Günlük: HoI4'te Yapayzeka #2
#1
diaryhoi4.png

Yapayzeka geliştirici günlüklerinin ikincisinde Together for Victory ile YZ alanında yapılan değişikliklerden bahsediliyor.

SteelVolt, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...-2.987492/ :Tekrar merhaba!

Bir diğer yapayzeka odaklı mini geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere Together for Victory'den bahsetmeye devam edeceğiz. İlk yapayzeka günlüğünü bir önceki geliştirici günlüğünün içerisinde, son kısımlarında bulabilirsiniz.

Bugün ilk olarak size anlatacağım hikaye aslen çok ama çok basit görünen ancak çok zor bir sistem olan, emirler arasında bölükleri dengeleme hususunda. İnsanlar olarak biz bu işi üzerinde pek düşünmeden yapabiliyoruz ancak yapayzeka bizim kadar şanslı değil, dolayısıyla ona bazı sayıları sunarak bazı karar mekanizmaları kurdurtmamız gerekiyor. Bu hususta kullandığımız kod 2 yılı aşkın süredir o derece evrimleşti ki, zaman içerisinde kontrol edilemez bir hale geldi. Bir süre sonra bu kod aslen problem olmayan sorunları da ortadan kaldırmaya başlamıştı.

Bizim başımıza gelen de tam olarak bu. Bu sistem 3 aşamada gerçekleşiyor ve bu hususla ilgili bazı bugları gideremedikten sonra 2. aşamayı komple ortadan kaldırıp baştan yazmaya karar verdim ve kodun büyüklüğünü yaklaşık %30 azalttım. Bu değişikliği yapmam sonucu 3. aşamadada da değişiklik yapmam gerekti, sonuç olarak kod okuması çok daha kolay, hata giderimi çok daha basit bir hale geldi. Ancak bu değişiklik bazı farklı bugların ortaya çıkmasıyla sonuçlandı, hala kod %100 olarak çalışmıyor ancak ortalama olarak daha iyi bir yerde olduğumuzu söyleyebilirim. 
  • YZ'nin kara ekipmanı üretimiyle fighter üretimini oyunun sonuna kadar listenin en üstünde tutma problemi giderildi.
Eğer bu zamana kadar yapayzekayı izlediyseniz, kimi zaman ülkelerin figther ve kara ekipmanı üretimi konusunda takıldığını farketmiş olabilirsiniz. Bir koddan kaynaklanan bu sorunu giderdik ve bu bugfix'in genel olarak yapayzekanın üretim kapasitesine olumlu etkide bulunacağını düşünüyoruz.
  • YZ artık füze kullanabiliyor.
Buradaki problem roket üslerinin iç mekaniklerde hava üssü ile aynı görülse de normal hava üslerinden farklı bir listede bulunması. Artık o listeyi de devreye soktuk böylelikle yapayzeka artık gerekli gördüğü takdirde roket üretimine başlayabiliyor.
  • Bazı ülkelerin uçak yapmamasının ABD'nin 0 stratejik bombardıman uçağına sahip olmasıyla sonuçlanması problemi giderildi.
Bu da bir diğer basit hata, yeni bir özellik eklerken standart unsurlara göz gezdirip oyun sonu oluşabilecek senaryolara karşı önlem alamamak çok sık yaşanıyor. Bu hususta ABD o kadar çok stratejik bombardıman uçağı üretmek istiyordu ki sayı bir yerden sonra 'overflow' oldu ve komik bir negatif sayıya dönüştü.
  • Yeni oluşturulmuş YZ ülkelerin hiçbir şey üretmeme sorunu giderildi.
Bu da basit, yeni oluşturulan ülkeler ülke olarak işaretlenmedikleri için yapayzeka kontrolünde değillerdi. Gerçi kim oynamayacağı bir devleti release eder ki dimi?

Bu günlükle beraber YZ'de yaptığımız bazı hata giderimlerinin de üstünden geçtik. 

Bir sonraki günlükte yaptığımız bazı geliştirmelerden sözedeceğiz. 
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bu bir elestiridir..
benim sesim ne kadar gur cikar bilemiyorum lakin hoi 4 temel sorunlari gidermekte oldukca aciz. Ne yazik ki medeni ulkelerdeki teknoloji gelistirmesi ile normal ulkelerdeki teknoloji gelistirmesi farki neredeyse yok gibi ozaman icin bilgiye ulasimi ve elde edinmesi gercekten zor bunu yapabilecek bilim adami her ulkede bulunamaz. bulunsa bile bunu satin almasi lazim ki her baba yigidin harci degil. para para para

arastirma yaptikca kaynaklarin verimliligi artmasini beklerim. oyunun basindaki kaynak verimliligi ile oyunun sonundaki kaynak verimliligi ayni olmamasi gerekir. (uretim miktari)
askeri stratejisi cok zayif belki oyunculari daha aktif olarak kulanmak isterlerse savunma hatti ile taruz arasinda farkli olmasi gerekir nereden nasil savunmayi yaracaklari nasil savasmasi gerekdigini gercek oyunculari tasarlamasi oyun verimliligini artiracaktir.

son olarak askerlerin birbirinden ustunulugu ekipmanlari belirler yani normal bir oyuncu bulunu bilerek ve gelistirecek oynarken yapay zeka buna ayak uyduramamaktadir .

not kotu sohret puani ve agresifsiklik ( soyleyemediginb gibi yazamadim) eklemeleri fena olmaz

Irkin, Dinin ne olursa olsun kardesim, Ne mutlu Turkum diyen herkes TURKtur. aksini soyleyenin kaynanasina atlayayim.

ordu-turkey-2.jpg
Ara
Cevapla
#3
hocam mükemmelsin.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.