İleti Sayısı: 3,319
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
56
23-07-2018, 10:40
(Son Düzenleme: 23-07-2018, 10:45, Düzenleyen: Ragnvaldr.)
İleti Sayısı: 3,092
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
23-07-2018, 11:52
(Son Düzenleme: 23-07-2018, 11:53, Düzenleyen: Justicar.)
Artık bu tipik diplomasiyi bırkamaları lazım. Daha dinamik bir şey gerekiyor. Yani kalkıpta Galya'da, Britanya'da dandik bir kabileden askeri geçiş izni almak komik. Tarihte böyle bir şey yok. Oyunda kabileleri köyleri devletleştirmeye çalışıyorlar.
İleti Sayısı: 579
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
Kopyala-Yapıştırla bu kadar oluyor anca.
•
İleti Sayısı: 896
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
13
450 yılında Roma'da aynı diplomasi, 2500 yılında Stellaris'te de aynı diplomasi.
•
İleti Sayısı: 513
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
•
İleti Sayısı: 3,092
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
36
Bir şey eklenmesinden öte değiştirilmesi gerekiyor diplomasinin.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Stellaris'teki federasyonu antik çağa uyarlamışlar.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
23-07-2018, 14:37
(Son Düzenleme: 23-07-2018, 14:37, Düzenleyen: Awake.)
Başarılı ve çalışan bir sistemi, deneysel bir sistemle değiştirmenin mantığı yok, diplomasi zaten halihazırda sürekli AI devletler arasında simüle ediliyor, AI insan seviyesine ulaşana kadar gerçek zamanlı simüle edilen bir oyunda bulabileceğiniz en stabil ve ayrıntılı diplomasi sistemi budur arkadaşlar.
İstediğiniz şeyler imkansız şeyler, çıtayı çok yukarıya koyuyorsunuz, şu an için var olamayacak şeyler arıyorsunuz.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Üstüne hiç oturup düşünmemişler aynısını olduğu gibi almışlar. Hak iddiasından geçiş iznine her şey çakma. Hayalkırıklığına uğradım açıkcası.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
23-07-2018, 14:53
(Son Düzenleme: 23-07-2018, 14:54, Düzenleyen: Awake.)
@ altnkurt
Ne düşünmeleri gerekirdi? Gerçek zamanlı simülasyonlarda evrenin kararlı bir şekilde devamı için yapay zekayı maalesef basit sistemlere bağlamak zorundasın. Bu yapay zekanın yetersizliğinden kaynaklanıyor, başarılı bu sistem yerine deneysel ve bir çok buga yol açacak, yapay zekanın aptalca kararlar almasına neden olacak, anlayamadığın şeyleri var edecek bir sisteme geçilmesi iyi bir şey değil. Her zaman ayrıntı iyi bir şey değildir.
Bu noktada asıl argümanın simülasyonun devamı için gerekli olan basit ancak efektif sistemlerin -ki oyunu multi bile oynuyorsan onlarca yapay zeka devleti var- eleştirisi üzerine değil, simülasyonun gerçekçiliğini öldüren güç puanları gibi temelsiz mekanikler üzerine olması gerekir.
Oyuncuya oyun yapımı kolay gelir, lakin Paradox oyunları her ne kadar casual pazara açılmaya çalışırsa çalışsın simüle ettikleri dünya çok karmaşık ve bu dünyanın dönebilmesi için belli başlı basitlikte temel mekaniklere ihtiyaçları var.
Bu diplomasi sistemi diğer bütün Grand Strategylerde bulunan diplomasi sistemlerinden daha ayrıntılı ve daha başarılıdır, kaçırdığım oyun varsa diplomasiyi gerçek zamanlı olarak daha başarılı simüle eden, belirtmekte özgürsünüz, öğrenmek benim içinde iyi olur.
•
İleti Sayısı: 896
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
13
23-07-2018, 15:08
(Son Düzenleme: 23-07-2018, 15:08, Düzenleyen: perverende.)
(23-07-2018, 14:53)Awake : Bu diplomasi sistemi diğer bütün Grand Strategylerde bulunan diplomasi sistemlerinden daha ayrıntılı ve daha başarılıdır, kaçırdığım oyun varsa diplomasiyi gerçek zamanlı olarak daha başarılı simüle eden, belirtmekte özgürsünüz, öğrenmek benim içinde iyi olur. Buna katılıyorum.
(23-07-2018, 14:53)Awake : Ne düşünmeleri gerekirdi? Gerçek zamanlı simülasyonlarda evrenin kararlı bir şekilde devamı için yapay zekayı maalesef basit sistemlere bağlamak zorundasın. Bu yapay zekanın yetersizliğinden kaynaklanıyor, başarılı bu sistem yerine deneysel ve bir çok buga yol açacak, yapay zekanın aptalca kararlar almasına neden olacak, anlayamadığın şeyleri var edecek bir sisteme geçilmesi iyi bir şey değil. Her zaman ayrıntı iyi bir şey değildir. Buna katılmıyorum. Piyasada şu an en iyi diplomasi sistemine sahip diye bunu bütün oyunlarına dahil edecekse gelecekte bu şirketi iyi şeyler beklemiyor bence. Ayrıca AI'nin geldiği zirve nokta Paradox'un değildir herhalde. Güzel bir oyun yapmak istiyorsan ve AI'den şikayetçiysen, yetenekli AI mühendisi istihdam edersin onlar sana yeni ufuklar açar. Ha ama amacın güzel bir oyun yapmak değil, EU4'e mod kıvamında bir oyun yapıp DLC gibi milleti söğüşlemekse, 2500 yıllık bir skalada aynı diplomasiyi kullanmaya devam edebilirsin.
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
23-07-2018, 15:23
(Son Düzenleme: 23-07-2018, 17:34, Düzenleyen: Awake.
Düzenleme Nedeni: İmla
)
@ perverende
İşte mesele orada AI mühendislerinin de ellerinin bağlı olmasından kaynaklanıyor, maalesef AI Paradox oyunlarının gerçek zamanlı dünyalarının simüle edilmesi için bir yapı taşı görevi görüyor, bu yapı taşının basit malzemeden de yapılsa önemli olan kısmı sağlam kalmasıdır, evreni sırtlayabilmesidir. Zira Paradox oyunlarında geçen her saniye, bir ülke kullanılan algoritmalara göre diplomatik bir karar veriyor, bu sebeple diplomasi sisteminin değişmesi yapay zekanın baştan sona değişmesiyle aynı anlama geliyor ve bu inanın istediğiniz sonucu vermesi hiç de olası olmayan bir durum olurdu.
İstikrar adına bazen ayrıntıdan feragat etmek gerekiyor, değişimden feragat etmek gerekiyor, Paradox oyunlarında var olan diplomasi ise benim için tam olarak bu kıstasta ki var olan sistemin bile bu seviyeye ulaşması pek çok oyundan sonra gerçekleşti.
Demem o ki yapay zeka gelişene kadar bu tarz basit temeller strateji oyunları için bir şart oluyor, istikrarsız ve çok kötü sonuçlar doğurabilecek deneysel bir motor yerine "şimdilik" eski, sağlam motorun kullanılmasında benim açımdan bir sakınca yok, ben bu konuda ayrıntıdan feragat edilmesi gerektiğine inanıyorum.
•
İleti Sayısı: 1,959
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
39
Sonuçta kendini kanıtlamış bir sistem. eu4 de her noktayı anlaşılır kılıyordu. Savunma Paktları keşke sadece Yunan şehirlerine özgü olsaydı. Çünkü bu tarz organizasyonlar sanki o dönem sadece Aşağı Balkanlar'da mümkün oluyordu.
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
23-07-2018, 17:10
(Son Düzenleme: 23-07-2018, 17:11, Düzenleyen: altnkurt.)
Yani bilmiyorum @ Awake. Haklı olduğun noktalar var. Fakat bana da birbirinin kopyası mekaniklerle yeni oyunlar yapmak çok ucuz numaralar gibi geliyor. Mana puanları meselesi de öyle. Benzeri bir eleştiriyi Far Cry Primal'de yapmıştı insanlar. Textureleri değiştirip yeni oyun diye sattılar diye. Bu da tarihi değiştirilip yeni oyun diye satmak olmuyor mu? Çoğu mekanik önceki oyunlardan (ç)alıntı. Oyuna başlarken çoğu şeyi biliyor veya rahatça anlıyor olacağımızı düşünüyorum. Çünkü zaten önceden defalarca oynadığımız mekanikler.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 1,433
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
8
23-07-2018, 17:33
(Son Düzenleme: 23-07-2018, 17:36, Düzenleyen: Awake.
Düzenleme Nedeni: imla
)
@ altnkurt
Bunu oyun çıkmadan öngöremeyeceğimizi düşünüyorum, ticaret mesela başlı başına yeni bir mekanik, dolayısıyla ekonomi de diğer oyunlardan ticaret yönüyle ayrılıyor. Yine sadakat gibi henüz ayrıntısına girilmemiş önemli mekanikler var. Savaşlar üzerine bir takım yenilikler var taktikler gibi ve önümüzde daha yanılmıyorsam 40 kadar günlük var.
Ayrıca farklı oyunlarından birleştirdikleri mekanikler ortaya daha eğlenceli bir oyun da çıkarabilir. Mesela Victoria 2’nin pop sistemine sahip bir EU deneyimlemek istemez misin?
Benim şu ana kadar çıkan günlüklerle ilgili tek bir endişem var, o da güç puanlarının haddinden fazla ve gerçekçilikten uzak bir şekilde kullanılması.
•
|