Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta oyunun geleceğine dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...e.1307887/ :Merhabalar.
Tatilin sona ermesiyle birlikte tamamen dinlenmiş bir biçimde Imperator: Rome için 1.4 Archimedes'in çalışmalarına başladık.
Bu günlükte sizlere 2020'nin ilk yarısında neler bekleyebileceğinize dair bilgiler vermeden evvel, bazılarınızın farketmiş olabileceği bir husustan bahsetmek istiyorum. Daha önce paylaştığımız yol haritasında 1.4 yamasıyla birlikte (o zamanlar Cassander ismi vermiştik) bir eklenti çıkacağı belirtiliyordu. Bu kısımda ufak bir değişikliğimiz var. Bunun sebebi 1.2 ve 1.3 yamalarının başarısı, bu şekilde tempolu bir biçimde çıkarttığımız radikal değişiklikler ve eklemeler içeren yamaların Imperator'a daha faydalı olacağını düşünmemiz.
Bu ne demek?
Özetleyecek olursak, Imperator diğer Paradox oyunlarına nazaran daha küçük ancak daha sık yamalar alacak. Böylelikle oyunculardan gelen yorumları daha iyi değerlendirip bu yorumlara göre daha hızlı pozisyon alabileceğiz (1.2 Cicero gibi), her yamayla birlikte oyuncu tecrübesini güçlendirecek şekilde daha tekil ve ana temaları ele alacağız.
Bir diğer PDX oyunundan daha çok yama alması, Imperator'a daha çok DLC çıkacağı anlamına mı geliyor?
Hayır. Daha sık yamalar çıkartsak da bu yamaların bir fiyat etiketi yok. Bazı yamalarla birlikte içerik paketleri çıkartmak makul bulduğumuz ve oyunculara paralarını nasıl harcayacakları konusunda bir seçim hakkı ve esneklik sağladığını düşündüğümüz bir sistem.
Bu Imperator'un öldüğü anlamına mı geliyor?
Tam tersi. Imperator'a tamamen kendimizi adamış durumdayız. Hem bu dönemin hem de oyunun büyük bir potansiyeli olduğunu düşünüyoruz. Öyle ki tatil süresince ekibimiz bir hayli genişledi.
Sizlerin aklında olabileceğini tahmin ettiğim bazı soruları yukarıda cevapladım. Günlük konusunda da elimden geldiğince diğer sorularınızı cevaplamaya çalışacağım.
-------------
Şimdi gelelim 2020'ye. Neler üzerinde değişiklik yapmayı planladığımızdan bahsetmeden evvel, buradaki tüm planların değişmeye açık olduğunu belirtmek isterim. Geliştirme aşamaları kimi zaman beklenmedik sapmalar içerebiliyor. Planlamamızın bir parçası olarak her geliştirme aşamasına 'sezon' adı vermiş durumdayız. Her sezonun kendisine has bir teması var.
Sezon 1: Din ve Kültür
Archimedes: Archimedes'te amacımız oyunun dini yönünü geliştirmek. Kehanetleri baştan ele alacağız, farklı dinlerin ve panteonların bir araya iç içe geçmesiyle melez inançlar ortaya çıkabilecek, kutsal bölgeler olabilecek. Bunlar gibi Archimedes'te din temalı içeriklerimiz olacak. Bunlara ek olarak karakter sadakatini tekrardan ele alıp, daha organik bir sistem oluşturmak ve bazı sıkça talep edilen küçük özellikleri oyuna eklemek istiyoruz.
Menander: Bu sezonun ikinci yamasında kültüre odaklanacağız. Burada ne gibi değişiklikler bekleyebileceğinize dair konuşmak için henüz erken, ancak kültürel farklılıklar üzerine yoğunlaşmak istediğimiz alanlardan birisi. Menander yamasında ele almak istediğimiz bir diğer husus ise vasallar ve isyanlar.
Bu durum [X Mekaniğinin] bu 2 yamada herhangi bir değişiklik görmeyeceği anlamına mı geliyor?
Hayır. Sezonların temaları odaklanılan kısmı belirtiyor, bu odaklanılan kısmın dışında değişiklikler yapabiliriz.
Sezon 1'den sonra ne olacak?
Henüz Sezon 2'den bahsetmek için çok erken ancak şu anki fikrimiz Sezon 2'nin savaşa odaklanması.
Günlüğe son vermeden evvel, hepinizin dolu dolu günlükler görmek istediğinizin farkındayız, bu sebeple önümüzdeki hafta sizlere Archimedes yamasındaki Tanrılar ve Panteonlardan bahsediyor olacağız. Takipte kalın.