Hearts of Iron IV geliştirici günlüğünde bu hafta Çin'deki savaş lordları devletlerinden ve sınır çatışmalarından bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...d.1060469/ :Sonsuz karanlığa gömülmüş buzlu topraklardan, Aralık ayını geçiren İsveç'ten herkese merhabalar.
Ana oyunda Çin Savaş Lordları biraz sıkıntılı işlenmişti, oynanabilir olmaları için her şey müsaitti (jenerik odak ağacına sahip diğer ülkeler kadar) ancak Japonya ile savaş başladığında tüm bu savaş lordları bir anda Milliyetçi Çin'in bir parçası haline geliyordu. Bu da Milliyetçi Çin ile oynarken bu devletleri umursamanız için elinizde bir sebep olmamasıyla sonuçlanıyordu çünkü savaş başladığında nihayetinde size bağlanacak. Bu da Milliyetçilerin durumunun tarihte olduğundan biraz daha rahat olmasıyla sonuçlanıyordu. Bu durumu geliştirmek adına oyundaki savaş lordlarını daha dinamik ve daha ilginç bir hale getirdik.
Miliyetçi Çin ile oynarken yine savaş lordlarının desteğini arkanızda bulmanız mümkün, ancak artık bunu yapmak için belli bir efor sarfetmeniz gerekiyor.
Savaş lordları odak ağaçlarının arkaplanda kalacağını düşündüğümüzden 5 savaş lorduna (Shanxi, Xibei San Ma, Sinkiang, Yunnan, Guanxi Clique) ortak bir odak ağacı oluşturmak istedik. Bu odak ağacı aynı zamanda normal bir üllkenin sahip olacağı odak ağaçlarına oranla daha küçük.
Ancak aynı zamanda oyuncuların bu küçük ve kısıtlı odak ağacıyla kısıtlı kalmasını da istemiyoruz. Bu odak ağacının arkasındaki felsefe savaş lordlarına Çin üzerinde hakimiyet sağlamalarına yönelik bir yol izlemelerini, ulusal hükümeti ele geçirdikten sonra tercihlerine göre Milliyetçi veya Komünist Çin odak ağaçlarına geçmelerini sağlamak. Ancak ve ancak bunu yaptıktan sonra Çin İç Savaşı'nın esas taraflarından biri haline gelecekler.
Bunu başarabilmeniz için önünüzde 3 seçenek var, milliyetçilerle birlikte hareket edebilir, komünistlerden taraf olabilir veya kendiniz için savaşabilirsiniz (ileride Japonya'ya yanaşabilme ayrıcalığıyla).
Eğer milliyetçilerle müttefik olursanız (tarihsel modda birçok savaş lordu böyle hareket edecek) önce sahip olduğunuz bölgeleri bir miktar geliştirip ardından politika sistemi üzerinden Çin'in liderliğini elde etmeye çalışabileceksiniz.
Bu kısım Komünist Çin günlüğünde bahsettiğimiz mekanikleri kullanacak, eğer komünistlerle milliyetçiler arasında bir politika çekişmesi yaşanıyorsa buna dahil olup ulusal liderliği ele geçirebileceksiniz ve bunun sonucunda odak ağacınız Milliyetçi Çin'in odak ağacına dönüşecek.
Komünistlerden taraf olduğunuzda olayların akışı başlangıç itibariyle benziyor, ancak sonu hiç aynı değil. Ülkeyi politik çekişme mekanikleri üzerinden ele geçirmektense meseleyi daha büyük komüniste, Stalin'e taşıyorsunuz. Sovyetler Birliği'nin desteğini arkanızda bulmanız çok kolay değil, aynı zamanda bu destek sonrası Çin'deki Komünist Partisi'ni yönetenler barışçıl bir şekilde kenara çekilmeyi kabul etmeyebilirlerancak başarırsanız Komünist Çin'i ele geçirip odak ağacının yanı sıra birliklerini de elde edeceksiniz. Ancak dikkat edin, Stalin karşılıksız iş yapmaz.
Son olarak ne komünizm ne milliyetçilik ben kendi yolumu izleyeceğim diyorsanız önünüzdeki seçeneklerden en zorunu seçtiniz demektir. Ancak bu yolda başarılı olmanız durumunda kimseye borçlu olmadan Çin'i ele geçirebilirsiniz. Bunu sağlamak için Japonya ile işbirliği yapmaya çalışabilirsiniz ancak bu işbirliği çabalarınız reddedilebilir. Bu yolu izlemeniz durumunda Çin'deki politik çekişme mekaniklerine de erişemezsiniz dolayısıyla savaşmanız gerek.
Milliyetçi Çin ordusuyla savaş alanında karşılaşmak Çin'e verilen tüm zayıflıklara rağmen fazla zorlayıcı olabileceği için sınır savaşları üzerinde değişiklikler yaptık. Sınır çatışmaları artık bir tarafın 2 devlet arasında savaş sebebi olabilecek bir olay çıkartmasıyla başlıyor (evet sınır olması gerekiyor...) bunu yapabilmek için bir miktar politik güç harcıyorsunuz ve bunu yaptığınızda diğer taraf birliklerini konumlandırması veya toprak kaybedeceği üzerine bir event alıyor.
Bir süre geçtikten sonra bu olayı çıkartan taraf olayın üstüne gitmek, olayın etkisini arttırmakla alakalı yeni bir decision elde ediyor. Eğer bu decision bir süre içerisinde geçirilmezse yaşanan olay yatışıyor.
Kurguladığınız bu olayın üstüne gitmek için sınıra asker taşıyıp bu decisionu geçirmeniz gerek, geçirdiğinizde sınırdaki ordular belli özel kurallar dahilinde çatışmaya başlıyor, bu savaşta örneğin arazi daha az bonus veriyor, daha düşük combat width bulunuyor vs. Bu çatışmada olayı kışkırtan taraf saldırgan sayılıyor.
Bu çatışma belli bir süre sürdükten sonra herhangi bitr taraf üstün gelemezse beraberlikle sona eriyor. Bu durumda her iki taraf da bir miktar ordu tecrübesi kazanırken, savunan taraf topraklarını savunduğu için ekstra politik güç elde ediyor. Eğer saldıran taraf kazanırsa o eyaletin kontrolünü elde ediyorlar ve başarılarından dolayı ekstra politik güç kazanıyorlar. Eğer savunan taraf kazanırsa çok yüksek miktarda politik güç, askeri tecrübe puanı ve kara doktriniyle ilgili araştırma bonusu elde ediyorlar. Tüm bu bonuslar ve ödüller değiştirilebiliyor ve yüksek ihtimalle test süreci sonrası bazı değişiklikler yapabiliriz.
Hem saldıran hem de savunan taraf ekstra politik güç karşılığında durumu daha da ileriye taşıyabiliyor. Bunu yaptıklarında savaş bonusu ve çatışmaya daha fazla birim dahil edebilme gibi ayrıcalıklar ediniyorlar ve meseleyi gerçek bir savaşa bir adım daha yaklaştırıyorlar. Bu raddede her iki taraf da meseleleri yatıştırma yanlısı olabilir, ancak bunu yaptıklarında sınır çatışmasını kaybederler. Ancak kimi zaman kazanamayacağınız bir savaşı riske etmemek için sınır çatışmasından vazgeçmek daha mantıklı olabilir.
Eğer her iki taraf da meseleyi daha da kışkırtıp daha çok üstüne gitme yanlısı olursa savaş çıkar.
Haftaya yüksüz bir Tiger'ın hava süratinin ne kadar olduğu gibi kritik bazı sorulara odaklanacağız.