01-04-2021, 16:05
Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Malta odak ağacı tanıtılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...ee.1465316 :Herkese merhabalar,
İlk defa bir geliştirici günlüğü yazıyor olmanın heyecanı içerisindeyim. İşin doğrusu biraz tuhaf bir durumdayım, yaklaşık 1 yıl evvel ofiste uyuyakalmıştım ve ertesi sabah uyandığımda kimse işe gelmedi. Sanırım COVID'den dolayı binayı tamamen kapatmışlar, dışarı çıkamadığım gibi ekipten kimseyle iletişime de geçemiyorum.
Yemek ihtiyacımı şimdilik dronlarla yemek bırakan Ubereats'lerle gideriyorum ancak param her geçen gün azalıyor. Biraz sonra anlatacaklarımı bu yönüyle de değerlendirmenizi isterim, eğer satın almazsanız yakın zamanda ofiste örümcek avlamaya başlayacağım.
Bu durum bazılarınız için sürpriz olabilir, bu sebeple biraz geriden alarak anlatacağım. İlk baktığımda verilerde bir hata olduğunu zannettim ancak yaptığım tüm kontroller bunun bir hata olmadığını gösteriyordu.
MtG'de oynanabilir ülkelerden biri haline gelmesinden bu yana Malta'nın oyuncu sayısı her geçen gün artıyor, öyle ki bu yazıyı okuyorsanız istatistiki olarak Malta oyuncusu olma ihtimaliniz bir hayli yüksek. Net konuşmak gerekirse %84'lük bir paydan söz ediyoruz.
Malta'nın bu beklenmedik yükselişi neden kaynaklanıyor? Açıkçası en ufak bir fikrim yok, verilerden de pek anladığım söylenemez. Ancak bu durum daha fazla görmezden gelebileceğim bir durum değil, bu sebeple 5 yıllık geliştirme planımızı bir kenara koyarak tamamen Malta için bir şeyler yapmak istedim ve Malta için devasa bir odak ağacı hazırladım.
Elbette tüm odak ağacını tek bir günlükte anlatamam, aç kalmamak için kurmam gereken birkaç tuzak daha var. Ancak şunu söyleyebilirim, Malta için bazı özel mekanikler hazırladım, bu günlükte sizlere bu özel mekaniklerden kabaca bahsedeceğim.
Ekonomi 2.0
Malta oyuna ilhak edilmiş bir şekilde değil, İngiltere'nin gerçek bir kolonisi olarak başlıyor. Her ne kadar iç sanayide ülkenin fiziksel boyutu sebebiyle bazı kısıtlamalara sahip olsanız da, diğer ülkelerle ticaret rotaları kurarak onlara kum taşı ihraç edebiliyorsunuz. Malta'nın sanayi namına hiçbir şeye sahip olmadığını gördüğümüzde bu şekilde, herkesin talip olacağı yeni bir ticaret ürünü eklemek istedik.
Fark ettiyseniz, bir önceki cümlede "herkesin talip olacağı" gibi bir ibare geçti. Malta'nın ekonomisini güçlendirmek adına, artık oyundaki tüm binalar ve yaptığınız tüm üretimler kum taşı gerektiriyor. Oyunda da kum taşı bilin bakalım sadece kimde var? Evet, Malta'da. Bu sebeple Malta dışında bir ülkeyle oynama gafletine düştüğünüzde bile, Malta ile iyi ilişkiler kurmanız önem sarfediyor.
Yeni rotalar kurdukça ve diğer ülkeler sizden kum taşı aldıkça IC üretimi elde ediyorsunuz. Eventler, odaklar ve kararlar aracılığıyla daha fazla kum taşı çıkartabilir hale gelebiliyorsunuz, bunun yanı sıra istikrar kaybı pahasına kendi evlerinizi yıkıp kum taşı olarak satabiliyorsunuz.
Dikkatli olmalısınız, bir anda çok sayıda ticaret rotası kurarsanız eksilerin en vahimini edinebilirsiniz: turistler. Turistler hordalar halinde adanıza varıp asker çıkartmanızı imkansız hale getirebilir, adanın manzaralarını görüntülemek için yaptığı gezilerde kum taşı kaynaklarınızı azaltabilir.
Blockchain teknolojisi ve uyumlu yapay zeka ile adanıza gelen turist sayısını gerçek dünyadaki turizm verilerine dayanarak oluşturmayı başardım. Yaz mevsimi gelmeden evvel tüm başarımları elde etmeye çalışın.
Tekrarlanabilir Odak Setleri ve Dikey İnşaatlar
Bildiğiniz üzere Malta'nın yüzölçümü bir hayli kısıtlı, denizi doldurmak mümkün olsa da oldukça pahalı. Neyse ki sizin için ideal bir çözümümüz var, yatay yerine dikey inşaatlar yapabileceksiniz.
Malta'yı farklı katları olan bir gökdelen gibi hayal edin. Her katta belli bir inşaat bölmesi olacak, oyuncular kum taşı ticaretiyle edindiği IC'ler sayesinde buralarda inşaatlar yapabilecek. Her kat daha fazla kum taşı isteyecek, bu sebeple dış ticaret ile Malta gökdeleni arasında dengeyi yakalamanız gerekecek.
Her kat kendisine has odaklara sahip, 3000. kata kadar özel odaklarla karşılaşmaya devam edeceksiniz. Ondan sonra inşa ettiğiniz tüm katlar 2147483647'e kadar rastgele odaklara sahip olacak. O kata ulaşmayı başarırsanız hile yaptığınızı fark edeceğiz ve bilgisayarınızdan system32 klasörünü kaldıracağız.
Gökdelende yeni katlar çıktıkça aşağıdaki katlara erişmek imkansız bir hal alacak, bu sebeple düşman tarafından bombalanamayacaklar. Üstteki katlar bir bakıma koruyucu çatı görevi görecek.
Elbette dikey inşaat yaptıkça bunun daha da zorlaştığını fark edeceksiniz. Tamamlanan her odak seti daha fazla kum taşı gerektirecek.
Bunların başarım avcıları için güzel bir haber olduğunu umuyorum, gökdelende inşa ettiğiniz yeni katlarla Ay'a dahi ulaşabileceksiniz! (Evet, hesapladım)
Korsan Devleti
Birçoğunuz kum taşı ticaretiyle önemli gelir elde edecek, eğer Fransa'nın düşüşünden evvel belli bir gelire ulaşırsanız Fransız filosunu batırılmadan satın alabileceksiniz. Bu durum Malta'nın ilk alternatif tarih odağını aktifleştirecek, sahip olduğunuz yeni filoyla her HoI oyuncusunun hayalini gerçeğe dönüştürebileceksiniz, bir korsan devletine dönüşmek!
Korsan devleti, ülke sınırlarının çok daha ötesinde, dalgalara hükmeden yeni bir ülke türü. Filonuzla asker üretebilecek, inşaatlar yapabilecek, siyasete yön verebileceksiniz. Düşman Malta adasını ele geçirse dahi, bu durum teslim olmanızı gerektirmeyecek. Teslim olmanız için Kardeşler Mahkemesinin ele geçirilmesi gerekecek.
Amiralleriniz bir araya gelerek Kardeşler Mahkemesini oluşturuyor. Eğer görev kuvvetindeki tüm gemiler batırılırsa, teslim olup oyunu kaybediyorsunuz. Artık donanmanızdaki amiralleri değiştiremiyorsunuz ve filonuzun kompozisyonu Mahkeme tarafından, onların özelliklerine göre belirleniyor (mesela denizaltı fanatiği özelliği varsa, sadece denizaltı gemileri kullanıyor.)
Yukarıda bazı özellikleri ve size karşı olan sadakatlerini görebiliyorsunuz, aynı zamanda taşıdıkları ganimet ve inşa ettikleri binalar da sergileniyor. Her ne kadar filolarınızı düzenleyemiyor olsanız da, her yıl Kardeşler Mahkemesi farklı bir konumda toplanıyorlar. Eğer Mahkemenin bir üyesi herhangi bir sebepten toplantıya geç kalırsa, bir başka amiral onun yerini alabiliyor.
Bu noktada biriktirdiğiniz ganimeti kullanarak veya direkt rüşvet yoluyla gemileri düzenleyebiliyor, gerekirse yeni kuvvetler oluşturabiliyorsunuz. Korsan olmanız muharebelerde gemi batırmak yerine gemileri ele geçirmeyi tercih ettiğiniz anlamına geliyor. Dalgıç kuvvetlere sahip olmanız durumunda denizaltıları bile ele geçirebiliyorsunuz.
Eğer mürettebatın sadakati belli bir eşiğin altına düşerse, isyan edip filonun bir kısmını ele geçirerek kendi korsan koylarını kuruyorlar. Bu durum benim tarafımdan hazırlanmış komplike bir kodla gerçekleşiyor "no loot -> :( = mutiny"
Oyun Direktöründen Bir Not
Selamlar, bu günlük sayesinde CraniumMuppet'in ofiste kapalı kaldığını öğrenmiş olduk. Kendisini bulduğumuzda masasının altında bayılmış haldeydi, biraz kafası karışık gözüküyordu ancak zamanla iyileşeceğini umuyoruz.
Önümüzdeki hafta 1.11 Barbarossa ve henüz duyurulmamış eklentinin geliştirici günlüklerine başlayacağız, o zamana dek görüşmek üzere.