Günlük: HoI4 - Özel Oyun Kuralları
#1
hoi4-banner-2018.png
HoI4 günlüklerinde bu hafta özel olarak ayarlanabilen kurallardan bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...s.1112994/ :Herkese merhaba! Ekibin çoğu yaz tatilinden döndü o yüzden günlükleri tekrar başlatabiliriz. Bugün uzun zamandır eklemek istediğimiz bir şey hakkında konuşacağız: Özel Oynanış Kuralları.

Önce bunu niçin eklediğimizi açıklıyım. HoI4 birçok farklı şekilde oynanan bir oyun. Tek oyunculu, çok oyunculu, belli başarımları almak için açılan oyunlar, rahatlamak için açılanlar vs. Ayrıca “tarihi” oynayan ve oynamayanlar arasında da büyük bir ayrım var (hemen hemen yarı yarıya). Tek oyunculuda zevkli olan ve güçlü olma hissi veren şeyler çok oyunculu oyunlarda pek dengeli olmuyor. Bu yüzden bu dengeyi bulmak, bunları düzenlemek zor olabiliyor; sunucu kurucusu tarafından sayfalarca oyun kuralları yazılabiliyor ve oyunu yakından kontrol etmek gerekiyor. Rekabet içeren çok oyunculu oyunların azlığının (çok oyunculu oyunların yaklaşık %6’si rekakbet içeriyor) sebebi olarak da zaten tamamen uygulanmayan kuralların okunmasının çok uzun sürdüğü ve bu yüzden oyun kurmanın zor olduğunu düşünüyorum.

Tek oyunculu oyunlarda ise oyuncular, oynama şekillerini düzenleyecek yollar istiyor. Örneğin bazıları istedikleri uzun süreli senaryonun gerçekleşmesi için konsol komutları ile başka ülkeye geçip yönlendirme yapabilir. Bu yeni başlayan oyuncular için pek de kolay değil ve çok oyunculu oyunlarda da yapılması imkansız. Bu yüzden bunların hepsini ele alarak, farklı kural listelerini desteklemeyi ve oyuncuların YZ’nin nasıl davrandığını daha detaylıca kontrol etmelerine izin vermeye karar verdik.

Özel Oyun Kuralları da burada dahil oluyor. Büyük ülkelere olan bonuslara ek olarak oyuna başlamadan önce ayarlayabileceğiniz kurallar var.

main.jpg

Farklı kural listeleriniz varsa bunları kaydedip daha sonra yükleyebilirsiniz (çok oyunculu kuralları ve tek oyunculu kuralları gibi). Kuralları olabildiğince modlanabilir yapmaya çalıştık ama doğrudan kodlanmış mekanikleri ektilemeye başladıklarında bunların uygun olup olmadığına da bakmamız gerekiyordu. Modlama işlerine sonlara doğru değineceğim.

Peki neler yapabilirsiniz? Hepsini tamamlamadık ama tamamladıklarımız üzerinde konuşalım. Eminim ki yorumlarda da birçok öneri yapılacak.

Tüm diplomatik eylemler için kurallar var, böylece bazı şeyleri kısıtlayıp bazı şeylere izin verebiliriz. Odak ağaçlarını da kurallara bağlamak istediğinizde diplomasi kuralları çok yararlı olacak. Mesala yeni İngiliz ağacında birçok serbest bırakılabilen ülke ile etkileşimler var, bu kurallar da bazı hileleri ve garip durumları engelleyebiliyor (oyuncunun “imparatorluk” yolundan gidip yine de tüm kolonileri serbest bırakması gibi)

release.jpg

rule.jpg

Gizli eylemler de bu ayarlarda var. Örneğin darbeleri ve benzer şeyleri sadece YZ ülkelerine kısıtlayabilirsiniz (bizim çok oyunculu oyunlarımızda yaygın bir kural)

covert.jpg

Hala üzerinde çalıştığımız fort seviyelerini veya paraşütçü sayılarını kısıtlamak gibi şeyler de var. Sıkça gördüğümüz başka bir kural da belli bir tarihten önce savaş açmanın kısıtlı olması. Yama çıkmadan kısa bir süre önce bu kuralların tüm listesini bir yayında gösterebiliriz.

YZ’nin nasıl hareket edeceğini de ayarlayabilirsiniz. Bu daha çok belli şeyleri seçeceği ve alternatif planlar üreteceği anlamına geliyor. Bazı şeylerin nasıl olacağını düzenlemek istiyorsanız, ayarlarınız ne olursa olsun, bu kurallar gerçekten kullanışlı.

ai_ger.jpg

Çoğunlukla ideoloji seçenekleri varken Manchukuo gibi ülkelerde duruma daha uygun seçenekler de olabilir.

man.jpg

Bu gibi bazı ayarlar eklentilere bağlı, yani Waking the Tiger (zaten o odak ağacı WtT ile geliyor) olmadan bu seçenekler olmayacak. Geri kalan kurallar ise bedava yama ile gelecek ve gelecekte de bunun üzerinde çalışacağımız kesin.

Kurallar genel olarak başarım kazanmayı kapatacak ama bunu kural kural da ayarlayabiliriz, eğer bir kuralın iki şekilde de çalışacağını düşünürsek başarım kazanabileceksiniz.

Modlama
Kurallar üzerinde çalışmaya başladığımızda her çok oyunculu grubun kullandığı bazı küçük kuralları ekleyemeyeceğimizi fark ettik, bu nedenle kuralları olabildiğince modlanabilir yapmaya karar verdik. Umarım sadece rekabetçi çok oyunculu oyunlar için tasarlanan güzel kurallar Atölye’de yerini alacak. Kim bilir belki çok popüler kuralları oyuna da dahil edebiliriz. Bazı büyük modların da oyuncular için özel kurallar ekleyeceğini düşünüyorum.

Kural tanımlamaları böyle gözüküyor:
mod1.jpg

Teknoloji ağacı, odaklar ve eventlere göre de çalışabilirler. Örneğin:
mod2.jpg

Diplomasi kuralları biraz daha farklı. Hepsinin iki farklı tetiği (trigger) var. Böylece _TRIGGER_OVERRIDES_GAME ile oyunun kontrol edip etmediğini (küresel gerilim gibi şeyleri) kapatıp açabiliyorsunuz. Kendi kural kontrollerinizde belirli eylemler için _ENABLE_TRIGGER kullanabilirsiniz, kurallar ülkeleri de içerebileceğinden böylece ülkeye özel kurallar tasarlayabilirsiniz. Garantiler için olan tetiklemeler böyle gözüküyor:
Screenshot_1.jpg

Bugünlük bu kadar! Man the Guns eklentisi ve 1.6 “Ironclad” yamasından gelecek hafta da bahsedeceğiz, takipte kalın.
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Şu ispanyanın savaşa girişini engelleyen ayarda getirseler bu yama on numara olucak.
Ara
Cevapla
#3
Olsa ne güzel olur dediğim bir özellikti, gelmesi harika.
Ara
Cevapla
#4
Güzel, bu dev diary ile birlikte artık geriye sadece Amerika focus treesi ve deniz savaşları kaldı. Deniz savaşları çok büyük bir etken umarım ki bu dlc ile birlikte güzel bir iş çıkarıp deniz savaşlarını daha zevkli bir hale getirirler...
Ara
Cevapla
#5
Fazla bir beklenti içine girmeyelim.
Tiger dlc si ile hava kuvvetlerinde devrim yapacaklardı canına okudular hava kuvvetlerinin.Tiger ile denizaltıları düzelteceklerdi sonuç. :)
Bence bu dlc de koca bir fos çıkacak yakıt sistemi dışında
Ara
Cevapla
#6
Dlc xen bekledigim tek şey carrier task forcelarin (sadece carrier ve escort gemilerin ufak filolari detaya bakarsiniz) dusmana KOSMAMASİ carier task force hoi 3 te dusmana 100km mesafe koyarak sadece ucaklarin savasa girmesini sağlayarak dusman savas gemilerini vs. nerdeyse savas disi bırakıyordu tabi dusman daha hizli ise yakalaniyordu carrierlar . Tek istedigimiz donanmadaki gemiler gorevini yapsin. Escort destroyerlerin carrierlari birakip en one kosmasini hayla anlamis değilim
Ara
Cevapla
#7
(03-08-2018, 12:01)TR Ace : Dlc xen bekledigim tek şey carrier task forcelarin (sadece carrier ve escort gemilerin ufak filolari detaya bakarsiniz) dusmana KOSMAMASİ carier task force hoi 3 te dusmana 100km mesafe koyarak sadece ucaklarin savasa girmesini sağlayarak dusman savas gemilerini vs. nerdeyse savas disi bırakıyordu tabi dusman daha hizli ise yakalaniyordu carrierlar . Tek istedigimiz donanmadaki gemiler gorevini yapsin. Escort destroyerlerin carrierlari birakip en one kosmasini hayla anlamis değilim

Hoi 3 efsanedir
Hoi4 gibi bol grafikli ve klavye milliyetçilerini tatmin ederek onlara satılmak için yapılmış bir oyun değil.
Ara
Cevapla
#8
(04-08-2018, 10:46)yusufbugra76 :
(03-08-2018, 12:01)TR Ace : Dlc xen bekledigim tek şey carrier task forcelarin (sadece carrier ve escort gemilerin ufak filolari detaya bakarsiniz) dusmana KOSMAMASİ carier task force hoi 3 te dusmana 100km mesafe koyarak sadece ucaklarin savasa girmesini sağlayarak dusman savas gemilerini vs. nerdeyse savas disi bırakıyordu tabi dusman daha hizli ise yakalaniyordu carrierlar . Tek istedigimiz donanmadaki gemiler gorevini yapsin. Escort destroyerlerin carrierlari birakip en one kosmasini hayla anlamis değilim

Hoi 3 efsanedir
Hoi4 gibi bol grafikli ve klavye milliyetçilerini tatmin ederek onlara satılmak için yapılmış bir oyun değil.

Basitleştirelim diye deniz savaşlarından vazgeçilmiş hep pozisyon alma diye bir değer yok mesela deniz savaşının en önemli etkeni (bknz rus-japon savaşı ) oyunda birbirini çarpmaya çalışır gibi ilerleyen gemilere benziyor.
[+] 1 üye TR Ace nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.