Günlük: HoI4 - Trenler ve İkmal Ağları
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta trenlerden ve ikmal ağlarından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1489330/ :Herkese merhabalar, bu günlükte Barbarossa güncellemesiyle beraber değişecek olan ikmal sisteminden bahsetmeye devam edeceğiz. Bildiğiniz üzere İngiliz'im ve İngiltere'de trenler geç kalmalarıyla bilinirler. Bu günlüğü 10 dakika geç paylaşarak tamamen kasıtlı bir şekilde bu geleneği sürdürmüş oldum.

Son bahsettiğimizden bu yana bazı değişiklikler söz konusu, bu sebeple daha önceki günlüklerde bahsedilen çeşitli şeyleri yeniden anlatıyormuşum gibi gelebilir fakat ayrıntı seviyesinde farklılıklar söz konusu.

Trenler
Daha önceki geliştirici günlüğünde de bahsettiğimiz üzere, birliklerinize ikmal taşıyan lojistik ağı kamyon ve trenlere bağlı bir şekilde işliyor. Kamyonlar askeri ikmaller için son teslimat etabında tercihen rol alabilse de, lojistik ağınızın omurgasını trenler oluşturuyor.

Teknoloji ağacı aracılığıyla tren üretimine başlayabiliyorsunuz. Birçok ülke başlangıç teknoloji seviyesi (sivil) açık bir şekilde oyuna başlıyor, ancak oyun ilerledikçe daha farklı seçeneklerle karşılaşıyorsunuz.

0.png

Lojistik ağınız için ihtiyaç duyduğunuz tren miktarı bu ağın ikmal kullanımına ve ikmalin askerlere ulaşması için katetmesi gereken mesafe faktörüne göre belirleniyor. İkmal alan fazla sayıda birliğe sahip olmanız, bu ağın işlemesi için daha fazla trene sahip olmanız gerektiği anlamına geliyor.

Tahmin edeceğiniz üzere gereken miktarın altında tren sayısına sahip olmanız durumunda ikmal aksıyor, eksik orana göre belli bir yüzde negatif etkiye sahip oluyorsunuz.

Geçtiğimiz günlüklerin birinde, ikmal ağlarında uygulanabilir etkileşimlerden bahsetmiştik. Bunlardan birisi tren öncelik ayarıydı. Bu yaklaşımın mevzubahis simülasyona uymadığını düşündüğümüz için ağlardaki bu ayarı oyundan kaldırdık.

Lojistik Saldırısı
Elbette erzak dolu bir tren düşman için güzel bir hedef olacaktır. No Step Back ile birlikte yakın hava desteği ve bombardıman uçakları yeni lojistik saldırı görevi gerçekleştirebiliyorlar, bu da düşmanın ikmal ağına hasar veriyor, tren ve kamyonları kullanılamaz hale getirip bölgedeki demiryollarına zarar veriyor.

Stratejik bombardıman görevi de hedefin demiryolu ve ikmal altyapısını hedef alabiliyor ancak lojistik saldırısı, düşmanın sanayi altyapısını korurken savaşma kapasitesini azaltmak için daha etkili bir tercih olacaktır.

1.png

Tren Türleri
Yukarıda bahsettiğimiz üzere, araştırmalar vasıtasıyla farklı tren türlerini açabileceksiniz. Trenler sıradan birimlerden farklı olarak kontrol edilemeyecekler, hareketleri ve davranışları lojistik ağınızın gerekleri doğrultusunda tamamen bir simülasyon şeklinde belirlenecek. Bu türlerin farklı istatistiki yönleri söz konusu.

2.png

İkmal ağınızın büyük bir bölümü sivil trenlerden oluşacaktır. Askeri fabrikalar aracılığıyla yeni sivil trenler üretebileceksiniz. Oyun ilerledikçe, inşaat maliyetini azaltan yeni sivil tren türleri açabileceksiniz.

Yukarıda bahsettiğimiz stratejik görevle başa çıkmak adına No Step Back ile birlikte erişebildiğiniz bir (belki de daha fazla) silahınız var. Zırhlı trenler, her ne kadar daha pahalı olsalar da hava kuvvetlerinden gelen saldırılara karşı çok daha dayanıklılar ve düşmanın lojistik saldırıları için caydırıcı bir görev görebilirler.

Trenseverler (umarım aranızda kendisini böyle tanımlayan biri yoktur) yukarıda gösterdiğimiz trenlerin Sovyetlere ait olduğunu fark etmiş olabilir, trenler ana ülkeler için özel çizimlere ve 3 boyutlu modellemelere sahip.

3.png

4.png

5.png

6.png

7.png

Bugünlük benden bu kadar, şimdi sözü YaBoy_Bobby'e bırakıyorum, kendisi size ağ seviyesinde ikmal dağılımına dair bilgiler verecek.

İkmal Dağılımı
Trenlerin ve demiryollarının ikmal ağlarını nasıl beslediğinden bahsetmiştik, ancak bu ağın cephedeki birimleri nasıl beslediğini tam olarak anlatmadık. Ağlar demiryolu aracılığıyla başkent bölgesinden beslenirken, tümenler kara yoluyla ağlar tarafından besleniyor.

Her ağ erişebildiği bölgeleri gösteren bir menzile sahip. Bu menzil dahilinde her bölgede ilerlemenin hava, arazi, nehir ve altyapı gibi unsurlardan etkilenen farklı bir maliyeti var. Motorizasyon bölge maliyetini azaltıyor, bu da bölgenin menzilinin arttığı ve ikmal ağının daha rahat bir şekilde daha çok yere erişebildiği anlamına geliyor.

8.png

Bir bölge, birden fazla ağın ikmal menzilinde bulunabiliyor. Bu durum yaşandığında ikmalin ne kadarının hangi ağdan geleceği belli oranlar dahilinde hesaplanıyor. Bir bölgeye birden fazla ikmal ağının erişmesi, diğer ikmal ağlarının üstündeki yükü hafifletiyor.

Son olarak, tümenler ağlardan bulundukları bölge ve o bölgeyi menzilinde barındıran ağ arasındaki ilişki çerçevesinde ikmal çekiyor. Eğer ikmal ağı talebi karşılayamıyorsa, ikmal eksikliği o ağdan ikmal çekmekte olan tüm tümenlere eşit bir şekilde yansıyor.

Geçtiğimiz günlüklerde bir bölgeye ulaşan ikmalin hava, arazi ve uzaklık gibi faktörlere bağlı olduğundan bahsetmiştik. Yazın yaptığımız değerlendirmelerde bu eksiyi kaldırmayı uygun gördük zira ikmal eksiğinin öngörülebilirliğini azaltıyor ve bir bölgenin birden fazla ikmal ağında bulunmasını dezavantajlı hale getirebiliyordu.
[+] 7 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Artık savaşlar sırasında strateji, ikmal merkezlerini almak yada o merkezi elinden çıkarmamak olarak değişecek gibi.
Ayırt etmesi çok basit;

Uluyorsa Kurt'tur, Yalıyorsa İt'tir.
Ara
Cevapla
#3
Güya anavatanda savunma, "core" topraklarda defansif artılar veren Türkiye liderleri ve generalleri ile ipin ucunu bir kez kaçırdığımızda Anadolu üstünde düşmanın ilerleyişini durdurmanız imkansız hale geliyordu. Şimdi bu ikmal yolları sistemi ile gelen düşmanı Gazi Paşa'nın öngördüğü gibi "Anadolu'nun harim-i ismetinde boğma" planları yapabiliriz umarım. :)
[+] 1 üye Milli Şef nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.