Günlük: HoI4 - Uçak Tasarlayıcısı
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda yeni Uçak Tasarlayıcısından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...r.1537609/ :Merhaba ve By Blood Alone DLC'si ile 1.12 Yamasına değinen bir başka Geliştirici Günlüğüne tekrardan hoş geldiniz! Ekip yaz tatilinden döndü. Hataları düzeltmeye ve yeni özellikler ile odak ağaçlarını dengelemeye geri döndük.

Bugün Uçak Tasarlayıcısına bakacağız. Her zamanki gibi göreceğiniz tüm sayısal değerler değişime açık.

No Step Back'in bir Tank Tasarlayıcısına sahip olacağını söylediğimiz anda, Uçak Tasarlayıcısı da bir tartışma konusu oldu, hem ekipte hem de toplulukta. Bunun İtalya odak ağacının yenilenmesi ile güzel gideceğini düşündük, zira İtalyan hava endüstrisi oldukça gelişmiş ve savaş döneminin en iyi uçaklarını üreten taraflardan biriydi fakat İtalya'nın sıklıkla yaşadığı şekilde üretim kapasitesinin yetersizliğinden ötürü sorunları mevcuttu.

Ayrıca Uçak Tasarlayıcısının mevcut uçak türleri arasındaki bazı açıkları da kapatabileceğini düşündük. Yıllar geçtikçe pek çok oyuncu ülkelerin avcı uçaklarının bomba da taşıyabilecek şekilde modifiye edildiğini ya da taktiksel bombalayıcının torpidoları da taşıyabileceğini söylüyordu. Uçak Tasarlayıcısının hedeflerinden biri bu tarz birden fazla amaçlı uçağın üretilebilmesi.

Aynı zamanda birden fazla amaçlı uçakların çok güçlü olmasını istemedik. Bunun yerine tek amaçlı bir uçak hâlâ çok amaçlı bir uçaktan daha iyi olduğunu belirtelim. Çok amaçlı uçaklar çeşitlilik sağlasa da optimize tasarımlar en iyi performansı sergileyecek, tabii bunu karşılayabilirseniz.

Uçak Tasarlayıcısının ana hatları Gemi ya da Tank Tasarlayıcısı ile haşırneşir olan biri için yabancı gelmeyecektir. Ana parçaya uçak iskeleti diyoruz, bu da aşağı yukarı gemilerin zırhına ve tankların şasisine denk geliyor. Uçak iskeletlerinin birkaç tane modül slotu var, bunlara modülleri yerleştirip son tasarımın değerlerini belirliyorsunuz. Uçak iskeletinin üç farklı sınıfı bulunuyor: Küçük, Orta, Büyük. Küçük uçaklar aynı zamanda iskeletin uçak gemilerine uyumlu versiyonuyla birlikte geliyor.

Uçak Tasarlayıcısındaki modül slotları Tank Tasarlayıcısıdan biraz farklı. Etkin olan üç farklı slot tipi var: Motor, Silah ve Özel modüller.

Motor modülleri anlaşılması en kolay olanlar. Tankların aksine bu modül kullanılan motor tipini ve hızını belirlemiyor, onun yerine motor sayısını ve gücünü belirliyor. Bu motor modülleri İtiş adında yeni bir değer üretiyor, diğer tüm modüllerin ise Ağırlık adında yeni bir değeri var. Bu iki değer bir uçağa aşağı yukarı nasıl ve kaç model koyabileceğiniz limitleri. Bir tasarımı sadece Ağırlık, İtişi geçmezse tamamlayabiliyorsunuz (bazıları İtiş/Ağırlık oranı 1 ya da daha iyi olan uçakların sadece modern, yüksek performanslı jetler olduğunu söyleyebilir fakat bu insanları tabii ki görmezden geleceğiz).

Artan İtiş gücü ise extra hıza dönüşüyor, bunu da tüm modül slotlarını doldurmamak için bir sebep olarak sunuyoruz.

Not olarak, jet motorları (ve bununla birlikte roket motorları) mevzubahis motor slotlarına dahil. Bu da tüm uçak türleri tarafından kullanılabildikleri anlamına geliyor. Bu da aynı şekilde Jet Avcı Uçaklarının ya da diğer jet uçaklarının kendi özel türü olmadığı anlamına geliyor, artık sadece jet motoruna sahip uçaklar olarak anılacaklar. Yani Jet Avcı Uçakları artık normal Avcı Uçaklarını yenilemek için de kullanılabilecek ve aynı sebepten ötürü artık uçak gemileri için jet uçakları, jet hava destek uçakları, jet ağır avcı uçakları vs. yapabileceksiniz.

Ya da Roket Deniz Bombalama Uçakları yapabilirsiniz, pilotlarınızdan son derece nefret ediyorsanız tabii.
image5.jpg

Silah modülleri de anlaması oldukça basit. Fakat Hava Saldırısı gibi ofansif değerler sağlamanın yanı sıra silah modülleri iki farklı önemli unsuru daha sağlıyor. Bunların ilki silahların bir uçağın türünü belirlemesi. Bunun için tasarlayıcısının bir Ana Silah Slotu bulunuyor. Bu slottaki modül son tasarımın rolünü belirliyor; Avcı Uçağı, Hava Destek Uçağı, Deniz Bombalama Uçağı vs.

Bu önemli bir detay çünkü silah modülleri aynı zamanda uçağın yapabileceği görevleri belirliyor. Bu da artık uçak tipine göre belirli görevlerin yapılabilmesi kısıtlaması kalkıyor demek. Artık kara desteği sağlayabilen Avcı Uçakları, ya da deniz bombalaması yapabilen Stratejik Bombalama Uçakları üretebileceksiniz. Her şey koyduğunuz modüllere bağlı. Tabii bazı kısıtlamalar var, örnek vermek gerekirse Stratejik Bombalama Uçakları asla hava üstünlüğü görevini açan modüller takamıyor.

Yine de size tasarımlarınızı daha genel sınıflandırabilme şansı vermek ve YZ'ye bir tasarımın ne olduğunu anlatabilmek için bazı şeyler ekledik. Doktrinleri katmazsak ana slotunda 4 Ağır Taramalı Tüfeği ve ikincil slotunda bombaları olan bir avcı uçağı ile ana slotunda bombaları ve ikincil slotunda ise taramalı tüfekleri olan bir hava destek uçağı arasında istatistiksel olarak bir fark yok fakat biri Avcı Uçağı olarak sınıflandırılıyor, diğeri ise Hava Destek Uçağı olarak.

Hava Destek Uçakları kara hedeflerine saldırabilmeleri için bolca silah seçeneğine sahip.
image6.jpg

Tüm silahların, açtıkları görevlerin ve uçağı hangi sınıfa soktukları ile alakalı bir liste bulunuyor, aşağıda görebilirsiniz (değerleri koymadık çünkü hâlâ dengeleme aşamasında):

tablo1.png

Bazı silahlar (yenilenmiş) Uçak Araştırma Ağacında açılsa da bazıları bu ağacın dışında bulunabiliyor, çeşitli ağaçlarda bulunabilen tank silahları gibi. Belirtmek gerekirse, aslında toplam araştırma miktarı düştü.

Hava Araştırma Ağacının görüntüsü. Toplam 28 teknoloji bulunuyor, eskiden 38 teknoloji bulunuyordu.
image9.jpg

Önemli bir detay ise bu modüllerin bazılarının belli görevler için farklı değerler sağlaması. Gerçekten çok amaçlı uçakların işe yaraması için çeşitli görevler yapabilen uçakların bu uçakları bazı görevlerde işe yaramaz hâle getirmesini istemedik. Bir uçağa bombalar eklemek onun manevra kabiliyetini kısıtlamalı ve yavaşlatmalı fakat kara desteği verebilen bir avcı uçağının hava üstünlüğü sağlama konusunda işe yaramaz olmaması gerekiyor. Bu yüzden ağırlık ve çeviklik eksileri uçak gerçekten CAS görevi yaparken devreye giriyor, hava üstünlüğü almaya çalışırken değil.

Etkiler sadece belirli görevlere etki ediyor. Burada, Stuka'ya eklenen bombalar onun manevra kabiliyetini kısıtlıyor fakat dalış frenleri daha iyi hava savunması sağlıyor.
image4.jpg

Son olarak ise "Özel" modülleri bulunuyor. Buna daha çok diğer her şey kategorisi denebilir, aşağıda listesini görebilirsiniz:

Armor Plate: Air Defense artışı, Menzil düşüşü
Self-Sealing Fuel Tanks: Air Defense artışı, Rubber maliyeti
Drop Tanks: Menzil artışı (sadece küçük iskeletlerde)
Extra Fuel Tanks: Menzil artışı, Air Defense düşüşü
Dive Brakes: Air Defense artışı, naval strike hit chance artışı
Radio Navigation I: night penalty düşüşü, strat attack artışı
Radio Navigation II: night penalty düşüşü, strat attack artışı
Air/Ground Radar: night penalty düşüşü, strat attack artışı, naval detection artışı
Air/Ground Radar II: night penalty düşüşü, strat attack artışı, naval detection artışı
Air/Air Radar: intercept mission sırasında night penalty düşüşü
Air/Air Radar II: intercept mission sırasında night penalty düşüşü
Floatplane: naval spotting artışı (sadece küçük iskeletlerde)
Flying Boat: naval spotting artışı (sadece orta ve büyük iskeletlerde)
LMG Defensive Turret: Air attack artışı, agility düşüşü
2x LMG Defensive Turret: Air attack artışı, agility düşüşü
HMG Defense Turret: Air attack artışı, agility düşüşü
2x HMG Defense Turret: Air attack artışı, agility düşüşü
Cannon Defense Turret: Air attack artışı, agility düşüşü
2x Cannon Defense Turret: Air attack artışı, agility düşüşü
Recon Camera: recon mission açar (LaR sahipleri için)
Demining Coil: demining mission açar (MtG sahipleri için)
Bomb sights I: strat attack artışı
Bomb Sights II: strat attack artışı
Non-Strategic Materials: Aluminum maliyeti düşüşü, air defense düşüşü

Özel modüller uçakları belli görevler için optimize etmeye ya da farklı özellikler kazandırmaya yarıyor.

Keskin gözleri olanlar uçakların artık yüzey ve denizaltı fark etme değeri olduğunu görmüş olabilir. Şimdiye kadar, bir deniz bölgesinde aktif olan uçaklar bu bölgedeki gemilerin fark etme değerine düz bir artış sağlıyordu. Bu artık değişiyor, eklenti ile birlikte uçaklar artık değerlerine göre bir artış sağlayacak. Air-Ground Radar ve Flying Boat Hull gibi gemi fark etmeye bonus sağlayan modüller bulunuyor.

Vanilla uçaklar zaten bu değerlere sahip olarak geliyor, bazıları diğerlerinden daha iyi olacak şekilde. Uçak gemisi uçakları kara için olan alternatiflerinden daha iyiler, deniz bombalama uçakları avcı uçaklarından daha iyiler vs.

Bunu daha da desteklemek için iki şey daha ekliyoruz: Deniz Devriye Uçakları ve doğru modüllere sahip uçaklar için Deniz Devriyesi görevi.

Deniz Devriye Uçakları, Büyük iskelet ile yapılıyorlar, bu da onlara oldukça büyük bir menzil sağlıyor. Tüm deniz bombalama silahlarını kullanabiliyorlar fakat deniz saldırıları ana rolleri olarak tasarlanmadı. Deniz Devriye Uçakları okyanusun derinliklerindeki yağmacıları keşfetmeye yardım etmek için tasarlandılar çünkü kısa menzilli ufak uçaklar buralara ulaşamıyordu ya da ulaştıkları durumda pek etkili olamıyordu.

Deniz Devriyesini pek çok çeşitli uçak ile yapabiliyorsunuz.
image2.png

Son olarak biraz da çizimlerden bahsedelim! Çeşitli tarihsel uçaklar için bolca çizimimiz olsa da, tasarımlarınızı görsel olarak daha güzel hâle getirebilmenizi de istedik, bunun tek sebebi uçağı üretim menüsünde daha hızlı bulmak için olsa da. Tank Tasarlayıcısı için mevcut çizimleri bölüp farklı şekilde birleştirerek birden fazla görsel elde etmiştik. Bunun Uçak Tasarlayıcı için işe yaramayacağını geliştirmenin erken safhalarında anladık. Bunun yerine mevcut çizimlerdeki eksikleri kapatıp dönemde uçmuş fakat seri üretim için terk edilmiş prototipleri ekledik.

BBA ile gelen uçak ikonlarının bir kısmı. Favoriniz hangisi?
image1.jpg

Ayrıca daha fazla 3d sanat unsuru eklemek istediğimize de karar verdik. Tank Tasarlayıcısı gibi, uçağı tasarlarken bu tasarımlardan istediğinizi seçebiliyorsunuz. DLC ile yaklaşık 80 yeni 3d model ekliyoruz fakat bundan daha sonra bahsedeceğiz!

DLC ile gelen yeni modellerden bazıları:
image7.jpg

Bu haftlaık bu kadar. Umuyoruz ki Uçak Tasarlayıcı ile oynamayı bizim kadar seversiniz. Bu Geliştirici Günlüğünü kişisel bir not ile bitirmek gerekirse: Uçak Tasarlayıcı, Hearts of Iron 4'e son katkım olacak. Projede geçirdiğim Together for Victory'nin ilk aşamalarından beri geçen neredeyse 6 yıldan sonra şirketten ayrılma ve daha yeşil bir geleceğe adım atmamım vakti geldi. Gerçekten eğlenceli ve üretken birkaç yıl oldu ve gurur duyduğum bir sürü şey yaşadım (pişman olduğum birkaç şey de olmadı değil, Avusturya-Macaristan'ı şaka olsun diye ekleyip insanların monarşizme bayılmasını keşfetmem gibi mesela). Neredeyse 20 yıl önce ilk Hearts of Iron oyununu ilk kez oynadığımdan beri Hearts of Iron serisinde çalışmak benim için her zaman bir hayal olmuştur. Çok az insan kendilerini derinden etkileyen bir şeyi etkilemekte parmakları olduğunu söyleyebilir. Ama en çok gurur duyduğum şey ise burada kurduğumuz ekip. Hearts of Iron çok iyi ellerde ve hâlâ çıkarılacak yıllarca sürebilecek içerik bulunuyor. Bunları dört gözle bekliyorum ama bu sefer, tekrardan, bir oyuncu olarak.

QA ekibinin tasarladığı birkaç tuhaf tasarım:

Tek bir uçak bütün tank tümeninden daha fazla silaha sahip fakat maalesef asla dönemiyor:
image11.jpg

Daha sonra bir uçağa eklenebilen bomba miktarını kısıtladık:
image3.jpg

6 motor, 8 top, taretlerde 4 top ve bir stratejik bombalama uçağından %50 daha fazla üretim maliyeti. Belirtmemize gerek yok ki bu tarz bir uçak yapmak artık mümkün değil:
image10.jpg

Spitfire Mark I'in silahlarına bakıp: peki daha fazla silah olsaydı? demiş miydiniz:
image8.jpg
WhaW8Am.gif
[+] 1 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.