyleri görmedim.

Hep topluca hem de şahsen oldukça bariz bir şekilde yanıldık. Kuruluş olarak bu sürümde mevcut sorunların farkına varamadık ve bu, bu karara varışımız ve bunun tekrarlanmaması için kendimizi nasıl yeniden organize edeceğimiz hususunda ciddi bir içsel düşünme ihtiyacı olduğunu gösteriyor. Graveyard of Empires’ı düzeltmek için kısa süreli hedeflere odaklandığımız için şu anda size pek bir yanıt sunamıyorum. Gelgelelim bu meseleyi halı altına süpürmek niyetinde değiliz.

Uzun vadeyi düşündüğümüzde bu, ikinci kez bir Ülke Paketi beklenenden kötü performans sergiliyor. İnceleme puanları, aslında değerlendirilmesi şaşırtıcı derecede zor bir metriktir. Bunu daha çok oyuncu topluluğunun ne kadarının bu sürümdeki her şeyin kesin olumlu veya olumsuz gördüğü konusunda bize fikir veren bir anlık görüntü olarak düşünmek daha iyi olabilir. Bu bahsettiğim “her şeye” fiyat, kalite, kapsam ve şirkete dair genel görüş veya çok daha fazla şey dâhil edilebilir. Yapmaya meylettiğimiz şey; olumsuz ve olumlu eleştirilerdeki temel unsurları bir araya getirip bir terazi oluşturmak, sevilen ve sevilmeyen ana noktaların yerini tespit etmek. Trial of Allegiance’taki iki ana olumsuz nokta, iki spesifik pazardaki bölgesel fiyatlandırma ile içeriğin kapsamıydı. Graveyard of Empires’a dair bir şey söylemek için henüz biraz erken ancak ilk izlenimler, içerik yönelimi ve kalitesi (bu konudaki hatamızı zaten kabul etmiştik) ile kapsam hususlarında sorun olduğunu gösteriyor.

Hem bölgesel fiyatlandırma hem de içerik kalitesi, yalnızca bu içerikle sınırlı kalmasını umduğum sorunlar. Yani bunlar yerel meseleler. Öte yandan kapsam; temel düzeyde daha çok şey sunmamız gereken, çok daha net bir bölümü temsile diyor. Bu yazı bağlamında kapsam, esasen sunduğumuz şeyleri içeriyor. Bunlar; odak ağaçları, mekanikler, üç boyutlu modeller. Yani paketin tamamı. İçerik eklentileri kimi HoI hayranları arasında popüler olsa da topluluğun büyük çoğunluğunda yankı uyandırma konusunda yetersiz kalıyor. Tekrar ediyorum, sunacak bir yanıtım yok ancak durumun farkındayız ve bu eklentileri daha çok kişi için nasıl heyecan verici kılabileceğimiz konusunu değerlendireceğiz.

Son olarak kısa vadede Graveyard of Empires için planlarımızdan bahsetmek istiyorum. Bu haftadan itibaren eksik bulduğumuz kısımları hem düzeltmek hem de iyileştirmek amacıyla GoE ve ana oyun için bir dizi yama ve güncelleme çıkarmayı planlıyoruz. Yapıcı önerilerle bize ulaşan herkese içten teşekkürlerimi sunuyorum. Ortaya koyduğumuz çabaya herkes katkı sağlıyor.

Süreç:
  • 12 Mart – Yama (BAŞ Harekâtı)
  • 20 Mart – Yama (DİZ Harekâtı)
  • Mart Sonu – Savaş Çabası (OMUZ Harekâtı)
  • Nisan – Graveyard of Empires içerik güncellemeleri ve değişiklikleri
Ara
Cevapla
#2
Rezillik ya, Afganistan diye paket çıkarıyorsun, onu bile beceremiyorsun. Doğru düzgün okuma yazma bilen insan yok, teknoloji yok, teçhizat yok, asker yok. Ama çıkıp Rusya'yla Almanya'yla savaşıyorsun. Ne wargame'ligi kaldı, ne tarihsel stratejiliği. Modları arkana daya, saçma sapan para kes herkesten. İçim soğumuyor, bu oyuna ve geliştiricilerine karşı.
[+] 1 üye GespensterPanzer nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Tarihsellik kimin umurunda :xd: ?
Bizim zamanımızda elektrik yoktu. IPhone'umuzu şarj edemiyorduk.
PzC/MC/FWWC Opsiyonel Kuralları ve Parametre Verisi
Diğer PzC/MC/FWWC Konuları ile PzB Konuları
Ara
Cevapla
#4
Klasik Paradox hiç bir oyunundan ders çıkartmayan tamamen oyuncuları suçluyan sonra geri bildirimler yiyince de biz sizi anlayamadık bir daha olmayacak diyen bir şirket Ubissoft-Relic-ve bu firma inşallah batarlar dediklerimdir.
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
[+] 1 üye gLo1NN nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.