Günlük: Imperator - 2 Yıl
#1
diaryimp.png

Imperator geliştirici günlüklerinde bu yazıda Arheo oyunun geliştiriliş aşamasına dair bilgiler veriyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...s.1469696/ :Imperator'un çıkışının üstünden tam 2 yıl geçti. Böylesine önemli bir günü es geçmek doğru olmazdı, bu sebeple oyunun geliştiriliş aşamasından bazı ekran görüntülerini derleyip sizlerle ilginç anılarımızı paylaşmak istedim. Bu yazıda gelecekteki içeriklere dair herhangi bir bilgi bulunmayacak, bu sebeple eğer aradığınız şey yeni içeriklere dair bilgiler ise, bu yazıyı gönül rahatlığıyla es geçebilirsiniz.

Benim için Imperator serüveni İçerik Tasarımı olarak başladı. İngiltere'de evden çalışırken haritayı bir araya getirmeye çalışıyordum. Elbette oyunda daha önceleri yapılmış ciddi çalışmalar vardı ancak gelinen raddede bu çalışmaların çoğu göze çarpmıyordu.

1619358717263.png

Aylar boyunca dünyadaki herkes Mısırlıydı. Bu noktada geliştirmenin ileri aşamalarında kıyı bölgeler için önemli çalışmalar yapıldığını fark edebilirsiniz. Dogger kıyısının ise bu ekran görüntüsünde neden hala su üstünde olduğu meçhul.

1619358870622.png

Bir ara daha doğal görünen deniz bölgelerine sahip olmak istemiştik ancak bu durum deniz sınırlarının kafa karıştırıcı bir hal almasına yol açtı. Aynı zamanda ekran görüntüsündeki Sicilya'yı Magna Graecia ve sonrasındaki Sicilya ile karşılaştırmak isteyebilirsiniz.

1619359147517.png

Bu görselde "önemli" ülkelerin eklendiğini görüyorsunuz, hiç utanmadan ikonları farklı oyunlardan almıştık. Boş haritada savaşlar oldukça ilginç oluyordu, bununla beraber yapay zeka geliştirmesi de başlamıştı.

1619359301280.png

Karşınızda artık kullanılmayan 4 güç sembolü, burada ilginç olan husus oyun 3. sırada gördüğünüz ikonlarla çıkmış olsa da, 2.0 yamasıyla birlikte yaptığımız arayüz güncellemesinde ilk sıradaki tarzı benimsemiş olmamız.

1619359509815.png

Bir noktada, önemli bir şeyin oyunda gözükmediğini fark ettik.

1619359621106.png 1619359664982.png

Çizim ekibiminizin yeteneklerini görmek için bu 2 ekran görüntüsünü karşılaştırmak yeterli.

1619359837372.png

Uzun süre bizi meşgul eden hususlardan biri, belli başlı Yunan ülkelerin geceleri yaptığımız testlerde İsviçre peyniri gibi delik deşik olmasıydı. Birkaç ay boyunca bu sorun devam etti, sonradan bu duruma Olimpiyatların sebep olduğunu fark ettik. Olimpiyat olayı, valileri hedef alıp onları olimpiyatların düzenlendiği yere gönderiyordu ancak valiler tek başlarına seyahat etmektense, yönettikleri eyaletin başkentini olimpiyatları düzenleyen ülkeye aktarıyorlardı.

Oyunun geliştirilmesi boyunca olimpiyatlar çok sayıda sorunu tespit etmemizi sağladı. Olimpiyatlar olmasaydı örneğin A ülkesindeki bir annenin doğurduğu çocuğun B ülkesindeki babanın yanına ışınlanması gibi tuhaflıkları fark edemezdik.

1619360240886.png

İlk megaşehir.

Dikkat, biraz sonra göreceğiniz ekran görüntüsü yüksek miktarda bordergore içermektedir.

1619360576149.png

İmparatorluk Mücadelesi savaş sebebinin çirkin sınırlara sebep olduğunu düşünüyorsanız, çıkış öncesi sürümleri görmemişsiniz demektir.

-----------

Elbette tüm bunlar oyun çıkmadan önce alınmış ekran görüntüleri. Oyunun çıkışının ardından da mevcut oyun mekanikleri üzerinde yoğun çalışmalar sarfettik.

1.1 Pompey yaması belki de çok dikkat çekmedi fakat çok ilgi çekici özellikler barındırıyordu, bunlardan birisi ne yazık ki nadir rastlanan volkan patlamaları.

1619361557687.png

1.2 Cicero, çıkmış bir oyunun ana mekaniklerinde yapılabilecek en kapsamlı değişikliklerin yapıldığı yamalardan birisiydi. Belki Stellaris'in veya Imperator'un 2.0 güncellemeleriyle mukayese edilebilir.

Süregelen tartışmalara rağmen, 1.2 yaması benim için Imperator'un neye dönüşebileceği konusunda taşların yerine oturduğu yamaydı, medeniyet inşa ettiğiniz bir oyun. Nüfus simülasyonu ve idari genişlemeler (şehirler, yerleşimler, ticaret) bu sistemleri daha da birbirine bağlayan değişiklikleri beraberinde getirdi, bu noktada 2.0'a kadar önemli ilerlemeler katettik.

Din (1.4), Kültür (1.5) ve Savaş (2.0) güncellemelerinin her biri bir öncekisinin üstüne inşa edildi. Örneğin savaş güncellemesi, 1.5'teki kültür yönetim sistemi olmadan yapılamazdı.

Nihayetinde oyunu istediğimiz noktaya yaklaştırdığımızı düşünüyorum. Sadık oyuncuların Imperator'un onlara sunduğu o özel tecrübeye dair yorumlarında samimiyeti görüyorum.

-----------

Oyunun şu anki halinde ve yukarıda gördüğünüz ekran görüntülerinde tutkulu ve yetenekli ekibimizin izleri var. Bu ekibin üyeleri zaman içerisinde değişime uğramış olsa da, kollektif uyum ve zorlukların üstesinden gelme yeteneği benim için büyük bir ilham kaynağı.

Imperator'un geliştirilme aşamasına dair söyleyebileceğim daha çok şey var, arayüz geliştirmelerinden yapay zekaya dair ayrıntılara, içeriklerden karşılaştığımız tuhaf hatalara kadar bütün gün bir şeyler yazabilirim. Ancak bunun yerine yazdıklarımla yetinmek zorunda kalacaksınız.

Bu konuda aklınızdaki soruları yanıtlamaya çalışacağım ancak gelecek içeriklere/güncellemelere dair soruları yanıtlayamayacağımı hatırlatmak isterim.

Bu esnada Imperator'la birlikte benim de hevesli (ve saçlı) bir içerik tasarımcısından otokratik (ve saçsız) bir Imperator'a dönüşümü inceleyebilirsiniz:

1619363901506.png
[+] 6 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.