################################################################
######## Yaz Open Beta'sı ######### Denge Değişiklikleri
################################################################
##########
Hava
##########
- Fazla itme kuvveti(thrust) artık maksimum hız yerine agility'yi artıracak (fazla itme kuvveti başına 0.5 AGI)
- Uçak gövdeleri(airframes), gövde boyutu hız etkilerini daha iyi temsil etmek için artık temel maksimum hızlara sahip
- uçak gövdeleri̇ ve modülleri i̇çi̇n önemli̇ hava denge değişiklikleri
- Survival studies için teknoloji tarihi 1939'a yükseltildi
- Geliştirilmiş uçak taretleri
- large bomb bays için agility biraz düşürüldü
- küçük uçak gövdesi sadece tek taret modülü alabilir
- taret özellikleri avcı uçakları için daha az güçlü ancak bombardıman uçakları için daha iyi olacak şekilde ayarlandı
- modüllerin ve uçak gövdelerinin itme kuvveti ve ağırlıkları yeniden dengelendi,
- Yeni modüller eklendi
- Large autocannon
- Large bomb rack
- Armor piercing bomb rack
- 3 seviyeli torpido yuvası
- Uçak tasarımı için yeni teknolojiler eklendi (yukarıya bakın)
- Daha iyi Agility ve Speed ile savaşmanın hava muharebesi üzerindeki etkisi artmıştır
##########
Kara
##########
- arazi savaş genişliklerini biraz azaltıldı, ayrıca destek genişliklerini de değiştirildi
- Süper Heavy tanklar artık destek birimleri. Süper Heavy tanklar artık hat taburu değil
- Armor skirts 1 armor artışı sağlar
- Çoğu tank gövdesi artık %10-20 daha fazla armor veriyor
- Super heavy tanklar artık toplamda daha pahalı, ancak destek bölüğü başına 20 tane gerektiriyor.
##########
Donanma
##########
- deniz savaşları için zırh delici hasar etkisi azaltıldı
- konvoy hitprofile değeri 120'den 85'e düşürülerek yeni hitprofile hesaplamalarıyla uyumlu hale getirildi
- Gemi torpidolarının isabet oranı artırılarak yeni hitprofile hesaplamalarına uygun hale getirildi 145 > 100
- Gemi AA'sından kaynaklanan AA bozulması düşük oranda düşürüldü
- super heavy bb armor'un görünebilirlik etkileri kaldırıldı
- yeniden dengelenmiş gemi motorları
- orta boy silahların görünebilirlik etkileri kaldırıldı
- IC maliyetleri motor değişikliklerini yansıtacak şekilde yeniden dengelendi
- super heavy armor artık normal heavy armor'ların bir parçası
- yeniden dengelenmiş armor'lar
- carrier'lara crusier armor'u eklendi
##########
YZ
##########
- Yapay zekanın ekipman eksikliği olsa bile sahadaki birimleri yükseltme olasılığı daha yüksek
- Oyunun sonlarına doğru piyadeler için yapay zeka için geliştirilmiş genel piyade şablonu eklendi
- Yapay zeka için İngiltere ve ABD yükseltilmiş piyade şablonları eklendi ve genel olarak piyade şablonları geliştirildi
Şimdi biraz açıklama yapalım.
İtme kuvveti ve ağırlık:
Uçaklar için itme kuvveti ve ağırlık konusunda en büyük olanı açıklayalım. Bu değişiklik biraz oyun açıklaması ve biraz da uçak açıklaması gerektiriyor. Öyleyse neden çevikliği(agility) etkiliyor, çeviklik daha önce nadiren artırılan ancak genellikle tüm itme gücünüzü kullanmayarak ödüllendirildiğiniz bir şey haline getirerek azaltılan bir stattı, tüm uçağınızı yüklemeyerek modüllerin çeviklik etkilerini azaltabilirsiniz, bu da ham hasarı en üst düzeye çıkarmak veya daha yüksek Çeviklik getirerek havadan havaya savaş sırasında hasar bonuslarını en üst düzeye çıkarmak arasında bir seçim oluşturuyordu.
Şimdi uçaklarla ilgili konular, yani güç/ağırlık uçaklar için çok anlaşılır değil, daha fazla güç eklemek bir uçağı daha hızlı hale getirecek, ancak bir uçaktan ağırlık azaltmak onu daha hızlı hale getirmeyecek, çünkü hız neredeyse tamamen dirence karşı itme kuvveti tarafından belirlenir, ağırlığa karşı değil. Daha az ağırlığın sağladığı şey, daha iyi artan hız ivmesi ve diğer bazı şeylerdir. Bunlar oyunda çeviklik olarak soyutlanır. Yani şimdi uçağınızın daha hızlı gitmesini istiyorsanız ya daha düşük dirence(drag) sahip daha yeni bir gövde kullanırsınız (daha yüksek temel hız) ya da mevcut gövdeye daha büyük bir motor koyarsınız.
Combat Width:
Şimdi bir sonraki büyük değişiklik, terrain combat width. Açık beta fikrinin ortaya çıkmasına neden olan değişiklik budur. Bu değişiklikler genel olarak muharebe genişlikleri için verimlilikleri daha da düzleştirmeyi ve aynı zamanda tümen boyutlarını azaltmayı amaçlamaktadır. Belli ki hala diğerlerinden daha iyi uyum sağlayan belirli sayılar olacaktır, ancak genel olarak bu farklılıklar daha az uç noktada olacaktır.
- Arazi = CW+Takviye Genişliği
- Çöl = 82+49
- Orman = 76+40
- Tepeler = 72+36
- Yağmur ormanı = 74+34
- Bataklık = 68+22
- Dağ = 65+25
- Ovalar = 82+49
- Şehir = 86+28
Ship penetration:
Bahsetmek istediğim son değişiklik ise gemiler için yeni zırh delme etkisi. Bu, kritik şansı azaltmanın yanı sıra artık doğrudan hasarı azalttıkları anlamına geliyor. Hasar düşüşleri kara savaşına göre daha az ama bunun nedeni savaş üzerinde çok daha büyük bir etkiye sahip olmaları ama dikkat edin zırhlı bir düşmanı sadece küçük silahlarla yenmek artık çok daha zor olmalı.
Sınırlar ve hasar aşağıdaki gibidir