Günlük: Imperator - Aileler ve Oyunun Başlangıcında İskandinavya
#1
diaryimp.png
Imperator: Rome günlüklerinde bu hafta aileler ile vatandaşlık mekaniğinden ve oyunun başlangıcında İskandinavya'dan bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1155333/ :Merhaba, bir başka Imperator: Rome geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün aileler hakkında konuşacağız; aileler nedir, ülkenize nasıl yardım ederler veya zarar verirler sorularını cevaplayacağız. Ayrıca grand strategy oyunlar çıkarmasıyla ünlü İskandinavya bölgesine bakacağız.

Aileler
Familylistrome.jpg

Aileler hedeflerinize ulaşmanıza yardım edebilir veya hedeflerinize ulaşmadaki engel olabilir. Aileler, özellikle tarihin bu döneminde siyasi alanda büyük önem teşkil etmekteydi. Imperator oyununda aileler kendi üyelerinin çıkarlarını gözetecek ve ülkenizin geleceğini etkileyebilecek.

proscribe.jpg

Bir ülkedeki tüm önemli karakterler sınırlı sayıdaki ailelerden birinin üyesi olacak. Her ailenin devletten başka bir beklentisi vardır. Bu beklentileri karşılayamazsanız ailelerin sadakati düşer. Bazı durumlarda tüm bir ailenin sadakatini değiştirebileceksiniz. Örneğin ülkenizi yöneten kişiyle (veya monarşilerde varisiniz ile) yapılan evlilikler, evlendiğiniz ailenin tüm üyelerinin devlete olan sadakatini arttırır. Aynı şekilde bir karaktere görev verdiğinizde aile üyelerinin sadakati artar, bir karakterin mallarına el koyduğunuzda aile üyelerinin sadakati düşer.

Bir bakıma, fazla sayıda karakter edinmek bir ülke için iyi olabilirken; fazla sayıda önemli aileye sahip olmak kötü olabilir. Çünkü bu ailelerin hepsinin devletten ve sizden beklentileri olacaktır.

Yeni Aileler Edinmek
crucifixion.jpg

Ülkeniz genişledikçe başka ülkeleri ilhak etmiş olabilirsiniz. Her ilhakınızda yerel ailelerle ne yapmak istediğinize dair seçenekler gelecek. Fetheden ülke, fetih edilen ülkenin en güçlü 4 ailesini kendi ülkesine dahil edebilir. Kabul ettiğiniz her yabancı aile hükümdar popülaritenizi bir miktar düşürürken onları kılıçtan geçirmek popülaritenizi arttırabilir. Yabancı aileleri affedip başka ülkelere kaçmalarına izin verirseniz agresif genişlemeniz düşer.

Ülkenize mülteciler veya tutsaklar gelebilir. Bunlar vatandaştan sayılmaz ve herhangi bir önemli aileye mensup olmazlar. Bu tür karakterlere vatandaşlık verdiğinizde ise kendileri için yeni bir aile yaratırlar.

Vatandaşlık
citizenship.jpg

Bir yabancı karakter ilhak sonucu, tutsakken serbest bırakılıp, mülteci olarak veya başka yollarla ülkenize gelirse devlette herhangi bir görev alamaz. Devlette maaş alarak çalışabilmesi için vatandaş olması gerekir. Vatandaşlık verdiğinizde de ülkede kendi ailelerini kurarlar.

Aile Prestiji
prestige.jpg

Tüm aile üyelerinin katkıda bulunduğu bir aile prestij değeri var. Ailenin ne kadar önemli olduğunu gösterir; aile üyelerinin yaptığı şeyler, bulundukları makamlar ve gelirlerine göre artar.

Prestijin doğrudan bir etkisi pek olmasa da oyun boyunca ne kadar etkili olduklarını görmede veya diğer aileler ile karşılaştırmada yararlıdır.

Aile Başı
head_of_family.jpg

Her ailenin bir aile başı vardır. Bu karakter ailenin sözcüsü gibidir, genellikle ailenin yaşlı ve seçkin üyelerinden birisine verilir. Aileyle girilen etkileşimlerde kullanılan karakter olmasının yanında aile başı daha fazla üne sahiptir ve sadık askerlere sahip olma olasılığı yüksektir.

Küçümsenmiş ve Öfkeli Aileler
scorned.jpg

Daha önce dediğimiz gibi ailelerin sizden beklentileri var. Ülkedeki her aile belli bir miktarda devlet maaşının kendilerine verilmesini ister. Önemli bir ailenin aldığı maaş ülke gelirinin %2’sinden daha azsa “Küçümsenmiş Aile” sayılırlar. Ailenin maaşlı makamlara gelebilecek kadar fazla üyesi yoksa bu beklentiye sahip olmazlar.

Küçümsenmiş ailenin beklentisi karşılana kadar üyelerinin sadakati yavaşça azalmaya başlar. Aile pek nüfuzlu değilse veya önemli makamlardan herhangi birini tutmuyorsa bu soruna tolere edebilirsiniz.

outragedfamily.jpg

Uzun süre küçümsenmiş sayılan ailelerin aile başı sadakatsiz ise kendi ordularını çıkarabilir. Bu ordu aile başına sadıktır ve iç savaş çıkmasına katkı sağlayabilir. Aile başı sadakatsiz olmayı bıraktığında (yani sadakati 33’ü geçerse) ordu da kaybolur.

İskandinavya
scandilandterrain.jpg

Cermanya günlüğünde bölge hakkında M.Ö. 304 tarihi için pek bilgi bulamadığımızdan bahsetmiştim. Aynısı İskandinavya için de geçerli. Kâşif Massalia’lı Pytheas’ın buralara kadar ulaştığı söylenir fakat yazıtları kaybolduğu için başka yazarlara güvenmek zorunda kalacağız.

Birçok durumda karşılaştığımız gibi, bilgilerin eksikliği orada bir şey olmadığı anlamına gelmiyor. Daha sonraları İskandinavya’nın geçmişinden bahseden yazarlar var. Yine de burayı tasarlamak için kurgu ve tahmin kullanmak gerekiyor.

M.Ö. 304’teki İskandinavya çok yabancı değil. Sık ormanlara sahip ve kışları çoğu zaman sert geçiyor. Diğer ülkelere göre nüfusu daha az ve siyasi olarak daha bölünmüş. Burada yer alan tüm devletler çok düşük merkeziyetçilik seviyesine sahip kabile şeflikleri olduğu için kabile göçünü kullanmak isteyenlerin başlayabileceği bölgelerden biri olabilir. Zaten tarihte de buradaki kabilelerden Baltık Denizi etrafına veya daha ilerilere göç edenler olmuştu.

Oyunun başlangıcında bölge fazlasıyla dinamik olacak. Hangi kabilenin üstün geleceğini veya hangi kabilenin nereye göç edeceğini tahmin etmek zor. Ülkelerin çoğu haritada büyük gözükse de nüfus sayıları ve şehirlerinin uygarlık seviyeleri oldukça düşük.

Başlangıçtaki ülkeler:
scandilandpolitical.jpg
  • Herulia: Soyu tam olarak bilinmeyen Cermen kabile şefliği. Zamanla daha güneye, Karadeniz’e doğru göç edecek ve yüzyıllar sonra Roma İmparatorluğu’nun düşmanı olarak bilineceklerdi.
  • Burgundia: Güney İsveç ve Bornholm adasında yer alan kabile şefliği. Daha sonra büyük ihtimalle güneye göç edip Roma İmparatorluğu’nun etkisine girdi.
  • Dania: Güney İsveç’te yer alan başka bir kabile şefliği. Daha sonra İsveç’in daha batısına göç edeceklerdi.
  • Leuonia: Daha sonra Geatlar olarak bilinecek Batı Cermen kabilesi. İsveç’i kuranlardan birinin soyunun buraya dayandığı iddia ediliyor.
  • Guthonia: Vättern Gölü ve Baltık Denizi arasındaki toprakları kontrol eden kabile şefliği. Daha sonraları Doğu Geatlar olarak bilenecekti. Bazıları tarafından Gotların ataları olduğu iddia edilir.
  • Suionia: Günümüz İsveçlilerin atası olduğu düşünülen Suionyalılar, Orta İsveç’in Mälaren Gölü etrafındaki topraklarını kontrol etmişti.
  • Raumaricia: Batı İsveç ve Oslo etrafındaki bölgede yer alan kabile şefliği.
  • Grania: Güney Norveç’te yer alan küçük kabile şefliği.
  • Aetelrugia: Batı Norveç’te yer alan, Baltık Denizi’nin güney kıyısındaki Rugialıların uzaktan akrabaları olduğu düşünülen kabile şefliği.
[+] 4 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Aile ve karakterler yeteri kadar derin gözüküyor. Açıkçası okuduğum günlüklerden Rome'un bu özelliğini CK2'ye benzetmekteyim. Belkide okuduklarım arasında en beğendiğim kısımdır. Ancak takıldığım bir nokta var. Karakter portleri gözümü çok kötü görünüyor. Grafiksel açıdan vs. sanki çok eski teknoloji ile yapılmış gibi duruyor. Bana mı öyle geliyor anlamadım. CK2'ye baktığımız zaman gayet hoş grafiklerde portreler görebiliriz. Umarım yanılıyorumdur.
Ara
Cevapla
#3
Karakter portreleri çok kötü değil bence alışkanlıkla alakalı olabilir uzun süre CK2 portrelerine alışınca bunlar kötü görünmüş olabilir. Hareketli olacaklar gibi duruyor. Oyunu öğrenmek için ideal coğrafya olabilir İskandinavya tıpkı CK2'deki İrlanda gibi.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.