Humankind geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyundaki arazi tasarımına dair bilgiler veriliyor.
https://www.games2gether.com/amplitude-s...ng-terrain :Humankind hakkında daha fazla bilgi alabilmek için çok istekli olduğunuzu biliyoruz, bu yüzden bu hafta sizin için başka bir videomuz daha var: Araziyi Yeniden Şekillendirmek.
Humankind gibi tarihsel bir strateji oyununda arazi çeşitliliği oyunculara daha fazla oyun deneyimi yaşatmaya yardımcı olan önemli bir oyun direğidir. Yükseklik farklarından doğa harikalarına kadar her şey çeşitli stratejik zorluklar ve keşfedilmeyi bekleyen fırsatlar sunuyor.
Aşağıdaki videoda daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Kendinizi tamamen bu dünyanın içinde hissetmenizi istiyoruz. Görkemli şehirlerinizi kurabileceğiniz küçük cennet bahçelerini keşfedebilmeniz için her vadiyi, sıradağları ve kıyı şeritlerini keşfetmeye zorluyoruz. Bunun için zengin ve renkli ama aynı zamanda akla yatkın bir dünya yaratmaya çalıştık ve tüm unsurların birbirine nasıl karıştığına özel önem verdik.
Humankind oyununda yükseklik farkı, arazi tasarımında anahtar bir rol oynuyor. Oyuncularımızın düzlüklerin, tepelik alanların ve sıra dağların birbirinden farklı olduğunu açık bir şekilde hissetmesini istiyoruz. Humankind arazisi tamamen üç boyutludur. Bu nedenle her arazinin yükseklik farkını görebilmeliyiz. Çevredeki arazilere bağlı olarak tırmanabileceğiniz yumuşak yamaçlar, keşifleriniz ve savaşlarınız için zorluklar veya fırsatlar yaratan geçilmez uçurumlar bulacaksınız.
Örneğin ormanlarda veya vadilerde hareket etmek görüş hattınızı kısıtlayacaktır. Bu nedenle yüksek araziler, keşfetmek daha iyi bir seçenektir. Dağlar ve uçurumlar keşiflerinize engel olabilir, ancak savaşta da yararlı engeller olarak da hizmet edebilirler. Ormanların, nehirlerin ve yüksek arazilerin savaşlarınız üzerinde bir etkisi olacaktır.
Yükseklik farkı, tek başına gerçekçi bir dünya yaratmak için yeterli değildir. Uygun bir bitki örtüsü olmadan dünyanın tam olmasından söz edilemez. Haritadaki her bölge, konumu ve yüksekliğine bağlı olarak bir sıcaklık ve neme sahip olacak ve bu farklılıklar bitki örtüsünün oluşumunda önemli bir rol oynayacaktır. Örneğin ekvatorun yakınındaki bölgeler tropik veya çöl, kutupların yakınında veya yüksek dağlarda olan bölgeler tundra veya tayga ağırlıklı olacak.
Bu bitki örtülerinin sınırları ormanlar, verimli otlaklar, kumlu bir çöl, boreal orman gibi arazilerin yayılmasını kontrol eder ve akla yatkın bir manzara oluşmasına yardımcı olur. Bitki örtüleri, arazi şartlarının oyuna etkisini daha görülebilir kılıyor ve akılda kalıcı olmasına yardımcı oluyor. Endüstriniz için bir nimet olan ormanlar tropik, ılıman ve subpolar bölgelerde farklı gözükebilir. Geniş otlak araziler ile halkınızı daha rahat besleyebileceksiniz.
Şehirlerinizin yiyecek ve endüstriyel ihtiyaçlarını karşılayabilecek farklı türdeki arazi çeşitliliğinin, oyuncuların kararlarına etki etmesini istiyoruz. Stratejik alanlar oluşturmak ve haritanın görsel çekiciliğini arttırmak için çeşitli arazi özellikleri de sunduk. Bunlardan bazıları çölde bir vaha veya bir gayzer gibi basit kaynaklar, bazıları da ekonominizi ve ordunuzu besleyecek önemli stratejik ve lüks kaynaklar sunacak aynı zamanda zengin bir dünya yaratmaya yardımcı olacak.
Derin ormanlar, uzun nehirler veya büyük çöller gibi dikkat çeken bazı arazileri ilk keşfeden siz olursanız isimlendirebileceksiniz. Gerçekten şanslıysanız, size şöhret getirecek eşsiz doğa harikalarından birini bile keşfedebilirsiniz.
Humankind oyunundaki arazileri daha yakından incelerken umarız keyif almışsınızdır.