Günlük: HoI4 - Teknik Gereksinimlerde Değişiklikler
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun teknik gereksinimlerinde yapılan değişikliklere dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...h.1542088/ :Bonjour dostlar, karşınızda favori teknik şefiniz.

Geçtiğimiz yıl Barbarossa güncellemesinin sonlarına doğru bir geliştirici günlüğü kaleme almıştım. Şimdi bir başka yamanın çıkışına doğru yeniden karşınızdayım.

Eski İşletim Sistemleri Desteği
Hayatın kendisi gibi, teknoloji de sürekli hareket halinde. Yeni işletim sistemleri belirdikçe eskilerini geride bırakmak gerekebiliyor. Henüz sıra Windows 7'ye gelmedi, Windows 11'in çıkışına rağmen Windows 10'a geçiş için adım atmış değiliz zira Microsoft'un eski işletim sistemlerine olan desteği gayet yeterli seviyede.

Ne yazık ki aynısını Mac ve Linux için söylemek mümkün değil. 1.12 güncellemesiyle birlikte macOS için minimum gereksinim 10.14 (Mojave) olurken, Ubuntu için 20.04 LTS (Focal Fossa) olacak. Eğer daha eski bir işletim sistemine sahipseniz, sürümü geri alarak HoI4 oynamaya devam edebileceksiniz fakat Avalanche güncellemesi bu sürümlerde çalışmayacak.

Bu şekilde güncellemeler yapmamızın sebebi, oyunlarımıza (sadece HoI ile kısıtlı değil) yeni teknik imkanlar sağlarken, bu imkanların stüdyo genelinde aynı altyapıda oluşturulabildiğinden emin olmak.

Yeni Varsayılanlar
Geçtiğimiz yıl oyunu DirectX9 yerine DirectX11'de çalıştırabilmeniz için bir seçenek eklemiştik. Artık DirectX11 varsayılan ayar olacak. Avalanche sonrası Paradox Launcher'ı açtığınızda oyun ayarlarınızda güncellemeler yapılacak, yeni oyun kurulumlarında DirectX11 varsayılan olacak.

Herhangi bir sorunla karşılaşırsanız lütfen bunu bize bildirin, sorunu gidermek için yapmanız gereken şey ayarlar kısmına dönüp DirectX9'a geçmek olacaktır.

image8.png

Görsel olarak oyunda bir farklılık hissetmeyeceksiniz ancak DirectX11'in bazı özellikleri sayesinde çeşitli görsel hataları yakalayıp çözme imkanımız oldu. Örneğin bazı tank modellerinin yanlarında tuhaf beyaz kareler oluşabiliyordu.

Performans Geliştirmeleri
Büyük ihtimalle bekliyor olduğunuz kısım burası, "yeni güncellemeyle birlikte oyun eski sürümlere nazaran hızlanacak mı?" diye merak ediyorsanız evet, hızlanacak.

En büyük geliştirme harita ikonlarının (birim görselleri, fabrikalar, erzak ağları vb.) görüntülenmesiydi. Haritada gösterilen potansiyel ikon sayısı oyunun 6 yıl önceki çıkışına nazaran ciddi bir artış gösterdi ve önceki algoritma bu ikonları hesaplamada yetersiz kalıyordu.

Aşağıda Avalanche'nin iş bilgisayarımda (i7700, GTX 1060, vsync kapalı, 150 fps sınırı) FPS ve frametime bilgilerini görüyorsunuz:

image2.png

image5.png

image1.png

Şimdi Barbarossa 1.11.13 ile kıyaslayalım:

image6.png

Barbarossa'da render performansının frametime yerine rendertime şekilde sınıflandırıldığını unutmayın, Avalanche render süresinde hem CPU hem de GPU'yu esas alıyor, bu sebeple rakamlar farklı görünüyor.

image4.png

image3.png

Bu durum oyunun tick hızının daha yukarıda olduğunu gösteriyor, renderın daha hızlı olması illa ki oyunun hızlandığı anlamına gelmeyebilir, oynanış esnasında daha akıcı bir deneyime (özellikle 4 ve 5 hızlarında) sahip olursunuz, bunun yanı sıra oyun simülasyonunun hızında katkı sağlar.

Ek olarak, yıllar boyunca HoI4'ün performansını arttırmak için çeşitli rehberlerle karşılaştım. Grafik ayarlarından VSync'i kapatmanız fayda sağlayabilir, özellikle yüksek yenilenme oranına sahip bir monitöre sahip değilseniz.

Geçtiğimiz yıl sizlere Fransa'ya dair bazı içerikler paylaşmıştım. Bu yamaya ne yazık ki bir şeyler yetiştiremedim. Eğer teknik hususlara ve tarihe ilgi duyuyorsanız, yakın zamanda modern bilgisayarlarda Enigma'yı nasıl kırabileceğinize dair teknik bir sunum hazırladım, bu sunumda Marian Rejewski'nin çalışmalarından bahsettim (kendisi genellikle Alan Turing'in çalışmasının yanında görmezden gelinir.) Bu sunumun henüz hazır bir kaydı yok fakat bu yıl içerisinde aynı sunumu 2 kere daha yapacağım, bir süre sonra Youtube'a yüklenecektir.

Polonya demişken, Barbarossa için kodladığım gizli olaya denk geldiniz mi?

image7.png

Bugünlük bizden bu kadar.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.