İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
09-11-2017, 16:56
(Son Düzenleme: 09-11-2017, 18:24, Düzenleyen: Duman.)
Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Bratyn yeni karar ve görev mekaniklerini, maden geliştirme ve özel proje özelliklerini tanıtıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...n.1053930/ :Herkese merhabalar, 1.5 Cornflakes yaması ve beraberinde çıkacak olan eklentiye dair yazacağımız bu haftanın günlüğünde sizlere çeşitli ekran görüntülerinde kasten gösterip durduğumuz yukarıdaki yeni gizemli ikondan bahsedeceğiz. Günlüğü okumadan evvel bardağınızı favori içeceğinizle doldurun, çünkü günlük bir hayli uzun olacak.
Tokmağı Vurmak
Daha önce yazılan şu geliştirici günlüğünde podcat sizlere oyuncuların oyun içerisinde dinamik kararlar almasına yönelik bazı değişikliklerin planlandığından bahsetmişti, bundan bahsederken eventlerle ulusal odakların arasında kalan yeni bir sistem oluşturabileceğini söylemişti.
Her ne kadar oyun içerisindeki amacını doğru bir şekilde yerine getirse de, hiçbir zaman ulusal odak ağacı sisteminden tam anlamıyla hoşnut olamadık. Bazı şeyleri çok iyi yapar, örneğin hikaye gidişatını ve uzun vade seçeneklerini oyunculara çok iyi sunarken, bazı şeyleri de kötü ele almamıza sebep oluyordu örneğin birçok odağın oyunda bir şeylerin gerçekleşmesine sebep olmadan önce 70 günlük bir bekleme sürecinin olması, olayın dinamikliğini zedeliyordu. Bu durum sadece oyuncu açısından problem yaratmanın yanı sıra, aynı zamanda geliştiriciler açısından da sıkıntı yaratıyordu çünkü birkaç yıl öncesinden dünyanın o zamanki halini öngörmemizi gerektiriyordu.
Bu gibi sebeplerden oyuna decision (karar) sistemi ekliyoruz. Bunu yapmamızdaki amaç oyuncuların yaptıkları şeylerle dünyadaki çeşitli olaylara dinamik tepkiler verebilmesini sağlamak, dolayısıyla anlayacağınız üzere ulusal odaklar gibi aktifleşmesi için 70 gün beklemeniz de gerekmeyecek. Bunların yanı sıra tasarımcılara ve modculara oyuncuların yapabileceği veya reaksiyon gösterebileceği yeni şeyler eklemeleri hususunda alan oluşturacak. Oyuncuların yapacağı şeylere kararlar, reaksiyonlara ise görevler adı verdik, tüm bunları kategoriler halinde görüntüleyebiliyorsunuz ve bu maddelere dilemeniz halinde tanım cümleleri, ikonlar ve hatta görseller ekleyebiliyorsunuz.
Bu yeni sistemin ulusal odak ağacı sisteminin yerini alması gibi bir düşüncemiz yok, ulusal odak ağaçlarında artık daha jenerik şeylere sahip olup bu odaklarla bağlantılı kararlar oluşturarak dinamik bir oyun ortaya çıkartmak istiyoruz.
Kararlar
Oyunda 2 tür karar mevcut, ilk tür kararlar bir butona tıklayıp bir şeye sebep olduğunuz veya bir şey elde ettiğiniz kararlar, bunları diğer Paradox oyunlarındaki kararlara benzetebilirsiniz. Bu tık ile elde edeceğiniz şey ulusal odaklardan farklı olarak direkt olarak devreye girecek, bu efekt geçici veya kalıcı olabilir.
İkinci tür kararlar ise zamanlı kararlar, belli bir zaman aralığınca aktif olup bu esnada size çeşitli bonuslar veya dezavantajlar sağlayabilirler, bu zaman sona erdikten sonra ise diğer kararlar gibi tek seferlik ani bir bonus sağlarlar.
Bu kararları political power harcayarak geçirebiliyorsunuz, ancak efektler daha farklı maliyetleri olmaları üzerine ayarlanabilir, örneğin Army Reform kararını geçirirken political power maliyetinin yanı sıra ordu tecrübesi ediniminde dezavantaj yaşayabilirsiniz.
Karar mekaniklerinin eklenmesiyle ele aldığımız mevcut mekaniklerden birisi ideoloji değiştirme sistemiydi, daha önceleri danışman alarak geçiş yapmak istediğiniz ideolojiyi ilk olarak ülkede yaymanız, ardından eventler aracılığıyla iç savaşa mı gireceksiniz yoksa referandumla mı işi çözeceksiniz seçmeniz gerekiyordu, tabi bu yolda ilerlerken hangi eventin ne zaman geleceği rastgele belirleniyordu.
Artık oyuncular ideolojiyi yayacak olan danışmana sahip olduktan sonra çeşitli kararlar aracılığıyla bu süreç üzerinde rol sahibi olabiliyor, daha barışçıl ancak daha uzun süren bir yol mu tercih edeceksiniz yoksa daha kısa olup daha maliyetli olabilecek bir iç savaşa mı hazırlanacaksınız bunu belirleyebiliyorsunuz.
Farklı kararlarla iç savaştaki gücünüzü arttırmaya yönelik yatırımlarda bulunabiliyorsunuz veya bazı generallerin size sadık kalmasını sağlayabiliyorsunuz, bunun yanı sıra sürpriz saldırı bonusu elde edip ufak ekipman avantajı elde edebiliyorsunuz. Bunların hepsi 'şart olmayan' şeyler ve sonunda şartları yerine getirmeniz durumunda kendinizi hazır hissettiğiniz an ülkenizde iç savaş çıkarabiliyorsunuz.
İdeoloji değiştirirken neyin ne zaman yaşanacağı hususunda tam kontrole sahipsiniz.
Üzerinde çalıştığımız bir diğer husus ise kaynak sistemi, bu sistem şu anda fazlasıyla "durgun" bir sistem, her ne kadar yaptığımız değişikliklerle bu kaynakları altyapı seviyesine bağlayarak daha dinamik bir tarz edinmiş olsak da, kaynak haritası üzerinde gerçekçi bazı değişiklikler yapmanız halen mümkün değil. Kararlar aracılığıyla bu hususta yaptığımız çalışmaları bir adım ileriye taşıyıp sahip olduğunuz kazı teknolojisine göre madenlerde ilerlemeler katedebileceksiniz, belli bir maliyet karşılığında çeşitli tarihsel maden alanlarına ilgili bölgeleri kontrol ediyor olmanız durumunda erişebilir olacaksınız. İlgili maden alanının odaklar aracılığıyla açılıyor olması durumunda bu odakları tamamlamanız o madenle ilgili kararı geçirmenizi sağlıyor olacak.
Görevler
Görevler oyuncunun belli şartları yerine getirmesini gerektiren kararlar, bu kararlardaki şartları yerine getirdiğinizde tıpkı normal kararlar gibi çeşitli bonuslar elde ediyorsunuz, ancak bu görevler belli zaman aralığında geçerli olabiliyor ve örneğin tamamlanmamaları durumunda oyuncuya çeşitli dezavantajlar oluşturabiliyorlar, bu sistem üzerinden örneğin Plan Z'yi oluşturup belli bir zaman aralığında belli sayıda gemi inşaatı yapılmasını sağlayabiliyoruz.
Bu durum aynı zamanda oyuncunun herhangi bir ülkeyi işgal ederken - örneğin Sovyetleri - daha kontrollü amaçlarının olmasını sağlayabiliyor. Bu tarz görevler size savaş alanında çeşitli bonuslar sağlayabilir, ancak kendinize bir hedef seçtikten sonra bunu yerine getiremezseniz planlarınız geri tepebilir ve ordunuzun daha kötü performans sergilemesine sebep olabilirsiniz.
Karar - Görev Etkileşimleri
Oyundaki kararlar ve görevler birbirleriyle oldukça ilginç yollarla etkileşim içerisinde olabilir, örneğin Almanya için eklediğimiz yeni "Case Anton" kararı geçirildiğinde Vichy Fransa'sı başına gelecekleri haber veren bir görev elde ediyor ve bu görevle Almanların eline geçmemesi uğruna gemilerinizi batırabiliyorsunuz. Hızlı hareket eden bir Almanya oyuncusu bunun gerçekleşmesini engelleyebilir ve Fransa'nın tüm donanmasını ele geçirebilir.
Bu esnada Britanya oyuncusu da Fransa'nın donanmasını Britanya'ya vermesi için çalışabilir veya bu donanmaya zarar vermek isteyebilir.
MEFO senetleri 3 ayda bir bu senetlerin uzatılmasını gerektiren bir görev çıkartacak, eğer bu senetleri uzatmayı reddederseniz bu programın batmasına sebep olacaksınız ve bu da size her ne kadar kısa vadede çeşitli ekonomik sıkıntılar yaratsa da uzun vadede political power'ınızın elinizde kalmasını sağlayacak.
Krizler
Karar sistemiyle ilgili yapmak istediğimiz asıl şey oyunu daha dinamik hale getirmekti, bunu da eski odak ağacı ve event sistemiyle yapmamız mümkün değildi, özellikle komplike multiplayer ortamlarında önünüze çıkan eventte neler anlatıldığını çok da okumakla zaman geçiremeyeceğiniz durumlarda bu durum daha da imkansız hale geliyordu.
Karar sistemiyle birlikte artık bir problem oluşturup size bu problemin çözümü için seçenekler sunabiliriz. Geçtiğimiz geliştirici günlüklerinin birinde istikrar ve savaş desteğiyle alakalı bir krizi okumuştunuz, eğer bunlardan birisi haddinden fazla düşük seviyedeyse bu ülkeniz için sıkıntılara sebep olabilir, halk grev başlatabilir veya insanlar orduya yazılmak istemeyebilirler. Bu karar sistemiyle birlikte artık bu tarz problemlere farklı yaklaşımlarla çözüm arayabiliyorsunuz, aynı zamanda görev sistemi bu problemin zaman içerisinde ne kadar ciddileştiğini size gösteriyor ve yaklaşımınız başarısız olursa çeşitli kötü şekillerde problemin sonuçlanmasını görüyorsunuz, tüm bu mekaniklerin oyunu daha dinamik ve tahmin edilemez hale getirdiğini düşünüyoruz.
Özel Projeler
Bazı kararlar oyun içerisinde devasa yatırımlar sonrasında basit bir modifierdan daha fazlasını elde etmenizle sonuçlanabilir, bunlar için endüstri arayüzünde özel projeler adını verdiğimiz özel bir kısım var ve bu yeni kısım aracılığıyla bu şekildeki yatırımlarınızı takip edebiliyorsunuz.
Pop-Up Sistemine Karşı
Yeni karar arayüzüyle birlikte üzerinde çalışma yapmak istediğimiz şeylerden birisi de oyun içerisindeki event spamıydı. Oyun içerisinde sürekli olarak artış gösteren bir oyuncunun suratına event fırlatma problemi var, bu durum kimi zaman istenen bir şey, ancak o kimi zamanlar dışında çok sinir bozucu bir olay olabiliyor. Yeni arayüzle birlikte haberlerin veya eventlerin popup olarak çıkıp çıkmamalarını ayarlayabiliyorsunuz, eğer çıkmasın derseniz karar arayüzünden bunları kontrol edebiliyorsunuz.
Bu durum oyuncunun hangi türden bildirimleri direkt olarak edinmek istediğini belirleyebilmesini mümkün kılıyor. Örneğin multiplayerdasınız ve çok gergin bir durumda Sovyetleri işgal ediyorsunuz, bu durumda hızlıca bu arayüze geçip tüm eventleri daha sonra görüntülemek için bekletebilirsiniz veya oyunun başındasınız ve çok da dikkat gerektiren bir şey yaşanmıyor, bu durumda dünyada olanlardan haberdar olmak için tüm eventleri direkt olarak almayı tercih edebilirsiniz.
Kararların Geleceği
Kararlar odak ağaçları ve eventlerle birlikte güzel bir bütün oluşturuyor ve önümüzdeki eklentilerle oyuna çeşitli ekstra kararlar eklemeyi düşünüyoruz. Ana sistem ve ana kararlar 1.5 Cornflakes bedava yamasının bir parçası olarak tüm oyunculara eklenecek, maden geliştirme ve özel projeler kısmı ise önümüzdeki eklentinin bir parçası olacak. Yeni odak ağaçlarıyla bağlantılı kararlar da tabi ki yeni eklentinin parçası olacaklar.
Önümüzdeki hafta sizlere bir odak ağacı tanıtacağız.
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
09-11-2017, 17:38
(Son Düzenleme: 09-11-2017, 18:19, Düzenleyen: zencefil.)
Gelmiş geçmiş en uzun günlük bu olmalı.
•
İleti Sayısı: 26,422
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
Özellikle CK2'de daha uzun günlükler vardır, bu günlük çok sayıda "boyuna" görsel içerdiği için biraz haddinden uzun görünüyor.
•
İleti Sayısı: 1,154
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Ben hoi4 ün geliştirici günlükleri için konuşmuştum. Umarım oyunu biraz daha optimize ederler.
•
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Güzel görünüyor. Modlarla daha güzel olabilirde.
•
İleti Sayısı: 382
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
6
Ülkede ideoloji değişiklikleri mantıklı bir hale gelmiş. Karar alma mekaniği de gayet güzel. Bir de aslında hazır kaynak ile ilgili geliştirmeler de varken Afrika ve Ortadoğu'ya kaynak eklense güzel olur.
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
•
İleti Sayısı: 47
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
eline sağlık hocam muhtemelen işin vardı dün refresh etmekten ciğerimiz soldu...
•
İleti Sayısı: 332
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
0
Güzel olmuş.
Umarım yine major bir ülkeye ekstra uzantı DLC'e bağlı bir odak ağacı görmeyiz.
Geri Döndüm (Sayılır)
•
İleti Sayısı: 120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
10-11-2017, 12:12
(Son Düzenleme: 10-11-2017, 12:19, Düzenleyen: yusufbugra76.)
Bu yazdıklarımı ingilizce'ye çevirseniz sevinirim.Paradox'un forumunda da bu düşüncelerimi yazmak isterim.
Ve hatta bana katılmadığınız yerler varsa onuda yazın bir ortak noktalar bulup bunu paradox ta yazalım forum olarak.
Güzel eklemeler olmuş ama hala ana sorunlara cevap vermiyorlar.
Madde madde yazacağım.
Savaşlardaki hatalar.
Hava kuvvetleri
Kara birlikleri sadece saldırırken yada savunurken bombalanıyor onun dışında bombalanmıyor.
Örnek
İngiltere'deki kara birlikleri bombalanmıyor.Uçaklar turistik gezi yapıp dönüyor.
Stratejik yada taktik nokta bombardımanı yapılmıyor.
Örnek
İngiltere'de bir limana çıkartma yapmadan önce o noktadaki fortları bombalamak ve o limanı savunan birlikleri bombalamak istesek yapamıyoruz.
Donanma
Carrier casları sadece çıkartma yaparken kullanışlı ama öyle olmamalı.Cv casların screeen gemilere ve transportlara daha etkili olması lazım.
Denizaltılar görünür olunca tüm gemiler saldırıyor bu ne saçmalık.Sadece destroyerler ve light kruvazörler saldırabilmeli.BB nasıl denizaltıya saldırır?
Birimlerdeki hatalar
Öncelikle tümen türleri olmalı piyade tümeni,zırhlı mekanize veya motorize tümeni,dağcı tümeni,paraşütçü tümeni ve dağcı tümeni bunlar arasında değişim olmamalı.
paraşütçü tümenini tank tümeni yapamamalı ve bu tümenlere özel silahlar olmalı mesela paraşütçülere özel topçu ve denizcilere ait amfibik tank.
Piyadeler
sniper,alev püskrteci ,ağır makineli tüfekli ,veya bazukalı piyede ,dağcı, denizci ve paraşütçü gibi sınıfları olmalı.
motorize de nasıl roket atar varsa mekanize ve motorize topçu,ağır uçaksavar ,hafif uçaksavar ve antitank da olmalı.
ve hepsinin saldırırken ve savunurken bonus yada penaltıları olmalı
Örnek
Alev püskürteçli piyade fortlara saldırırken bonus almalı.
Bazukalı da savunurken yada şehir savaşlarında bonus almalı.
Topçu
Uçaksavarlar hatalı.İki tür uçaksavar olmalı ağır ve hafif.ağırlar s.bombardıman ve tac lara etkiliyken hafifler avcı ve heavy'lere etkili olmalı.
Top
piyadeye özel ağır ve orta olmak üzere 2 çeşit olmalı.
denizciler topçu kullanmamalı.çünkü onlar sahili ele geçirir ana ordu gelene kadar sahili tutar.Bu oyunda maşallah sahili ele geçirmekle kalmıyor ülke fethediyor.
paraşütçü ve dağcıya özel top olmalı.
Antitank
İki çeşit olmalı ağır ve hafif uçaksavar.
Ağırlar savunurken bonus almalı saldırırken feci eksi almalı.
Örnek:Tarihte siz hiç alman 88 liğini saldırıken kullanıldığını gördünüz mü?
Hafifler ise saldırırken de savunurken de etkili olmalı ama adı üstünde hafif.O yüzden zayıf olmalı.
Bu sorunu aşmak için ülkeler motorize ve makenize kullanmıştı tarihte.
Tanklar
Tanklar baştan savma olmuş.
öncelikle tarihte hiç ağır ve medium tanklarda uçaksavar olmamıştır.Ve kullanılan uçaksavarlar da sadece hafif uçaksavarlar'dır.
Tank destroyerler de iki türdür ana cephede savaşan ve pusu amaçlı olmalı.
pusu ve savunma amaçlılar çeşitliydi ve hafif tanktı.Büyük çaplı topları olduğu gibi küçük çaplı olanlarda vardı örnek rus su-152 ve alman dixker max.
saldırı içinde alman jagdpanzer gibi medium tanklar yada ferdinand gibi heavy tank destroyerleri olmalı.
Uçaklar
Heavy figterler yanlış.
H.fighterler ya light bombardıman yada tac avcısıdır.
Üretim
İc sistemi kaldırılmalı fabrika sistemi kullanılmalı
scrren ve capital ship tersaneleri,smal arms,tank,hafif ve ağır uçak sanayi,topçu,inşaat ve customer goods fabrikaları olmalı
ve bunların üretim yüzdeleri olmalı.,
Maden açabilmeliyiz.Örnek olarak çelik üretilen yere çelik madeni kurmalıyız ve o ek üretim sağlamalı
Casusluk
hala belirsiz
Benden bu kadar bu eksiklikler ne zaman giderilecek
•
İleti Sayısı: 216
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
5
(10-11-2017, 12:12)yusufbugra76 : Bu yazdıklarımı ingilizce'ye çevirseniz sevinirim.Paradox'un forumunda da bu düşüncelerimi yazmak isterim.
Ve hatta bana katılmadığınız yerler varsa onuda yazın bir ortak noktalar bulup bunu paradox ta yazalım forum olarak.
Güzel eklemeler olmuş ama hala ana sorunlara cevap vermiyorlar.
Madde madde yazacağım.
Savaşlardaki hatalar.
Hava kuvvetleri
Kara birlikleri sadece saldırırken yada savunurken bombalanıyor onun dışında bombalanmıyor.
Örnek
İngiltere'deki kara birlikleri bombalanmıyor.Uçaklar turistik gezi yapıp dönüyor.
Stratejik yada taktik nokta bombardımanı yapılmıyor.
Örnek
İngiltere'de bir limana çıkartma yapmadan önce o noktadaki fortları bombalamak ve o limanı savunan birlikleri bombalamak istesek yapamıyoruz.
Donanma
Carrier casları sadece çıkartma yaparken kullanışlı ama öyle olmamalı.Cv casların screeen gemilere ve transportlara daha etkili olması lazım.
Denizaltılar görünür olunca tüm gemiler saldırıyor bu ne saçmalık.Sadece destroyerler ve light kruvazörler saldırabilmeli.BB nasıl denizaltıya saldırır?
Birimlerdeki hatalar
Öncelikle tümen türleri olmalı piyade tümeni,zırhlı mekanize veya motorize tümeni,dağcı tümeni,paraşütçü tümeni ve dağcı tümeni bunlar arasında değişim olmamalı.
paraşütçü tümenini tank tümeni yapamamalı ve bu tümenlere özel silahlar olmalı mesela paraşütçülere özel topçu ve denizcilere ait amfibik tank.
Piyadeler
sniper,alev püskrteci ,ağır makineli tüfekli ,veya bazukalı piyede ,dağcı, denizci ve paraşütçü gibi sınıfları olmalı.
motorize de nasıl roket atar varsa mekanize ve motorize topçu,ağır uçaksavar ,hafif uçaksavar ve antitank da olmalı.
ve hepsinin saldırırken ve savunurken bonus yada penaltıları olmalı
Örnek
Alev püskürteçli piyade fortlara saldırırken bonus almalı.
Bazukalı da savunurken yada şehir savaşlarında bonus almalı.
Topçu
Uçaksavarlar hatalı.İki tür uçaksavar olmalı ağır ve hafif.ağırlar s.bombardıman ve tac lara etkiliyken hafifler avcı ve heavy'lere etkili olmalı.
Top
piyadeye özel ağır ve orta olmak üzere 2 çeşit olmalı.
denizciler topçu kullanmamalı.çünkü onlar sahili ele geçirir ana ordu gelene kadar sahili tutar.Bu oyunda maşallah sahili ele geçirmekle kalmıyor ülke fethediyor.
paraşütçü ve dağcıya özel top olmalı.
Antitank
İki çeşit olmalı ağır ve hafif uçaksavar.
Ağırlar savunurken bonus almalı saldırırken feci eksi almalı.
Örnek:Tarihte siz hiç alman 88 liğini saldırıken kullanıldığını gördünüz mü?
Hafifler ise saldırırken de savunurken de etkili olmalı ama adı üstünde hafif.O yüzden zayıf olmalı.
Bu sorunu aşmak için ülkeler motorize ve makenize kullanmıştı tarihte.
Tanklar
Tanklar baştan savma olmuş.
öncelikle tarihte hiç ağır ve medium tanklarda uçaksavar olmamıştır.Ve kullanılan uçaksavarlar da sadece hafif uçaksavarlar'dır.
Tank destroyerler de iki türdür ana cephede savaşan ve pusu amaçlı olmalı.
pusu ve savunma amaçlılar çeşitliydi ve hafif tanktı.Büyük çaplı topları olduğu gibi küçük çaplı olanlarda vardı örnek rus su-152 ve alman dixker max.
saldırı içinde alman jagdpanzer gibi medium tanklar yada ferdinand gibi heavy tank destroyerleri olmalı.
Uçaklar
Heavy figterler yanlış.
H.fighterler ya light bombardıman yada tac avcısıdır.
Üretim
İc sistemi kaldırılmalı fabrika sistemi kullanılmalı
scrren ve capital ship tersaneleri,smal arms,tank,hafif ve ağır uçak sanayi,topçu,inşaat ve customer goods fabrikaları olmalı
ve bunların üretim yüzdeleri olmalı.,
Maden açabilmeliyiz.Örnek olarak çelik üretilen yere çelik madeni kurmalıyız ve o ek üretim sağlamalı
Casusluk
hala belirsiz
Benden bu kadar bu eksiklikler ne zaman giderilecek
BICE oynamanı tavsiye ederim isteklerinin çoğunu orada bulabileceksin.
Aşağıdaki 1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• yusufbugra76
İleti Sayısı: 670
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
6
Dizi bolumleri gibi be. DLC ler biriksin o zaman oynarim eyw
İleti Sayısı: 120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
biliyorum BICE de bazı özellikler var ama neden bu işi modculara bırakıyorlar
tabiri caizse paramızla rezil oluyoruz
ve modcularda bir yere kadar mod yapabilir
orda yazmayı unuttuğum cephane ve yakıt ne olacak?
•
İleti Sayısı: 609
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
11-11-2017, 04:43
(Son Düzenleme: 11-11-2017, 04:53, Düzenleyen: Bambukavak.)
(10-11-2017, 12:12)yusufbugra76 : Bu yazdıklarımı ingilizce'ye çevirseniz sevinirim.Paradox'un forumunda da bu düşüncelerimi yazmak isterim.
Ve hatta bana katılmadığınız yerler varsa onuda yazın bir ortak noktalar bulup bunu paradox ta yazalım forum olarak.
Güzel eklemeler olmuş ama hala ana sorunlara cevap vermiyorlar.
Madde madde yazacağım.
Savaşlardaki hatalar.
Hava kuvvetleri
Kara birlikleri sadece saldırırken yada savunurken bombalanıyor onun dışında bombalanmıyor.
Örnek
İngiltere'deki kara birlikleri bombalanmıyor.Uçaklar turistik gezi yapıp dönüyor.
Stratejik yada taktik nokta bombardımanı yapılmıyor.
Örnek
İngiltere'de bir limana çıkartma yapmadan önce o noktadaki fortları bombalamak ve o limanı savunan birlikleri bombalamak istesek yapamıyoruz.
Donanma
Carrier casları sadece çıkartma yaparken kullanışlı ama öyle olmamalı.Cv casların screeen gemilere ve transportlara daha etkili olması lazım.
Denizaltılar görünür olunca tüm gemiler saldırıyor bu ne saçmalık.Sadece destroyerler ve light kruvazörler saldırabilmeli.BB nasıl denizaltıya saldırır?
Birimlerdeki hatalar
Öncelikle tümen türleri olmalı piyade tümeni,zırhlı mekanize veya motorize tümeni,dağcı tümeni,paraşütçü tümeni ve dağcı tümeni bunlar arasında değişim olmamalı.
paraşütçü tümenini tank tümeni yapamamalı ve bu tümenlere özel silahlar olmalı mesela paraşütçülere özel topçu ve denizcilere ait amfibik tank.
Piyadeler
sniper,alev püskrteci ,ağır makineli tüfekli ,veya bazukalı piyede ,dağcı, denizci ve paraşütçü gibi sınıfları olmalı.
motorize de nasıl roket atar varsa mekanize ve motorize topçu,ağır uçaksavar ,hafif uçaksavar ve antitank da olmalı.
ve hepsinin saldırırken ve savunurken bonus yada penaltıları olmalı
Örnek
Alev püskürteçli piyade fortlara saldırırken bonus almalı.
Bazukalı da savunurken yada şehir savaşlarında bonus almalı.
Topçu
Uçaksavarlar hatalı.İki tür uçaksavar olmalı ağır ve hafif.ağırlar s.bombardıman ve tac lara etkiliyken hafifler avcı ve heavy'lere etkili olmalı.
Top
piyadeye özel ağır ve orta olmak üzere 2 çeşit olmalı.
denizciler topçu kullanmamalı.çünkü onlar sahili ele geçirir ana ordu gelene kadar sahili tutar.Bu oyunda maşallah sahili ele geçirmekle kalmıyor ülke fethediyor.
paraşütçü ve dağcıya özel top olmalı.
Antitank
İki çeşit olmalı ağır ve hafif uçaksavar.
Ağırlar savunurken bonus almalı saldırırken feci eksi almalı.
Örnek:Tarihte siz hiç alman 88 liğini saldırıken kullanıldığını gördünüz mü?
Hafifler ise saldırırken de savunurken de etkili olmalı ama adı üstünde hafif.O yüzden zayıf olmalı.
Bu sorunu aşmak için ülkeler motorize ve makenize kullanmıştı tarihte.
Tanklar
Tanklar baştan savma olmuş.
öncelikle tarihte hiç ağır ve medium tanklarda uçaksavar olmamıştır.Ve kullanılan uçaksavarlar da sadece hafif uçaksavarlar'dır.
Tank destroyerler de iki türdür ana cephede savaşan ve pusu amaçlı olmalı.
pusu ve savunma amaçlılar çeşitliydi ve hafif tanktı.Büyük çaplı topları olduğu gibi küçük çaplı olanlarda vardı örnek rus su-152 ve alman dixker max.
saldırı içinde alman jagdpanzer gibi medium tanklar yada ferdinand gibi heavy tank destroyerleri olmalı.
Uçaklar
Heavy figterler yanlış.
H.fighterler ya light bombardıman yada tac avcısıdır.
Üretim
İc sistemi kaldırılmalı fabrika sistemi kullanılmalı
scrren ve capital ship tersaneleri,smal arms,tank,hafif ve ağır uçak sanayi,topçu,inşaat ve customer goods fabrikaları olmalı
ve bunların üretim yüzdeleri olmalı.,
Maden açabilmeliyiz.Örnek olarak çelik üretilen yere çelik madeni kurmalıyız ve o ek üretim sağlamalı
Casusluk
hala belirsiz
Benden bu kadar bu eksiklikler ne zaman giderilecek Ostwind(Panzer IV - Alman), Wirbelwind(Panzer IV - Alman), ZSU-57-2(T54 - Sovyet), Leopard 2 Marksman(Leopard 2A4 - İngiliz)+, Flakpanzer Gepard(Leopard 1 - Alman), Flakpanzer Coelian(Panzer V - Alman)++, Flakpanzer Maus(Maus - Alman)+++, liste uzatılabilir.
+İngilizler marksman uçaksavar kulelerini bir çok tanka ve araca yerleştirip onları anti hava aracı olarak kullanmaktadır.
++Coelian hammadde sıkıntısı gibi nedenlerden dolayı prototip aşamasında kaldı
+++Flak Maus kağıt üstünde kaldı.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bu yeni güncelleme beni bayağı şaşırttı oyun çok değişecek gibi denemek için sabırsızlanıyorum diyebilirim.
•
İleti Sayısı: 120
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
0
11-11-2017, 11:05
(Son Düzenleme: 11-11-2017, 11:07, Düzenleyen: yusufbugra76.)
o listedekilerin Ostwind(Panzer IV - Alman), Wirbelwind(Panzer IV - Alman) hariç hepsi 2.dünya savaşından sonra yapılmıştır.
Ostwind(Panzer IV - Alman), Wirbelwind(Panzer IV - Alman) 2. dünya savaşında yapılmıştır ve hafif tank statüsündedir.Bu tanklarda asla gerçek savaşta kullanılmadü çünkü gereksizliği zamanla ortaya çıktı.Günümüzde bile tüm uçaksavar tanklar sadece hafif personel taşıyıcılarından modifiyedir.
Flakpanzer Maus(Maus - Alman) ise maus tankı gibi sadece hayaldir.
Yani hafif tank dışında tank yoktur 2. dünya savaşında ve dikkat ettiysen modern tank dışında da listede tank yok ve oda 1945 te araştırılıyor
•
İleti Sayısı: 670
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
6
•
İleti Sayısı: 609
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
11-11-2017, 15:50
(Son Düzenleme: 11-11-2017, 16:18, Düzenleyen: Bambukavak.)
(11-11-2017, 14:49)Kaiser-i Rum : Arkadaslar sakin olalim
Burada kavga etmiyoruz bilgilerimizi paylaşıyoruz doğruyu buluyoruz forum budur.
(11-11-2017, 11:05)yusufbugra76 : o listedekilerin Ostwind(Panzer IV - Alman), Wirbelwind(Panzer IV - Alman) hariç hepsi 2.dünya savaşından sonra yapılmıştır.
Ostwind(Panzer IV - Alman), Wirbelwind(Panzer IV - Alman) 2. dünya savaşında yapılmıştır ve hafif tank statüsündedir.Bu tanklarda asla gerçek savaşta kullanılmadü çünkü gereksizliği zamanla ortaya çıktı.Günümüzde bile tüm uçaksavar tanklar sadece hafif personel taşıyıcılarından modifiyedir.
Flakpanzer Maus(Maus - Alman) ise maus tankı gibi sadece hayaldir.
Yani hafif tank dışında tank yoktur 2. dünya savaşında ve dikkat ettiysen modern tank dışında da listede tank yok ve oda 1945 te araştırılıyor
Tarihte deyince ben tüm tarihi baz aldım o zamansa haklısın.
Ostwind, Wirbelwind gibi uçaksavarlar kara görevlerinde daha etkin olmuşlar özellikle piyadelere ve hafif zırhlı hedeflere karşı.
Bu arada İngilizlerin cromwell tanklarından dönüştürülme Centaur AA Mk. II Cruiser adında uçaksavar tankını da unutmamak gerek.
Yani büyük çoğunlukla haklı olsan da genelleme yapmak zannımca yanlış, istinalar çıkıyor karşımıza çünkü.
İleti Sayısı: 2,134
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Oyunun amacı aslında bire bir tarihi yansıtmak değil kişisel fantazilerle alternatif tarih yaşatmaktır. O yüzden bazı modellerin olnası normal bence. Bire bir tarih yaşatsa her seferinde aynı şeyler olur ve oyun oynanmaz.
•
İleti Sayısı: 216
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
5
11-11-2017, 17:26
(Son Düzenleme: 11-11-2017, 17:27, Düzenleyen: Adm.)
(11-11-2017, 01:39)yusufbugra76 : biliyorum BICE de bazı özellikler var ama neden bu işi modculara bırakıyorlar
tabiri caizse paramızla rezil oluyoruz
ve modcularda bir yere kadar mod yapabilir
orda yazmayı unuttuğum cephane ve yakıt ne olacak?
Açıkçası ben paramla rezil olmuyorum kaldı ki istediğin özelliklerin çoğunu hali hazırda modlar sayesinde elde edebiliyorken geliştiricilere çemkirmen garibime gitti. Üstelik bir şeylerin modculara bırakıldığı falan da yok adamlar yavaş veyahut hızlı bir biçimde oyunu geliştirmeye çalışıyorlar. Yakıt&mühimmat mevzusu defalarca dile getirildi ve bildiğim kadarıyla bu konuda bir vaadde bulunmadılar. Daha dolu bir oyun oynamak istiyorsan en iyi tavsiyem 1-2 yıl kadar beklemen olabilir.
Aşağıdaki 1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Adm nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• napolyon94
İleti Sayısı: 609
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
1
1-2 Yıl sonra bu oyunun fiyatı dlclerle kim bilir ne kadar olur:)
İleti Sayısı: 163
Üyelik Yılı: 2017
Imperium:
0
Sayısal değer olarak tahminim yok ama muhtemelen benim alamayacağım bir değer olacak.
•
|