Günlük: Imperator - Diplomasi Sistemi
#1
diaryimp.png
Imperator günlüklerinde bu hafta diplomasi sisteminin özelliklerinden ve seçeneklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1111789/ :Herkese merhaba, 9. Imperator geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün biraz diplomasi hakkında konuşacağız ve bununla ilgili birkaç özellikten bahsedeceğiz.

Imperator ilişkilerin iki taraflı olduğu "yeni" nesil oyunları takip ediyor, eğer CK2'yi yeni sayıyorsak. Bu demek oluyor ki sizden nefret eden birini sevebilirsiniz ve buna yol açan şeyleri de ayrıntılı olarak görebilirsiniz.

Ve CK2'den beri tüm oyunlarımızda olduğu gibi, YZ belli bir diplomatik eylemi neden kabul edip etmediğini detaylarıyla size söyleyecek.

2018_07_23_2_cut.jpg

Ekran Görüntüsü Metni :Pozitif: 15
Negatif: -75
Kabul edilmesi için pozitifin negatiften en az 1 fazla olması gerekiyor. Şu anki fark -60.

Aynı Din: +10
Diplomatik İtibar: +5

Görüş: -5
Çok Fazla İlişkiye Sahip Olacağız: -20
Çok Fazla İlişkiye Sahibiz: -40
Başkent uzaklığı: -10

Agresif Genişleme (aggressive expansion) EU4'te sevdiğimiz bir mekanikti ama biraz garip bir şekilde eklenmişti. Imperator'da ülkenizin bir Agresif Genişleme değeri var, eski oyunlardaki kötü çocuk gibi, böylece ne kadar azaldığı gibi şeyleri görebilirsiniz. Daha sonra bu değer her ülkeyle olan ilişki hesaplamalarınıza dahil oluyor, nerede oldukları ve sizinle olan durumlarına göre bu hesaplama değişiyor.

Kademesine bağlı olarak bir ülke birkaç diplomatik ilişkiye sahip olabilir. Her müttefik veya haraç ödeyen devlet 1 ilişki olarak sayılıyorken ne kadar büyük olursa olsun savunma birliği  de sadece 1 ilişki sayılıyor. İlişki sınırını geçen her ilişkiniz güç maliyetlerini %10 arttırıyor.

Imperator'da yeni ve güzel olan bir şey de Savunma Birlikleri. Bu savunma ittifakı içinde birçok ülkeyi barındırabiliyor ve birlikten birine saldıran ülkeye karşı savunma görevi görüyor. Birliğin lideri başkalarını davet edebiliyor ve birlik ne kadar büyük olursa olsun 1 ilişki olarak sayılıyor. Sadece şehir devletleri ve küçük güçler savunma birliğine katılabiliyor.

Diplomatik eylemler aşağıdaki gibidir:
  • Savaş ilan et/Barış iste
  • Müttefiklik ilan et/boz
  • Bağımsızlığını garanti et
  • Askeri geçiş izni iste/iptal et
  • Askeri geçiş izni ver/iptal et
  • Haraç talep et/durdur/iptal et
  • Ticaret izni iste/iptal et
  • İsyancıları destekle
  • Hak iddiası üret
  • Savunma birliği için davet et/birlikten at/ayrıl
  • İlişkileri geliştir
  • Hediye gönder
  • Savaşa müdahale et
  • Savaşla tehdit et
  • Zorla barış yaptır
  • Şehir sat

2018_07_23_1.jpg

Gelecek hafta ülke kademeleri ve bunun neleri etkilediği hakkında konuşacağız.
[+] 4 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Artık bu tipik diplomasiyi bırkamaları lazım. Daha dinamik bir şey gerekiyor. Yani kalkıpta Galya'da, Britanya'da dandik bir kabileden askeri geçiş izni almak komik. Tarihte böyle bir şey yok. Oyunda kabileleri köyleri devletleştirmeye çalışıyorlar.
[+] 2 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Kopyala-Yapıştırla bu kadar oluyor anca.
Ara
Cevapla
#4
450 yılında Roma'da aynı diplomasi, 2500 yılında Stellaris'te de aynı diplomasi.
Ara
Cevapla
#5
Mesela ne eklenebilirdi?
Ara
Cevapla
#6
Bir şey eklenmesinden öte değiştirilmesi gerekiyor diplomasinin.
Ara
Cevapla
#7
Stellaris'teki federasyonu antik çağa uyarlamışlar. :gri:
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#8
Başarılı ve çalışan bir sistemi, deneysel bir sistemle değiştirmenin mantığı yok, diplomasi zaten halihazırda sürekli AI devletler arasında simüle ediliyor, AI insan seviyesine ulaşana kadar gerçek zamanlı simüle edilen bir oyunda bulabileceğiniz en stabil ve ayrıntılı diplomasi sistemi budur arkadaşlar.

İstediğiniz şeyler imkansız şeyler, çıtayı çok yukarıya koyuyorsunuz, şu an için var olamayacak şeyler arıyorsunuz.
Ara
Cevapla
#9
Üstüne hiç oturup düşünmemişler aynısını olduğu gibi almışlar. Hak iddiasından geçiş iznine her şey çakma. Hayalkırıklığına uğradım açıkcası.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#10
@altnkurt

Ne düşünmeleri gerekirdi? Gerçek zamanlı simülasyonlarda evrenin kararlı bir şekilde devamı için yapay zekayı maalesef basit sistemlere bağlamak zorundasın. Bu yapay zekanın yetersizliğinden kaynaklanıyor, başarılı bu sistem yerine deneysel ve bir çok buga yol açacak, yapay zekanın aptalca kararlar almasına neden olacak, anlayamadığın şeyleri var edecek bir sisteme geçilmesi iyi bir şey değil. Her zaman ayrıntı iyi bir şey değildir.

Bu noktada asıl argümanın simülasyonun devamı için gerekli olan basit ancak efektif sistemlerin -ki oyunu multi bile oynuyorsan onlarca yapay zeka devleti var- eleştirisi üzerine değil, simülasyonun gerçekçiliğini öldüren güç puanları gibi temelsiz mekanikler üzerine olması gerekir.

Oyuncuya oyun yapımı kolay gelir, lakin Paradox oyunları her ne kadar casual pazara açılmaya çalışırsa çalışsın simüle ettikleri dünya çok karmaşık ve bu dünyanın dönebilmesi için belli başlı basitlikte temel mekaniklere ihtiyaçları var.

Bu diplomasi sistemi diğer bütün Grand Strategylerde bulunan diplomasi sistemlerinden daha ayrıntılı ve daha başarılıdır, kaçırdığım oyun varsa diplomasiyi gerçek zamanlı olarak daha başarılı simüle eden, belirtmekte özgürsünüz, öğrenmek benim içinde iyi olur.
Ara
Cevapla
#11
(23-07-2018, 14:53)Awake : Bu diplomasi sistemi diğer bütün Grand Strategylerde bulunan diplomasi sistemlerinden daha ayrıntılı ve daha başarılıdır, kaçırdığım oyun varsa diplomasiyi gerçek zamanlı olarak daha başarılı simüle eden, belirtmekte özgürsünüz, öğrenmek benim içinde iyi olur.
Buna katılıyorum.

(23-07-2018, 14:53)Awake : Ne düşünmeleri gerekirdi? Gerçek zamanlı simülasyonlarda evrenin kararlı bir şekilde devamı için yapay zekayı maalesef basit sistemlere bağlamak zorundasın. Bu yapay zekanın yetersizliğinden kaynaklanıyor, başarılı bu sistem yerine deneysel ve bir çok buga yol açacak, yapay zekanın aptalca kararlar almasına neden olacak, anlayamadığın şeyleri var edecek bir sisteme geçilmesi iyi bir şey değil. Her zaman ayrıntı iyi bir şey değildir.
Buna katılmıyorum. Piyasada şu an en iyi diplomasi sistemine sahip diye bunu bütün oyunlarına dahil edecekse gelecekte bu şirketi iyi şeyler beklemiyor bence. Ayrıca AI'nin geldiği zirve nokta Paradox'un değildir herhalde. Güzel bir oyun yapmak istiyorsan ve AI'den şikayetçiysen, yetenekli AI mühendisi istihdam edersin onlar sana yeni ufuklar açar. Ha ama amacın güzel bir oyun yapmak değil, EU4'e mod kıvamında bir oyun yapıp DLC gibi milleti söğüşlemekse, 2500 yıllık bir skalada aynı diplomasiyi kullanmaya devam edebilirsin.
[+] 1 üye perverende nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
@perverende

İşte mesele orada AI mühendislerinin de ellerinin bağlı olmasından kaynaklanıyor, maalesef AI Paradox oyunlarının gerçek zamanlı dünyalarının simüle edilmesi için bir yapı taşı görevi görüyor, bu yapı taşının basit malzemeden de yapılsa önemli olan kısmı sağlam kalmasıdır, evreni sırtlayabilmesidir. Zira Paradox oyunlarında geçen her saniye, bir ülke kullanılan algoritmalara göre diplomatik bir karar veriyor, bu sebeple diplomasi sisteminin değişmesi yapay zekanın baştan sona değişmesiyle aynı anlama geliyor ve bu inanın istediğiniz sonucu vermesi hiç de olası olmayan bir durum olurdu.

İstikrar adına bazen ayrıntıdan feragat etmek gerekiyor, değişimden feragat etmek gerekiyor, Paradox oyunlarında var olan diplomasi ise benim için tam olarak bu kıstasta ki var olan sistemin bile bu seviyeye ulaşması pek çok oyundan sonra gerçekleşti.

Demem o ki yapay zeka gelişene kadar bu tarz basit temeller strateji oyunları için bir şart oluyor, istikrarsız ve çok kötü sonuçlar doğurabilecek deneysel bir motor yerine "şimdilik" eski, sağlam motorun kullanılmasında benim açımdan bir sakınca yok, ben bu konuda ayrıntıdan feragat edilmesi gerektiğine inanıyorum.
Ara
Cevapla
#13
Sonuçta kendini kanıtlamış bir sistem. eu4 de her noktayı anlaşılır kılıyordu. Savunma Paktları keşke sadece Yunan şehirlerine özgü olsaydı. Çünkü bu tarz organizasyonlar sanki o dönem sadece Aşağı Balkanlar'da mümkün oluyordu.
Ara
Cevapla
#14
Yani bilmiyorum @Awake. Haklı olduğun noktalar var. Fakat bana da birbirinin kopyası mekaniklerle yeni oyunlar yapmak çok ucuz numaralar gibi geliyor. Mana puanları meselesi de öyle. Benzeri bir eleştiriyi Far Cry Primal'de yapmıştı insanlar. Textureleri değiştirip yeni oyun diye sattılar diye. Bu da tarihi değiştirilip yeni oyun diye satmak olmuyor mu? Çoğu mekanik önceki oyunlardan (ç)alıntı. Oyuna başlarken çoğu şeyi biliyor veya rahatça anlıyor olacağımızı düşünüyorum. Çünkü zaten önceden defalarca oynadığımız mekanikler.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#15
@altnkurt

Bunu oyun çıkmadan öngöremeyeceğimizi düşünüyorum, ticaret mesela başlı başına yeni bir mekanik, dolayısıyla ekonomi de diğer oyunlardan ticaret yönüyle ayrılıyor. Yine sadakat gibi henüz ayrıntısına girilmemiş önemli mekanikler var. Savaşlar üzerine bir takım yenilikler var taktikler gibi ve önümüzde daha yanılmıyorsam 40 kadar günlük var.

Ayrıca farklı oyunlarından birleştirdikleri mekanikler ortaya daha eğlenceli bir oyun da çıkarabilir. Mesela Victoria 2’nin pop sistemine sahip bir EU deneyimlemek istemez misin?

Benim şu ana kadar çıkan günlüklerle ilgili tek bir endişem var, o da güç puanlarının haddinden fazla ve gerçekçilikten uzak bir şekilde kullanılması.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.