Günlük: Imperator - Büyük Harikalar #2
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta büyük harika mekaniğine dair ayrıntılar paylaşılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...s.1455730/ :Herkese merhabalar, bu hafta bu günlüğü Braindrift adına paylaşıyorum. Kendisi sizlere Heirs of Alexander eklentisiyle birlikte oyuna eklenen Büyük Harikalar mekaniğinin ayrıntılarından bahsedecek.

Büyük Harikalar
Heirs of Alexander eklentisiyle birlikte oyunda kendi harikalarınızı yaratabileceksiniz. Yaratacağınız harikayı tasarlarken 3 boyutlu bir şekilde görüntüleyebileceksiniz ve bu görsel, inşaat tamamladıktan sonra harita üzerinde de görüntülenebilir olacak.

01.JPG

İnşa edebileceğiniz yapılar 3 kategoriye ayrılıyor: piramitler, kuleler ve binalar. Bunların her birinin kendisine has modülleri var, farklı modülleri harmanlayarak istediğiniz tarzda bir yapı ortaya çıkarabiliyorsunuz.

Büyük Harika arayüzüne toprak arayüzündeki binalar sekmesinden ulaşılıyor. İnşa aşamasında veya tamamlanmış bir harika bulunması durumunda çeşitli bilgiler içeren 4. bir sekme ortaya çıkıyor.

Materyaller
Her modül bir materyalden oluşuyor, varsayılan materyal taş. Taşın yanı sıra gümüş, fildişi ve mermer gibi toplamda 9 farklı materyal arasından tercihte bulunabiliyorsunuz ve yapacağınız bu tercih binanın nasıl görüneceğini etkiliyor. Bir materyali kullanabilmek için Büyük Harika inşa ettiğiniz toprakta materyale erişiminizin olması gerekiyor. Örneğin bir modülün gümüşten olmasını istiyorsanız, Değerli Metale sahip olmalısınız. İnşa esnasında mevzubahis ticaret malına olan erişiminizi kaybederseniz, gerekli malı sağlayan yeni bir rota kurana kadar inşaat duruyor.

2.JPG 3.JPG 4.JPG

Etkiler ve Prestij
İnşa ettiğiniz harikanın toplamda 3 etkisi olabiliyor, bunları oyun içerisindeki modifierlerin daha güçlü hali gibi düşünebilirsiniz, aynı zamanda oyun içerisinde başka bir şekilde ulaşamayacağınız bazı etkilere bu şekilde ulaşabiliyorsunuz. Bazı etkileri seçebilmek için öncesinde bir buluş açmış olmanız gerekiyor. Her etkinin 4 kademesi mevcut, hangi kademe etki seçebileceğiniz inşaatın prestijine göre belirleniyor. Dördüncü ve beşinci kademelere tasarım aşamasında ulaşamıyorsunuz, bunlar için harikanızın birkaç yüzyıl boyunca ayakta kalmış olması ve bu süre zarfında prestij biriktirmiş olması gerekiyor. Bu da serüveninizin başlangıcında inşa ettiğiniz gümüşten bir kulenin, bir süre sonra sonradan görme komşunuzun inşa ettiği altın kaplama kule kadar etkili olabileceği anlamına geliyor. Elbette bu tarz kültürel hazinelerin fetihler için güzel bir hedef haline gelebileceğini unutmamalısınız.

5.JPG

Maliyet, İnşaat Süresi ve İnşaat Sorumlusu
Büyük Harika inşa etmek kolay bir iş değil. Her koşulda hazinenizde ciddi miktarda altın olması gerekecek, bu miktar kullandığınız materyallerden seçtiğiniz etkilere kadar değişiklik gösterebilecek. Aynı faktörler bu inşaatın ne kadar çalışma gerektirdiğini de belirliyor, ardından inşaatın yapılacağı eyaletteki köle, kabile üyesi ve özgür kişi sayısı üzerinden inşaat süresi hesaplanıyor.

İnşaat süresini etkileyen bir diğer faktör inşaat sorumlusu. Ordu ve donanma liderleri gibi büyük harika inşasına da bir lider ataması yapabiliyorsunuz ve bu liderin becerileri inşaatın kaderini etkiliyor. Eğer bir büyük harika inşaatında sorumlu bulunmuyorsa, inşaat %25 yavaşlıyor. İnşaat Sorumlusunun sahip olduğu her Beceri seviyesi, inşaat süresini %5 hızlandırıyor.

İnşaat sorumlusu olan karakterin karakter özellikleri de belirleyici bir rol oynuyor. Örneğin Haşin özelliğine sahip karakterler kölelerden daha iyi yararlanıyor, Bilge özelliğine sahip karakter daha fazla inşaat prestiji kazanılmasını sağlıyor.

İnşaatınıza eklediğiniz etkilere göre belirlenen bir Siyasi Nüfuz maliyeti de mevcut, daha güçlü etkiler daha yüksek Siyasi Nüfuz gerektiriyor. Bu etkileri güçlendirmek veya değiştirmek de aynı şekilde Siyasi Nüfuz harcayarak yapılıyor.

6.PNG

Antik Harikalar
Marius güncellemesiyle birlikte Stonehenge, Rodos Heykeli, İskenderiye Feneri gibi antik harikaları da yeniledik. Bunların her biri artık kendi inşaatlarınızda da kullanabileceğiniz 4. kademe etkiye sahipler. Bu durum onları kendi ülkeniz için değerli bir unsur haline getirirken, diğer ülkeler için de önemli bir hedef haline getiriyor. Bunların yanı sıra bu harikalarla alakalı çok sayıda yeni olay bulunuyor.

Ekleme: Yoğun ısrar üzerine inşa edebileceğiniz yeni harika örnekleri:

07.jpg 08.jpg 09.jpg
10.jpg 11.jpg 12.jpg
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.