Günlük: Imperator - İdealar ve Oyunun Başlangıcında Kuzeybatı Afrika
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta idealar tanıtılıyor, kuzeybatı Afrika ülkelerinin oyunun başlangıcındaki politik konumlarına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...r.1129792/ :Herkese merhabalar, Imperator: Rome için kaleme alınmış bir başka geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz.

Bugün sizlere oyundaki ulusal idealardan ve ihtişamlı Kartaca Cumhuriyeti'nin üssü olan güneybatı Akdeniz bölgesinin oyunun başlangıcındaki durumundan sözedeceğim.

Ulusal İdealar

Görsel

Tıpkı öncülü olan Europa Universalis: Rome oyunundaki gibi Imperator: Rome'da da ulusal idealarla ülkenizin ilerleyişine yön verebileceksiniz. Eş zamanlı olarak kaç tane aktif ideaya sahip olabileceğiniz yönetim biçiminize göre değişiklik gösterecek.

Oyunda seçebileceğiniz 36 farklı ulusal idea bulunuyor ve bu ideaların her birinden bu günlükte bahsedeceğiz. Her ideanın kendisine has bir bonusu ve bağlı olduğu bir kaynak kategorisi mevcut. Yeni bir idea seçmeniz durumunda 50 Yurttaşlık (Civic) puanı harcıyorsunuz, bu ideaların bazıları oyunun başında seçilebilirken, bazıları oyun içerisinde Gelişmeler elde edildikten sonra açılabiliyor.

Kabile yönetim biçimine sahip ülkelerin 2 ulusal ideası olabiliyor, öte yandan Cumhuriyet ve Monarşiler gibi daha ileri yönetim biçimleri 3 ulusal ideaya erişebiliyor (bu kısımda bazı istisnalar mevcut.)

Her yönetim biçiminin kendisine has bir bonusu mevcut, bunun yanı sıra eğer yönetim biçiminizle uyumlu idealar seçerseniz 2. bir bonusa erişebiliyorsunuz. Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz üzere Kartaca oyuna Oligarşik Cumhuriyet olarak başlıyor, bu da ekstra bonusu elde etmek için 2 Yurttaşlık ve 1 Hitabet (Oratory) ideası seçmesi gerektiği anlamına geliyor.

Roma oyuna Aristokratik Cumhuriyet olarak başlıyor, bu da ek bonus elde etmek için 2 Askeri ve 1 Yurttaşlık ideası seçmesi gerektiği anlamına geliyor. Tahmin edebileceğiniz üzere tüm bu idealar oyun çıkana kadar değişiklik gösterebilir, şimdilik listemiz şu şekilde:

Askeri İdealar
Görselİdea
idea_martial_ethos-copy-png.419516Askeri Gelenek
Ordu Morali +%10
Askerlerimizin toplumda saygı duyulan bir konumda olmasını sağlamak, sadakatlerini güvence altına almak için elzem.
idea_thalassocracy-copy-png.419517Talassokrasi (Askeri Gelişme 6)
Deniz Morali +%10
İmparatorluklar denizle yükselir, denizle yıkılır. Bu alandaki üstünlüğümüz bizim için çok önemli.
idea_elite_soldiers-copy-png.419518Elit Askerlik (Askeri Gelişme 12)
Disiplin +%5
İyi eğitilmiş profesyonel bir ordu kurarak kendimizi istila ve darbe gibi ihtimallere karşı güvence altına almalıyız.
idea_permanent_shipyards-copy-png.419519Kalıcı Tersaneler
Trireme Maliyeti -%50
Kalıcı tersaneler kurarak yetenekli gemicilerimizin sürekli bir biçimde bize gemiler geliştirmesini sağlayabiliriz.
idea_conscription-copy-png.419520Askere Alım (Askeri Gelişme 6)
İnsangücü +%25
Tüm vatandaşlar için zorunlu askerlik, sadece bir görev değil aynı zamanda bir ayrıcalık.
idea_military_society-copy-png.419521Askeri Toplum (Askeri Gelişme 12)
Ordu Maliyeti -%33, Donanma Maliyeti -%33
Savaşçılarını onurlandıran bir toplumda gençler büyüyüp vatanına hizmet etmeye daha gönülllüdür.
idea_retreat-copy-png.419522Taktiksel Geri Çekilme
Yeniden Organizasyon Maliyeti -%50
Geri çekilmeniz düşmandan korktuğunuz anlamına gelmez, askerlerimiz bulundukları zor durumda geri çekilmesini bilmeli.
idea_siege_training-copy-png.419523Kuşatma Talimi (Askeri Gelişme 6)
Kuşatma Becerisi +%15
Askerlerimizi bu yönde eğiterek düşmana surlarının çare olmadığını göstermeliyiz.
idea_triumph-png.419524Halk Desteği (Askeri Gelişme 12)
Zafer Seremonisi Maliyeti -%50
Zaferlerimizi halka göstermek, en az bu zaferleri kazanmak kadar önemli.

Yurttaşlık İdeaları
Görselİdea
idea_standard_construction-copy-png.419525İnşaat Standartları
İnşaat Maliyeti -%30, İnşaat Süresi -%30
İnşaatlarda standartize edilmiş metodlar bu inşaatların hem süresini hem de maliyetini kısıtlar.
idea_city_plan-copy-png.419526Şehir Planlaması (Yurttaşlık Gelişmesi 6)
Bina Slotu +1
Kare bazlı şehir planlama sistemiyle etrafı surlarla kaplı şehirlerimizin alanlarını daha iyi kullanabiliriz.
idea_forums-copy-png.419527Kamu Alanları (Yurttaşlık Gelişmesi 12)
Bölge Sadakati +0.03
Merkezi bölgelere kamu alanları oluşturarak vatandaşlarımızın şehirleriyle gurur duymasını sağlayabiliriz.
idea_complex_tariffs-copy-png.419528Komplike Vergiler
Ticaret Geliri +%33
Her ne kadar çeşitli gümrük vergileriyle gelir elde edebilsek de, komplike bazı vergi biçimleriyle kârımızı maksimize etmemiz mümkün.
idea_trading_posts-copy-png.419529Korunan Ticaret Noktaları (Yurttaşlık Gelişmesi 6)
Başkent İthalat Rotası +3
Ülkemizin ticaret noktalarındaki nüfuzumuzu arttırarak önem verdiğimiz bazı ticaret mallarının transferini daha iyi bir biçimde gerçekleştirebiliriz.
idea_tariff_exceptions-copy-png.419530Vergi Muafiyeti (Yurttaşlık Geliştirmesi 12)
Bölge İthalat Rotası +1
Şehirlerimizde vergi muafiyetleri sağlayarak daha etkili bir şekilde yatırımcı çekmelerini sağlayabiliriz.
idea_tax_farming-copy-png.419531Vergide İltizam
Köleler +%20
Vergi toplama görevini başka kuruluşlara paylaştırarak gereksiz sorumlulukları üstümüzden atıp başka alanlarda daha etkili hareket edebiliriz.
idea_land_appropriation-copy-png.419532Toprak Reformu (Yurttaşlık Gelişmesi 6)
Özgür Kişi Yer Değiştirme Maliyeti -%50, Köle Yer Değiştirme Maliyeti -%50
Toprağın özel kişilerce sahip olunması her ne kadar bir gereklilik olsa da, devlet gerektiği takdirde kişilerin konumlarında söz sahibi olabilmeli.
idea_grain_admin-copy-png.419533Tahıl Deposu (Yurttaşlık Gelişmesi 12)
Nüfus Artışı: +%0.10
Kuraklığın ne zaman geleceği belli olmaz, tahıl depoları kurarak fazla tahılımızı kötü günler için saklamalıyız.

Hitabet İdeaları
Görselİdea
idea_bribery-copy-png.419534Kutsal Ayrıcalıklar
Aylık Yozlaşma -0.1
Gerektiği zaman gözümüzü kapatmayı uygun görürsek, para karşılığı rüşvete gerek kalmaz.
idea_smear-copy-png.419535Stratejik Propaganda (Hitabet Gelişmesi 6)
Yanlış Kültür Mutsuzluk Eksisi Düşüşü %15
Politik ve dini alanlardaki önemli kişiler arası bir iletişim ağı kurarak halkın düşüncesini yönlendirebiliriz.
idea_legislative_reform-copy-png.419536Yasama Reformu (Hitabet Gelişmesi 12)
Yanlış Kültür Grubu Mutsuzluk Eksisi Düşüşü %15
Standartize edilmiş eylemler her ne kadar devletin işleyişinde değişikliklerde bulunmasa da, halkın daha sakin bir tepki vermesine sebep olabilir.
idea_mil_admin-copy-png.419537Askeri Yönetim
Askeri Gelenek Maliyeti -%33
Emir komuta zinciri çerçevesinde işleyen bir bürokrasiyi devlette oturtabilirsek askeri reformları daha hızlı geçirebiliriz.
idea_patron_scholars-copy-png.419538Korunan Eğitim Görevlileri (Hitabet Gelişmesi 6)
İcat Maliyeti -%20
Ülke olarak eğitim merkezi haline gelirsek gelecekte bunun meyvelerini görebiliriz.
idea_functional_admin-copy-png.419539İşleyen Bürokrasi (Hitabet Gelişmesi 12)
Yasa Geçirme Maliyeti -%33
Etkili bir bürokratik sistemle halkımızın devletin işleyişindeki değişikliklerden haberdar olup buna göre hareket etmesini sağlayabiliriz.
idea_ambassadors-copy-png.419540Kalıcı Elçiler
Diplomatik İlişkiler +1
Bazı diplomatik krizlerde diğer ülkelerde kalıcı bir şekilde yer alan elçilerimizin olması bize avantaj sağlayabilir.
idea_casus_belli-copy-png.419541Savaş Sebebi (Hitabet Gelişmesi 6)
Agresif Yayılma Etkisi -%33
Asıl amacımız ne olursa olsun, savaşa girmek için geçerli bir sebebimiz olması bu savaşın dışarıdan nasıl göründüğü açısından önem sarfediyor.
idea_hospitality-copy-png.419542Konuk Evi (Hitabet Gelişmesi 12)
Maksimum İlişki Geliştirme +%33
Ev sahibi olarak yabancı misafirlerimize, özellikle fikrini değiştirmek istediklerimize iyi davranmalıyız.

Dini İdealar
Görselİdea
idea_state_religion-copy-png.419543Resmi Din
Omen Maliyeti -%25
Devlette resmi bir din ilan etmemiz bize politik avantajlar sağlayabilir.
idea_calendar-copy-png.419544Dini Takvim (Dini Gelişme 6)
Omen Süresi +%50
Festivaller ve tatilleri stratejik bir şekilde belirleyerek ülkemizde pozitif etki sağlamamız muhtemel.
idea_mandate_observe-copy-png.419545Zorunlu İbadet (Dini Gelişme 12)
Omen Gücü +%50
Dini törenlere katılımı zorunlu kılarak halk genelinde dini değerlere daha saygılı olunması sağlanabilir.
idea_haruspex-copy-png.419546Hepatoskopi
Tanrılara Kurban Verme Maliyeti -%33
Bu yöntemle belli festival günlerinde kurban edilen hayvanlarla halkın belli konulardaki görüşünü şekillendirebiliriz.
idea_tolerance-copy-png.419547Paganlara Hoşgörü (Dini Gelişme 6)
Huzursuzluk -2
Paganlara kendi dinlerini gizli bir şekilde yaşama hürriyeti vererek daha huzurlu bir toplum olabiliriz.
idea_proselytism-copy-png.419548Organize Misyonerlik (Dini Gelişme 12)
Dönüştürme Maliyeti -%33
Dini ilkelerimizi aktif bir şekilde misyonerlik yapmaya yönelik yorumlayarak paganlar arasında kendi dinimizi yayabiliriz.
idea_origin_myth-copy-png.419550Kuruluş Miti
Hükümdar Popülarite Kazanımı +%50
Kuruluşumuzu antik çağın kahramanlarına dayandırarak hükümdarlarımıza daha geniş bir otorite sağlayabiliriz.
idea_divine_mandate-copy-png.419551İlahi Hükümdarlık (Dini Gelişme 6)
Yıllık Tiranlık -%20
Dini liderleri ülkemizin hamlelerine destek olmaya ikna ederek bazı tartışmalı kararları daha kolay kabul edilebilir hale getirebiliriz.
idea_loyalty-copy-png.419553Devlete Sadakat (Dini Gelişme 12)
Aylık Sadakat +0.05
Hükümdarımıza olan sadakat devlete olan sadakat demektir, devlete sadakat ise tanrılara sadakat anlamına gelir.

Kuzeybatı Afrika
Önceki geliştirici günlüklerindeki gibi bu günlükte de bir coğrafyanın oyunun başlangıcındaki durumunu ele alacağız. İskender'in mirasçıları diğer coğrafyalarda birbirlerini yiyedursun, gelin biz bu günlükte Roma'nın en meşhur rakibi olan Kartaca'nın coğrafyasına eğilelim.



Milattan önce 304 senesinde Batı Akdenizde çok sayıda Yunan ve Fenikeli tüccarlar ve koloni şehirleri bulunuyordu, bu koloni şehirleri bir süre sonra aralarında birlikler kurmaya başladılar, bu birliklerden birisi de Kartaca şehrinin liderliğindeydi.

Daha önceki bir geliştirici günlüğünde Kartaca'nın İtalya üzerindeki etkisinden bahsettik. Kartaca'nın Afrika'daki etkisi ise çok daha derin, kendisi denizlerin tartışmasız hakimi ve daha iç bölgelerdeki Numidya Krallığını kendisine asker kaynağı olarak kullanıyor.

Ancak Agathocles önderliğindeki Sicilya istilası iki şeyi gösterdi:
  1. Bölgedeki bazı devletler Kartaca'ya karşı istilaya kalkan bir devlete yardım etmeye meyilli.
  2. Kartaca İmparatorluğu çok geniş bir şekilde yayıldığı için, istila gibi durumlarda çok geç reaksiyon veriyor.

Afrika

Görsel

Günümüzde Tunus'un bulunduğu bu coğrafya milattan önce 304 senesinde çok farklı bir yerdi. Bu bereketli tarım coğrafyası buradaki şehirlerin tahıl ithalatı yapabilmesini sağlıyor, bunların yanı sıra bazı metaller, baharatlar ve Fenikelilerin meşhur Tyrian moru gibi boyaların da ticareti yapılıyordu. Tunus'un iç bölgeleri Kartaca'nın valilerince kontrol edilirken, kıyı arazilerinde Kartaca etkisi altında olan çok sayıda şehir bulunuyordu.

Görsel


Başlangıç Ülkeleri
  • Kartaca: Kartaca bölgedeki Fenikeli kolonilerin en eskisi değil, ancak zaman içerisinde en zengini ve en etkilisi haline gelmiş bir şehir. Pön dünyasındaki tartışmasız otoritesi diğer şehirlerin onun komutası altında askerler sağlayıp donanmalar kurmasıyla sonuçlandı. Tıpkı Roma Cumhuriyeti için de geçerli olduğu üzere, Kartaca'nın hakimiyetindeki bu şehirler otonom statülerini korumayı başardılar. Daha önceki geliştirici günlüklerinde bahsettiğimiz üzere, Agathocles'in istilası sonrasında general Bomilcar Kartaca'da tiranlığı ele geçirmeye çalışsa da, Bomilcar'ın idam edilmesiyle birlikte Kartaca ihtiyarlar heyeti tarzında bir yönetime geçti. Gerek duyduğu zaman Kartaca büyük ordular kurmayı başarmış bir ülke olmakla birlikte, bunu genellikle vassallarının kaynaklarını kullanarak çoğu zaman paralı askerler kullanarak yapmıştır. Bu durum Kartaca'yı rakibi Roma'dan ayıran en önemli noktalardan birisidir.
  • Utica: Kartaca'nın kuzeyinde yer alan plütokratik cumhuriyet. Utica en eski Fenike kolonilerinden biri ve bu yönden belki de Kartaca şehrinden daha prestijli. Yıllar sonrasında daha güneydeki bu yeni şehir olan Kartaca'nın gölgesinde kalmaya başladı. Utica oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
  • Kerkouane: Kartaca'nın doğusunda bulunan antik bir plütokratik cumhuriyet. Sicilya ve Cossyra'ya en yakın limanlara ev sahipliği yapıyor. Bu şehir Pön Savaşları esnasında Roma tarafından "haritadan silinmesiyle" tanınıyor. Kerkouane oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
  • Hadrumetum: Byssatis bölgesinin en önemli limanlarından biri olan zengin bir ticaret şehri, Roma'nın bölgeyi ele geçirmesi sonrasında buradaki eyaletin merkezi haline geldi. Hadrumetum Agatochles'in istilası esnasında ona destek çıkmış şehirlerden birisi, oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
  • Leptis: Sonraları Leptis Minor veya Leptis Parva olarak da bilinen Hadrumetum'un güneyinde yer alan bu oligarşik cumhuriyet oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
  • Thapsus: Byssatis bölgesindeki bir diğer şehir olan Thapsus, bölgedeki tuz kaynağı noktaların etrafına kurulmuş, zaman içerisinde Kartaca devletinin etkisi altına girmiş Fenike kolonilerinden biri. Oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
  • Achola: Byssatis'in güneyinde yer alan Fenikeli oligarşik cumhuriyet, diğer şehirlerden farklı olarak bu şehir Agathocles'e karşı durdu. Oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.

Emporia & Trablusgarp

Görsel

Kartaca'nın ana şehirlerinin güneyinde Emporia ve Trablusgarp bölgeleri yer alıyor, bu bölgelerin her ikisi de Kartaca'ya haraç ödeyen şehirlere ev sahipliği yapıyorlar. Bu bölge Kartaca'nın kalbi kadar verimli olmasa da, buradaki şehirler tarihte balık ticareti, mor boya ve tuz ithalatıyla yer edindi. Sahra'ya daha yakın olmaları, oradan gelen yağmacılarla daha çok haşır neşir olmalarına sebep oldu.


Başlangıç Ülkeleri
  • Tripolitania: Sabratha, Oea ve Leptis Magna şehirlerinden oluşan bu birlik şehirlerin hatrı sayılır bir otonomiye sahip olduğu ekonomik olarak özellikle konumu ele alındığında oldukça iyi durumda olan bir oligarşik cumhuriyet. Kartaca'nın kalbinden nispeten uzak bir konumda olan Tripolitania, tarihte Yunan ve Numidyalı istilacılara karşı da kendisini savunmak zorunda kaldı. Oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
  • Emporia: Emporia Kartaca topraklarına çöl halklarından edindiği ürünleri ithal eden bir ülkeydi. Tripolitania gibi diğer Fenike şehirlerinden farklı olarak çölden gelen istilacılara karşı kendisini kendi başına savunmak zorunda kalmıştır. Oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
  • Musulami: Bugün hakkında biraz daha bilgi vereceğimiz ilk Numidya kabile krallığı. Musamali Kartaca'nın etki alanında bulunan en küçük devletlerden birisi, bu koruma karşılığında Musulami oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
Numidya

Görsel

Kartaca'nın gücü etkisini burada da gösteriyor ve burada da birçok ticaret limanı ve şehir Kartaca'nın kontrolü altında. Numidya coğrafyası genellikle büyük çapta kabile federasyonları tarafından yönetilen bir coğrafya, Massylialar Kartaca ile antlaşmalar imzalayıp asker sağlamanın karşılığında korumalık ve ticaret hakları almış, ana rakipleri ise Massaesylia.

Bu bölge de Sahra'nın kuzey ucu olması sebebiyle çöl halklarından ara ara istilalar görmüş bir coğrafya. 

Eğer Numidya'daki krallıklar arasındaki çatışmalar sona erer ve bir güç bu çatışma sonrasında bölgeyi birleştirirse, başta başkenti oldukça yakın olan Kartaca dahil olmak üzere diğer devletlere tehdit oluşturabilecek bir ülkenin ortaya çıkması muhtemel.

Görsel


Başlangıç Ülkeleri
  • Massylia: Günümüz Cezayir ve Tunus'una uzanan kabile devleti. Massylialar Kartaca'ya savaşlarında asker ve at desteği sağlamışlardır, Agathocles'in istilasında taraf değiştirip Agathocles'e yardım ettiler. İstiladaki askeri gücün küçüklüğünü farkettikten sonra - tekrar - taraf değiştirip bu sefer Kartaca'nın yanında yer almıştır. Massylia oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
  • Massaesylia: Günümüz Cezayir topraklarında bulunan kabile devleti. Tarihte diğer Numidya Krallığı olan Massylia'nın rakibiydi, ancak onlardan farklı olarak Massaeslyialar Kartaca'nın etkisi altında değil. Eski bir Kartaca ticaret şehri olan Siga'yı başkenti haline getirmiş olan Massaesylia, bölgedeki İberyalılar ve Mauretanialılarla ticari ilişkilere sahipti. Massaesylia oyuna bağımsız olarak başlıyor.
  • Iol: Antik Iol şehrinde küçük bir plütokratik cumhuriyet. Oyuna Kartaca'nın vassalı olarak başlıyor.
Metagonia & Mauretania

Görsel

Riff'in derin ormanları çok sayıda Kuzey Afrika filine ev sahipliği yapıyor. Bu türler şimdilerde yokolmuş olsa da, antik çağda Kartaca tarafından savaş makineleri olarak kullanılmışlardı. Mauretania ve Metagonia birçok yönden Yunanlar, Romalılar ve Kartacalılar için vahşi bir coğrafya.

Kartaca'nın kıyı liman şehirlerine burada da rastlamak mümkün olsa da, burada ana güç Mauretania ve Massaesyli.


Başlangıç Ülkesi
  • Mauretania: Bu kabile devletine dair tarihin ileriki dönemlerinde birleşmiş Numidya devleti ile olan ilişkileri hariç çok bir bilgiye sahip değiliz. Oyunun başlangıcında günümüz Fas coğrafyasında bazı topraklara sahip olmakla birlikte, Kartaca topraklarında genişlemek zor olabilir. Bu bölgede hiçbir devletin kontrolü altında olmayan bir bölge dahi bulunuyor, bu bölgede Mauretania'lı kabile üyeleri yer alıyor.
Bugünlük bu kadar, önümüzdeki hafta Pazartesi günü bir başka geliştirici günlüğüyle karşınızda olacağız.
[+] 8 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Harita daha tam oturmamış galiba sicilya ya acragas diye bir devlet eklemişler.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.