Hearts of Iron IV günlüklerinde bu hafta Dan Lind, Death or Dishonor eklentisine dair çeşitli farklı alanlarda bilgiler vermiş.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1027774/ :Merhabalar, gecikmiş geliştirici günlüğü için kusura bakmayın. Uzun bir haftasonu sonrası ofise geri dönmek biraz zor oldu denebilir. Bu hafta Death or Dishonor'un son geliştirici günlüğünü yazıyoruz, haftaya günlük yerine yama notlarını paylaşacağız. Bu hafta sizlere vassal seviyelerinden, başarımlardan, müzikten, bazı arayüz geliştirmelerinden ve yapayzekadan bahsedeceğiz.
Müzik
Müzikten bahsederken sözü Andreas Waldetoft'a bırakmak isterim.
Merhabalar benim adım Andreas Waldetoft ve Paradox'ta müzik depertmanının şefi olarak yeralıyorum.
Bu eklenti için yeni müzik dosyaları oluştururken ilk başta agresif savaş müzikleri yapmak istedik. Doğu Avrupa'ya odaklanan bir eklentinin müzikleri için Budapeşte Film Orkestrasıyla birlikte çalışmaktan daha uygunu olamazdı sanırım. Aşağıda orkestrayı oldukça zor bir kısımda görüyorsunuz, ben ise ellerindeki enstrümanları bana fırlatmamaları için kurşungeçirmez camın arkasındayım.
Death or Dishonor için oluşturduğumuz yeni müziklerden size bir örnek sunmak isterim, yazının devamını okurken arkada açık tutabilirsiniz.
Mihver Otonomi Seviyeleri
Together for Victory'deki vassal otonomi sisteminin bir benzerini faşist ülkeler için oluşturduk. Bu vassal seviyelerinden çıkmanız biraz daha zor, bu yeni seviyelerin hepsinde vassalı olduğunuz devletten bedava ekipman lisansı elde ediyorsunuz.
SatelliteReichsprotectorate
- Vassal manpower şartı: %40
- Overlord için ticaret bonusu: %40
- Master için ticaret maliyeti: -%40
- Otonomi kazanımı: -%30
- Vassal manpower şartı: %70
- Overlord için ticaret bonusu: %60
- Master için ticaret maliyeti: -%60
- Overlord'a sivil endüstri: %25
- Otonomi kazanımı: -%30
ReichskomissariatBaşarımlar
- Vassal manpower şartı: %90
- Overlord için ticaret bonusu: %100
- Master için ticaret maliyeti: -%90
- Overlord'a sivil endüstri: %25
- Overlord'a askeri endüstri: %65
- Otonomi kazanımı: -%30
Death or Dishonor ile birlikte oyuna 10 yeni başarım ekleniyor.
The Balkan Powder Keg: Yugoslavya ile İkinci Dünya Savaşı'nı başlat.
Huge-oslavia: Yugoslavya ile tüm komşu devletlerini işgal et.
Miklos Horthy and the Habsburg Prince: Macaristan ile Avusturya-Macaristan'ı kur.
Better than Szent Istvan: Miklos Horthy'e amiral olarak sahip olup battleship üret.
Czechmate: Çekoslovakya ile ittifak devletleriyle savaştayken Canberra'yı işgal et.
The Munich Disagreement: Çekoslovakya olarak Almanya ile savaştayken Munich'i işgal et.
Neither Death nor Dishonor: Romanya ile oyunu başlangıçtaki tüm topraklarınızdan hiçbirini kaybetmeden bitirin ve Moskova veya Berlin'i işgal etmiş olun.
Death or Dishonor or Cake: Romanya ile başlangıçtaki tüm komşularınızdan en az bir bölge ele geçirin.
Lethal Straight: 7 major ülkenin en az 5'iyle üretim lisansına sahip olun.
En Svensk Tiger: İsveç ile Almanya'dan Tiger veya Tiger II'nin lisansını alın.
Yapayzeka Güncellemesi #3
Yapayzekada neleri nasıl geliştirdiğimizi anlatmanın en iyi yolu yama notlarından parçalar seçip bu parçaları açıklamak gibi görünüyor.
Yapayzeka plan ve plan aktivasyonuna dair:
Kod:- Made AI not bother with fallback orders if the area they would be defending is tiny. Makes the AI better at pushing after landing a naval invasion.
- Found and fixed some rare situational plan activation bugs.
- Fixed to pretty nasty issues with plan activation that caused France to act dumber than usual and charge across the Maginot line again.
- AI now rebuilds attack plans if they are almost done and getting stuck.
- Tweaked what AI sees as an easy target and weak units for better front activation.
- Overhauled AI plan activation and mode setting.
- Fixed mistake in AI fortification evaluation for plan activation, and made them better at taking advantage of weaknesses in fortified enemy fronts.
Tüm bu değişiklikler yapayzekanın daha iyi plan yapmasını ve bu planları daha doğru zamanda aktifleştirmesini sağlıyor. Küçük bir değişiklik gibi görülse de genel anlamda yapayzekanın çeşitli koşullara daha iyi cevap verebilmesini sağlamış durumda.
Yeni rol mekaniğiyle alakalı:
Kod:- Soviet and Germany should now prioritize tank destroyer technology as they are facing enemies with increasing armor.
- Germany and Soviet are now able to field anti armor divisions
- Added triggers for estimated max armor and piercing based on intel.
- Added trigger for if AI has fielded divisions of a certain role for AI template scripting.
Yeni triggerlarla birlikte yapayzeka artık düşman zırhına spesifik rollerle karşılık verebiliyor. Bunun çalışmasını sağlayan şey intel değerleri olduğu için encryption araştırması büyük önem taşıyor ve yüksek encryption daha kötü anlaşılmasını sağlıyor. Modcular bundan ilham alarak daha farklı roller tasarlayabilir.
Araştırmaya dair:
Kod:- Fixed case where AI could get stuck researching if only single techs ended up in its prio list and they were not possible to research
- Fixed an issue where AI would queue up tech targets too early so they were not correctly evaluated
- Rebalance of a lot of AI picking weights for techs. For example Artillery and certain industry techs are now more important
- Removed AI's special doctrine picking logic in favor of pure weights
- Tweaked many ai research weights to remove weird choices due to timing
- Fixed a combination of issues (mostly due to weird timing special case that made AI queue up non-optimal techs then stick to them on savegame load
Yapayzekanın istenilen düzeyde performans gösterememesine sebep olan şeylerden birisi de araştırmalardı. Almanya mesela medium tankları hazır hale getirip üretebilmek için çok kısa bir zaman dilimine sahip ve yanlış bir teknoloji seçerse tüm gidişat çok daha kötü bir hal alabiliyor. Yaptığımız değişikliklerle hem yapayzekanın neyi araştıracağını seçişini geliştirdik hem de yapayzekanın kimi zaman uzun vadeli olarak daha kötü tercih yapmasına sebep olan çeşitli anlık koşulların etkisini azalttık. Tüm bu değişiklikler genel olarak tüm ülkelerin yapayzekasına yardımcı oldu ancak belki de en çok Almanya ve Sovyetler Birliği'ne yaradı.
Bakanlar ve Yasalara dair:
Kod:- Minors will now do economic mobilization laws if justified against rather than wait for tension or declaration of war (to help china)
- China now a bit more on the ball on manpower laws as they need to throw anything they can at the Japanese
- All nations will now be less spendy on admirals early on
- Soviet AI will no longer burn all its PP on admirals and be unable to change laws
- Chinese AI will now consider naval ministers less interesting
- Tweaked UK minister scoring to be more fitting and for better order
- Japan should now prefer industrial ministers a bit more
- Majors will now pick better economic laws even if not fascists earlier
Yapayzekada geliştirmelerde bulunduğumuzda bu geliştirmeler oyun içerisindeki muharebeleri hiç beklemediğimiz şekillerde etkileyebiliyor, bu tarz değişiklikleri yaparken tarihsel olarak yaklaştığımızda da her iki tarafın elinden geleni yapması gerektiğini düşünüyoruz, ancak oyunda çoğu zaman Çin'in doğru bakan veya yasa seçmediği için yenildiğini görüyoruz. Dolayısıyla bu kısma odaklanıp değişiklikler yaptık, yaptığımız değişiklikler ülkelerin daha doğru tercihler yapmasıyla sonuçlandı ve sadece Çin'i değil örneğin Sovyetlerin de donanmasını geliştirmek vs. için puanını israf etmemesi gibi daha doğru kararlar vermesini sağladı.
Aynı zamanda birçok Asya ülkesiyle alakalı denge değişikliklerinde bulunduk, bunu tüm yama notlarında daha net bir şekilde inceleyebilirsiniz ancak bölgeye 79 yeni alüminyum ve 32 çelik ekledik. Özellikle Japonya potansiyelini yansıtma konusunda kaynak sıkıntısı yaşayabilen ülkelerdendi.
Arayüz Geliştirmeleri
Oak yamasıyla birlikte oyundaki bazı arayüz elemanlarını da yenilemek istedik. Daha önceki günlüklerde savaş arayüzünde yaptığımız değişiklikleri tanıtmıştık, bu günlükte de ticaret arayüzündeki değişiklikleri tanıtalım.
Artık kaynak dengesini daha net bir şekilde görebiliyor, burada ülkeleri konvoylara göre de sıralatabiliyorsunuz. Trade Influence'e ihracat tooltipinden ulaşabiliyorsunuz.
Yaptığımız bir diğer değişiklik de bölüklerin görüntülendiği pencerede, artık bu bölüklere çift tıklayarak aynı tür tüm bölükleri seçebiliyorsunuz.
Yukarıda belli bir tür birime çift tıkladım ve o türdeki tüm birimler seçildi.
Aynı zamanda harita modlarıyla da ilgili bir değişikliğimiz var, bu harita modları artık sadece ana türlere geçerken değişiyor (donanmadan havaya örneğin), bu da erzak harita modunda savaş planı çizebileceğiniz veya birimlerinizi kontrol edebileceğiniz anlamına geliyor.
Haftaya, ayın 14'ünde Death or Dishonor ve Oak yamasını çıkacak, çıkış öncesinde yama notlarını paylaşmış olacağız.