Günlük: HoI4 - Yakıt Değişiklikleri ve Motorize Topçular
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yakıt sisteminde yapılan değişikliklerden ve motorize topçu birliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...y.1144796/ :Herkese merhabalar, 2019'un ilk geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte sizlere oyundaki yakıt sisteminde yaptığımız değişikliklerden ve oyuncuların uzun zamandır beklediği yeni bir unsurdan bahsedeceğiz.

Yakıt Sisteminde Değişiklikler
Oyun ilk çıktığında petrol diğer kaynaklar gibi üretim amaçlı kullanılıyordu. Bu durum yakıt harcayan ekipmanları yansıtmak için yapılsa da, daha sonraları bu sistemi kaldırıp bunun gerçek dünyada da kullanılan daha basitleştirilmiş versiyonunu ekledik. Petrol ürünlerinin çok kullanımlı yakıta rafine edilmesi işlemi hiçbir zaman basit bir işlem olmasa da, hem oynanış sebepleri hem de oyunun diğer yönleriyle tutarlı bir ayrıntı seviyesine sahip olması için basitleştirmeye gittik.

Oyunda yakıtı bir kaynak olarak yukarıda görebiliyorsunuz. Burada yakıtınızın bitmesi veya tam depoya ulaşması için gereken gün sayısı belirtiliyor. Aşağıda numaranın yeşil olması, 361 gün içerisinde yakıt depolarınızın dolacağı anlamına geliyor. Eğer bu numara kırmızı olursa bu durum her geçen gün yakıt kaybettiğiniz anlamına geliyor ve belirtilen gün sonrasında yakıt kapasiteniz boşalacak. Bunu soldaki yeşil veya kırmızı oktan da anlayabiliyorsunuz.

top_bar_fuel.png

Oyunda hala petrol ticareti yapabiliyorsunuz ancak petrol artık üretim esnasında kullanılmıyor. Bunun yerine sahip olduğunuz fazladan petrol saatlik olarak yakıta dönüştürülüyor. Ticaret arayüzünde bunu yansıtacak bazı değişikliklerimiz oldu. Eskiden "üretim" sekmesinin bulunduğu yerde artık "ihtiyaç" kısmı yer alıyor ve burada petrolün A ve P olmak üzere bazı alt kategorileri mevcut. Buradaki tabirler tooltipler aracılığıyla oyuncuya daha net anlatılmakla birlikte, istemesi durumunda ne kadar petrol ticareti yapabileceğini, mevcut yakıt giderini karşılamak için ne kadar petrole ihtiyacının olduğunu buradan görebiliyor.

fuel_trade_ui_DD.png

Rafineriler de artık size petrol kaynağını saatlik olarak aktarıyor. Bu bir yandan tarihsel olarak daha doğru olmakla birlikte, bir yandan rafineriler tarafından yapılan üretimi daha iyi kontrol edebilmenizi sağlıyor. Daha önceleri teknoloji geliştirmeleri tek bir birim petrole etki ediyordu, bu yapılan değişiklik hem geliştiricilere hem de modculara sentetik rafinerilerin etkinliği konusunda daha üst seviye bir kontrol sağlıyor.

Savaş durumunda yeterli yakıta sahip olmayan ülkelerin öncesinde yakıt depolamış olması önem taşıyor. Birçok ülke oyuna yüksek bir depo kapasitesiyle başlamıyor, ülkenin depo kapasitesi ekonomi yasalarıyla değiştirilebiliyor. Aynı zamanda bu kapasiteyi yatırımlar yaparak, örneğin endüstriye giden üretimi silo fabrikalarına aktararak yükseltebiliyorsunuz. Japonya savaş esnasında potansiyel yakıt kazanımından çok harcama yapabilecek ülkelere güzel bir örnek, dolayısıyla Pasifik'te ABD ile savaşmadan önce depolarının dolu olması önem sarfediyor.


fuel_1.jpg

Yakıt deponuzda olan biteni daha kolay anlamanız ve yönetmeniz için lojistik sekmesine yakıt önceliği kısmı ekledik. Burada askeriyenin farklı alanları için yakıt önceliği belirleyebiliyorsunuz. Aynı zamanda gün, ay ve yıl bazında deponuzun durumunu görsel olarak inceleyebiliyorsunuz.

fuel_stockpile_menu.png

Lojistik destek birlikleri artık birimlerinizin yakıt harcamasını azaltan bazı özelliklere sahip.

image_1.png

Motorize Topçu Birlikleri
Hearts of Iron IV çıktığında tümenlerinizde kullanabileceğiniz çok sayıda farklı tabur türü içeriyordu. Ancak bazı tabur türlerinin eksikliği göze çarpıyordu, örneğin mevcut piyade taburundan daha hızlı, yanında topçu birliklerinin de bulunduğu motorize bir piyade taburu yapmak istediğiniz zaman bunu yapamıyordunuz. Eğer yanlarında yavaş hareket eden topçular varsa, piyadelerin hızlı olmasının da bir anlamı yoktu.

Bunun sebeplerinden bir diğeri motorize topçu birliklerinin anlamlı bir tercih olması için negatif unsurlara sahip olmamasıydı. Normal topçulardan daha iyiler ve ekstradan kamyon ihtiyaçları siz zaten kamyon üretiyorsanız çok da sıkıntı değildi.

mot_arty_1.jpg

Oyuna yakıtın eklenmesiyle birlikte bu durum değişti. Artık motorize topçu birlikleri yaparken bu birimin normal topçulara nazaran yakıt giderini de hesaba katmanız gerekiyor. Bu sebeple oyuna hem normal, hem roket, hem uçaksavar hem de tanksavar olmak üzere motorize topçu birlikleri ekledik. At tarafından çekilenlere nazaran çok daha güçlüler ancak her biri 50 kamyona sahip, dolayısıyla %50 daha fazla erzağa ve doğal olarak yakıt ihtiyacına sahipler.

mot_arty_2.jpg

Motorize topç birliklerini açmanız için özel bir teknoloji araştırmanız gerekmiyor, motorize ekipmanlara ve ilgili topçu türüne erişiminizin olması yeterli.

Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta sizlere araştırmalarda yaptığımız değişikliklerden ve yeni donanma teknoloji ağacından bahsedeceğiz.
[+] 7 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Halen tarih vermemeleri size de ilginç gelmedi mi?
Ara
Cevapla
#3
Hoi4ün gördüğü en büyük dlc olacağı için garip gelmedi.
441ea13e95237217444e0db6351c9f3d.jpg
Ara
Cevapla
#4
Bence marttan önce çıkmaz. Bu topçuları eklemeleri pek bir şey ifade etmedi bence çünkü son yamadan sonra topçuları ben koymamaya başlamıştım zaten sadece destek ünitesi olarak ekliyordum.
Ara
Cevapla
#5
Oyunu bu kadar hizli gelistirmemeliler. Paradox icin cok endiseleniyorum. Bizi dusunduklerini dusunmeye basliyorum. Boyle yapma paradox. Niye biliuor musun. Yoksa inanirim
[+] 3 üye Kaiser-i Rum nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Güzel olacak gibi HoI 3 ün yakıt sistemini almamaları beni mutlu ediyor
Ara
Cevapla
#7
bence yakıt sistemi gibi eski hoilerde ki suply sistemini de almaları şart yani 24 saatte 1 belli bir miktar suply tüketmeli
ne işe yarayacak deseniz
1 bu sayede piyade spawn'ının önüne geçilir 700 800 hatta 1000 tümen ne demek
2 ada savaşları daha iyi olur multiplayerlerde işini bilen oyuncular adalara yığıyorlar tümenleri sonra gel fethet pasifik savaşları japon ve ABD oyuncular için işkenceye dönüşüyor ama böyle olursa adaları kuşattın mı biter iş
[+] 1 üye yusufbugra76 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
Yakıt sistemi oyuna biraz daha derinlik katmış oyuncuları buna göre strateji yapmaya itiyor bu açıdan beğendim umarım çıkması daha fazla gecikmez.
Ara
Cevapla
#9
1936 dan itibaren silo basıcaz Japonya'yla desene.
[+] 1 üye Wayfear nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Bayağıdır günlüklere bakamıyordum da. NE YAPIYORSUN SEN PARADOX ?
Ara
Cevapla
#11
off dlc ye bak çıksada artık

bence bu dlc den sonra hava için bir dlc çıkarırlar
Ara
Cevapla
#12
(10-01-2019, 21:54)alperakgun1923 : off dlc ye bak çıksada artık

bence bu dlc den sonra hava için bir dlc çıkarırlar

Umarım çıkarırlar çünkü hava kuvvetleri çöp uçak üretmenin hiç bir anlamı yok
Ara
Cevapla
#13
Ucak uretmek cop sayilmazda kara savasina olan etkileri sebebiyle bombardiman vb. Ek ucaklar gereksiz kaliyor sadece

Yakit degisiklikleri güzel olmuş. Romanya gibi axisin petrol yuvasi olarak kullandigi ulkelerin onemi daha da artacak gibi duruyor. Acaba japonya olarak oynuyan oyuncular bu konuda nasil bir çözüm bulacak.
Eve Online, Captain Tsubasa 2 gibi oyunları seviyorsan kanalımıza bekleriz.Buradan
Ara
Cevapla
#14
Uçak gereksiz değil. Gereksiz olan taktik bombardıman uçakları. Yoksa cas ve avcılar etkililer. Artık str de önemli olacak çünkü gidip düşmanın silolarını vurursanız onu hareketsiz bırakırsınız.
Ara
Cevapla
#15
bence axis ile en mantıklı hareket savaş çıkmadan önce olabildiğince petrol depolamak olacaktır
.
Ara
Cevapla
#16
4-5 günlük kaldı arkadaşlar, önümüzdeki veya ondan sonraki günlükte çıkış tarihi açıklanır.
Ara
Cevapla
#17
(12-01-2019, 03:12)zencefil : 4-5 günlük kaldı arkadaşlar, önümüzdeki veya ondan sonraki günlükte çıkış tarihi açıklanır.

Hayırdır paradoxda acanın mı var? :joy:
Ara
Cevapla
#18
(12-01-2019, 15:01)Semavi7 :
(12-01-2019, 03:12)zencefil : 4-5 günlük kaldı arkadaşlar, önümüzdeki veya ondan sonraki günlükte çıkış tarihi açıklanır.

Hayırdır paradoxda acanın mı var? :joy:

Bu dlc için gelen günlük sayısı bir önceki dlc için gelen gg sayısına ulaştı ve üstüne biraz daha koyup çıkartırlar diye düşünüyorum.
[+] 1 üye zencefil nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
Hala daha bir tarih veremiyorlar, yuh artik ama.
Ara
Cevapla
#20
Min 1-2 Max 3 günlüğe tarih verilir
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.