Günlük: HoI4 - Hava Savaşları
#1
Yine bir baska Hearts of Iron Gelistirici Gunlukleriyle karsinizdayim! Bu sefer hava savaslarinin nasil degistigiyle ilgili konusacagiz, ve emin olun cok sey degisti! Onceki hoi oyunlarinda hava birimleri "kanatlar" adı altinda bilinmeyen bir miktardan(ama yaklasik 100) olusan belli bir alanda gorevler yapan ucak topluluguydu. Hoi4'te ise "kanatlar" terimini artik kullanmıyacagiz; her ucagin belirli ekipmanlari olucak ve her birine gorevler vermek yerine hava üslerine belirli miktarda belirli bir stratejik bolgeye ucak gonderilmesi icin emir vericeksiniz.

Daha detaya birazdan inicegim, ama simdi onceki gunluklerde yapım ve tasarim hakkında sorulan birkac soruya yer vericegim. Hoi4'e baslamadan once Podcat ile ben hem For The Motherland hem de Their Finest Hour Dlc paketlerinde calistik o yuzden oyunda farklı olmasini istediğiimz ile bir ton yeni görüşümüz vardı. Bunlardan biride Hava kuvvetlerinin gerektirdigi micro yönetimi dusurmekti ve Hava kuvvetlerinin seferin genel amacina yardımcı bir etken olmasini istiyorduk. Her turlu detayi kontrol etmene gerek yok. Biraz arastirmadan ve beyin fırtınasindan sonra istedigimiz seyi bulduk.

DD7%20notes.JPG


Now, to those of you without years of game development experience, that may look like a jumbled mess of nonsense scribbles, but rest assured that Podcat, as he says, "doesn't even see the code" at this point and can make perfect sense of it (perhaps one day I will develop this skill too!). After that we write up a proper design based on our notes from the meeting and start turning that design into code and actual bits of a game.(*Espri yapıyor)

Erken taslak fotografta Alman savasci ucaklarini ve bombaci ucaklarin britanyaya saldirdigini gorebilirsiniz:


DD%207%20planes1.png

Yeni grafik sistemleri hazırlarken bir cok yeni gorsel destek saglıyoruz. Kırmızı cizgiler ucaklar icin hazırlanmıs saldırı yollari, ve mavi cizgiler donus yollarini gosteriyor. Saldırı/donus yollari degisken o yuzden her misyonun boyle guzel gozukmesini beklemeyin. Tabi olan her it dalasini haritada gercek zamanda gosteremeyiz. Haritadaki ucaklar, harita uzerindeki yol olan ucaklari temsil ediyor, yani eger o alanda savasci ucaklari arasinda savas olursa it dalasinin oldugunu goruceksiniz ve kim yeniliyorsa onlarin ucaklarinin dustugunu farkediceksiniz ama daha temsili bir sekilde.


Burda Hava savasinin nasil gozuktugunu gorebilirsiniz ama hala yapım asmasinda:

dd7_map.jpg

Hoi4'te ucaklarin nasil calistigina dair bir kac degisiklik yaptik:


  • Stacklama(yığınlama) limitleri yerine, buyuk captaki Hava Savaslarini 1v1 ve 2v1 savasci ucagi savasicak sekilde kısıtladık. Yine Sayılar etki edicek ama bu sayede her ucak etkili bir sekilde bir digeriyle savasabilicek, bu sekilde daha tarihsel bir hava kazandirabilcegimizi dusunduk.

  • Interceptor(onleme ucagi) ve bircok goreve sahip ucaklar yerine artık savasci ucaklari(fighters) ve agır savasci ucaklari(heavy fighters) olucak sekilde kısıtladık. Agır savasci ucaklari, 2 motorlu, daha hızlı ve daha cok silahlandirilmis olmasina ragmen gerekli manevra kabiliyetine sahip degildiler. Tarishsel olarak her ucak belirli bir role uygun degildi, bu yuzden ucak yapımı tamamen oyuncunun elinde olucak. Genelleme yaparsak agır savasci ucaklari bombardıman ucaklari(Bombers) vurmakta iyi iken, daha cevik olan savasci ucaklarina karsi zayif. Savasci ucaklari da bombaci ucaklari vurabilir ama daha hafif silahlara sahip oldugu icin daha uzun sure alicaktir.

  • Hızlı olmanın artık savasta etkisi var, hızlı ucaklar hedeflerini ilk secicekler. Bu yuzden eger bombardıman ucaklarini engellemek istiyorsaniz en cok onemli olan ozelliker hız ve atesgucu olucak.

  • Çeviklik yeni bir statu, eger iki ucak savasta karsi karsiya gelirse, daha cevik olan saldırı gucunun yuzde olarak daha fazlasini kullanabilicek.

  • Kapsama degeri(Coverage) statuden daha cok kurgusal bir kavram olucak, bir ucagin ucus menzili operasyonu yurutucegi bolgeye ucu ucuna yetiyorsa orada turlar atan bir ucaga gore daha az bir kapsama degeri olucak.

  • Ucaklarin kendileri tecrube kazanamiycagi icin, savaslarin/gorevlerin Ace olusturma sanslari olucak. Ace'ler Air wings(ucak grubu)'e ve hava üslerine akarilarak verimliligi arttirabilicek.


Tamam simdi Hava operasyonlarinin nasil isledigide donelim: Hoi4'un map'i buyuk bolgelere bolundu ve bunlara stratejik bolgeler adını verdik. Bunlar Hava operasyonlarinin hedefleri. ustunden kabaca bir sekilde gecersek, örnek olarak Fransa 2 Stratejik bolgeye ayrildi. Bolgenin ucus menzilinde olan herhangi bir hava ussune operasyon icin kac ucagi kullanicaginizi, oncelikli hedefleri belirleyebilir ve ucaklari tamamen savasmasi icin bir sonraki emre kadar kendi basina birakabilicek sekilde emir verebilir nasil durumda olduklarini kontrol edebilirsiniz. Stratejik bolgedeki gorevlendiren gucler Hava ustunlugu degerini etkiler, ve eger bolgedeki hava ustunlugu dengesiz ise bu zayıf tarafin ne sıklıkla goreve cikabilcegini etkiler. Bu da kara kuvvetlerinin operasyonunu etkiliyecektir.



Gercek gorevler (varsayalim ki stratejik bir bolgeyi bombalama gorevi), kötü hava kosullari yada dusman hava hakimiyeti sebebiyle gunde sadece 2 kere uculuyor - gece ve gunduz ucuslari - ya oyuncunun belirledigi oncelikli hedeflere yada mantıklı olarak kendi belirledigi secime gore davranicaktir. Gorev icin ucus basladiginda, dusman tarafindan tespit edilme sansi: havaya, zamana(gece/gunduz), Radar kapsamina, dusman hava hakimiyetine vb. seylere bagli. Eger tespit edilirse, dusmanın savunma ucaklari tarafindan onlenebilir.dusman ucaklarinin oncelikli hedefi bombardiman ucaklari olucaktir. ama gorevin eskort ucaklari onleme ucaklarini yakalayabilir. Hava savasi bittikten sonra, ya yokedilirler ya da gorevlerini yapip geri donerler.


Herseyi ozetlemek gerekirse Hoi4'teki hava savaslarinin planlamaya ve uretime etkisinin daha fazla olmasını umuyoruz. Bu da, dusmanın sehirlerine stratejik bombardıman ile ciddi hasarlar vermeden once dusman hava kuvvetlerini yıpratma saldırılarıyla zayıflatmanızı gerektiricek. Tahmin ediceginiz uzerine bu degisiklikler uçak gemilerinide etkiliyecek, ama bu baska bir gunlugun konusu, bir sonraki ay gorusmek uzere.
A leader is a dealer in hope



Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.