Selamlar, bugünkü geliştirici günlüğünün konusu uzunca zamandır yazdığımız diğer günlüklerin konusunda talep edilen konulardan bir tanesi : Japonya.
Japonya ile oynamak Hearts of Iron IV'de hem farklı hem de ilginç bir deneyim yaşatıyor. Büyük Britanya gibi bir ada devleti halindeler ancak hammadde sağlayacakları kolonilere sahip değiller. Eğer Japonya reform geçirip demokrasiye doğru adımlar atmaz ise olabildiğine erken bir şekilde saldırgan bir politikayla güçlenmeli ve anakarada bulunan hammaddeleri ele geçirerek diğer büyük devletlere kafa tutacak bir güce ulaşmalı.
Genişleme alanlarına bakarsak Japonya için birden fazla seçenek mevcut. Dönemin Japonyasında da İmparatorluğun hangi yöne doğru genişlemesinin uygun olduğuna yönelik çeşitli tartışmalar bulunuyordu. Nanshin-ron ismindeki güneye genişleme doktrini Japonya Donanması tarafından destekleniyor ve güneydeki topraklarla pasifikteki adalara genişlemek gerektiğini savunuyordu. Bu eylemi gerçekleştirmeniz sizi Avrupalı kolonistler ve Amerika ile düşman hale getiriyor. Bu doktrinin zıttı ise Hokushin-ron, kuzeye doğru genişlemeyi makul bulan bu doktrin kara ordusu tarafından destekleniyor ve Sovyetlerin doğuda kalan topraklarına genişlemeyi savunuyor. Japonya'nın odak ağacı bu seçenekleri barındırıyor ve oradan orduyu mu donanmayı mı ön planda tutacağınızı belirleyebiliyorsunuz.
Japonya'nın sahip olduğu diplomatik odak ağaçlarının konusu genellikle Çin ile ilgili. Başlangıç hamlesinde Çin sınırında yaşanan bir krizden ötürü Çin devletini suçlayıp onlardan zorla sınırda bulunan bir toprağı isteyebiliyorsunuz. Eğer toprağı vermeyi reddederlerse Japonya Çin'e savaş sebebi elde ediyor, bu savaşın sonucunda Japonya Almanya ile birlik olup mihveri oluşturabilir veya kendi paktını kurarak Fransız Hinduçini ve Siam topraklarına odaklanabilir.
Diğer devletlere oranla Japonya çok farklı bir yapıya sahip. Halkı neredeyse İmparatora tapıyor, daha manevi unsurlara değer veriyorlar ve gerekirse kendilerini devletin iyiliği için feda etmeye her an hazırlar. Bunları oyun içerisinde yansıtmak için Japonya'ya çeşitli özelikler verdik. Japonya State Shintoism ile oyuna başlıyor bu özellik onların bombardımanlara daha dayanıklı olmasını sağlarken askerlerinin moralini yükseltiyor. Odak ağaçlrında Spiritual Mobilization isminde onlara has bir bölüm mevcut, bu bölüm onlara hem araştırma alanında avantajlkar sağlarken yine askerlerin moralini yükseltebiliyor, kamikaze görevlerini açıyor. Hem araştırma hem de asker kısmı tamamlandığında özel MXY7 Ohka birimlerine sahip olabiliyorsunuz ve bu birimler müthiş hızlarından ötürü engellemesi bir hayli zor birimler.
Japonya dünyanın en güçlü donanmalarından birine sahip, hava gücü de bir hayli yüksek. Orduları genel olarak büyük ancak modern silahlara sahip değiller. Endüstriyel olarak Japonya güçlenmeye müsait ancak eğer topraklar genişletilmediyse hammadde sıkıntısı çekilecektir. Japonya olarak oyuncu denizdeki savaşlara dikkat etmelidir çünkü Japonya ABD'nin bir özelliği olan batan gemileri hızlıca tekrardan üretebilme özelliğine sahip değil, en ufak bir kaza Japonya'ya asker çıkartılmasıyla sonuçlanabilir. Odak ağaçlarında Japonya zırhlı savaş gemilerini daha hızlı üretebilir, Long Lance torpido silahlarını aktif hale getirebilir ve carrierleri için araştırma bonusu elde edebilir.
Tarihte Japonya zırhlı birimlerini güçlendirmekle pek ilgilenmedi, dolayısıyla onlara tank olarak neler verebileceğimiz konusunda uzun süren tartışmalarımız oldu. Japonya'nın belli tankları üretip kullanmak için planları vardı ancak bu planların hiçbiri eyleme dönüşmedi ve Japonya'nın savaştığı arazilere bakıldığında bu arazilerde o tankların kullanılması pek de akıl kârı değil. Ancak Japonya oyuncusu olarak siz hangi arazilerde kime karşı savaşacağınızı kendiniz belirliyorsunuz ve her zaman bu tanklar işinize yarayabilir.
Haftaya diplomasiden bahsedeceğiz!
Japonya ile oynamak Hearts of Iron IV'de hem farklı hem de ilginç bir deneyim yaşatıyor. Büyük Britanya gibi bir ada devleti halindeler ancak hammadde sağlayacakları kolonilere sahip değiller. Eğer Japonya reform geçirip demokrasiye doğru adımlar atmaz ise olabildiğine erken bir şekilde saldırgan bir politikayla güçlenmeli ve anakarada bulunan hammaddeleri ele geçirerek diğer büyük devletlere kafa tutacak bir güce ulaşmalı.
Genişleme alanlarına bakarsak Japonya için birden fazla seçenek mevcut. Dönemin Japonyasında da İmparatorluğun hangi yöne doğru genişlemesinin uygun olduğuna yönelik çeşitli tartışmalar bulunuyordu. Nanshin-ron ismindeki güneye genişleme doktrini Japonya Donanması tarafından destekleniyor ve güneydeki topraklarla pasifikteki adalara genişlemek gerektiğini savunuyordu. Bu eylemi gerçekleştirmeniz sizi Avrupalı kolonistler ve Amerika ile düşman hale getiriyor. Bu doktrinin zıttı ise Hokushin-ron, kuzeye doğru genişlemeyi makul bulan bu doktrin kara ordusu tarafından destekleniyor ve Sovyetlerin doğuda kalan topraklarına genişlemeyi savunuyor. Japonya'nın odak ağacı bu seçenekleri barındırıyor ve oradan orduyu mu donanmayı mı ön planda tutacağınızı belirleyebiliyorsunuz.
Japonya'nın sahip olduğu diplomatik odak ağaçlarının konusu genellikle Çin ile ilgili. Başlangıç hamlesinde Çin sınırında yaşanan bir krizden ötürü Çin devletini suçlayıp onlardan zorla sınırda bulunan bir toprağı isteyebiliyorsunuz. Eğer toprağı vermeyi reddederlerse Japonya Çin'e savaş sebebi elde ediyor, bu savaşın sonucunda Japonya Almanya ile birlik olup mihveri oluşturabilir veya kendi paktını kurarak Fransız Hinduçini ve Siam topraklarına odaklanabilir.
Diğer devletlere oranla Japonya çok farklı bir yapıya sahip. Halkı neredeyse İmparatora tapıyor, daha manevi unsurlara değer veriyorlar ve gerekirse kendilerini devletin iyiliği için feda etmeye her an hazırlar. Bunları oyun içerisinde yansıtmak için Japonya'ya çeşitli özelikler verdik. Japonya State Shintoism ile oyuna başlıyor bu özellik onların bombardımanlara daha dayanıklı olmasını sağlarken askerlerinin moralini yükseltiyor. Odak ağaçlrında Spiritual Mobilization isminde onlara has bir bölüm mevcut, bu bölüm onlara hem araştırma alanında avantajlkar sağlarken yine askerlerin moralini yükseltebiliyor, kamikaze görevlerini açıyor. Hem araştırma hem de asker kısmı tamamlandığında özel MXY7 Ohka birimlerine sahip olabiliyorsunuz ve bu birimler müthiş hızlarından ötürü engellemesi bir hayli zor birimler.
Japonya dünyanın en güçlü donanmalarından birine sahip, hava gücü de bir hayli yüksek. Orduları genel olarak büyük ancak modern silahlara sahip değiller. Endüstriyel olarak Japonya güçlenmeye müsait ancak eğer topraklar genişletilmediyse hammadde sıkıntısı çekilecektir. Japonya olarak oyuncu denizdeki savaşlara dikkat etmelidir çünkü Japonya ABD'nin bir özelliği olan batan gemileri hızlıca tekrardan üretebilme özelliğine sahip değil, en ufak bir kaza Japonya'ya asker çıkartılmasıyla sonuçlanabilir. Odak ağaçlarında Japonya zırhlı savaş gemilerini daha hızlı üretebilir, Long Lance torpido silahlarını aktif hale getirebilir ve carrierleri için araştırma bonusu elde edebilir.
Tarihte Japonya zırhlı birimlerini güçlendirmekle pek ilgilenmedi, dolayısıyla onlara tank olarak neler verebileceğimiz konusunda uzun süren tartışmalarımız oldu. Japonya'nın belli tankları üretip kullanmak için planları vardı ancak bu planların hiçbiri eyleme dönüşmedi ve Japonya'nın savaştığı arazilere bakıldığında bu arazilerde o tankların kullanılması pek de akıl kârı değil. Ancak Japonya oyuncusu olarak siz hangi arazilerde kime karşı savaşacağınızı kendiniz belirliyorsunuz ve her zaman bu tanklar işinize yarayabilir.
Haftaya diplomasiden bahsedeceğiz!